English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Spillersalg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 25.08.2008 03:45    Post subject: Reply with quote

100 millioner for Sapara og 50 millioner for Demidov, ellers så kan dere bare glemme det FCK.
Uaktuelt å selge til noen lag i Norden.
Om det er det så er det for hinsides priser.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PIN-kode
Rutinert


Joined: 22 Feb 2007
Posts: 622

PostPosted: 25.08.2008 06:50    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Det var det fælt hvad folk herinde har af kunskaber om hvad FCK vil tilbyde eller ikke.


Det gjelder å tenke realistisk.
Back to top
View user's profile Send private message
blackwater
Proff


Joined: 14 May 2007
Posts: 341

PostPosted: 25.08.2008 07:51    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er det ingen som går ut å avkrefter dette?
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 25.08.2008 08:48    Post subject: Reply with quote

PIN-kode wrote:


Det gjelder å tenke realistisk.


Men som sagt har realisme aldrig været tema. Jeg lister op kravene som jeg synes FCK skal opfylde hvis vi skal sælge. Så dine rantings om realisme falder lidt til jorden.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 25.08.2008 09:27    Post subject: Reply with quote

Er totalt og fullstendig uenig med Harald i denne diskusjonen. Dette er et psykologisk spill fra FCK som prøver å overta tronen på topp i Norden. Ved å ikke avvise dette umiddelbart og bastant, lar vi de få lov til å fremstå som en klubb som bare kan hente spillere hvor de vil. Det burde være helt, helt uaktuelt å selge til FCK med mindre de betaler en pris som er så høy at de selv fremstår som desperate. Vårt utgangspunkt bør uansett være krystallklart; FCK kan bare glemme det!

Se for dere hva som hadde skjedd i England om Rafa Benitez hadde gått ut og erklært interesse for Wayne Rooney og Rio Ferdinand. United ville raskt gått ut og latterliggjort hele Liverpool.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 25.08.2008 09:32    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ærlig talt dere har et noget forskruet billede af FCK.

Meningerne indtil videre er at de prøver at fremstå som en topklub og at det er et psykologisk spil om magten i norden som ligger til grund for at de ser på en kamp mellem Rosenbnorg og Brann.

I mine øjne hører sådanne spekulationer bedre hjemme i en Tom Clancy bog. FCK har vist interesse i nogle spillere, vi ved ikke engang med sikkerhed at det var spillere fra vores klub.
Så måske skulle vi vente med at slå på brystet om at FCK vil overtage verdensherredømmet.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 25.08.2008 10:09    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Er totalt og fullstendig uenig med Harald i denne diskusjonen.

Hedon wrote:
Det burde være helt, helt uaktuelt å selge til FCK med mindre de betaler en pris som er så høy at de selv fremstår som desperate.


For meg virker det som om du er enig med Harald.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 25.08.2008 10:34    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke enig i det hele tatt. jeg mener da, som jeg skrev, at klubben bør være krystallklare på at de -ikke- er til salgs. Vi bør ikke sende ut noe prisforlangende, da det signaliserer at vi er villige til å selge. Beskjeden fra Hoftun & Co bør i denne saken være helt utvetydelige, om han skulle bli konfrontert med en eventuell handel.

Men skulle de derimot legge 200 millioner på bordet for Sapara etter at vi har sagt at han ikke er til salgt, må vi naturligvis bare selge. Da er summen så absurd høy (det jeg snakket om) at det kun setter FCK i et elendig lys.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 25.08.2008 10:46    Post subject: Reply with quote

Jeg har da heller aldrig nævnt at RBK skal komme med noget prisforlangende. Jeg har derimot sagt at det er op til FCK at komme med et tilbud, så jeg kan ikke helt se havd du er uenig i.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 25.08.2008 10:51    Post subject: Reply with quote

Nei, men så les innlegget mitt på nytt da. Du har jo hatt innsigelser til mine innlegg, så noe har du da funnet å være uenig i.

Du virker å ha et meget avslappet forhold til signaleffektene. Du nærmest avfeier det som paranoid vrøvl. Selv mener jeg at dette er meget viktig. De signalene vi nå bør sende ut er at FCK kaster bort tiden sin og at de ikke har noen som helst sjanse til å hante Demidov og Sapara. Det er helt uakseptabelt å bli pisset på av FCK, og det blir vi om vi bare lar dem få ture frem på markedet slik de har gjort de siste par sesongene. Når de nå atpåtil kommer inn i vår hage for å stjele rips, er det bare å lade kanonene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 25.08.2008 10:54    Post subject: Reply with quote

dobbel

Last edited by longns on 25.08.2008 10:55; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 25.08.2008 10:55    Post subject: Reply with quote

Og forresten:

Harald wrote:
Jeg har da heller aldrig nævnt at RBK skal komme med noget prisforlangende.


Harald wrote:
Hvis man så siger at prisen på Sapara er 60 mil og de afslår har vi jo intet problem, men hvis de siger ja er det godt for os. Jeg kan altså ikke se hvad vi taber.


Dette er hva jeg vil definere som å komme med et prisforlangende. Correct me if i'm wrong.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 25.08.2008 10:55    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Når de nå atpåtil kommer inn i vår hage for å stjele rips, er det bare å lade kanonene.


Amen
Back to top
View user's profile Send private message
Geir_Brann
Proff


Joined: 17 Jun 2006
Posts: 337

PostPosted: 25.08.2008 10:55    Post subject: hehe Reply with quote

Quote:
Se for dere hva som hadde skjedd i England om Rafa Benitez hadde gått ut og erklært interesse for Wayne Rooney og Rio Ferdinand. United ville raskt gått ut og latterliggjort hele Liverpool.


Problemet med det utsagnet er bare det at Manchester United og Liverpool spiller i samme land/liga, mens Rosenborg og FC Køben er i to forskjellige lang/ligaer.

Skulle det gi noen mening det du sa, måtte det feks være at Brann gikk ut og sa de ville hente Iversen og Sappara...

København er en større by, har mer internasjonalt snitt over seg, og er som plass å bo og leve, kanskje høyere på rangstigen for en utlending enn det Trondheim og Bergen er... jeg tenker selvfølgelig på Sappara, ikke Iversen..for Steffen trives nok godt hjemme i Trondheim.

I tillegg til dette kan vel også FCK tilby langt bedre lønnsbetingelser, noe som er en veldig stor motivasjonsfaktor.

Når det kommer til sportslige utfordringer, ambisjoner, og status, ligger de nok ca samme som det Rosenborg..så forskjellen der er minimal.. klubben FCK har nok mye høyere omsetning, større tilskuermasse på de største oppgjørene der nede, og totalt sett en mer attraktiv klubb sånn sett..

Det eneste jeg kan tenke meg som vil hindre en spiller som har ambisjoner om å gå fra feks Rosenborg til FCK, er at spranget og nivå forskjellen ikke er så stor, men heller minimal..

Hangeland gikk veien om FCK og er nå i Fullham, så det er ikke utenkelig at det kan være et riktig steg for en spiller som ligger litt i skorpen av de som blir hentet utenlands..

Vi får se hva som skjer.. henter FCK Sappara, blir det spennende å se hva han går for, men jeg tipper en plass mellom 14 og 18 millioner.
Rosenborg kommer til å tjene gode penger, det er jeg sikker på, men jeg er også like sikker på at det vil svekke Rosenborg mye å selge ham..så det er vel ikke akkurat attraktivt å tjene mellom 4 og 8 millioner på et salg da...
_________________
Mitt hjerte står i Brann
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 25.08.2008 10:55    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Nei, men så les innlegget mitt på nytt da. Du har jo hatt innsigelser til mine innlegg, så noe har du da funnet å være uenig i.

Du virker å ha et meget avslappet forhold til signaleffektene. Du nærmest avfeier det som paranoid vrøvl. Selv mener jeg at dette er meget viktig. De signalene vi nå bør sende ut er at FCK kaster bort tiden sin og at de ikke har noen som helst sjanse til å hante Demidov og Sapara. Det er helt uakseptabelt å bli pisset på av FCK, og det blir vi om vi bare lar dem få ture frem på markedet slik de har gjort de siste par sesongene. Når de nå atpåtil kommer inn i vår hage for å stjele rips, er det bare å lade kanonene.



Jeg har haft indsigelser på dit syn på hvorfor FCK er interesserede - thats it.

Ellers beskriver du den præcis samme fremgangsmåde som jeg har gjort tidligere. Faktisk ned til den mindste detalje. Altså kan jeg ikke se hvad du er uenig i.
Som jeg nu nævner igen er jeg ikke interesseret i at sælge for peanuts, men kommer der et solidt bud er det bare og sælge. Og det ser jeg som sagt ingen signalværdi i.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 25.08.2008 10:56    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke helt du har koll på hva du selv har skrevet, Harald. Les dine innlegg på Side 1, for eksempel. Er uenig i bortimot alt du skriver der, og ditto enig med joko.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 25.08.2008 10:59    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:


Dette er hva jeg vil definere som å komme med et prisforlangende. Correct me if i'm wrong.


Som jeg tidligere har skrevet er 60 mil et eksempel på en pris som jeg glat havde solgt for. Det kræver jo at FCK kontakter RBK med et bud, som jeg tidligere også har skrevet.
Jeg kan ikke se problemet i at hvis FCK kommer med et tilbud at man så kontrer med at Sapara er en vigtig spiller, men som alt i fotballen har han en pris. Den prisen er det op til RBK og definere.
Du får det jo til at fremstå som at jeg har sagt at RBK skal komme med et prisforlangende på bagrund af interessen. Og det har jeg aldrig skrevet!
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 25.08.2008 11:00    Post subject: Re: hehe Reply with quote

Geir_Brann wrote:
Problemet med det utsagnet er bare det at Manchester United og Liverpool spiller i samme land/liga, mens Rosenborg og FC Køben er i to forskjellige lang/ligaer.


Rosenborg og FCK kniver om den prestisjetunge "tittelen" om å være størst i Norden. Vår fremgangsmåte mot FCK vil være helt annerledes alle andre klubber i Danmark, nettopp på grunn av dette.

Men om du henger deg opp i dette med samme land, kan vi jo godt forandre på eksemplet. Hva gjorde Manchester United da Real Madrid viste sin tydelige interesse for Ronaldo? Jo, de gikk så steinhardt ut mot Real at de fikk selveste FIFA-presidenten på nakken. Verdens største klubb kan ikke sitte og finne seg i at kanskje den største konkurrenten til tronen kaster agn til beste spillerne.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 25.08.2008 11:03    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Jeg tror ikke helt du har koll på hva du selv har skrevet, Harald. Les dine innlegg på Side 1, for eksempel. Er uenig i bortimot alt du skriver der, og ditto enig med joko.


Hvis du er uenig i at 60 mil er en god pris for Sapara så dig om det. Det er bortimot det eneste jeg har skrevet der.

Men ikke begynd med al mulig snak om udsending af prisforlangende og peauntspriser for det har jeg ikke skrevet jeg er interesseret i.
Så jeg tror du skal læse lidt længere end side 1 før du begynder og skrive noget om hvad jeg mener.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 25.08.2008 11:05    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Du får det jo til at fremstå som at jeg har sagt at RBK skal komme med et prisforlangende på bagrund af interessen. Og det har jeg aldrig skrevet!


Hvordan i alle dager skal man da tolket dette:

Harald wrote:
Hvis man så siger at prisen på Sapara er 60 mil og de afslår har vi jo intet problem, men hvis de siger ja er det godt for os. Jeg kan altså ikke se hvad vi taber.


?

Her snakker du om at de avslår, og med det sier du at vi gir dem et prisforlangende. Du skriver også at vi skal behandle henvendelser fra FCK på akkurat samme måte som alle andre klubber. Jeg er uenig også i det. FCK er våre eneste "nordiske rivaler" og bør derfor møtes med det som utgangspunkt. I utgangspunktet selger vi aldri til rivaler. Punktum!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 25.08.2008 11:07    Post subject: Re: hehe Reply with quote

Geir_Brann wrote:
Quote:
Se for dere hva som hadde skjedd i England om Rafa Benitez hadde gått ut og erklært interesse for Wayne Rooney og Rio Ferdinand. United ville raskt gått ut og latterliggjort hele Liverpool.


Problemet med det utsagnet er bare det at Manchester United og Liverpool spiller i samme land/liga, mens Rosenborg og FC Køben er i to forskjellige lang/ligaer.

Skulle det gi noen mening det du sa, måtte det feks være at Brann gikk ut og sa de ville hente Iversen og Sappara...

København er en større by, har mer internasjonalt snitt over seg, og er som plass å bo og leve, kanskje høyere på rangstigen for en utlending enn det Trondheim og Bergen er... jeg tenker selvfølgelig på Sappara, ikke Iversen..for Steffen trives nok godt hjemme i Trondheim.

I tillegg til dette kan vel også FCK tilby langt bedre lønnsbetingelser, noe som er en veldig stor motivasjonsfaktor.

Når det kommer til sportslige utfordringer, ambisjoner, og status, ligger de nok ca samme som det Rosenborg..så forskjellen der er minimal.. klubben FCK har nok mye høyere omsetning, større tilskuermasse på de største oppgjørene der nede, og totalt sett en mer attraktiv klubb sånn sett..

Det eneste jeg kan tenke meg som vil hindre en spiller som har ambisjoner om å gå fra feks Rosenborg til FCK, er at spranget og nivå forskjellen ikke er så stor, men heller minimal..

Hangeland gikk veien om FCK og er nå i Fullham, så det er ikke utenkelig at det kan være et riktig steg for en spiller som ligger litt i skorpen av de som blir hentet utenlands..

Vi får se hva som skjer.. henter FCK Sappara, blir det spennende å se hva han går for, men jeg tipper en plass mellom 14 og 18 millioner.
Rosenborg kommer til å tjene gode penger, det er jeg sikker på, men jeg er også like sikker på at det vil svekke Rosenborg mye å selge ham..så det er vel ikke akkurat attraktivt å tjene mellom 4 og 8 millioner på et salg da...


Kunne ikke vært mer uenig, og selges Sapara for 14 - 18 millioner er det en hvis sportsdirektør som bør lynsjes. Å selge nøkkelspillere til klubber på samme nivå som oss er bare helt latterlig, en ting er spillere som var i kulden jf. Solli, Helstad og Ødegaard ,men ikke Sapara og Demidov som kan ses på som nøkkelspillere for oss. Tror ikke du hadde synes det hadde vært greit om Brann solgt Helstad for 16 millioner til FCK istedenfor Le Mans. Signalene det hadde sent ut til fansen, andre spillere og klubber ville vært helt feil og et tegn på manglende ambisjoner. Derfor bør det være "silly-money" før et slikt salg kan forsvares.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 25.08.2008 11:13    Post subject: Reply with quote

Quote:
Du skriver også at vi skal behandle henvendelser fra FCK på akkurat samme måte som alle andre klubber. Jeg er uenig også i det. FCK er våre eneste "nordiske rivaler" og bør derfor møtes med det som utgangspunkt. I utgangspunktet selger vi aldri til rivaler. Punktum!

Du kan jo starte med at læse indlægget som helhed:
Harald wrote:

Jeg kan ikke forstå hvorfor vi skal afslå noget som helst. Hvis FCK kommer med en seriøs henvendelse skal de behandles som alle andre andre klubber. Man skal selvsagt have i mente at der bør kræves en væenstlig højere pris siden de er en konkurrent i området. Altså ikke lusede millioner for Helstad som scorede 13 mål som ving...


SÃ¥ der er taget forbehold.

Hedon wrote:

Her snakker du om at de avslår, og med det sier du at vi gir dem et prisforlangende.


For femogtyvende gang forudsætter det at FCK kommer med et bud, og som sagt:

Harald wrote:
Jeg kan ikke se problemet i at hvis FCK kommer med et tilbud at man så kontrer med at Sapara er en vigtig spiller, men som alt i fotballen har han en pris. Den prisen er det op til RBK og definere.

_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 25.08.2008 11:19    Post subject: Reply with quote

Tror dette må skyldes språkforvirring, for jeg ser ingen annen grunn til at dette:

"Hvis man så siger at prisen på Sapara er 60 mil og de afslår har vi jo intet problem, men hvis de siger ja er det godt for os."

...kan tolkes annerledes enn at vi gir et prisforlangende. Noe som altså var deler av bakgrunnen for at jeg tok diskusjonen med deg. Sapi er ikke til salgs uansett. Det bør alltid være beskjeden FCK får. Om de skulle miste hodet fullstendig og by 143 millioner - kan vi likevel glise bredt og sende Sapi på første fly nedover. Er vi knallharde, kan vi ikke komme dårlig ut av et sånt mediespill. Latterliggjør vi FCK sin interesse, hadde det vært veldig kult.

De må ikke tro at de bare kan komme her og komme her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 25.08.2008 11:24    Post subject: Reply with quote

Det er jo klart at i en salgs situation vil der på et tidspunkt komme et prisforlangende.
Men som jeg mener og står fast ved er det op til FCK at komme med et bud, er dette på et latterligt lavt niveau er det bare og takke nej og fortælle at det er uaktuelt. Hvis det er derimod er i den høje ende kan man gå i forhandlinger, hvor man selvfølgelig præciserer at Sapara er en vigtig spiller og at det ikke er Horsens de henter en spiller fra.

Quote:
De må ikke tro at de bare kan komme her og komme her.


Selvsagt ikke. Hvis de skal hente spillere fra en topklub i norden, som i tillæg er en rival, skal prisen matche dette. Gør den ikke det er der itnet at snakke om alligevel.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 25.08.2008 11:50    Post subject: Reply with quote

blackwater wrote:
Hvorfor er det ingen som går ut å avkrefter dette?


Fordi alle kvinner er horer. Det er bare et spørsmål om pris.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 4 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb