English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Italiensk fotball
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran

PostPosted: 03.02.2021 20:30    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett litt det samme som andre her. Han har fart og rykk, ja. Men teknikken hans er langt unna Serie A-nivå. Resultatet er at han til tider dreper både rytmen og paradoksalt faktisk hurtigheten i angrepsspillet til Milan.

Jeg føler meg ganske sikker på at han blir gjort tilgjengelig på lån til sommeren.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Legende

PostPosted: 03.02.2021 20:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tenkte med en gang jeg så kontraktslengden på fem år at man sannsynligvis så for seg å låne ut et år eller to, for så å ta en vurdering etterpå. Han kan da eventuelt selges med lang gjenstående kontraktstid.

Det er sånn sett smart det Milan har gjort; med kamper og mål for storklubben er han allerede langt mer "utlånbar" enn om de forsøkte seg direkte.
niccolai
Veteran

PostPosted: 03.02.2021 22:44    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Jeg har sett litt det samme som andre her. Han har fart og rykk, ja. Men teknikken hans er langt unna Serie A-nivå. Resultatet er at han til tider dreper både rytmen og paradoksalt faktisk hurtigheten i angrepsspillet til Milan.

Jeg føler meg ganske sikker på at han blir gjort tilgjengelig på lån til sommeren.

Det du sa.
Som jeg sa tidligere. Norske medier har blitt litt blendet av at han scoret noen mål mot mindre bra motstandere..
Husker han han ble unisont hyllet for målet og kampen mot Sparta Praha.
Fint mål, for all del. Men var også kun det han gjorde i den kampen.

Føler han har vært litt "bambi på isen" i de kampene jeg har sett han.
Er rimelig sikker på at Hauge aldri ender opp som noe førstevalg for en europeisk toppklubb.
Milan brukte Hauge i en periode da de slet voldsomt med skader, samt han ble brukt i mindre viktige kamper som i EL.

Når det er sagt. Ingenting hadde vært bedre om jeg tar feil her, som fører til at Hauge blir en toppspiller..

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
waterfalls
Rutinert

PostPosted: 03.02.2021 23:11    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg tenkte med en gang jeg så kontraktslengden på fem år at man sannsynligvis så for seg å låne ut et år eller to, for så å ta en vurdering etterpå. Han kan da eventuelt selges med lang gjenstående kontraktstid.

Det er sånn sett smart det Milan har gjort; med kamper og mål for storklubben er han allerede langt mer "utlånbar" enn om de forsøkte seg direkte.

Leste en artikkel om Hauge i The Athletic nylig, og om hvordan Milans "tallknusere" hadde anbefalt klubben Hauge over lengre tid.

https://theathletic.com/2...uery=hauge Skrevet av James Horncastle.

The Athletic wrote:
In the days after Hauge’s show-stealing performance under the Meazza’s red girders, the swiftness of Milan’s move to acquire him was presented as an impulse purchase, a spur-of-the-moment acquisition. But the versatile attacker was not new to Milan. They did not discover him that night. In May last year the club’s recruitment staff had already scouted the major leagues and their second divisions in minute detail. It was time to scan the tertiary markets to see if there was anything worth pursuing. By mid-June one of Milan’s analytics group raised Hauge’s name as the best prospect in Norway. He was a big goal threat and could play on either wing or behind the striker. Even when weighted against a more competitive league like Serie A, his ability stood out in the data. Members of Milan’s technical committee welcomed the suggestion. Chief scout Geoffrey Moncada followed up the lead, bringing up Hauge clips on Wyscout. He was impressed by what he saw.

(...)

But Milan’s analytics team kept buzzing in the technical committee’s ear and, like a gift from the football gods, the Europa League draw did them a favour. By tying Milan with Bodo there was a chance for everybody to focus their attention on the nimble left winger who was the prince in Norwegian football’s Cinderella story.

(...)

As strong as the indication was from the data in making a case he could handle the step up from the Eliteserien, his man-of-the-match display at San Siro provided the final confirmation needed to go and make him the first Norwegian to sign for Milan since the former Tromso centre-half Steinar Nilsen.

If a call hadn’t gone through to his agent during the game, it might have been too late. The RB network, which pounced for Erling Braut Haaland when he broke into Molde’s first team, was, of course, tracking Hauge as were Atalanta and Ole Gunnar Solskjær’s Manchester United. No sooner had he grabbed a bag and hopped on a return flight to Italy to complete the move than there was a Bundesliga club already on the phone asking Milan if they could take him on loan. The request was politely turned down.

Milan were of the belief Hauge could contribute to the first team right away and he wasted no time in making an impact. He scored his first goal on only his second appearance in red and black and between finding the net home and away against Celtic, Hauge also finished off Napoli at the San Paolo. It was the kind of win that only enhanced Milan’s credibility as contenders. For Hauge though there was even greater poignance as it came on the same evening as Bodo clinched the league for the first time in their 104-year history.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 31.03.2021 00:36    Post subject: Reply with quote

Inter følger i Juventus sine fotspor og moderniserer logen sin, riktignok ikke like stor forandring som det Juventus gjorde.

Synes nesten logoen hadde passet bedre for Beckhams Inter Miami da den ser ut som et forsøk på å kopiere den egentlige Inter Milan logoen så den er akkurat ulik nok til å passere regelverket.
Back to top
Aspmyra
Senior

PostPosted: 31.03.2021 07:57    Post subject: Reply with quote

Vet jeg kan virke litt gammeldags, men er en uting å endre til noe som i utgangspunktet ser styggere ut. Skjønner at West Ham, Man City og til dels Start gjorde det de gjorde, men Inter og Juventus hadde jo faktisk fine lett gjenkjennelige logoer. Nå er de bare trist og kjedelig.
Art Vandelay
Rutinert

PostPosted: 31.03.2021 10:24    Post subject: Reply with quote

Nå er det viktig å huske på at italienske lag har tradisjon for å skifte logoer relativt hyppig - i hvert fall sammenlignet med engelske lag.
Back to top
Aspmyra
Senior

PostPosted: 31.03.2021 14:43    Post subject: Reply with quote

Endring/fornying av logo er mer vanlig enn man først tror.
De fleste engelske klubber har på et eller annet tidspunkt ila de siste 20 årene fornyet logoen sin. Noen har tatt utgangspunkt i det de en gang hadde.

https://www.nssmag.com/en...age:256675
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45
Page 45 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb