English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2009
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 24.04.2008 04:56    Post subject: Reply with quote

Pøh! Tettey har akkurat de samme svakhetene og gjør akkurat de samme feilene nå som i fjor vår da han fikk tillit. Han har utviklet seg minimalt. Folk synes å glemme at de kampene Tettey spilte godt mellom cuptapet for Odd i slutten av juli og seieren mot Valencia i slutten av oktober spilte Tettey nesten utelukkende indreløper, med Riseth som anker. De kampene hvor Tettey spilte anker i den perioden endte det med tap, tap og atter tap. Unntaket var hjemme mot Odd.

Heller ikke etter at man la om til fire på midten ble det noe enormt bedre. Jeg har sikkert nevnte det tidligere her inne, hvis du ser Valencia-kampene i opptak, så oppdager du at Tettey var midtbanens desidert dårligste og en av lagets dårligste i begge kampene. Også i de fire andre kampene hvor man spilte 4-4-2 var Tettey en av de aller dårligste. Han har ikke fungert godt nok sentralt i banen, noe som i grunn ikke er rart siden han ikke har ferdighetene som kreves. Tetteys ferdigheter tilsier at han kun har et potensial som indreløper i 4-3-3 eller til nød i 4-4-2 diamant. Så hvorfor da i alle dager la ham spille i andre roller enn nettopp indreløper i de to formasjonene?
Det som dessverre er synd for Tettey er at spillerne Traoré, Skjelbred og Sapara alle er bedre spillere med langt større potensial som indreløper i de to formasjonene. Traoré og Skjelbred/Sapara er soleklare førstevalg i en diamant. Mens Skjelbred og Sapara er soleklare førstevalg i en treer på midten, med Traoré på ving. Tettey blir å finne på benken. Man skal ikke sette enkeltspillere foran laget!

Demidov har derimot ferdighetene som kreves til å bli en glimrende spiller sentralt på midtbanen. Jeg har sett ham i en god del U21-kamper og der har han vært midtbanens beste gang etter gang. Han er den midtbanegeneralen som vi har lett etter siden Skammelsrud ble kastet på dør. Og ankerproblemet har vært langt større enn midtstopperproblemene. Det er også langt lettere å gå ut og kjøpe en midtstopper enn det er å kjøpe en midtbanegeneral. Derfor må vi ikke la denne diamanten som vi har rett foran øynene våre bli misbrukt som midtstopper.

Valget av kaptein er en annen diskusjon, men fordi jeg hverken ser potensialet i Tettey til å bli en god kaptein, eller kan se at han har noen stor fremtid på laget fører det til at jeg blir veldig overrasket dersom Hamrén til neste år velger Tettey som kaptein. Han skal forbedre seg noe sinsykt på det område for å forsvare å være kaptein. Spesielt siden han trolig blir å finne på benken mesteparten av tida. Vi har en naturlig kaptein på laget vårt, og han heter Demidov. Dessverre for ham og laget var han litt for fersk da man i januar delte ut visekapteinsvervet. Forhåpentligvis har Hamrén vett nok til å gjøre Demidov visekaptein allerede når han kommer til sommeren.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
cris
Proff

PostPosted: 24.04.2008 10:47    Post subject: Reply with quote

Til Kjello:

Enig i at Tettey har spilt best som indreløper i 4-3-3. Kan også være enig i at han ikke har fungert noe særlig i andre roller. Men jeg har likevel større tro og tålmodighet med han enn det du tydeligvis har. Jeg vil minne om at han er ung, og at han kanskje ikke er den som har det klokeste fotballhodet - så han trenger tid. Jeg har tro på hans potensial. Usikkerheten er om Tettey får den guidingen han trenger ift til å beherske andre roller enn indreløperrollen i 4-3-3.

Jeg for min del har litt større tro på Tettey på flanken enn jeg har på Traore, men det er ganske jevnt mellom dem synes jeg. De har forskjellige sterke og svake sider.

Forøvrig veldig enig i det du sier om Demidov - både som spiller og kaptein. Jeg er ganske sikker på at han blir kaptein under Hamren.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 24.04.2008 15:27    Post subject: Reply with quote

I en flat firer ville jeg aldri prioritert Tettey foran Traoré på venstre kant. Og Traoré har også gjort sakene sine veldig bra som indreløper i en diamant på midten. Og mens Tettey vil være totalt avhengig av at en back med en god innleggsfot kommer opp i banen, kan Traoré slå innleggene selv.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 24.04.2008 17:26    Post subject: Reply with quote

Godt sagt Kjello, helt enig. Kantspillere bør kunne legge inn med "riktig" fot fra den siden de spiller på, det har ikke Tettey i et tilfelle med ham på venstrekanten.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.04.2008 17:39    Post subject: Reply with quote

Personlig syns jeg vi kan avvente litt å diskutere neste sesong etter bare fire serierunder...
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 25.04.2008 02:44    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Jeg skjønte det, og jeg hintet til at det pdd med den stallen vi har ikke er plass til Tettey på midten. Ikke er han noe særlig til kapteinsemne heller. Jeg blir svært overrasket dersom Hamrén velger Tettey som kaptein neste sesong.

Mitt bidrag:
Ballahl wrote:
Jeg har også sagt at Demidov er et kapteinsemne, men jeg velger Tettey fremfor Demidov bl.a. pga. tilhørighet. Dessuten tror jeg Tettey blir lengre i klubben enn Demidov.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 25.04.2008 04:11    Post subject: Reply with quote

Skal vi opp og frem i Europa må vi legge lokal tilhørighet til side. Og personlig så ser jeg ikke på Tettey som mere lokal enn Demidov. Det er noe psykisk som hindrer meg i å se på Tettey som trønder og delvis norsk når jeg hører Tettey snakke. Demidov snakker i det minste flytende norsk, derfor blir han i det minste sett på som norsk. Tettey vil derimot alltid i mine ører være en innvandrer. Uten at det er noe galt i det, det bare hindrer meg i å se på Tettey som mere lokal enn Demidov.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 25.04.2008 04:26    Post subject: Reply with quote

Det er greit at du føler det slik Kjello. Men du bør ikke bruke det som et argument mot Tettey at du har bakstreverske holdninger.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 25.04.2008 05:36    Post subject: Reply with quote

Bakstreverske? Du har ikke et annet ord for det? Hadde Tettey vært det beste kapteinsemnet i klubben hadde jeg støttet utnevnelsen av ham som kaptein. Men når han ikke er det beste kapteinsemnet, og faktisk så langt bak som nr 4-5 når det gjelder lederegenskaper, så kommer jeg aldri til å støtte en utnevnelse av Tettey som kaptein med mindre han forbedrer seg noe sinsykt iløpet av sesongen.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 25.04.2008 07:09    Post subject: Reply with quote

Ifølge det som spiller i Rosenborg i en demokratisk prosess er han den som er nest best egnet.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 25.04.2008 07:38    Post subject: Reply with quote

Jeg vil anta at det er en grunn til at RBK-spillerne har valgt han til (vise-)kaptein. Uten at det i seg selv er et argument har jeg et klart inntrykk av, etter å ha sett en del klipp på RBK-TV, at Tettey har høy status blant i spillergruppa. Det hersker ganske liten tvil om at han er sjef.

Så får diskusjonen om han prater pent nok til å aksepteres som ekte Trondheims-gutt taes i "bak mål"-tråden.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.04.2008 08:01    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Hadde Tettey vært det beste kapteinsemnet i klubben hadde jeg støttet utnevnelsen av ham som kaptein. Men når han ikke er det beste kapteinsemnet, og faktisk så langt bak som nr 4-5 når det gjelder lederegenskaper, så kommer jeg aldri til å støtte en utnevnelse av Tettey som kaptein med mindre han forbedrer seg noe sinsykt iløpet av sesongen.

Du kommer ikke til å støtte den demokratiske prosessen i Rosenborg, og du mener at du er bedre egnet til å vurdere hvor god leder han er - enn de som jobber sammen med han hver dag?

Hei og hå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
robbie
Veteran

PostPosted: 25.04.2008 08:12    Post subject: Reply with quote

hahahh. Det blir som da Ballah nektet å forholde seg til hva personer som trente hver dag sammen med Demidov kunne fortelle om nivået han lå på.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 25.04.2008 13:21    Post subject: Reply with quote

Mye tyder på at det var trenerteamet og ikke spillerne som valgte Tettey som visekaptein.
For det første, det var Perry som ringte Strand for å spørre om han ville være kaptein etter at Hoftun ga seg. Det var ingen demokratisk prosess.

For det andre, "Etter at Vidar Riseth forlot klubben måtte trenerteamet finne en ny visekaptein, og valget falt på Alexander Tettey. Søndag ettermiddag fikk unggutten beskjed om at han er tiltenkt rollen bak kaptein Roar Strand."
Dersom det hadde vært spillergruppa som tok det valget ville vel Tettey fått beskjed med engang?

For det tredje,
"Trond Henriksen forklarer valget av Tettey som ny visekaptein på følgende måte.

- Først og fremst mener vi Alex er et kapteinsemne, men vi ønsker også å signalisere at Rosenborg har mange unge, fremadstormende og veldig gode spillere. Alex er en Rosenborger, har gode holdninger, er læringsvillig og treningsvillig. Det er viktige egenskaper for en kaptein, sier Henriksen til RBK.no."
Dersom det var spillergruppa som valgte ny visekaptein, hvilket grunnlag har da Henriksen for å begrunne spillergruppas valg? Mye typer dermed på at det var Henriksen og Hoftun som valgte Tettey, ikke spillergruppa.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 25.04.2008 13:24    Post subject: Reply with quote

Spekulativt kan en jo også spørre seg om begrunnelsene Henriksen kommer med, kan ha kommet fra spillergruppa? At Henriksen operer som et talerør for spillergruppa, og endelig bringer beskjeden videre til Tettey?
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 25.04.2008 14:11    Post subject: Reply with quote

Det kan selvfølgelig være slik, men det er ingen ting som tyder på det.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 25.04.2008 14:29    Post subject: Reply with quote

Tettey virker som en bra kaptein fordi:

- han har et seriøst forhold til idretten sin
- han har store mål og setter derfor store krav både til seg selv og laget
- han går foran med innsats på trening og i kamp
- han snakker mye på banen, og dirigerer de andre hele tiden
- han er disiplinert, også ovenfor dommeren
- han har stor fotballforståelse og kan virke som en forlenget arm for treneren
- han bryr seg om sine medspillere på banen og kommer med både oppmuntringer og kritikk

Jeg kan egentlig ikke se at vi har en bedre kaptein i klubben. Det er mulig at Demidov kan fungere, men han kan også være litt for udisiplinert og temperamentsfull for en slik oppgave.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 25.04.2008 14:40    Post subject: Reply with quote

Godt oppsummert, Brady!
Hjelde
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 12:24    Post subject: Reply with quote

Jeg tror mye av grunnen til utviklingen ligger i lettvinte løsninger på kompetanseproblemet. Nå må vi bygge en organisasjon som har tung kompetanse og erfaring i de rollene de skal bekle.

- Ola By Rises erfaring tilsa at han kunne bli trener for en 1. divisjonsklubb, eller assistent i tippeligaen
- Perrys erfaring tilsa at han kunne trene en god 1. divisjonsklubb, eller en tippeligaklubb i nedre sjikt
- Tørums erfaring tilsa noe av det samme som Perry sin.
- Trond Henriksens erfaring tilsier at han skulle kunne trent en 2. divisjonsklubb, evt en 1. divisjonsklubb i nedre sjikt

Problemet har også oppstått i rollen som sportsdirektør hvor KTE blir tilsatt uten bred erfaring som sportsdirektør. Nå snakkes det om å tilsette Hoftun i samme rolle, og da følger vi den malen med å ikke tilsette folk med tung kompetanse i rollene.

Nå tror jeg vi har fått en trener i Hamrèn som har den kompetansen vi leter etter. Jeg er redd vi mangler dettte i sportsdirektør-rollen. Hvem det evt skal være er ett annet spørsmål, men uansett så er det påfallende hvor lav list det har vært sett i forhold til kompetanse og erfaring i en klubb som Rosenborg, som ihvertfall var Nordens flaggskip.
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 27.04.2008 13:08    Post subject: Reply with quote

Enig, sånn blir det ofte i gutteklubben grei.
Mest sannsynlig vil Hamren også slite fordi det er så mange gamle koster som gjerne koster som før. Vi får håpe hamren er en supersterk person som klarer å få de gamle kostene med på en ny kostervals.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.04.2008 13:22    Post subject: Reply with quote

Fordelen for Hamrèn med at Henriksen mislykkes er at han vil få det enklere med å få gjennomslag for sine tanker om hvordan en bør spille og styre klubben. Uansett tror jeg det er på tide med en skikkelig utblåsning og en kan gjerne kvitte seg med en del folk som har vært sentral i nedturen og med dem skjelletene etter Nils Arne Eggen sitt regime. Han er ikke lenger trener i Rosenborg og en er nødt til å gi andre personer muligheten til å skape sitt eget lag og organisasjon uten at det hele veien må hør " sånn gjorde ikke Nils Arne Eggen" ,men det må være en fast plan og ikke vingling som Henriksen og Tørum har bedrevet med.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 13:24    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha Henriksen så langt unna a-laget som mulig, han var en del av Tørum regimet og burde ha gått sammen med Tørum. Jeg vil ha KTE som assistent trener, det er en jobb hvor han slipper det store medietrykket og en jobb som han er kvalifisert til å være i. Kanskje overkvalifisert, men det er hvertfall bedre enn å være underkvalifisert som Henriksen.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 13:30    Post subject: Reply with quote

Helt enig! Henriksen kan trene 2. laget. KTE høres bra ut! Hoftun har kompetanse og erfaring tilsvarende ass. sportsdirektør, så da må vi få en ny en inn i sportsdirektør- jobben. Kanskje en som Hamrèn har arbeidet godt sammen med før, i tidligere klubber? Men jeg er redd for at ingenting av dette skjer... Henriksen blir nok assistent, KTE eller Hoftun blir sportsdirektør... dessverre...
Back to top
Valiant
Senior

PostPosted: 27.04.2008 13:35    Post subject: Reply with quote

kte burde vært trener for rbk i perioden mellom tørum og hamren ...

men når hamren kommer, så bør han få velge sin egen assistent ...
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 14:05    Post subject: Reply with quote

Hva med Høgmo? Finnes det noen mulighet for å få han tilbake inn i sportsdirektør-rollen? Eller har han Rosenborg langt opp i halsen?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 57, 58, 59  Next
Page 3 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb