English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 80, 81, 82
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 04.12.2008 23:55    Post subject: Reply with quote

Enig. Er det bare jeg som mener et samspilt og innspilt Skjelbred - Sapara - Tettey - Storflor hadde vært Tippeligaens beste midtbane? (gjerne bytt plass på PCS og Sapi). Er jeg virkelig SÅ langt ute og kjører? Der mikser man virkelig alle kvaliteter: kreativitet (Storflor/Sapi/PCS), løpskraft (PCS/Tettey), pasningsfot (PCS/Sapi), gode løp (Storflor), defensive egenskaper (Tettey), innleggsføtter (Storflor/Sapi) og målfarlighet (Sapi/Storflor).

Last edited by SunsetSalami on 04.12.2008 23:59; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 04.12.2008 23:58    Post subject: Reply with quote

Den midtbanen kunne fungert bra ja. Men er avhengig av at Storflor hadde fått tid og tillit i rollen, samtidig som ikke Sapara blir spilt altfor sentral i angrepsoppbyggingen.

Jeg tror det er en stor tabbe å la Storflor gå.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 04.12.2008 23:59    Post subject: Reply with quote

Godt vi i hvert fall er to som mener det er en tabbe. Jeg synes det er feil å si Storflor ikke passer i 4-4-2. Spør du meg passer han meget bra i en høyre (eller venstre) kantrolle i 4-4-2. Han har god løpskraft, selv om han ikke er spesielt god defensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 05.12.2008 02:39    Post subject: Reply with quote

Tror også det er en tabbe å la Storflor gå. På den andre siden havner han ikke i min startellever, mens i Strømsgodset får han sikkert spille hver eneste kamp. Han har vært lojal mot oss i alle år, og å la han få sjansen på andre lag er kanskje fair gjort av oss. På den andre siden er maksnivået hans høyt, og han har rutine. Jeg føler han er god mot spillende lag, men desto mer horribel mot fysisk spillende lag. Dette kan forklare hans gode opptredener i Europa, og hans dårlige opptredener i Tippeligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 05.12.2008 10:09    Post subject: Reply with quote

Synes at det er fint at Storflor går jeg, han får spille 433 og blir nok sentral på Strømsgodset. Da kan han vise frem kvalitetene sine og kanskje tar han en Winsnes, står frem på et dårlig lag og blir landslagsaktuell.
Back to top
View user's profile Send private message
Roamer
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1811

PostPosted: 05.12.2008 10:11    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Er jeg virkelig SÅ langt ute og kjører?


Ja.
_________________
RBK på topp tre i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 05.12.2008 11:46    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Enig. Er det bare jeg som mener et samspilt og innspilt Skjelbred - Sapara - Tettey - Storflor hadde vært Tippeligaens beste midtbane? (gjerne bytt plass på PCS og Sapi). Er jeg virkelig SÅ langt ute og kjører? Der mikser man virkelig alle kvaliteter: kreativitet (Storflor/Sapi/PCS), løpskraft (PCS/Tettey), pasningsfot (PCS/Sapi), gode løp (Storflor), defensive egenskaper (Tettey), innleggsføtter (Storflor/Sapi) og målfarlighet (Sapi/Storflor).


Den midtbanen hadde blitt utduellert og løpt i senk, en av grunnen til at det fungerte bedre igår var itroduksjonen av Demidov på midtbanen som ga nødvendig tyngde slik at vi kunne få tak i ballen og uten ballen så hjelper det ikke enn hvor kreativ enn er. Desutten ville paret Storflor og Lustig gitt enorme rom etter seg på høyresiden. Storflor var en god spiller som på jakten etter mer spilletid har funnet seg en ny klubb og han er langt ifra den messiasen som enkelte vil ha det til her. Han har blitt vraket av en haug med trenere og det er det en grunn til.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 05.12.2008 11:57    Post subject: Reply with quote

Han er ingen messias, han er en meget god fotballspiller. Og hva mener du med at han har blitt "vraket av haugevis av trenere?" Meg bekjent er det vel bare evneveike Knut Tørum som har vraket Øyvind gjennom en hel sesong, og vi vet jo alle at det ikke kan ha vært sportslig begrunnet. Hamrèn har ikke satset på ham heller, men etter at Godset-overgangen ble klar, så er jo det forståelig.

Utduellert og løpt i senk? Jeg tror egentlig ikke det. Det er masse løpskraft der, og vi hadde ikke trengt å "utduellere" motstanderen hvis vi hadde SPILT dem ut. Arsenal har da bare pingler på midtbanen de også, men de spiller ut de fleste.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 05.12.2008 12:13    Post subject: Reply with quote

Arsenal har pågrunn av dem kun har pingler på midtbanen blitt slått av Fulham og Stoke. Grunnen til at Arsenal har blitt en god del dårligere i år er at dem mistet Flamini som var enormt viktig for balansen og for å ta ut det beste av Fabregas. Mangel på duellkraft på midtbane og i forsvar samt en middelmådig keeper er grunnen til at Arsenal ikke kommer til å bli seriemester i år. Rosenborg sliter med mye av det samme som Arsenal, med litt for mange lettbente tekniker og for lite determisjon, duellstyrke og kyniske spillere. Det var det Demidov tilførte midtbanen igår det ser ikke så fint ut, men det er effektivt.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 05.12.2008 12:21    Post subject: Reply with quote

Enig i det du sier om Arsenal i år kontra i fjor. Tettey er vår Flamini. Flamini var ikke spesielt duellsterk på hodet, men som Tettey er han vanvittig duellsterk langs bakken. Og Arsenal hadde jo "bare" Flamini, og jeg tror det hadde "holdt" med Tettey for Arsenal. For å fortsette sammenligningen, med midtbanen Rosicky - Cesc - Flamini - Hleb tapte ikke Arsenal en fotballkamp i fjor. Er ikke denne midtbanen ganske sammenlignbar (som spillertyper) med Storflor - Sapara - Tettey - Skjelbred?
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 05.12.2008 12:35    Post subject: Reply with quote

Jeg er igrunn enig i det og det kunne ha fungert, selv om jeg synes Arsenal har erstattet Hleb med en enda bedre spiller i Nasri, som har mange av det samme kvalitetene ,men er langt mer målfarlig. Et skikkelig godt kjøp. I grunn så vil jeg si at Rosenborg og Arsenal befinner seg i liknende situasjoner med tanke på at begge lag har mange unge og lovende spiller som spiller flott fotball når dem har dagen ,mens andre ganger så blir det for tråklete og for lite effektivt. I tilegg savner begge lag ledere og duellkraft. Arsenal har nok ikke det spissproblemet som vi har dog.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 05.12.2008 12:42    Post subject: Reply with quote

Litt OT å diskutere Arsenal, men Nasri er milevis unna nivået til Hleb.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 05.12.2008 12:44    Post subject: Reply with quote

Noen kan sikkert flytte det siste til Engelsk fotball, men jeg synes tapet av Hleb har vært enormt merkverdig på Arsenal i år (de er mitt lag i England). Jeg så ca. 35 Arsenal-kamper i fjor, og har sett nesten samtlige i år. Det de mangler i år, foruten Flamini, er en som kan åpne et forsvar. Tapene mot Stoke, Hull og Fulham har kommet av at Arsenal har stanget og stanget, og aldri funnet åpningene.

Hleb kunne drible seg gjennom et hvert forsvar eller slå en fantastisk smart pasning som åpnet et hvert forsvar. Nasri har overhodet ikke vist seg som en verdig erstatter for Hleb enda. Han kan KANSKJE bli, men det holder ikke bare å score noen mål. Hlebs verdi kunne ikke måles i antall mål. Sett i mine øyne var han uerstattelig for Arsenal.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 05.12.2008 12:52    Post subject: Reply with quote

Dere får sikkert hente han tilbake til neste sommer han får ikke akkurat mye spilletid for Barcelona, forstålig nok når en ser på konkurransen.
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 05.12.2008 12:56    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Jepp. Konklusjon.

UT:
- John Pelu
- Didier Konan Ya
- Roy Miller
- Jørn Jamtfall

LÃ…N UT:
- Kjell Rune Sellin
- Abdou Traorè (?)

INN MED:
- En eller to kvalitetsspisser
- En kvalitetsmidstopper
- En med hurtighet og innleggsfot som kantspiller
- En kvalitetskeeper


du ønsker mao 4 keepere i stallen neste år?
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 05.12.2008 13:13    Post subject: Reply with quote

Tilbøyelig til å stryke keeper om vi ikke mister noen.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.12.2008 13:49    Post subject: Reply with quote

Da foreslår jeg at vi beveger oss over til "Rosenborg 2009".
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.12.2008 18:30    Post subject: Reply with quote

Hamrén oppsummerer 2008
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.12.2008 20:28    Post subject: Reply with quote

Ingen skal beskylde Hamrèn for å være løsmunnet.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 06.12.2008 21:17    Post subject: Reply with quote

Nei, og godt er det Henning Smile Endelig en som har skjønt at man ikke trenger å si alt man tenker.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 80, 81, 82
Page 82 of 82

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb