English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VM 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Johnny Rainbow
Rutinert


Joined: 11 Aug 2011
Posts: 850
Location: København

PostPosted: 16.07.2018 11:13    Post subject: Reply with quote

pelvis wrote:
Beklager at jeg blander meg inn i den gode diskusjonen, men pingvinene kan å hoppe når de står på bakken også.

https://www.youtube.com/w...dPGXClOE5g


Men i den video, holder pingvinen armene godt ind til siden af kroppen når den hopper, noget der vel var grundlaget for at diskutere hoppende pingviner til at starte med? Altså ville den ikke have begået straffespark, men mindre den altså hopper ud af vandet, noget der vel strengt taget ikke er et hop
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 16.07.2018 11:44    Post subject: Reply with quote

Johnny Rainbow wrote:
Altså ville den ikke have begået straffespark, men mindre den altså hopper ud af vandet, noget der vel strengt taget ikke er et hop


Man må vel ikke hoppe for at det skal kunne dømmes straffe? Med forbehold om at det gjelder egne regler for pingviner.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 16.07.2018 11:51    Post subject: Reply with quote

Johnny Rainbow wrote:
Altså ville den ikke have begået straffespark, men mindre den altså hopper ud af vandet, noget der vel strengt taget ikke er et hop

Hvorfor er det ikke et hopp ut av vannet? Er det et kriterie jeg ikke kjenner til for "hopp" her? MÃ¥ det skje fra fast grunn og ikke vann?

Det er dessuten mange eksempler på at de hopper også på fast grunn (don't get me started!), men de mest spektakulære byksene kommer selvsagt i det såkalte torpedo-hoppet opp fra vannet.

Armene er alltid rett ut, med mindre de har stålkontroll på balansen - noe en pingvin aldri har med mindre han står i ro og holder varmen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 16.07.2018 12:00    Post subject: Reply with quote

Så det alle EGENTLIG lurer på: Er Edvardsen egentlig en Pingvin??

Uansett blåst eller ikke blåst. det vil fremdeles være den individuelle dommer som avgjør kamper når det blir som det er og det er jo DET vi må minimere.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 16.07.2018 12:02    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Hvorfor er det ikke et hopp ut av vannet? Er det et kriterie jeg ikke kjenner til for "hopp" her? MÃ¥ det skje fra fast grunn og ikke vann?


jump
dʒʌmp

verb
1. push oneself off a surface and into the air by using the muscles in one's legs and feet.
"the cat jumped off his lap"

2. (of a person) move suddenly and quickly in a specified way.
"Juliet jumped to her feet"

Da spørs det om vann telles som en flate. Vi har jo alle hørt om vannoverflate, så hvorfor ikke?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 16.07.2018 12:18    Post subject: Reply with quote

Jo men det står jo også "off a surface" og ikke "through a surface", som jo er det pingvinene gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 16.07.2018 12:32    Post subject: Reply with quote



Pingviner hopper, men vi kan vel alle være enige om at de er flinkere til å hoppe fra vann. Vi kan også være enige om at de veiver greit med armene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.07.2018 12:53    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Det er allerede forbudt å forsettlig gjøre seg stor i feltet - og jeg er en brennende tilhenger av å blåse for sånt - men dette er ikke å gjøre seg stor. Det er i verste fall å ikke gjøre seg liten. Hendene går opp dit når man hopper, i alle fall hvis man har ambisjoner om å faktisk vinne hodeduellen. Ta sammenligningen med Yussuf Poulsen - han hadde hendene oppe i hodehøyde i tilsvarende duell, og da bør man vurdere å blåse, mener jeg.


Forsett er etter min mening en håpløs indikator/regel, da det fordrer at dommer forstår hva en spiller tenker og/eller mener å gjøre i en situasjon. Man har selvfølgelig åpenbare viljehands som å strekke ut armen for å redde en ball på strek, men ellers er det fryktelig mange nyanser og faktorer som skal vurderes på et øyeblikk. Om Perisic mente å treffe ballen med hånda er det bare han som vet, og om han gjorde det, er det en snøballs sjanse for at han noen gang vil innrømme det. Det var i hvert fall ikke for meg en åpenbar viljehands. Jeg ser imidlertid at andre heller mot at det var det, og da illustreres problemet med tolkning av forsett godt.

Jeg synes man heller bør fokusere på hva spilleren får ut av det (les: forindrer), med "naturlig stilling" som bakteppe til en viss grad. Eksempelvis tjente Perisic svært lite på å handse her, da han hadde dekning bak seg og det var ingen franskmenn i nærheten av situasjonen utover Umtiti(?) som ballen allerede hadde passert. Perisic ødela altså ingen målsjanse for Frenkrike. Yssouf Poulsen stoppet derimot en ball på vei mot mål med hånda, og da er det for meg åpenbar straffbar hands. Poulsen mente neppe å stoppe ballen med hånda, og naturlig stilling er i beste fall diskutabelt, men den handsen påvirker tross alt angrepet til Autralias ulempe. Straffen er da for meg udiskutabel uavhengig av forsett eller ikke. Spesielt med VAR som hjelpemiddel bør det heller ikke være vanskelig å vurdere konsekvensen av handsen i like stor grad som hands-situasjonen i seg selv.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 16.07.2018 13:02    Post subject: Reply with quote

Noe av det mest idiotiske i disse diskusjonene er de som snakker om "naturlig stilling", som om det skulle være å ha armene langs siden av kroppen i et hopp. Hvor dum går det an å bli? Nå har vi fått avklart at pingviner kan hoppe, men er det noen som vet om dommere behersker kunsten? Det er mulig problemet kan ligge der. Finnes det noe bilde eller video av en dommer som hopper?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.07.2018 13:08    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.07.2018 13:09    Post subject: Reply with quote

Klar straffe hvis ballen treffer hånda på denne dommeren, altså.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 16.07.2018 13:13    Post subject: Reply with quote

Hahaha. Den er fin.

Du mener altså det der er "a deliberate act of making contact with the ball with the arm or hand"? I så fall tror jeg han sliter, for å si det sånn.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.07.2018 13:17    Post subject: Reply with quote

Ja, men hvis det der ikke er å gå ut i stjerne, så vet ikke jeg, altså. Rutinert av Wolves-spilleren å bare trille den under dommeren.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 16.07.2018 17:15    Post subject: Reply with quote

Og er man så uheldig å ha en så keitete hoppestil, får man lære det av seg eller spille keeper (eller være dommer). Eller få dømt korrekt straffe mot seg hver gang man står i veien for målet med stjerna si.

Tenk på de som bare klarer å sklitakle med strake ben og tærne i knehøyde da!
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 16.07.2018 18:09    Post subject: Reply with quote

Da blir jo spørsmålet om pingviner kan sklitakle
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
TR-2000
Junior


Joined: 19 May 2017
Posts: 56

PostPosted: 17.07.2018 10:14    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Da blir jo spørsmålet om pingviner kan sklitakle


Back to top
View user's profile Send private message
Bruttern
Proff


Joined: 01 Sep 2006
Posts: 477
Location: Eksil

PostPosted: 14.12.2019 18:37    Post subject: Reply with quote

Hei, trenger hjelp.

Noen som husker dette:

Bengt Eriksen kastet terning over innsatsen til Norge i VM-kvalliken, og ønsket opprinnelig å kaste noe en ordinær terning ikke lander på, tok seg i det, og nøyde seg dermed med en nokså traust og gammelmodig konklusjon.

Han endte opp på terningkast 4. Men hva ville han egentlig kaste?
_________________
Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 14.12.2019 19:01    Post subject: Reply with quote

Hallingkast? Lasso? Kortene? Kaste loss?

Jeg har som du ser ikke den fjerneste.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.12.2019 20:28    Post subject: Reply with quote

En eller annen form for rollespill-terning, muligens? De er jo ofte ikke ordinære - Kan vel ha så mange som 20 sider, f.eks.

For alt jeg veit finnes det noen slike som viser halve verdier, 3,5 eller noe slikt, kanskje.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 15.12.2019 09:42; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.12.2019 00:40    Post subject: Reply with quote

Standard rollespillsett: d4, d6, d8, d10, d12, d20 og prosentterning (en d10 med "tiere", altså 0,10, 20 osv som kastes sammen med en ordinær d10 for å tilsammen få mellom én og hundre), eventuelt ren d100 som dog er lite brukt. For ordens skyld, d står for die (entallsform av dice) og tallet bak forteller hvor mange sider terningen har.

Se der, da fikk jeg nerdet litt i dag også.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29
Page 29 of 29

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb