English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Akademispillerne
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 103, 104, 105  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.03.2006 16:11    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Juniorene skal delta i "One Nation Cup" i Bremen 21.-27. mai.

Lies mehr: Ein Wiedersehen mit Rune Bratseth

"Trondheim" var ikke identisk med "Rosenborg Trondheim" i artikkelen. I stedet skal Bratseth reise nedover med Byåsen-laget sitt, 1. års gutter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nr1-.
Senior


Joined: 12 Apr 2004
Posts: 218

PostPosted: 28.03.2006 10:16    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Tja,
Men,
spørsmålet var om RBK har noen juniorer som har spilt fast og godt i 3. divisjon som 15 åring?

Som jeg vet har de ikke det. Men på Kil/Hemne i 2.divisjon spiller 90-spilleren Pål Andre Helland mye fra start, og han blir vel mer eller mindre regnet som fast på 2. divisjonslaget til de. Han spiller også for aldersbestemt landslag, G16?..
_________________
Kaddara
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.03.2006 22:14    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
regner med at hele denne gjengen med 3. årsjuniorer nå er ferdig i RBK:

2mas wrote:
Jon Sigve Bang, f
Morten Solbu Jullumstrø, m
Jan Are Klaussen, f/m
Petter Tiller Bjørndahl Larsen, m
Martin Lund, f
Lars Erik Nielsen, f
Vegar Fyhn Stene, f
Richard Wilmann, m

Nielsen og Lund har havnet i Ra-ra-ranheim: Seniorstallen RIL

Mer interessant:

Byavisa wrote:
Trond Nordsteien trekker frem disse spillerne:

• Michael Jamtfall (spiller på G19-landslaget), er i A-stallen, men vil nok spille en del for RBK 2. Klassisk Rosenborg-ving med stor fart og god kontringsspiller, sønn av tidligere Rosenborg-keeper Jørn.

• Jahmir Hyka (spiller på det albanske G19-landslaget), er i junior-stallen men blir sett på som en framtidig a-spiller. Teknisk og lettbent midtbanespiller som kalles ”Maradona” i Albania.

• Steffen Mathiesen (spiller på G18), Steffen hospiterer på a-lagets treninger og han kan du se ofte på RBK 2. Midtstopper med hodespill og duellspill som store styrker.

• Lars Ramstad (G17-landslaget), Lars kom til Rosenborg fra Strindheim før denne sesongen, og har masse internasjonal erfaring fra G15 og G16-landslaget. Ballsikker midtstopper med tyngde i duellspillet.

• Thomas Valø (G17-landslaget), Thomas gikk til RBK fra Melhus rett før fjorårssesongen, og er en spennende venstreback med stor fart. Han har i likhet med Lars vært med hele veien på G15 og G16-landslag.

Les mer: Her er fremtidas stjerner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.04.2006 16:02    Post subject: Reply with quote

RBK er interessert i Vard-keeperen Lars Stubhaug (15).

Les mer: Keeper-talent til Manchester United
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
shrimpen
Proff


Joined: 20 Jan 2006
Posts: 417
Location: Trondheim

PostPosted: 03.04.2006 23:25    Post subject: Reply with quote

RBK 2 møtte et lokalt lag fra Antalya som den første motstanderen på treningsleiren i Tyrkia i dag, og det endte med hele 9-0. Det skal sies at motstanden var så dårlig fordi de kun var hentet inn som reservemotstand, etter at det russiske laget de egentlig skulle møte trakk seg. Såvidt jeg husker skal RBK 3 spille i morgen, og RBK 2 igjen på onsdag. Skal komme tilbake til hvordan det går.
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 04.04.2006 00:01    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
RBK er interessert i Vard-keeperen Lars Stubhaug (15).

Les mer: Keeper-talent til Manchester United


Vålerengen har vist stor interesse for denne gutten. Håper personlig at Viking kan lokke ham. Viking har da hatt tradisjon for å ha veldig gode keepere på laget.
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ballaballaballa
Veteran


Joined: 08 Aug 2005
Posts: 1712

PostPosted: 04.04.2006 00:33    Post subject: Reply with quote

Håper selvfølgelig han havner i RBK, men sjansen er vel tilstede for at han havner i United for så å bli utleid til Viking eller Lyn siden disse to klubbene har hatt drevet business med United før. (Timm i begge, Nevland i Viking og Mikel i Lyn).
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.04.2006 14:28    Post subject: Reply with quote

Øivind Pettersen spilte visst bra mot Skeid. Et ukjent navn for meg. Noen som har noe info?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nr1-.
Senior


Joined: 12 Apr 2004
Posts: 218

PostPosted: 25.04.2006 14:45    Post subject: Reply with quote

Kjapp, teknisk ving. Flink til å komme rundt på kanten. Har god fysikk etter bla. å ha vært et stortalent på ishockey, til tross for hans lave høyde. Har også et brukbart finterepertoar.
_________________
Kaddara
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.05.2006 15:46    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
FK Senja har nå mottatt en offisiell henvendelse fra Rosenborg vedrørende keepertalentet Steffen Andreassen.

Les mer: Rosenborg interessert i Steffen


Hehe Cool . Jaja, jeg og Steffen har spilt i hver sin ende av banen på endel sonesamlinger ja Cool . Håper virkelig han viser seg fram i Rosenborg, når han nå igjen skal trene med dem. Kan ta litt fra avisa som kom i dag:

Aktuell for Rosenborg

Steffen Andreassen (15) (kan si at han blir 16 i år) skal igjen trene med Rosenborg.

Allerede førstkommende søndag reiser keeperen til Trondheim. Steffen skal trene med Rosenborg i en hel uke.

-Er ikke det bra? Jeg synes det er helt topp! Han trener med oss nå og er et bra talent. Det er artig for gutten å få litt referanser og impulser fra Rosenborg - det er ikke den verste klubben å få dèt ifra, sier Senja-trener Jan Tore Bakli.

Andreassen og et annet Senja-talent, Lars-Gunnar Johnsen, trente med juniorlaget til Rosenborg i mars. Allerede da varslet Kåre Ingebrigtsen at han ville ha spillerne på trening igjen.

-Det blir veldig artig - og sikkert lærerikt, sier Steffen om oppholdet.

-Hvilke ambisjoner har du som keeper?
-Jeg håper å bli så god som mulig, så får vi se hvor langt det bærer, svarer 15-åringen.

Mot Debut?

Det er aktuelt for han å starte på toppidrettslinja - og derfor overgang til RBK - i Trondheim til høsten.

-Ja, det avhenger vel litt av både oss og av Rosenborg. Jeg skal trene med Rosenborg i ei uke, så får vi se hva som skjer, sier Steffen.

I utgangspunktet skal Steffen trene med Rosenborgs juniorlag, og han vil få god oppfølging av Rosenborgs keepertrener Jørn Jamtfall.

Den unge keeperen har ikke debutert for A-laget til FK Senja, men etter det Folkebladet forstår kan debuten komme raskt. Muligens allerede i dag mot Fløya.

Førstekeeperen Håvard Johnsen har nemlig pådratt seg en skade. (kan forøvrig bekrefte at han IKKE startet)

Resten er bare uinterresant vrøvl om kampen. Hva tror dere?
Back to top
View user's profile Send private message
shrimpen
Proff


Joined: 20 Jan 2006
Posts: 417
Location: Trondheim

PostPosted: 07.05.2006 00:23    Post subject: Reply with quote

vel, juniorenes førstekeeper håvard johannessen er ferdig som junior etter denne sesongen, så det må uansett fylles opp med en keeper til. Hvis han er så god som det sies, er det ikke noe tvil om at dette bør/kan være aktuelt. Om det er spesielt lurt av spilleren er noe usikkert. Dette fordi det stort sett bare er den beste av juniorkeeperne som spiller kamper. Espen Johnsen står 2.div på hjemmebane og Alex Lund Hansen står de på bortebane(stort sett). I tillegg er Lund Hansen med på noen 3. div-kamper, og det gjør at førstekeeperen kun spiller en og annen kamp i 2.div og en del kamper i 3. div i løpet av sesongen. Følgelig blir det lite spilling på keeper nr. 2. Men om han er så god som det sies kan han jo fort bli nr 1..
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 07.05.2006 09:12    Post subject: Reply with quote

Hvis gutten er god, så er det bare å kjøpe han, for Alexsander Lund Hansen kan ikke være 3.keeper i så mange sesonger, hvis han har ambisjoner, og Espen Johnsen sitter ikke på benken neste år, så det er muligheter, hvis gutten er god nok...
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.05.2006 12:45    Post subject: Reply with quote

Jeg synes han er god, men vet ikke om han holder så utrolig god standard. Han er best her ihvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Nr1-.
Senior


Joined: 12 Apr 2004
Posts: 218

PostPosted: 10.05.2006 21:00    Post subject: Reply with quote

Sivert Lund skal visstnok til Sogndal isommer og prøve seg der. Samtidig skal Aksel Berget Sjølsvik til Molde på prøvespill. Må si at det er dårlig av RBK hvis de slipper disse to dit. Greitnok med lån, men vi kan ikke risikere at de blir så god at vi må bruke 5-10 millioner for å kjøpe de tilbake i fremtiden!
_________________
Kaddara
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 10.05.2006 23:55    Post subject: Reply with quote

Tja, hvis RBK skal leie de ut så må de gi de kontrakt....
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
shrimpen
Proff


Joined: 20 Jan 2006
Posts: 417
Location: Trondheim

PostPosted: 11.05.2006 04:37    Post subject: Reply with quote

Tja, Lund er vel muligens en kommende tippeligaspiller, men om han noen gang blir god nok for Rosenborg er vanskelig å si. Uansett, om han havner i Sogndal vil han forhåpentligvis alltid ha som mål å havne i RBK, så det blir nok ikke vanskelig å få han tilbake? Skjølsvik føler jeg meg ganske sikker på at vi ikke får se i RBK-trøya, og kanskje heller ikke i Tippeligaen. Steffen Mathisen er min soleklare favoritt for Lerkendal-spill om noen år. Han har i tillegg ett år igjen som junior. Jamtfall gir jeg mindre sjanser enn både Lund og Mathisen, slik som jeg har sett han i år og i fjor. Time wil show:)
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 11.05.2006 10:31    Post subject: Reply with quote

Jamtfall surfer nok litt på navnet sitt.. Men en skal jo aldri si aldri, mange spillere blomstrer i høyere alder.

For å bruke meg selv som eksempel, jeg var elendig.. Tufte-nivå inntil ett år siden.. Nå spiller jeg faktisk bra, ok teknikk og gode pasninger (bra i forhold til mine forutsettninger).
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 11.05.2006 10:37    Post subject: Reply with quote

Haha, herlig ubeskjedent å trekke inn seg selv
Back to top
View user's profile Send private message
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 11.05.2006 12:26    Post subject: Reply with quote

Manus wrote:


For å bruke meg selv som eksempel, jeg var elendig.. Tufte-nivå inntil ett år siden.. Nå spiller jeg faktisk bra, ok teknikk og gode pasninger (bra i forhold til mine forutsettninger).


Visste ikke at Frode Johnsen var inne på forumet her Razz
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 11.05.2006 14:33    Post subject: Reply with quote

Hehe. Den satt, tenker jeg.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 11.05.2006 15:49    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Haha, herlig ubeskjedent å trekke inn seg selv

Location: Ålesund Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 11.05.2006 16:02    Post subject: Reply with quote

For Jamtfall jr. del, så tror jeg utlån er det riktig valg. Bodø/Glimt og Hoftun var interessert før sesongen. Så med tidligere RBK'ere i Aalesund, FK Haugesund og Bodø/Glimt så burde det være muligheter for at noen RBK-talenter som trenger utfordringer får en mulighet til å forsette utviklingen.............
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 11.05.2006 16:40    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Haha, herlig ubeskjedent å trekke inn seg selv


Jeg har stor selvtillit, og vet at jeg er god!

nastynick wrote:
Manus wrote:


For å bruke meg selv som eksempel, jeg var elendig.. Tufte-nivå inntil ett år siden.. Nå spiller jeg faktisk bra, ok teknikk og gode pasninger (bra i forhold til mine forutsettninger).


Visste ikke at Frode Johnsen var inne på forumet her Razz


Nå er jeg jaggu meg avslørt! Razz
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 11.05.2006 16:46    Post subject: Reply with quote

Jeg tviler på at det overhodet blir noe av Jamtfall jr. I de kampene jeg har sett ham spille har han vært veldig glad i ballen, og veldig lite glad i å gi den fra seg. Det vil si, han gir den gjerne fra seg til motstanderen, men ikke til medspillere. Dribler seg som regel bort, tar lite initiativ og kommer aldri til innlegg.

Han må lånes ut hvis han skal kunne etablere seg på et høyere nivå. Men om han vil lykkes i en annen klubb er heller ikke sikkert, hvis det han viser i andredivisjon er det han har å by på.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 11.05.2006 17:41    Post subject: Reply with quote

Rart at han ikke slo til, da Hoftun ville ha han til Bodø/Glimt..
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 103, 104, 105  Next
Page 3 of 105

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb