English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lavere divisjoner
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Troilonge
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2009 14:25    Post subject: Reply with quote

Ny stadion i Harstad?

Ser stilig ut spør du meg Smile Foreløpig bare et luftprosjekt slik som Kristiansund hadde for en liten stund siden. Artig at de rekrutterer nye anlegg nedover i divisjonene også.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 06.11.2009 23:20    Post subject: Reply with quote

– Vi berget med et nødskrik
mxlxe-patriotene Steinkjer FK holder seg oppe. Tommel'n ned

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende

PostPosted: 21.12.2009 13:22    Post subject: Reply with quote

Steinkjer har skaffet seg Olav Råstad(!!)

http://www.t-a.no/sport/a...102529.ece

- Torgeir Børven
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 21.12.2009 13:39    Post subject: Reply with quote

SFK har også mistet noen spillere så Råstad alene bringer nok ikke SFK opp i noen toppstrid. Det må mere til.
Back to top
Hercules
Proff

PostPosted: 06.01.2010 15:20    Post subject: Reply with quote

Fair Play 2009 til KIL/Hemne, men ikke noe E-cup for det Wink

Norsk Tipping og NFF jobber aktivt sammen for å styrke arbeidet med Fair Play i hele norsk fotball. Fair Play klubbkonkurransen er en del av denne satsingen. Klubber som har gjort en ekstra god innsats kan få 10.000 fra Norsk Tipping, som er generalsponsor for Fair Play. Pengene skal brukes til videre Fair Play arbeid i klubben.

I 2009 ble det kåret disse vinnerne av klubbkonkurransen i fotballkretsene:

Trøndelag: KIL/Hemne

Mandag får vi besøk av Per Ravn Omdal fra NFF og en representant fra Trøndelag Fotballkrets for overrekkelse av diplom og sjekk.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.03.2010 18:10    Post subject: Reply with quote

Et av forslagene til Fotballtinget er at man skal gå ned fra 24 til 12 avdelinger i 3.divisjon. I dag har Finnmark, Troms, Hålogaland og Nordland hver sin avdeling, men forbundsstyret i NFF foreslår å slammen Finmark og Troms til en 3.divisjon og Hålogaland og Nordland til en.

- Det betyr at vi kan få reiseavstander på nesten 100 mil én vei i 3.divisjon, sier Normark.

Les mer: - Dette kan rasere nordnorsk fotball
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 05.03.2010 20:15    Post subject: Reply with quote

Jeg støtter faktisk Normark, dette er noe jeg også har sagt tidligere.. Det er Adeccoligaen som er problemet, den må endres.
2 divisjon og nedover er bra lagt opp.

Jeg ser heller ikke det store behovet for å "spisse" fotballen allerede ved 3 divisjon. De største talentene spiller nesten uansett i 2 andredivisjon for deretter å gå videre, nivåhevingen vil være minimal.

Etter min mening er det flere negative enn positive sider ved dette forslaget, hvis går gjennom..

Back to top
Snorreth
Rutinert

PostPosted: 06.03.2010 13:35    Post subject: Reply with quote

Tinget tar opp forlsag om endringer i seriesystemet nå : http://www.fotball.no/nff...pa-NFF-TV/

De starter med kvinnenes side, deretter herrene.
Og så skal en King komme med et forslag og deretter Mjølner.
Smile
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 28.03.2010 01:19    Post subject: Reply with quote

Er det noen som har fått med seg om navneendringen fra 2. divisjon til 1. divisjon og fra 1. divisjon til Adeccoligaen ble vedtatt? Jeg kan faktisk ikke huske at det ble tatt opp på tinget i det heletatt. Ikke finner jeg en enkel oversikt over vedtatte forslag heller.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 28.03.2010 02:38    Post subject: Reply with quote

Jeg fant ikke noe om en navnendring, men forslaget fra Fotballtinget om å redusere antall avdelinger i 3.divisjon, gikk igjennom.. Tommel'n ned

12 Avdelinger i 3. divisjon fra 2011
Forbundstinget vedtok å halvere antall avdelinger i 3. divisjon menn for å høyne det sportslige nivået.

Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.04.2010 17:09    Post subject: Reply with quote

Glemte å linke til dette i går:

Utgangspunktet for Skeid er at de trenger to millioner kroner i løpet av dagen [nå endret til to uker].

Meiner mener det er det tidligere styret, som ble ledet av Eldar Hansen, som har skyld i krisen klubben nå er inne i. Hansen har fortid som fotballpresident og som styreleder i Rosenborg, og han har vært i Skeid siden høsten 2007.

- Rent konkret er det brukt mye mer penger enn man har, og uten at dette er kommunisert regnskapsmessig, sier Meiner.

Les mer: Norsk fotballstorhet kan gå konkurs

– Mange i klubben har hatt en mistanke om dette i lang tid. Men den alvorlige situasjonen har blitt hemmeligholdt av det tidligere styret som også ignorerte en revisjonsrapport. Skeid har altfor lenge hatt for høye kostnader. Man kan ikke bruke penger man ikke har, sier styremedlem Knut Meiner.

Les mer: Får skylda for Skeid-underskuddet

I den ryddesjauen som er gjort de siste ukene viser det seg at det har vært skjult for både revisor, styremedlemmer og det ordinære årsmøtet tidligere i år at Skeid Fotball ga blaffen i å betale 800.000 kroner i arbeidsgiveravgift til Skatt Øst i fjor. Uten at andre i klubben visste det inngikk Eldar Hansen som styreleder i fjor en avtale med skattemyndighetene om en nedbetaling på 100.000 kroner i måneden fra og med årsskiftet 2009/2010.

– Dette kom helt overraskende på oss. Det forferdelige i denne sammenheng er at de har brukt Skeids Allidrettsavdeling som organisasjonsnummer i forhold til skattemyndighetene. Når vi nå har stoppet alle utbetalinger, er ikke bare situasjonen for Skeid Fotball prekær, men for hele klubben, sa nyvalgt styreleder Konrad Kuhlman på gårsdagens ekstraordinære årsmøte.

– Da vi oppdaget at opplysninger om økonomien var holdt tilbake, hadde vi ikke noe annet å gjøre enn å trekke vår beretning tilbake, sa revisor Terje Kromvoll til en taus og sjokkert forsamling i Skeidhuset i går.

Les mer: Hele Skeid i faresonen
Back to top
Hercules
Proff

PostPosted: 25.04.2010 17:28    Post subject: Reply with quote

Aftenposten har en herlig artikkel om Kirkenes som skal på tur over 14.000 km denne sesongen. Det setter sytingen til Moldespilleren Thomas Holm litt i perspektiv....

http://fotball.aftenposte...167123.ece
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 29.04.2010 05:14    Post subject: Reply with quote

Skeid fortsatt på konkursens rand
Skeid Fotball er fortsatt langt fra å være reddet. Klubben mangler pr. i dag 1 million kroner for å unngå konkurs.

- Vi har enorme likviditetsproblemer. Blant annet klarer vi ikke å betale lønn denne måneden heller - i hvert fall ikke i tide. De pengene må vi ha på plass de kommende ukene, sier styreleder i Skeid Fotball, Konrad Kuhlman.

Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 12.05.2010 13:45    Post subject: Reply with quote

Lurer på hva slags takling dette dreier seg om? Kan godt hende det har skjedd noe i etterkant jeg ikke har fått med meg, kommer ikke frem av saken.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.05.2010 17:37    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det skal være det som skjedde etter utvisningen som gjør at dommerrapporten er sendt til doms- og sanksjonsutvalget i Norges Fotballforbund.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 15.06.2010 11:11    Post subject: Reply with quote

Det er virkelig et klapp-meg-på-ryggen-samfunn vi lever i når denne såkalte "kraftsalven" fører til krav om avgang:
"La eg presisere at detta e en fellesmelding og at noen må ha meg unnskyldt. D vi prestera i dag e bånn i bøtta, ke fan e d vi drive m? Detta e så elendigt at eg finne fan ikkje ord. Eg e jævligt skuffa over prestasjonane våre. Så får dere kalle meg for ka fan der vil. Elendigt."
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.06.2010 16:39    Post subject: Reply with quote

Hjertens enig. Hva var egentlig galt med denne tekstmeldingen? Trenere jeg har hatt har servert langt kraftigere salver enn som så, og det til oss som var 13-14 år...
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.06.2010 16:56    Post subject: Reply with quote

Herregud, skal det det være lista kunne jo ikke Nils Arne engang vurdert å bli fotballtrener.
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 15.06.2010 16:56    Post subject: Reply with quote

Vi snakker om en liten lokalavis fra Førde. Noe må de vel skrive om.

Artig sak om den samme avisa: Laga felle og tok NRK på fersken i stofftjuveri
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 15.06.2010 17:00    Post subject: Reply with quote

Joda, at lokalavisa synes dette er spennende er én ting, men at Teddy Moen mener dette var veldig grovt er vel det mest oppsiktsvekkende her.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.06.2010 17:10    Post subject: Reply with quote

1r9b1k7 wrote:
Artig sak om den samme avisa: Laga felle og tok NRK på fersken i stofftjuveri

Hehe, fantastisk bilde. Ser SKIKKELIG alvorlige ut.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 01.07.2010 22:25    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:
Enig, men først skal Trøndelag hindre de i å rykke opp til 1.div. Heller Nardo, Strindheim eller Kristiansund så får Skeid vente til neste år.

Tabell: http://www.nifs.no/tabell...amp;u=5614

Skeid og Hødd er storfavoritter for et opprykk, jeg mener i alle fall at vi ikke kan forvente et opprykk av de andre lagene..

Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 08.08.2010 23:10    Post subject: Reply with quote

Nedrykkskandidaten Steinkjer FK i 2. div avd 2, som trenes av Ivar Selnæs vant i helga mot Nardo. Den godeste Selnæs som ligger meget tynt an som trener ga blaffen i kampen og treningene sist uke og dro til Finland for å se sønnen sin spille guttelandskamper!!!
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 09.08.2010 07:47    Post subject: Reply with quote

Steinkjerbyggen har nå alltid vært noe for seg sjøl...
Troilonge
Forumsjef

PostPosted: 09.10.2010 17:30    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Det er virkelig et klapp-meg-på-ryggen-samfunn vi lever i når denne såkalte "kraftsalven" fører til krav om avgang:
"La eg presisere at detta e en fellesmelding og at noen må ha meg unnskyldt. D vi prestera i dag e bånn i bøtta, ke fan e d vi drive m? Detta e så elendigt at eg finne fan ikkje ord. Eg e jævligt skuffa over prestasjonane våre. Så får dere kalle meg for ka fan der vil. Elendigt."

Hahaha! Kredit for avstemningen!
"Bør treneren gå av?"

Very Happy
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 5 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb