English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
John Pelu
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 43, 44, 45  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robinla
Veteran

PostPosted: 27.12.2007 20:17    Post subject: Reply with quote

Whine-VM 07'?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
andersw
Junior

PostPosted: 27.12.2007 20:18    Post subject: Reply with quote

Erik wrote:
joko- wrote:
Er folk virkelig fornøyd med denne karen? Fyfaen så ambisjonsløst....

Nei er du galen. Jeg sitter her, og prøver å ikke drite på meg.

Ingenting som tyder på at ingen store er på vei inn heller. Kan ikke si at det var mye som antydet at Prödl var på vei. Mye negativ tenkning her, virker som om alle her tror at de på Brakka er dumme. Tror det ligger langt mer kompetanse innen både sportslige og økonomiske temaer i Brakka enn det er her.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 27.12.2007 20:19    Post subject: Reply with quote

Forklar meg hva det er å juble for?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
pingvin
Veteran

PostPosted: 27.12.2007 20:19    Post subject: Reply with quote

Velkommen! Godt å se man kjøper spillertyper og ikke navn. Hvis han er som Derek i gamle dager, da applauderer jeg virkelig dette kjøpet.
Back to top
View user's profile Send private message
andersw
Junior

PostPosted: 27.12.2007 20:21    Post subject: Reply with quote

Erik wrote:

Forklar meg heller hvorfor du er så negativ? De har jo ikke en gang trent med RBK enda og du sier at det ikke var noe gode kjøp.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 27.12.2007 20:31    Post subject: Reply with quote

For et kjempekjøp! Regner med at alle andre lag i Norge ga opp gullet neste år pga denne signeringen
robinla
Veteran

PostPosted: 27.12.2007 20:32    Post subject: Reply with quote

Siden vi ikke kjøper Hæstad eller Strømstad og svir av 20 mill per spiller sitter folk og sutrer som noen grineunger. Det er ennå omtrent 4 måneder til serien starter og klubben har god tid til å skaffe de "fete" overgangene (les: kjente spillere). Dersom vi sitter igjen med Pelu og Vadim i april skal jeg si meg enig i at klubben har skuffet på overgangsmarkedet. Vi trenger jo som kjent forsvarspillere. Derimot, slik jeg ser det, er det meningsløst å sutre over at vi har fått en "ukjent" Adeccoligaspiller til klubben uten å gi han en mulighet til å vise seg fram. Det blir som småunger som sitter på julaften og griner over de myke pakkene, helt til PS3'en kommer.

Når mars/april er her tror jeg nok vi alle er glade og fornøyde Very Happy
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 27.12.2007 20:58    Post subject: Reply with quote

Erik wrote:

Satt du sånn på julaften også, etter å ha åpnet to pakker?
Back to top
bergert
Rutinert

PostPosted: 27.12.2007 20:59    Post subject: Reply with quote

Vell tingen er jo at nå ser vi jo ikke gavehaugen. Kan være 3-4-5 gaver til, kan være helt tomt... jeg lener mer mot at vi får inn 1-2 til. En gammel norsk traver og en eller annen ukjent slaver.
Christian
Senior

PostPosted: 27.12.2007 21:03    Post subject: Reply with quote

Ikke så verst å hente inn ny folk nå. Men Pelu har jeg ikke hørt om ennå... Men som dere vet er jeg jo fra Tyskland og kan ikke følge norsk fotball veldig tett! Han har jo fått mye skryt i mediene. Håper selvsagt at han blir en suksess for RBK, men tviler litt. Forhåpentligvis er det som vanlig og jeg tar feil!
OK, nå har vi Demidov og Pelu, men hva med et stort navn?

Hvilket draktnummer får Pelu?

Så gleder meg jeg allerede til neste sesong, som starter jo i februar igjen!
aalen
Senior

PostPosted: 27.12.2007 21:03    Post subject: Reply with quote

vel har sett en del kamper av pelu i år....er en svært god 1.divisjon spiller, men om han er et røverkjøp er jeg svært tvilsom til..
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 27.12.2007 21:07    Post subject: Reply with quote

Kanskje endelig det enorme hullet etter Braaten blir fylt.

Ser på dette som en slags helgardering fra klubben. Han kan sannsynligvis spille alle de 4-5 offensive rollene på laget, noe som gjør at han kan være spiss dersom Konè stikker, ving/flanke dersom Traorè trekkes ned, og gir påskudd for å prøve 4-3-3 igjen.

Spennende kjøp, og etter sigende ganske rimelig. Kjenner spilleren alt for lite til å uttale meg, men velger å avvente dommen føør jeg har sett ham i aksjon.
primaten
Rutinert

PostPosted: 27.12.2007 21:18    Post subject: Reply with quote

andersw wrote:
Nå kjenner ikke jeg deg joko, men du og Recon (uten at han har noe med denne diskusjonen å gjøre, just making my point) regner jeg som de to på dette forumet som er kronisk negative til det meste som sies.

merkelig at du setter de to i samme bås. det er to fine fyrer, jeg er enig i det, men jeg er stort sett enig med joko og stort sett uenig med recon.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.12.2007 21:28    Post subject: Reply with quote

Inntil nylig hadde jeg aldri hørt om denne spilleren, men jeg forholder meg positiv til kjøpet siden han tilsynelatende er en type spiller vi kan få god bruk for. I tillegg er han relativt billig. Jeg kan ikke se at dette kjøpet skal ødelegge noe for oss. Rapportene fra Kongsvinger er også lovende.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 27.12.2007 21:50    Post subject: Reply with quote

Sånne kjøp som dette kan faktisk ødelegge for oss, det har noe med hvilke signaler vi sender ut. Hadde vi startet dette overgangsvinduet med å skaffe et par stor fisker, så ville det vært lettere å skaffe seg flere gode spillere senere. Nå tror jeg mange spillere i Skandinavia sitter og lurer på hva vi egentlig driver med, det oser ikke akkurat "Bayern Munchen satsing" over dette. Når vi før kjøpte de beste spillerene og talentene fra Tippeligaen, henter vi nå de beste spillerene og talentene fra Adecco ligaen. Uheldig signal og sende ut til potensiele nye spillere som har et snev av ambisjoner.

Det er også uheldig at vår daværende sportsdirektør Rune Bratseth går ut i avisen og sier at vi ikke har sjangs til å følge FCK økonomisk, noe som muligens er sant. Men det er jævlig uheldig å gå ut å si det, da det kan være ting som påvirker om spilleren ser på Rosenborg som en klubb som kan være med å kjempe ute i Europa i årene fremover eller om vi blir sett på som en fallende storhet.

Dette er ikke FM, spillerene har faktisk hjerne og blir påvirket av signalene forskjellige klubber sender ut.

Mens FCK er flinke til å sende ut "Vi er best", "Vi satser" signaler, så er vi flinke til det motsatte. Grave oss ned og hente ukjente adecco spillere. Dette er en av tingene som gjør at FCK har lettere for å tiltrekke seg profiler i Skandinavia.

Hvem faen vil til en klubb som ikke klarer å skaffe forsterkninger andre steder enn Adecco ligaen?
Back to top
karakas
Senior

PostPosted: 27.12.2007 21:55    Post subject: Reply with quote

Dette er både positivt og negativt, han har fått veldig mye skryt for sine prestasjoner i Adecco'n i år, og han er fortsatt relativt ung, men er nok neppe en spiller som vil ta oss inn i topp-30, noe sier meg at han blir fryktelig lik Konan både som spiller og person. Men helt sikkert en grei backup.

Folk var fryktelig keene på ?Andersson? (er så fryktelig dårlig på navn han svensken i Godset) i fjor, så ser ikke helt hvorfor man ikke skal kunne gi Pelu en sjanse heller.

Om ikke annet så viser dette i det minste at de jobber med ting på brakka selv om media ikke omtaler det.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.12.2007 21:57    Post subject: Reply with quote

Når vi først ble gode kjøpte enn ikke nødvendigvis de antatt beste spillerne ,men typer som hadde det egenskapene en trengte eller manglet.
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 27.12.2007 22:28    Post subject: Reply with quote

Jepp. Mini og Ørjan ble jo hentet fra nest-øverste nivå og var på ingen måte store navn, men de ble jo relativt vellykkete kjøp likevel... Litt far-fetched argument, klar over det... Wink

Klarer uansett ikke hisse meg opp over at RBK bruker en "sjettedels Jarstein" på årets spiller i Adecco. Selvfølgelig noe annet hvis to spillere fra Adecco blir det eneste vi har fått tak i når serien starter.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 27.12.2007 22:29    Post subject: Reply with quote

Når vi legger til at vi har prøvd å skaffe Bjørkøy og Storbæk til vanvittige priser, ser det lyst ut med tanke på klassespillerene? Tipper vi ender opp med Atle Roar Håland og thats it. Jippi! Tommel'n opp!
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 27.12.2007 22:42    Post subject: Reply with quote

Øh, asså, å briljere i 1. div er ikke garanti for å få det til i eliteserien. Og at vi har skaffa to feite FØRSTEDIVISJONS-spillere er overhodet ingenting å være fornøyd med.

Men det kan jo være bedre spillere det jobbes med. Og når man tenker seg om hadde jo Stabæk for et par år siden en neger som fikk det til å funke quite well i eliteserien etter å ha blitt suveren toppscorer i 1. div. Pluss at dette med å vurdere spillere har begynt å se bra ut etter Stig Thorbjørnsens ankomst.

Vel vel. Det kan bli bra.
Erik
Veteran

PostPosted: 27.12.2007 22:43    Post subject: Reply with quote

Jeg er opptatt for tiden, og orker ikke helt skrive lange innlegg.

Sånne inlegg som dette er en av grunnene: (men det kommer uansett.)

Jeg er helt enig med joko.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 00:00    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Når vi legger til at vi har prøvd å skaffe Bjørkøy og Storbæk til vanvittige priser, ser det lyst ut med tanke på klassespillerene? Tipper vi ender opp med Atle Roar Håland og thats it. Jippi! Tommel'n opp!

Dette er temmelig ugjennomtenkte kommentarer. Det gjelder å skaffe de gode kjøpene før de andre finner dem. Strømstad var en middelmådig førstedivisjonsspiller før Nordlie så noe og gjorde ham til en landslagspiller som Start kan tjene på å selge. At en førstedivisjonsspiller ikke kan være den neste store value-signeringen er bare tull. Det er mye mer sannsynlig at han finnes der enn i eliteserien.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 00:15    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Inntil nylig hadde jeg aldri hørt om denne spilleren, men jeg forholder meg positiv til kjøpet siden han tilsynelatende er en type spiller vi kan få god bruk for. I tillegg er han relativt billig. Jeg kan ikke se at dette kjøpet skal ødelegge noe for oss. Rapportene fra Kongsvinger er også lovende.

Jeg venta på den! Wink
Tipper du fikk et lite sjokk nå..

Jeg er en liten optimist angående dette kjøpe, så får Pelu selv bevise hvilket nivå han innehar.
Back to top
andersw
Junior

PostPosted: 28.12.2007 00:28    Post subject: Reply with quote

Offtopic, men MÅ få sagt det. Signaturen din er den beste jeg har sett på lenge, eivindwb Very Happy Sjuk ass
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 15:56    Post subject: Reply with quote

Jeg er vel generelt ganske positiv til det meste som gjøres på brakka jeg, rettere sagt; jeg er tilhenger av at det gjøres noe og at det kommer nytt blod. Å bruke 3,5 mill på årets spiller i den nest øverste divisjonen, at han er forholdsvis ung, rask, god på assists og scorer mål - det må det være mulig å bygge videre på. Nå visste vi vel ingenting om de hyperbillige afrikanerne våre, og de må jo kunne sies å ha gjort nytten sin. Når vi så får en forholdsvis veldokumentert bra spiller, så er vel det en god ting?

Rawky, den positive. :y:
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 43, 44, 45  Next
Page 4 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb