English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Louay Chanko
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.07.2008 14:23    Post subject: Louay Chanko Reply with quote

Louay "Lollo" Chanko följs av flera utländska klubbar: däribland spanska Getafe CF.

– I min ålder vill alla spelare ut i Europa och ta tillvara på de sista åren, säger Chanko, 28.

(...)

Chanko har gjort sig känd som en av allsvenskans absolut bästa defensiva mittfältare. Han är också en fruktad frisparksskytt. På senare tid har såväl Rosenborg som Dynamo Moskva visat intresse för Hammarbymittfältarens tjänster.

– Det är mycket snack kring våra mittfältare, men än så länge har vi inte fått någon officiell förfrågan från någon klubb, säger Hammarbys fotbollschef Lasse Eriksson.

Läs mera: Spansk jakt på Chanko
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
krakra
Proff


Joined: 27 Jun 2008
Posts: 324

PostPosted: 22.07.2008 14:27    Post subject: Reply with quote

I det minste godt å se at de ikke slår seg til ro med Tettey.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 22.07.2008 14:28    Post subject: Reply with quote

Siden vi viser interesse for han er det meget muligt at det også er os som konkurrerer med Stabæk om Farnerud(ikke diskuter han her).

Uansett synes jeg det er mærkeligt at vi kigger på en defensiv midtbane, jeg synes vi generelt er godt forspændt på dne centrale del af midtbanen. Men hvis der her er snak om en spiller som er meget bedre end de vi har, kan der jo være noget om sagen.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
LarsP
Proff


Joined: 11 Dec 2006
Posts: 295

PostPosted: 22.07.2008 14:34    Post subject: Reply with quote

Hmm, jeg følger ikke nevneverdig med på Allsvenskan, så jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke vet noe som helst om denne spilleren.

Er det noen av våre svenske venner her inne som kan fortelle de uinvidde (deriblant meg) hva denne spilleren står inne for på fotballbanen?

På forhånd takk. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Rocky83
Veteran


Joined: 13 Jul 2008
Posts: 1044
Location: Berlin

PostPosted: 22.07.2008 14:35    Post subject: Reply with quote

Kanskje Hamrén ser litt annerledes på ting enn hva andre gjør og har konkrete ønsker for posisjoner i laget han anser som særdeles viktige. En god motor i laget er jo alfa omega for gode lag. Skal ikke sammenligne noe, men Makelele for Chelsea er jo kjent.

Han må selvfølgelig være en klasse over de vi har fra før av.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.07.2008 14:35    Post subject: Reply with quote

Louay "Lolo" Chanko är en allroundspelare som kan användas på mittfältets samtliga positioner, samt även som ytterback. Hans främsta kännetecken är fin teknik, bra passningsspel och – framförallt – en oerhörd löpstyrka.

Läs mera: Profil: Louay Chanko

Altså kan det hende vi vil bruke ham på kant. "Recon" var vel smått forelska i ham i 2003/04:

Quote:
i Malmö användes han främst som mittfältsdynamo, en roll som passade honom mycket bra.


Greier ikke helt å tolke hvilken posisjon det var. Hvilken formasjon brukte MFF på den tida?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 22.07.2008 14:36    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også at det er litt merkelig, ettersom Demidov åpenbart ikke er noen midtstopper og heller er en bedre midtbanespiller. I tillegg til at vi har Tettey. Men mot HamKam skal jeg ærlig innrømme at jeg savnet en midtbanesjef på midten der som kunne delt ut litt juling og vært sjef. Nå er vel ikke akkurat sentral midtbane der vi trenger folk nå, men man skal aldri si aldri.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 22.07.2008 14:39    Post subject: Reply with quote

Chanko ble hentet til Hammarby i 2007 etter at han hadde blitt solgt til en gresk klubb fra Malmø FF. I begynnelsen slet han litt med å få fast plass fordi Hammarby allerede hadde Eguren + noen andre spillere. Etterhvert fikk han mere spilletid sammen med Eguren sentralt på midten til Hammarby og de var solide sammen. Er nok en av de bedre spillerne i Allsvenskan men vet ikke hvordan han vil passe inn i Norge og Tippeligaen.
Jeg har sett mange kamper med Hammarby og Chanko er en god spiller, sterk med ballen i beina og gode pasninger.
_________________
You`ll never walk alone!!


Last edited by batigol on 22.07.2008 14:42; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2910

PostPosted: 22.07.2008 14:41    Post subject: Reply with quote

La oss bare innse det: Det blir ikke vingspill utover høsten. Tommel'n ned
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 22.07.2008 14:48    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Chanko ble hentet til Hammarby i 2007 etter at han hadde blitt solgt til en gresk klubb fra Malmø FF. I begynnelsen slet han litt med å få fast plass fordi Hammarby allerede hadde Eguren + noen andre spillere. Etterhvert fikk han mere spilletid sammen med Eguren sentralt på midten til Hammarby og de var solide sammen.


Han fikk plassen sammen med Eguren fordi Bajen-kaptein Mikkel Jensen var ute nesten hele sesongen med skade tror jeg.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.07.2008 14:52    Post subject: Reply with quote

Han gjorde uansett sine saker såpass bra at han ble belønnet med landslagsdebut mot Costa Rica i januar. I skuffelsen over ikke å ha blitt tatt ut til EM, bestemte han seg for å bytte landslag. I mai spilte han derfor en uoffisiell landskamp for Syria, hjemlandet til foreldrene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rocky83
Veteran


Joined: 13 Jul 2008
Posts: 1044
Location: Berlin

PostPosted: 22.07.2008 14:54    Post subject: Reply with quote

http://youtube.com/watch?...Ib6frDKWQo - Spol fram til 1:22. Chanko på frispark.

http://youtube.com/watch?...NtMffYwDDI - Chanko på frispark. Tragisk kvalitet og vinkel på videoklippet.

Uansett, dette blir jo rent hypotetisk, men Sapara trenger litt konkurranse på frisparkmonopolet sitt. Det er lenge siden han har skrudd inn et kremmerhus nå.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.07.2008 14:58    Post subject: Reply with quote

Chanko skulle egentlig debutere for Syria hjemme mot Kuwait: Pappersstrul stoppade honom i VM-kvalet

Tror likevel han fikk sjansen borte mot Kuwait og deretter mot Iran og FAE: En "Lowai Shanko" spilte alle tre kampene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 22.07.2008 15:20    Post subject: Reply with quote

Ahh, endelig et overgangsrykte i den tørreste nyhetstørken på lenge... Smile

Fra det ene til det andre det er vel nevnt flere ganger at man ønsker å kjøpe inn rutine. Vi har mange unge midtbanespillere, men få krigere og 28 er er vel en perfekt alder.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
KFF_RBK
Rutinert


Joined: 30 Jan 2005
Posts: 714
Location: Sverige

PostPosted: 22.07.2008 16:15    Post subject: Reply with quote

Jag ska vara ödmjuk och erkänna att jag inte har så bra koll på Chanko, mer än att han bollsäker. När han var i svenska landslaget tror jag han var sedd på som högerback faktiskt men efter att Stoor bevisade vad han gick för blev inte Chanko uttagen till EM, jag tror det var så men jag är inte säker. Det kan ju tänkas att han är en bra ersättare för Roar Strand då?
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 22.07.2008 16:26    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Altså kan det hende vi vil bruke ham på kant. "Recon" var vel smått forelska i ham i 2003/04:

Quote:
i Malmö användes han främst som mittfältsdynamo, en roll som passade honom mycket bra.


Greier ikke helt å tolke hvilken posisjon det var. Hvilken formasjon brukte MFF på den tida?


Formasjon og formasjon. De hadde Tom Prahl som trener. De startet som regel matchene med 11 mann.

En slags mix av 352/532 og tidvis 442. Høiland fungerte som back/flanke i det systemet.

Chanko var helt fantastisk den sesongen. Roar Strand med bedre teknikk og skuddferdigheter. I etterkant har han vel...tja...hora seg ut mer enn han har spilt bra!?

Veldig god spiller da. 4 år siden dog, min interl er noe utdatert. Wink Den gang så jeg på ham som en teknisk bedre, løpssterk jevnbyrdig avløser for Strand.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
jortski
Junior


Joined: 07 Dec 2005
Posts: 79

PostPosted: 23.07.2008 00:02    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Han gjorde uansett sine saker såpass bra at han ble belønnet med landslagsdebut mot Costa Rica i januar. I skuffelsen over ikke å ha blitt tatt ut til EM, bestemte han seg for å bytte landslag. I mai spilte han derfor en uoffisiell landskamp for Syria, hjemlandet til foreldrene.


Kan noen forklare meg reglene her? Kan man bytte landslag, så lenge man ikke har spilt kvalik eller sluttspillkamper til EM og VM? Er det en teoretisk fare for at Tarik enda kan velge Marokko feks?
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 23.07.2008 04:43    Post subject: Reply with quote

Defensiv midtbanespiller..
Vi har allerede Norges 2 største defensive midtbanetalenter. Gi disse gutta tillit er nå min mening.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hristo
Senior


Joined: 28 May 2008
Posts: 219

PostPosted: 23.07.2008 07:33    Post subject: Reply with quote

Med tanke på hvor (tilsynelatende) stor interesse det har vært for dem synes jeg ikke det er så rart om rbk har sett på andre midtbanesplerararar. Betryggende å vite at de er litt i forkant egentlig!
Back to top
View user's profile Send private message
Guffen
Rutinert


Joined: 05 May 2006
Posts: 715

PostPosted: 23.07.2008 08:45    Post subject: Reply with quote

Lolo Chanko er en jättespennende spiller som gir oss en komplett erstatter etter Roar Strand - noe vi ikke har i dag. Kjøp kjøp kjøp.
Back to top
View user's profile Send private message
micke
Proff


Joined: 20 May 2007
Posts: 298

PostPosted: 23.07.2008 10:50    Post subject: Reply with quote

nilskristian wrote:
Med tanke på hvor (tilsynelatende) stor interesse det har vært for dem synes jeg ikke det er så rart om rbk har sett på andre midtbanesplerararar. Betryggende å vite at de er litt i forkant egentlig!



Om tilfelle, syns jeg det er rimelig fotlaust av Rbk og ikke være i forkant på høyreback, ving og spiss plass!!!
_________________
Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.07.2008 10:55    Post subject: Reply with quote

Vel, Chanko, Jacobsen, Cooper, Lustig og Sellin er og har vært i kikkerten i det siste. En er kjøpt og to har vi bydd på. Dette kan bli, men jeg vil avvente før jeg feller en dom den ene eller andre veien.
Back to top
View user's profile Send private message
krakra
Proff


Joined: 27 Jun 2008
Posts: 324

PostPosted: 23.07.2008 13:16    Post subject: Reply with quote

I tillegg er det nok en del flere vi ikke vet om også. Det er liten tvil om at det jobbes hardt for å forsterke laget, spørsmålet er bare om de lykkes med arbeidet. Det ser ikke særlig lovende ut foreløbig.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 23.07.2008 14:50    Post subject: Reply with quote

Guffen wrote:
Lolo Chanko er en jättespennende spiller som gir oss en komplett erstatter etter Roar Strand - noe vi ikke har i dag. Kjøp kjøp kjøp.

Albert Berbatovci har potensiale til å bli en ny Roar Strand,
merk min ord. Et svært stort indreløper/midtbane talent, score
mål gjør han også.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hallomann
Senior


Joined: 25 Jun 2008
Posts: 223
Location: Nardo

PostPosted: 11.08.2008 21:20    Post subject: Reply with quote

Lolo med goal mot Giffarna i dag : Tommel'n opp!

http://www.fotbollsexpres...os-drommal
_________________
Helt Hærli, helt UTROLI
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb