English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80, 81, 82  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13697
Location: Namsos

PostPosted: 05.09.2008 16:25    Post subject: Reply with quote

Om vi ikke vinner gullet, så vil det bli 2 år siden vi vant serien..

Hvor lenge er det siden sist?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1046
Location: stjørdal

PostPosted: 05.09.2008 16:38    Post subject: Reply with quote

1987
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 05.09.2008 16:52    Post subject: Reply with quote

Da er det vel helt utenkelig at vi ikke vinner gull i år Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bobby Bacala
Junior


Joined: 08 Apr 2008
Posts: 64
Location: Oslo, Norway

PostPosted: 05.09.2008 16:57    Post subject: Reply with quote

Guinness wrote:
Brukte tabellkalkulatoren på aftenposten. Satte inn resultatene fra forrige oppgjør mellom alle lagene, bortsett fra at jeg satte Rosenborg til å vinne alle de resterende kampene 1-0. Totalt meningsløst [/url]


Hehe.. Ja, det er temmelig meningsløst å bruke tabellkalkulatoren foreløpig. Men det er kjempegøy å ta den frem når det gjenstår to-tre runder Smile
_________________
"Hold kjeften på dæ, Mini! Æ har vært her siden 1960!"
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10638

PostPosted: 14.09.2008 22:58    Post subject: Reply with quote

Etter 20 serierunder er det fremdeles slik at RBK har gjennomsnittlig flest målsjanser for pr kamp med 6,2 (samme som Brann og Stabæk).

http://fotball.vg.no/bors...ong_id=403

RBK har dårligst utnyttelsesprosent i hele Tippeligaen, med 21,8 prosent.
http://fotball.vg.no/bors...ong_id=403

Samtidig kan vi se at RBK har færrest målsjanser mot seg av alle Tippeligalagene med et snitt på 3,5. Og RBK har lavest redningsprosent av alle med kun 68 %.

Vi er dårligst i begge ender, og dette er IKKE resultatet av EN dårlig kamp. Det er tallenes klare tale etter 20 serierunder.
Back to top
View user's profile Send private message
krakra
Proff


Joined: 27 Jun 2008
Posts: 324

PostPosted: 14.09.2008 23:08    Post subject: Reply with quote

Men jeg sitter fortsatt med en følelse av at RBK har flere "sjanser" enn faktiske sjanser enn både Brann og Stabæk. Vi kommer ikke til de store sjansene som f.eks. Stabæk gjør i dag hvor spillere kommer alene med keeper i bakrom, eller står fritt på 15-16m.

Sitter med en oppfatning av at sjansene til RBK stort sett er blokkerte skudd og lingende.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17349
Location: Stavanger

PostPosted: 14.09.2008 23:24    Post subject: Reply with quote

Vi kommer til veldig mange store sjanser i dag som for eksempel Tettey som brenner alene med keeper, Iversen får skyte fra 5 meter, etc. Vi har utrolig mange kvalifiserte sjanser ,men vi er altfor heite i toppen når vi skal avslutte.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 15.09.2008 01:04    Post subject: Reply with quote

Lustig var 3 cm unna å score..
Så idag hadde vi i alle fall endel store målsjanser.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.09.2008 09:12    Post subject: Reply with quote

– Det er greit å få gult kort hvis du er uheldig i en tøff tackling, men det er ikke greit å få gult kort for å ha sparket bort ballen etter at dommeren har blåst frispark for motstanderen. Det skal selvfølgelig ikke skje. Vi er i en fase av sesongen der kort fort kan utløse karantener, sier Hoftun.

Les mer: Varsler kortprat i RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 18.09.2008 09:07    Post subject: Reply with quote

Ikke noe vi ikke vet fra før, men likevel:

http://www.nettavisen.no/...226319.ece
Back to top
View user's profile Send private message
Brandy
Proff


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 335

PostPosted: 18.09.2008 12:15    Post subject: Reply with quote

Aftenposten skriver at RBK i år har tatt 1,25 poeng per kamp før Hamrén og 1,6 etter. Ser ikke så imponerende ut, men læll!

Vil påstå at Hamrén hadde noe dårligere rammebetingelser rundt juli, da han en periode manglet Koné og etter hvert Stoor (og Lustig var ikke akkurat på sitt beste i debutkampen mot Tromsø).

Overført på en hel sesong er dette forskjellen på 32,5 poeng og 41,6 poeng. Dvs forskjellen på 10. og 4. plass (sånn roindt rægna).

Mer statistikk:
- Vi har ikke tapt en seriekamp siden 6.8. (stabæk)
- Vi har 8 poeng på de fire siste seriekampene (bra!) (sjøl om VIF, Brann, Molde og FFK ikke var i en formtopp da vi møtte dem).
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17349
Location: Stavanger

PostPosted: 18.09.2008 12:50    Post subject: Reply with quote

Samtidig har vi hatt dårlig utelling i form av poeng mot Brann og Fredrikstad som utifra spill og sjanser burde vært 3 poeng. Den siste perioden har vært meget bra prestasjonmessig og det er der optimismen kommer ifra, ikke det at statistikken har forbedret seg litt, det er en naturlig konsekvens. En viktig oppgave som ligger foran laget er å gjøre gode prestasjoner om til tellende resultat.
Back to top
View user's profile Send private message
Brandy
Proff


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 335

PostPosted: 21.09.2008 21:32    Post subject: Reply with quote

FFK er fire poeng foran oss, men har kollapset og Kvisvik skal være ute ytterligere to kamper. Glimt er tre poeng foran oss og vi har igjen en kamp mot dem på Lerkendal, der vi alltid slår dem. Eneste som står i veien for bronse er to ekle bortekamper - mot Lyn og LSK.
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 21.09.2008 21:36    Post subject: Reply with quote

Jeg tror som du på bronse. Noe mer enn det tror jeg ikke på. Mye rart skal skje dersom Stabæk og TIL roter bort et såpass stort forsprang.

En kan forøvrig irritere seg over å ja gitt bort poeng på billigsalg i år.

FFK borte og hjemme, Stabæk hjemme, Brann borte og hjemme, HamKam borte og Bodø/Glimt borte. I år har RBK fått dårlig betalt i en rekke kamper. Derimot er det få kamper vi har fått overbetalt i.
Back to top
View user's profile Send private message
Brandy
Proff


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 335

PostPosted: 21.09.2008 21:49    Post subject: Reply with quote

Etter Stabæk-tapet 6. august har vi vunnet alle hjemmekampene og spilt uavgjort i alle bortekampene. Riktignok mot svak/middels motstand. Stabæk uten Nannskog neste år kommer til å få svi. Og tromsø tror jeg ikke klarer å holde oppe trøkket. Jeg garanterer gull neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 21.09.2008 21:55    Post subject: Reply with quote

Det vi har sett de siste ukene er et forvarsel på neste år. Hamréns RBK blir gullfavoritt nr en.
Back to top
View user's profile Send private message
Brandy
Proff


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 335

PostPosted: 21.09.2008 22:23    Post subject: Reply with quote

Hamrén har nå 22 poeng på sine 13 kamper. Det blir 44 poeng på sesongbasis. Bare nevner det.

Tenker litt mer på bronse. VI har vel ikke tatt bronse siden 1982?
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 21.09.2008 22:40    Post subject: Reply with quote

Nesten... '81.... og så hadde det vel blitt bronse i '87 om det ikke hadde vært for straffeopplegget til Tom Schanche.
Back to top
View user's profile Send private message
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 21.09.2008 22:41    Post subject: Reply with quote

Han snakket jo så klart ikke om alle 13 kampene da han nevnte de siste ukene. Rosenborg har de siste ukene seks kamper uten tap Wink
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 21.09.2008 22:50    Post subject: Reply with quote

Husker dere Hoftun/ Rambo sa det "var slik Hamrén ville spille" da man stilte opp laget i diamant før i sesongen. Det er sikkert flere faktorer som har spilt inn, blant annet at man har fått en fornuftig venstreback, men likevel vil jeg overrekke mye av æren til Hamrén. Der spillerne virret rundt hodeløse i en formasjon uten samspill i bevegelsene, viser de nå gode takter både framover og bakover. Jeg er glad det nå endelig går framover med Rbk, glad for at man har fått inn en trener som kan sakene side.

Akkurat det smaker utrolig godt
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10638

PostPosted: 22.09.2008 16:46    Post subject: RBKs manglende effektivitet foran mÃ¥l Reply with quote

RBK har etter sin 21. seriekamp fremdeles klart dårligst effektivitet av alle lag i Tippeligaen. Vi har registrert 145 avslutninger, klart flest, men har klart å omsette dette i kun 32 mål. Til sammenligning har Viking 93 avslutninger og 30 mål. Bodø Glimt 87 og 28. Lyn har 96 avslutninger og 30 mål.

Stabæk har klart å få 43 mål på sine 130 avslutninger. Med en tilsvarende effektivitet som dem ville vi hatt 48 mål, altså 50 prosent mer enn vi har fått.

Viser ikke det at vi har hatt alt for mange for dårlige avslutninger? I klartekst: Spillere som har avsluttet i situasjoner der det var helt håpløst.
http://fotball.vg.no/bors...ong_id=403
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17349
Location: Stavanger

PostPosted: 22.09.2008 17:01    Post subject: Reply with quote

Det er korrekt, men det er ikke bare det at vi har avsluttet fra dårlige posisjoner ,men like mye er det svake avsluttninger og her har f.eks Iversen, Sapara, Tettey, Konan og Strand syndet en del. Skjelbred som er den siste offensive spilleren synes jeg har avsluttet brukbart på det mulighetene han har fått problemet hans er at han kommer til for få sjanser, må bli flinkere til å lukte fremmover på banen, dog synes jeg han viser positive tendenser i så hensende både mot Brøndby og mot Ham Kam. Var f.eks veldig flott fremme når Konan skapte vår første sjanse og var kun cm fra å nå ballen på første stolpe i det tilfellet. Håper vi får se mer slikt av Skjelbred, i tilegg håper jeg han av og til kan prøve å gjøre som Sapara nå han nærmer seg 16 meteren uten press på ballfører. Tettey til tross for dårlig opplevelser fyrer av så fort han får sjansen mot et ryggende forsvar. Noe som jeg synes er riktig. Det gjorde også Sapar og det ga oss to mål mot Ham Kam, som Odd Iversen sier en får ikke mål uten å skyte og han var ikke fornøyd hvis han hadde mindre enn 10 skudd i løpet av en kamp og det ble tross alt noen mål på gammle Iversen opp i gjennom åra.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18388
Location: Oslo

PostPosted: 22.09.2008 17:11    Post subject: Reply with quote

Statistics are like women; mirrors of purest virtue and truth, or like whores to use as one pleases.

Quote:
Viser ikke det at vi har hatt alt for mange for dårlige avslutninger?

Absolutt


Quote:
I klartekst: Spillere som har avsluttet i situasjoner der det var helt håpløst.

Nei

(Min mening er at)du plukker fram en hel haug statistikk og trekker slutninger på måfå. Sjansene Rbk bommer på i år er 100%-sjanser, og en stor del av disse må midtbanespillerne våre ta ansvar for, ikke spissene(Les: Konan) som du mener.
Svake avslutninger er grunnen etter min mening, ikke avslutninger i situasjoner som er håpløse å avslutte fra.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10638

PostPosted: 22.09.2008 17:25    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det er korrekt, men det er ikke bare det at vi har avsluttet fra dårlige posisjoner ,men like mye er det svake avsluttninger og her har f.eks Iversen, Sapara, Tettey, Konan og Strand syndet en del. Skjelbred som er den siste offensive spilleren synes jeg har avsluttet brukbart på det mulighetene han har fått problemet hans er at han kommer til for få sjanser, må bli flinkere til å lukte fremmover på banen, dog synes jeg han viser positive tendenser i så hensende både mot Brøndby og mot Ham Kam. Var f.eks veldig flott fremme når Konan skapte vår første sjanse og var kun cm fra å nå ballen på første stolpe i det tilfellet. Håper vi får se mer slikt av Skjelbred, i tilegg håper jeg han av og til kan prøve å gjøre som Sapara nå han nærmer seg 16 meteren uten press på ballfører. Tettey til tross for dårlig opplevelser fyrer av så fort han får sjansen mot et ryggende forsvar. Noe som jeg synes er riktig. Det gjorde også Sapar og det ga oss to mål mot Ham Kam, som Odd Iversen sier en får ikke mål uten å skyte og han var ikke fornøyd hvis han hadde mindre enn 10 skudd i løpet av en kamp og det ble tross alt noen mål på gammle Iversen opp i gjennom åra.


Synes Sapara virker mer full av selvtillit på langskudd i det siste. I tillegg tror jeg Skjelbred hadde putta om han hadde fått ballen fra Konan, uten at det for så vidt hadde endret kampbildet særlig. Gutten har fått litt mer selvtillit til å avslutte, men er enig i din observasjon at han for sjelden kommer i avslutningsposisjon.

Synes det virker som om det under Hamrèn har skjedd noe med "huet" til flere av spillerne. Har de jobbet med det eller?
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 22.09.2008 17:28    Post subject: Reply with quote

Hamrén har jo hentet inn en mental trener, som har jobbet med spillerne innimellom, så det er ikke helt unaturlig at det har skjedd noe med huet til spillerne.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80, 81, 82  Next
Page 79 of 82

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb