English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2018
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2008
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 201, 202, 203  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 01.09.2007 12:42    Post subject: Reply with quote

Den gikk som sagt ut ved midnatt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Haugen
Veteran

PostPosted: 01.09.2007 12:42    Post subject: Reply with quote

Den gikk vel ut i natt..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 01.09.2007 12:46    Post subject: Reply with quote

brann_copper wrote:
Saken er vel den at IAO ikke ville kostet særlig mye og at man hadde kjøpt seg tid frem mot neste vindu. Herr Olsen ville vært en kortsiktig løsning, men en god løsning i så måte.

Nå har han spilt veldig få kamper i år da. Jeg tror ikke RBK er interessert i leieavtaler med slike spillere. De gjorde riktignok en leieavtale med Bodø/Glimt høsten 1999 på Ørjan Berg.

Om vi skulle kjøpt en spiller ala Olsen måtte vi trolig ut med 3-4 millioner i overgangssum, mens spillere i denne alderen (som er skadeutsatte attpåtil) ikke er interessert i ettårskontrakter.

Når en spiller er rundt 30 vil de gjerne ha lange kontrakter med høy grunnlønn.

Jeg tror blant annet det er her uenigheten mellom Koppinen og RBK har ligget. RBK har jo forsøkt å forlenge med ham tidligere, men sannsynligvis tilbudt en pakke som innebærer at han må spille mange kamper for å få godt betalt. Skadeutsatte Koppinen er ikke så interessert i det naturlligvis.

En spiller på 30 år er derfor sjelden en billig investering selv om selve overgangssummen ikke er så høy. Når man signerer lange kontrakter med 30-åringer kan man heller ikke regne med å få noe igjen ved neste klubbskifte.

Sånn sett er det mer lønnsomt å hente unge spillere. Vi fikk altså fem millioner kroner igjen for Braaten til tross for at han hadde kun et halvt år igjen av kontrakten. Sånne typer handler skjer ikke med spillere som er eldre.

Prisen på en Inge Andre Olsen ville kanskje vært 3-4 mill i overgangssum, 6 millioner i lønnsutgifter over tre år og null tilbake i 2010. Totalt 10 millioner kroner.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jonas
Veteran

PostPosted: 01.09.2007 13:18    Post subject: Reply with quote

Adressa-kommentar: Sa stopp før det kom en flopp
Back to top
View user's profile Send private message
micke
Proff

PostPosted: 01.09.2007 14:46    Post subject: Reply with quote

Inge Andre Olsen håper jeg ikke dukker opp på brakka som rbk spiller.

En anen ting er at jeg lurer fælt på hvorfor Tørum vil ha en ny ving etter at Daniel dro. Vi har 7 spillere som konkurrerer om de 3 plassene der fremme, og Daniel ødela mye offensivt når han stoppet opp for å finne passnings alternativer. Vi trenger ikke flere angreps spillere, heller gi de som sitter på benken litt mer spilletid, og selg storflor.

At vi ikke fikk Prödl er jeg glad for. At Eggen ville betale nesten 30 mill, er for meg uforståelig. Greit nok, sikkert en fin investering på lang sikt(kunne solgt videre for kanskje 40?) Heller finne 2/3 med potensiale og talent til 10/15 mil. Jeg har liten tro på at en spiller klarer å "redde" rbk fra å havne midt på tabellen og sist i gruppespillet i CL.

Jeg tipper at vi får se i media når jul nærmer seg at Eggen vifter med seddlene til bla. Austnes, Bjørkøy, Reginiusen og de andre rbk har prøvd seg på til nå + noen nye Trobjørnsen har funnet. Men så spørs det da om de er villige til å flytte hit. I media virker det som om mange spillere ikke blir like fristet til å flytte til Trondheim som før. Kanskje på tide å tenke business når det gjelder spillere? Kjøp for 5 mill og etter et år selg for 20? Da kan vi legge flere penger på bordet og slippe å oppleve et overgangs vindu slik som nå!
Juch
Veteran

PostPosted: 01.09.2007 14:51    Post subject: Reply with quote

micke wrote:
At vi ikke fikk Prödl er jeg glad for. At Eggen ville betale nesten 30 mill, er for meg uforståelig. Greit nok, sikkert en fin investering på lang sikt(kunne solgt videre for kanskje 40?) Heller finne 2/3 med potensiale og talent til 10/15 mil. Jeg har liten tro på at en spiller klarer å "redde" rbk fra å havne midt på tabellen og sist i gruppespillet i CL.

Er man god nok, er man gammel nok. Mest sannsynlig hadde de jo funnet en "Hofseth," siden de var villige til å gå så langt for å få ham til Trondheim.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2007 15:08    Post subject: Reply with quote

Er det ingen som kan forstå at en Hofseth vil være blandt eliten i Europa når det gjelder midtstoppere. Og når man er så god vil man få langt bedre tilbud enn fra Rosenborg Ballklub.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 01.09.2007 15:19    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Hatem Trabelsi står uten kontrakt:

http://en.wikipedia.org/w...i/Trabelsi

EØS-kvota...
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2007 15:25    Post subject: Reply with quote

Moldes Forren med klassiske Hoftun-løp på TV2 nå...
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 01.09.2007 16:05    Post subject: Reply with quote

Quote:
- De siste dagene handlet det om denne karen, og vi eliminerte derfor vekk alternativer. Vi ønsket ikke hente bare for å hente, eller for å tilfredsstille ønsket om «å ha noe nytt», sa Eggen.

De eliminerte vekk alternativer fordi det handlet om denne karen de siste dagene? Dette er noe diffust, hvorfor ingen plan b? Ble de andre ikke vurdert som gode nok til å forsterke vårt forsvar?
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 01.09.2007 16:47    Post subject: Reply with quote

Forren spiller venstreback i dag....
brann_copper
Senior

PostPosted: 01.09.2007 16:49    Post subject: Reply with quote

Det finnes to midstoppere i Norge som jeg ser på som interessante, og som både Brann og RBK bør vurdere seriøst. Den ene er Lædre Bjørdal i Glimt og den andre er Tore Regineussen. Disse er spillere med en stor fremtid gitt at de får trene og spille med de beste i landet.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen)
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 01.09.2007 16:51    Post subject: Reply with quote

Tror egentlig planen var Wæhler/Nilsson + Prödl ....
Maradona
Veteran

PostPosted: 01.09.2007 16:56    Post subject: Reply with quote

Kanskje d. Men så lenge prisen på fotballspillere på dette nivået som disse er, er så høy, så finner en like gode spillere fra utlandet til bare halve prisen...
brann_copper
Senior

PostPosted: 01.09.2007 17:00    Post subject: Reply with quote

Mulig det, men da skal man lete godt og være rimelig sikker på suksess. Det er mange andre fordeler enn bare spillerens kvaliteter som taler for å kjøpe norsk.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen)
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 01.09.2007 17:00    Post subject: Reply with quote

Før det kom en flopp? Alt som er bedre enn de floppene vi har i dag ville vært fantastisk. Jeg støtter alle spillere som gir 100% samt Tørum, men når det kommer til administrasjonen og spillere som ser ut til å ha mistet både evnen og lysten til å spille, da er det noe annet. Behovet er tydelig, og en plan (a, b + resten av alfabetet) skulle ha blitt laget for å heve laget. Virker som de fisket uten snøre og stang, og uten CL til nesteår har de ikke åte heller.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 01.09.2007 17:27    Post subject: Reply with quote

brann_copper wrote:
Mulig det, men da skal man lete godt og være rimelig sikker på suksess. Det er mange andre fordeler enn bare spillerens kvaliteter som taler for å kjøpe norsk.

Hvor mye visste du om Traore,Kone & Konan før denne sesongen ? Hva tror du disse hadde kostet om de hadde vært norsk? At det finnes spillere i utlandet holder kvaliteten til JLB og TR, i utlandet, til halve prisen er jeg overbevist om ...
brann_copper
Senior

PostPosted: 02.09.2007 10:36    Post subject: Reply with quote

Nå vil ikke jeg bastant hevde at disse spillerne (med unntak av Koné) er noen suksess. Gode teknisk selvsagt, men spillet krever så uendelig mye mer enn det. Jeg vil for eksempel føle meg tryggere på suksess med Solli på banen enn Traoré og Konan.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 02.09.2007 11:59    Post subject: Reply with quote

He,he Smile Det var en grunn til at RBK solgt han, og det var at han ikke var god nok !
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 02.09.2007 12:02    Post subject: Reply with quote

Har aldri følt meg så utrygg under RBK-kamper som da Solli spilte sentralt på midtbanen.
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 02.09.2007 12:12    Post subject: Reply with quote

Klarer du ikke se hvor stor forskjell det er på Traoré og Solli, er du virkelig blind for andre lag enn Brann.
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 02.09.2007 12:19    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Hatem Trabelsi står uten kontrakt:

http://en.wikipedia.org/w...i/Trabelsi

PS: Når er forøvrig fristen til å melde på folk til CL?

Trabelsi er jo egentlig en spiller RBK bør ha muligheter for å få. Synd han ikke ble vurdert før overgangsvinduet stengte.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 02.09.2007 12:32    Post subject: Reply with quote

Jeg ønsker meg:

2 nye stoppere.

1 indreløper.

1 (høyre) ving.

Av norske midtstoppere, ønsker jeg meg Tore Reginiussen. Så håper jeg Torbjørnsen drar fram en spillende, teknisk stopper i liga med Prodel.

Start har åpnet for å la Strømstad gå, om spilleren ønsker det. Etter sesongen har han bare et år igjen av kontrakten. Strømstad hadde vært perfekt for oss. Teknisk propell, som er født inn i indreløperrollen i 4-3-3.
Sapara- Tettey - Ciljan, og ingen inbyttere. Vi trenger forsterke midtbaneleddet. Bjørkøy (jonna) tar jeg også imot. Strømstad er drømmen.

I det fremste leddet vil jeg ha en klassisk ving. Traore viser glimt av meget lovene ting, men på høyresiden blir det stopp. Tarik Elyounoussi blir kanskje for dyr, men hadde vært topp. Joakim Austnes hadde også vært topp.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 02.09.2007 14:06    Post subject: Reply with quote

ingen av disse forsterker laget, de hever bare nivået i stallen
Erik
Veteran

PostPosted: 02.09.2007 14:08    Post subject: Reply with quote

En stopper i Prodel klassen, Strømstad, og Tarik hever laget vårt per dags dato jo.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 201, 202, 203  Next
Page 3 of 203

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2018 RBKweb