English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2018
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VM 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Macha
Veteran

PostPosted: 03.06.2018 19:11    Post subject: Reply with quote

Synd, hadde gledet meg til å se de i VM og få med meg Danmarks kamper. Nå blir det temmelig uinteressant.
Back to top
View user's profile Send private message
Henning
Legende

PostPosted: 03.06.2018 19:17    Post subject: Reply with quote

Uavhengig av dette så er min interesse for VM ekstremt lav, tviler på at jeg kommer til å se veldig mange kamper. Virker på de jeg snakker med som at mange har det sånn.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 03.06.2018 19:47    Post subject: Reply with quote

Jensen har vært dårlig over tid så den er grei. Personlig vet jeg ikke om jeg hadde tatt med Bendtner eller ikke. Men det har lite med VM-interessen å gjøre for min del ihvertfall. Russland er ikke et godt valg av VM-vært, av så mange anledninger. Neste VM blir også bæsj. Hurra.
toki
Veteran

PostPosted: 03.06.2018 21:00    Post subject: Reply with quote

Synd at VM-trenden til Rosenborg tok slutt. Med spiller i både 2010 og 2014, hadde det jo vært artig å ha med noen i år også
Altitude
Proff

PostPosted: 03.06.2018 22:50    Post subject: Reply with quote

Hvis man ikke er interessert i VM er man ikke oppriktig glad i fotball.
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 04.06.2018 01:47    Post subject: Reply with quote

toki wrote:
Synd at VM-trenden til Rosenborg tok slutt. Med spiller i både 2010 og 2014, hadde det jo vært artig å ha med noen i år også

2006 også. Karim Essidiri var med for Tunisia.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 04.06.2018 07:54    Post subject: Reply with quote

Altitude wrote:

Virker på meg som at det heller er motsatt, det er de som ikke følger med så mye ellers som er mest opptatt av VM.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 04.06.2018 08:25    Post subject: Reply with quote

Pleier å få sett 30-40 kamper i mesterskapene. Men ser ellers ingen fotball utenom landslaget, RBK og kan hende en og annen annen kamp i Elite Serien.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 04.06.2018 08:54    Post subject: Reply with quote

Hvordan er det med reglene for reserver som kan kalles inn om det blir skader i den uttatte troppen på 23 spillere?

Har ikke hvert lag også en liste over offisielle reserver som kan kalles inn?

Kan det tenkes at Bendtner eller Jenssen står på den listen, ettersom de var blant de fire siste som ble vraket?

Ser ut som om flere land har en liste på opp til fem spillere på 'stand by' og som visstnok kan innkalles som erstattere inntil 24 timer før første kamp i gruppespillet.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 04.06.2018 10:24    Post subject: Reply with quote

Det jeg liker med VM (og forsåvidt andre mesterskap utenfor Europa) er at man får sett litt annen type fotball og spillestil enn den europeiske. Det er artig å se eksempelvis afrikanske og sør-Amerikanske lag bite fra seg.

Selv synes jeg fotball er fantastisk morsomt å se på så nesten uansett (har selvfølgelig minstekrav mtp kvalitet), og ser gjerne kamper fra Afrikamesterskap og lignende om jeg har mulighet.
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 04.06.2018 10:38    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Det jeg liker med VM (og forsåvidt andre mesterskap utenfor Europa) er at man får sett litt annen type fotball og spillestil enn den europeiske. Det er artig å se eksempelvis afrikanske og sør-Amerikanske lag bite fra seg.

Enig! Jeg skal følge med på VM, det synes jeg er gøy. Generelt sett ser jeg faktisk ingen annen fotball enn alt av Rosenborg. Ser ikke engelsk fotball i det hele tatt, ikke andre tippeligakamper, og ikke Champions League. Det interesserer meg ikke lenger. Tror jeg er mettet og lei av alt det kommersielle rundt sporten. Er glad i spillet, men ikke sporten lenger. Generelt får fotball alt for mye oppmerksomhet i forhold til hvor uviktig det faktisk er. Og det kommer fra en som vokste opp med å ta opp absolutt alt han kom over av fotball på VHS og se kampene flere ganger i reprise.

NB. Og landslaget vårt; prøver å få sett Norge sine kamper!
ola.
Veteran

PostPosted: 04.06.2018 11:50    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Altitude wrote:

Virker på meg som at det heller er motsatt, det er de som ikke følger med så mye ellers som er mest opptatt av VM.

Selv om ingen av oss har noen tall å vise til, og jeg skjønner at du bare overdriver, er det der direkte feil.

Det er vel dog helt riktig at mange som ikke vanligvis følger med på fotball, vil være mer interessert, enn de vanligvis er, under VM. Det er jo tross alt VM! Men er man glad i fotball ... da er man interessert i VM. Det er jo tross alt VM ... i fotball, mesterskapet som samler verdens beste fotballspillere. Om man for eksempel liker Rosenborg og ikke så mye annet, er det kanskje ikke fotballen selv som er utslagsgivende for interessen, og det er helt greit det også.

Sånn, da kan vi legge det dødt med en gang. Fint å få gjort før startfløyta går.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 04.06.2018 12:18    Post subject: Reply with quote

OK, greit å få avklart at jeg ikke er glad i fotball.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 04.06.2018 12:25    Post subject: Reply with quote

Er jo mange som f.eks. er veldig interessert i Rosenborg, uten å være allment interessert i fotball.
moomoo
Veteran

PostPosted: 04.06.2018 12:37    Post subject: Reply with quote

Tyskland vraket Leroy Sane Confused

Skjønner jeg NADA av. Draxler og Brandt er i troppen og Sane har jo levert forferdelig mye bedre enn dem i år.

NESTEN som om Brazil skulle la Neymar sitte hjemme, men bare nesten.

Uansett for meg den desidert største overraskelsen så langt sammen med at Peru får med Guerrero.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 04.06.2018 13:30    Post subject: Reply with quote

Treningskamp mellom Israel og Argentina flyttes til Jerusalem. Det blir oppstandelse, frykt for politisk propaganda o.l.

https://www.aftenbladet.n...6141b.html

Jeg likte spesielt godt denne:

Rajoub wrote:
– Messi er et symbol på fred og kjærlighet. Vi ber ham om ikke å bidra til å hvitvaske okkupasjonsmaktens kriminelle handlinger, sier Rajoub ifølge nyhetsbyrået AFP, før han fortsetter:

– Han (Messi) har titalls millioner fans i arabiske og muslimske land. Vi ber alle om å brenne trøyer med hans navn og plakater av ham.

Henning
Legende

PostPosted: 04.06.2018 14:13    Post subject: Reply with quote

Rajoub wrote:
– Messi er et symbol på fred og kjærlighet.

Har han ikke hørt om 100% JESUS?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.06.2018 18:29    Post subject: Reply with quote

Bendtner var ikke tiltænkt en hovedrolle til VM. Han var en mulig joker og ikke mindst et socialt omdrejningspunkt i en trup, der holder meget af spasmageren fra Amager. Både Nicolai Jørgensen og Andreas Cornelius stod foran Bendtner i forhold til åbningskampen mod Peru, og i kulisserne lurer en Kasper Dolberg, som nu har overtaget Bendtners plads i truppen. Bendtner har været en gennemgående angriber på det danske landshold igennem 12 år. Dolberg kan blive det i de kommende 12.

Måske bliver dette VM-fravalg derfor et signal om nye tider. Det valg kan Nicklas Bendtner muligvis selv tænkes at træffe, ligesom landstræneren naturligvis kan det. Men jeg håber det ikke. Som så mange andre, vil jeg gerne se Nicklas Bendtner klare sig godt, score mål – og have succes i den rød-hvide trøje. Men når det er sagt, har Bendtner anno 2018 ikke været Bendtner fra sidste år. Rent kvalitativt er det derfor ikke nødvendigvis en nedgradering med Dolberg og Martin Braithwaite i truppen. Måske snarere tværtimod. Og det er trods alt kvaliteten, der skal vægtes højest.

Det danske hold og VM bliver nu en farverig person fattigere. Få kan dele vandene som Bendtner – men endnu færre er i stand til igen at samle dem på den måde, angriberen gjorde det i løbet af sidste år. Uden Bendtner bliver et dansk VM kort sagt lidt mere kedeligt. Det er – sagt på godt dansk – skideærgerligt.

Læs mere: BTs fodboldkommentator: Var det her begyndelsen til enden for Nicklas Bendtner?

Selvom Nicklas Bendtner har en særlig status i fodbold-Danmark og på landsholdet, så skal man ikke uddele en VM-billet til en halvskadet spiller, der tilmed kæmper med både målscoring og spillemæssig form.

Åge Hareide kunne have satset og senere skiftet ud i truppen, hvis eksempelvis Bendtner ikke var blevet klar, men respekt for at have trukket en streg i sandet - og så arbejde med de spillere, der er udvalgt.

Læs mere: Yes, Åge: Det er Coolberg!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 10.06.2018 18:58    Post subject: Reply with quote

Mandag (sic) udtog Åge Hareide VM-truppen på 23 spillere uden Andreas Bjelland, som mener, at landstræneren dermed ikke overholdt den plan, som var lavet og aftalt. Forsvarspilleren trænede med landsholdet søndag, mens planen var, at det først skulle ske mandag.

»Der var lagt en plan for de forskellige skridt på stigen, indtil jeg kunne komme tilbage på holdet. Hvad der skulle ske hver enkelt dag. Den søndag endte jeg med at være fuldt med i træningen i Stockholm. Jeg gennemgik den, og jeg føler ikke, at der var ting, jeg ikke kunne, men det var der åbenbart, siden de ikke så mig være en del af truppen.«

Tirsdag udsendte forsvarspilleren en pressemeddelelse, hvori han erklærede sig uenig i beslutningen, og at han endda var foran den plan, der var blevet lagt i samråd med landsholdets trænere, læger og fysioterapeuter. Åge Hareide svarede ved at konstatere, at Andreas Bjelland ikke var i stand til at »sparke langt med venstrebenet.

»Jeg har accepteret, at de ikke mener, at jeg er klar, men vi bliver aldrig enige. Jeg synes ikke, at det er fair, men lige nu er det vigtigt for mig at sende et signal til folk og den almene dansker. Det gør jeg ikke for at sende stikpiller og få mig selv til at se godt ud, men lige nu har jeg 100 pct. fokus på mig selv, og jeg skal i den bedste mulige, fysiske tilstand for at finde en ny klub,« siger Bjelland.

Læs mere: Bjelland undsiger Hareide: Jeg kunne spille i aften

Antar Bendtner har omtrent de samme følelsene, sjøl om han i går ikke ville uttale seg.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 13.06.2018 12:32    Post subject: Reply with quote

So that happened. Lopetegui må gå på dagen.

Edit: Hierro erstatter ham
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 13.06.2018 14:22    Post subject: Reply with quote

Håpløst. Greit nok om de gjør det fordi de ikke visste om Real Madrid avtalen før den skjedde, men de må da tenke på hva som er best for landslaget sitt også.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 13.06.2018 22:08    Post subject: Reply with quote

Altså RM var nødt å finne seg trener uavhengig av om det var VM i år eller ikke. Man har ikke ubegrenset tid om sommeren. Men timingen her er jo horribel, og det er vel en eller annen idiot som har lekket dette slik at man har fått denne situasjonen. Er vel lite som skulle tilsi at den ansettelsen egentlig ville hatt noen effekt. Det ble vel en prinsippsak. Men artig med litt skikkelig sirkus før avspark da, og ikke det grelle oppstyret man bruker å ha på matta før første kamp

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.06.2018 22:37    Post subject: Reply with quote

Dansk dokumentar om tildelinga av mesterskapet.

Har bare akkurat begynt å se sjøl.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 15.06.2018 17:24    Post subject: Reply with quote

Liker Marokko så langt. Offensive.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 15.06.2018 19:23    Post subject: Reply with quote

Men ikke helt skarpe nok. Tapte vel ufortjent, men var ikke tilstrekkelig med avslutninger på mål heller.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 13, 14, 15  Next
Page 10 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2018 RBKweb