English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lavere divisjoner
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 03.11.2018 18:53    Post subject: Reply with quote

KFUM Oslo vant 3–0 hjemme på Ekeberg lørdag. Neste helg er det returkamp i Fredrikstad, men det lekne Oslo-laget har nå gode sjanser til å gå videre i kvalifiseringen.

– 3–0 gir et riktigere bilde av kampen. Vi gjør en veldig god kamp og gjør det ubehagelig for Fredrikstad. Vi har vært gode i det siste og dette er kanskje den beste kampen vår i høst, sier Jørgen Isnes, trener for «Kåffa», til VG.

Vinneren av de to møter tredje siste lag på nivå to, som i øyeblikket er Notodden, i kampen om plass i OBOS-ligaen.

Les mer: Fredrikstad og Per-Mathias Høgmo ble knust i kvalikkamp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hulken
Rutinert

PostPosted: 12.11.2018 12:29    Post subject: Reply with quote

Kommer det snart endringer som gjør at disse 2. lagene får spille i egen liga, kontra å "fikse" kamper i vår 3. og 4. øverste divisjon?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 12.11.2018 12:41    Post subject: Reply with quote

Der våger jeg meg, uten noen som helst informasjon å støtte meg på, på å si:

Nei, det gjør det ikke snart.
Back to top
Hulken
Rutinert

PostPosted: 12.11.2018 13:51    Post subject: Reply with quote

Synd, vet det var opp til diskusjon for ikke alt for lenge siden. Ikke sikker på hva de ble enig om tilslutt. Synd Nff er immune mot å gjøre ting riktig.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 12.11.2018 13:58    Post subject: Reply with quote

Hulken wrote:
Synd Nff er immune mot å gjøre ting riktig.

Men dette har vel klubbene selv stor innvirkning på, gjennom Fotballtinget? Hvis mange nok klubber går sammen om slikt, så blir det endringer.
2mas
Sjef

PostPosted: 30.06.2019 20:41    Post subject: Reply with quote

I 2012 slo [Hønefoss] Rosenborg på Lerkendal, samt både Vålerenga og Brann på Aka Arena. De ble til slutt nummer 13 med 33 poeng og holdt plassen. I 2013 rykket de ned til 1. divisjon. I 2015 ned til 2. divisjon. Og i 2018 ned til 3. divisjon.

– Det er definitivt det bratteste fallet i moderne norsk fotball. Flere nestenkonkurser, store utskiftninger både i troppen og i klubbledelsen har bidratt til at man har måtte starte opp litt på nytt hvert år, sier Jørgen Tjærnås, som har fulgt situasjonen til klubben tett.

(...)

Tjærnås tror verken det blir opp- eller nedrykk på Hønefoss, men er ikke nådig i kritikken mot laget.

– Klubben er overlegne budsjettmessig over alle andre lag i avdelingen. Det er ingen tvil om at det har vært gjort en altfor dårlig jobb i klubben over flere år, og at det nå trengs kontinuitet i klubb og spillerstall.

Les mer: Hønefoss har gått fra seier over Rosenborg til bunnen av 3. divisjon på sju år
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 26.08.2019 16:58    Post subject: Reply with quote

I helga så debuterte min gamle nabo på A-laget til Elverum. Daniel Dalehaug som fylte 15 år for litt over en måned siden (født i 2004) kom innpå for Elverum etter 72 min hjemme mot Kjelsås. Elverum lå på det tidspunktet under 2-1 men de scoret rett etter Dalehaug kom innpå. Så, 4 min på overtid, satte Dalehaug vinnerscoringen 3-2 til Elverum.

Utrolig viktig seier for Elverum som har skuffet stort i år og er i motsatt ende av tabellen sammenlignet med der de vanligvis har vært.

Nå har ikke jeg oversikt over alt som rører seg i 2 div og oppover, men av det jeg kan se så er han eneste spiller født i 2004 til å ha spilt (scoret også selvfølgelig) i 2 div eller høyere.

Kun Kreshnik Krasniqi når han debuterte for Hønefoss mens han fortsatt var 14 som har vært yngre opp igjennom årene. Muligens en danske ved navn Kristian Holm var et par dager yngre når han spilte for Follo i 2005 i OBOS ligaen, men han er ikke nevnt i saken hvor det sto at Krasniqi slo rekorden til Sakor (til tross for at Sakor var eldre enn det danske Holm skal ha vært).

Liten fun fact, Krasniqi som nå er i Godset er fra Heradsbygda utenfor Hønefoss, mens Dalehaug er oppvokst i Heradsbygd utenfor Elverum. De to eneste stedene i Norge med de navnene.

Dalehaug er forøvrig også RBK fan, eller var i hvert fall når han var yngre.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Page 10 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb