English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2018
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ranheim IL
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKrosenborg
Senior

PostPosted: 04.12.2017 22:26    Post subject: Reply with quote

toki wrote:
mens Ranheim fikk en billig straffe på hjemmebane, i

Straffen er jo soleklar. Se situasjonen på nytt, men flytt fokuset ned mot føttene på spillerne. Alle fokuserte på hovlands armbruk/overkropp, men han spenner jo ben på Mads Reg samtidig. Det fikk nesten ingen, inkludert kommentatorene med seg. Meget klønete av hovland.
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran

PostPosted: 05.12.2017 13:52    Post subject: Reply with quote

Sikkert helt rett, men Ranheim var fortsatt griseheldige som ikke fikk straffe i mot seg på den første kampen. Uansett elendig å kun klare ett mål på 210 minutter, men det gjelder jo begge lag.

Er det noen som kan forklare denne Ranheim-modellen?
De har vel et middels budsjett i 1. divisjon og har hatt ca. konstate økonomiske problemer siden de rykket opp til første.
Den nye tribunen lå vel også ute til salgs nylig, men der var vel kommunen den opprinnelige eier(?).

Er det noen heltidsansatte i klubben i dag?
2mas
Sjef

PostPosted: 06.12.2017 00:38    Post subject: Reply with quote

De bør vel bruke noen av TV-pengene neste år på investeringer - f.eks. gjenkjøp av tribunen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bruttern
Proff

PostPosted: 07.12.2017 14:10    Post subject: Reply with quote

Hva er egentlig staus for stadion og matta ute på Grilstadfjæra nå? Jeg ser at de er tydelige på at de ønsker å fortsatt spille der ute også neste år. Ser dere for dere at det må store justeringer til?
toki
Veteran

PostPosted: 07.12.2017 15:57    Post subject: Reply with quote

Trenger de ny matte da? Bortsett fra at det er kunstgress er det vel ikke noe dårligere enn ellers i landet. Vil tro at bortetribunen må ordnes. Ellers er vel det et greit anlegg, sett bort i fra et elendig tak. Kapasiteten er vel i utgangspunktet under kravet, men selv mot Sogndal var det ikke utsolgt.
2mas
Sjef

PostPosted: 19.12.2017 23:44    Post subject: Reply with quote

Tenkte å svare deg på spørsmålet ditt, men glemte det. Matta så nemlig sliten ut mot Sogndal, og det samme syns forbundet:

Fredag var NFFs Ole Myhrvold og Dag Vestlund på befaring i idrettsparken, med tanke på lisenskravene for eliteserien. Ranheim har mye på plass allerede, og fikk ros for fasilitetene i det nye tribuneanlegget, som har 1340 sitteplasser.

Men for å tilfredsstille NFF var det et krav at det slitte underlaget, som har ligget der i syv år og også brukes av skolen ved siden av fotballagene, må skiftes ut. Dersom Ranheim fremdeles hadde spilt i 1. divisjon kunne man utsatt dette til 2019. Etter opprykket har Ranheim nå fått dispensasjon til å bruke underlaget i vår, men til høsten må det være et nytt dekke på plass.

Noe som altså har en kostnad på fire millioner kroner.

Videre ligger det noen utgifter rundt kravet om sterkere lysanlegg. I dag er det 800 lux i lampene som sørger for flomlys over stadion – et krav for 1. divisjon. I eliteserien er kravet 1200 lux.

- Selve lysanlegget er bra nok. Det handler om sterkere lyskastere, sier Lidahl, som også snakker om å utvide kapasiteten fra dagens om lag 1800 plasser, til 2500. I dag er det ståplasser bak det ene målet for bortefansen, og også enkelte ståplasser på andre områder av stadion. Nå snakkes det om å sette opp en provisorisk sittetribune.

Les mer: Ranheim trenger fire millioner: - Vi har det kjempetravelt

Siden at Lidahl hevder at driften av fotballaget bare skal koste 11 millioner også neste år, har de allerede TV-penger nok til å punge for kunstgress. Så forstår ikke helt problemet.
Back to top
larsarus
Veteran

PostPosted: 20.12.2017 01:17    Post subject: Reply with quote

Det er jo heller ikke en ekstrakostnad på 4 mill, men en fremskyndet kostnad - den kostnaden måtte de jo uansett tatt på seg i 2019.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 20.12.2017 01:58    Post subject: Reply with quote

Noen mulighet til å spille mot RBK på Lerkendal har de vel ikke? Er vel regler for at man ikke kan ha flere hjemmebaner. Ikke sikkert de hadde lyst heller, men kunne jo kommet litt flere tilskuere enn 2.500 da.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
vegardj
Rutinert

PostPosted: 20.12.2017 12:16    Post subject: Reply with quote

Man kan kun bytte stadion om den vanlige hjemmebanen ikke kan benyttes, så det får bli om kunstgressomlegginga "tilfeldigvis" må skje den 5. august...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.12.2017 00:00    Post subject: Reply with quote

Interessant problemstilling, men tror neppe NFF godtar søknad på forhånd. Må nok være noe uforutsett som skal skje dersom Ranheim skal få spille hjemmekampen på Lerkendal 5. august. De har jo ukesvis på seg for å rulle ut ny plastikk etter kampen mot Start 1. juli, jf. terminlista.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 21.12.2017 00:05    Post subject: Reply with quote

Kampen vil nok også i første omgang ha blitt utsatt til oktober.

Har fremdeles mest tro på at politi og brannvesen er skeptisk i tilfelle det skulle samle seg 3-4000 personer uten billett rundt stadion.
Back to top
trolle
Junior

PostPosted: 21.12.2017 14:49    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/10...7367b.html
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 21.12.2017 15:53    Post subject: Reply with quote

Hvem var det som det stod pluss artikkel om; vraker Levanger for å spille for Ranheim?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 21.12.2017 16:08    Post subject: Reply with quote

Erik Tønne. I tillegg er Valla Dønnem klar.
Back to top
Willoch
Rutinert

PostPosted: 21.12.2017 19:42    Post subject: Reply with quote

Dette er virkelig et kompisprosjekt. Er det mulig å hevde seg i es med et slikt prosjekt?
Pokie
Veteran

PostPosted: 21.12.2017 19:53    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Erik Tønne er en veldig bra forsterkning for Ranheim. Kjenner ikke så godt til de andre, men tror både Solli og Tønne har noe å bidra med neste år. Begge passer meget godt inn i 4-3-3 også.

- George Best
Back to top
aalen
Senior

PostPosted: 22.12.2017 00:11    Post subject: Reply with quote

Hvor god er egentlig Walla dønnem, for dere som følger med lengre ned i divisjonene? Begynner og havne en del tidligere juniorspillere fra RBK i denne stallen nå RBK

Noen flere trøndere som er tilgjengelig til en billig slant, som kunne ha vært aktuelle mon tro? Skulle vel anskaffet seg 2-3 signeringer som de vet holder Es klasse også.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 22.12.2017 00:26    Post subject: Reply with quote

Willoch wrote:
Dette er virkelig et kompisprosjekt. Er det mulig å hevde seg i es med et slikt prosjekt?

Med kun semi-proffer i klubben er de helt avhengig av å skape en sterk tilhørighet og tilknytning til det de driver med. Sånn at spillere søker seg dit på grunn av andre ting enn lønn og materielle goder. Og så lenge de lykkes med å skape en ettertraktet kultur, som gode spillere har lyst å være en del av så kan de hevde seg. De har jo allerede en bra stamme. Over tid kommer det neppe til å gå, men i en begrenset tidsperiode 1-3 år så kan de selvsagt hevde seg.
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 22.12.2017 02:56    Post subject: Reply with quote

Blir interessant å følge med kompis gjengen fra fjæra Smile

...håper de får Stamnestrø på permanent overgang,samt Skarsem,Helmers og Taddese på lån; det hadde vært meget interessant
RBK
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 22.12.2017 03:14    Post subject: Reply with quote

Ja, det blir sikkert kjempegod stemning om vi henter en Levanger-spiller og låner han ut til Ranheim. Hehe.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 22.12.2017 09:34    Post subject: Reply with quote

Virker på meg som Ranheim forsterker i bredden, Solli og Tønne vil vel ikke forsterke laget? Men de passer i profilen, det er klart.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Pokie
Veteran

PostPosted: 22.12.2017 10:39    Post subject: Reply with quote

Tønne vil jeg si er en forsterkning av laget. Han hadde 3 mål og 6 målgivende for Levanger og var blant deres beste spillere i år. Han var også kaptein. Har i tillegg herjet mot Ranheim som Ham-kam-spiller for ikke lenge siden. Har 44 kamper i eliteserien som venstreback for dårlige lag og gjorde 6 målpoeng. Helt ok vil jeg si.

Solli har noe uforløst og spennende ved seg. Han har vært framtredende her som junior, og at vi ville ha han med videre viser jo at han ikke nødvendigvis er ubrukelig på nivået. Men jeg tror nok han må spille seg inn med tiden.

Og for øvrig tror jeg faktisk Ranheim trenger bredde i laget mer enn de trenger de soleklare forsterkningene. For de 11 beste i Ranheim er faktisk ikke så dårlige som folk skal ha det til. I perioden før Gjertsen ble solgt og Blakstad ble skadet spilte Ranheim som et lag som fortjente å rykke direkte opp. De slo begge laga som rykket direkte opp. De fikk en svikt i resultatene på sensommeren/tidlig høst og dette skyldtes blant annet at de måtte bruke Karl Morten Eek en del (han må være noe av det dårligste i OBOS) og Jakob Tromsdal sentralt. Tromsdal klarte seg helt ok, men man merket likevel veldig godt at Blakstad manglet (Blakstad sto forresten på blokka til flere lag i Eliteserien, deriblant TIL). Ranheim mistet i en periode piffen, men de fikk orden på sakene etter at de begynte å foretrekke Sørløkk på indreløper og Løkberg sentralt i stedet for Løkberg som indreløper og Tromsdal sentralt.

Om vi antar at spillerne forlenger kan Ranheim neste år stille med følgende:

Keeper: Even Barli. Svært solid sisteskanse som var aktuell for Molde i fjor. I Ranheim sier man at han er topp 6 i landet. Det tror jeg faktisk på også. Har vanvittige redninger og har utviklet seg veldig i feltarbeid og fotarbeid med årene. I mine år som student på Charlottenlund VGS kunne jeg alltid se Barli komme ut fra styrketrening i Charlottenlund-hallen før han så tok turen på fellestreninger. Virker dønn seriøs og profesjonell. Backupen er jeg usikker på hvem er neste år. Barli er dog nesten alltid skadefri.

H. Back: Aslak Fonn Wittry. Noen har hevdet at han har vært aktuell for Rosenborg. Uansett en habil back som i hvertfall nærmer seg eliteserienivå. Litt for hissig på grøten til tider, og kan av og til etterlate seg litt rom bak seg. Er ellers habil med ball og har blitt gradvis bedre gjennom året. Backup er en mann ved navn Søfteland som ikke har fått spilt særlig i år.

Midtstoppere: Kvande og Eggen Rismark. Kvande har i høst bedret seg kraftig hva gjelder å gå gjennom ledd. I tillegg har han stort sett ok kontroll i forsvar og har et kanongodt skuddbein. Tror han vil være god nok for eliteserien neste år. Eggen Rismark er derimot overmoden for eliteserien. Han har veldig gode ferdigheter med ball og er rett og slett en klok fotballspiller med et relativt heftig temperament som kan gi et unødvendig gult kort i ny og ned. Begge to er bare sånn passe hva tempo gjelder, men de har da blant annet klart seg ok mot lynhurtige Endre Kupen m. flere i 1.div i år. Totalt sett et brukbart stopperpar som også gjør en del målpoeng (4 og 5 poeng).

Bak der er det tynnere. Ivar Furu er ny fra neste år og ble kåret til årets spiller i Byåsen i år. Har bakrunn fra Molde og har faktisk spilt på U-23 for Norge. Spilte også i toppliga på Island på lån fra Molde. Ellers ubeskrevet blad for meg. Joakim Solem er et annet ubeskrevet blad. Karl Morten Eek har hatt noen komisk dårlige kamper og er for meg ferdig på toppnivå. Han slet mer enn nok i OBOS selv når han kom inn med friske bein på slutten. Mot Mjøndalen var han omtrent ene og alene grunnen til at Ranheim tapte 3-0 i serien i år. Tipper Furu blir 3.valg neste år.

V. back er Aleksander Foosnæs. En av to i laget jeg har spilt med selv. Han har utviklet seg veldig og har blitt en god back på nivå 2. Tror han er på samme nivå som Aasbakk i KBK ca. Hadde i år 7 målpoeng, mest av forsvarerne. Likevel den av forsvarerne jeg er mest usikker på. Har vel heller ikke skrevet kontrakt enda. Tønne kan også brukes her, men er i Ranheim tiltrengt en rolle lenger frem i banen.

På midten spiller Ranheim med en dyp og to indreløpere, akkurat som RBK. Her lister jeg bare opp alle spillerne i en smørje, for de brukes i mange konstellasjoner.

Mads Reginiussen er først og fremst en indreløper. Han har en ufattelig bra evne til å gjøre mål. 46 mål på ca 200 kamper for Ranheim som midtbanespiller sier en del. Slenger også på at han er kort og likevel scorer mye på hodet. Er også en god ballvinner og en som tåler en trøkk. Mer enn god nok for mange lag i eliteserien. Har ikke skrevet ny kontrakt enda, men det tror jeg kommer til å skje.

Kristoffer Løkberg er en terrier uten like. Han kan spille i begge roller på midten og er også relativt offensiv i stilen (Hvilket man kunne se mot Sogndal). Han løper mer enn alle andre og er i tillegg klin hakke toillat. Han roper så høyt at alle på laget vet eksakt når man skal stå høyt og når man ikke skal. Usikker på om han har nivået til eliteserien inne, men han kommer nok til å kjempe med nebb og klør og helt sikkert irritere mang en eliteseriespiller. Veldig viktig for laget som helhet.

Sondre Sørløkk har jeg sett på som spennende helt fra han prøvespille for Rosenborg for et par år siden. Imponerte meg i treningsvideoer på RBK.no og har imponert meg i RIL-trøya siden. Klar for eliteserien i 2018 er jeg nesten sikker på at han er.

Denne trioen vil nok foretrekkes innledningsvis i eliteserien. I bakhånd har man mange spillere hvor flere kan gjøre en god jobb. Tønne, Solli, Blakstad (som kommer rett inn på laget når han blir frisk), Tromsdal og Sandmæl er alle ganske bra spillere. Alle er kanskje ikke helt eliteserie-klasse, men som backup er de ok. Dønnem og Augdal har jeg sett lite til, men de høres i hvertfall spennende ut.

Angrepet er kanskje det tynneste leddet. På venstrekant vil det neste år være Tønne og Riksvold som kjemper om plassen(igjen med forbehold om kontrakt). Solli kan nok også gjøre en jobb. Dette er helt ok venstrekanter - igjen ikke så dårlige som folk vil ha det til.

Michael Karlsen og Mats Lillebo er to forskjellige spisstyper. En Karlsen i form (som ikke er overvektig/lubben ved sesongstart som i år) tror jeg kan bite ganske bra fra seg i eliteserien. Lillebo er mer bakromsspiss og kan komme inn på slutten mot lag som står høyt. Kanskje kommer også Helmersen.

På høyre kant vil man trolig kunne velge mellom Solli, Rye og Storflor. Ingen imponerte spesielt i 1.div i år, men både Storflor og Rye hevet seg fint til kvaliken og begynte å vise tegn på at de kanskje kan takle et nivå høyere. Tipper Storflor kanskje er mest aktuell for en startplass neste år.

Alt i alt synes jeg Ranheim begynner å få på plass ting. Det er mange ubeskrevede blad for de fleste, men jeg ser et stort potensiale i dette laget. I år var de på sitt beste fullt på høyde med Bodø-Glimt, KBK, Sogndal og Start. Det var først når stallen ble veldig tynn at de slet kraftig. Jeg tror ikke det blir så ille i fjæra neste år jeg. Gleder meg som en unge til å gå på 30 kamper i eliteserien uansett!

- George Best
Back to top
Ril
Junior

PostPosted: 22.12.2017 16:30    Post subject: Reply with quote

http://www.ranheimfotball...ussen-ogsa

Reginiussen har faktisk skrevet en 2 år kontrakt.
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 23.12.2017 15:32    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Ja, det blir sikkert kjempegod stemning om vi henter en Levanger-spiller og låner han ut til Ranheim. Hehe.

Hehe...ja,noen ukvemsord/kameler må vi vel alle svelge i dette livet Very Happy

...hvis Ranheim spiller kortene riktig på overgangsmarkedet så kan hele Trøndelag nyte veldig godt av noe så sjeldent som et lag som biter i fra seg med lokal forankring;tenk hvor suverent det hadde vært for Trønderfotballen Smile

...den perfekte utviklingsarenaen for våre største talenter RBK
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.01.2018 21:37    Post subject: Reply with quote

Etter det iTromsø og Adresseavisen erfarer er trener Simo Valakari nå interessert i å hente Ranheim-kaptein Christian Eggen Rismark.

På direkte spørsmål om dette er Ranheims daglige leder, Frank Lidahl, ikke interessert i å diskutere klubber med Adresseavisen.

Men han bekrefter at det er interesse for midtstopperen:

– Vi har mottatt en henvedelse fra en klubb i eliteserien, men det har ikke tikket inn noe formelt bud, sier han.

Les mer: Nils Arne Eggens barnebarn jaktes av eliteserierival
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73  Next
Page 69 of 73

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2018 RBKweb