English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Akademispillerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 12.11.2018 23:14    Post subject: Reply with quote

Stemmer det ja.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.12.2018 22:09    Post subject: Reply with quote

[Robin] Lorentzen skal signere for Tromsdalen, og flytter til Tromsø i januar.

- Det er en klubb som passer meg bra. TUIL driver på en fornuftig måte, og har en bevisst satsing på nordnorske spillere, og på å utvikle spillere selv, sier Lorentzen.

Harstadværingen har gått gradene i Brage Trondenes og HIL før han ble hentet av Rosenborg. Der har han vært i tre år, og avsluttet for trønderne med cupfinaletap forrige helg og femteplass i skandinavisk klubbmesterskap søndag.

Les mer: Lorentzen har bestemt seg for 1.-divisjonsklubb

– Jeg har også andre tilbud, men de er ikke like interessante.

Lorentzen har ikke helt gitt opp å vinne noe med Rosenborg i Norge.

– Da jeg kom til Rosenborg for tre år siden var målet å spille meg til a-lagskontrakt i løpet av årene som junior. Nåløyet er trangt, og det gikk ikke, men karrieren er forhåpentlig på langt nær over. En ny drøm er at jeg en da kommer tilbake til Trondheim for å spille og vinne med klubben, sier 19-åringen.

Les mer: Drømmer om ny sjanse
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.12.2018 14:11    Post subject: Reply with quote

Bladet:

To unge og lovende fotballspillere fra IL Fram skal begynne på Rosenborgs fotballakademi som rekrutterer spillere til trondheimsklubbens gutter 16- og gutter 19-lag.

Framduoen er målvakt Henrik Lidal Jamne og utespiller Petter Skar. I tillegg blir også Stjørdals-Blinks Adrian Bråten en del av akademiets gutter 16-satsing som fra nyttår får tilbake Rini Coolen som sjef. Coolen har siden midten av juli fungert som hovedtrener for bestelaget i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.12.2018 20:52    Post subject: Reply with quote

Stjørdalingen Iver Westerlund har skrevet kontrakt med Rosenborg for 2019-sesongen.

17-åringen returnerte til Stjørdals-Blink foran inneværende sesong, men oppholdet i moderklubben ble kortvarig.

- Jeg har skrevet kontrakt med Rosenborg, og det blir godt å komme tilbake. Jeg kjenner spillerne fra før, og vet at samholdet er godt, sier Westerlund, som i 2016 og 2017 spilte aldersbestemt fotball for Rosenborg.

Han har klare ambisjoner for returen til landets beste fotballklubb.

- Jeg kan spille for gutter 18-laget, NM for 19-laget og for Rosenborg2 i tredjedivisjon. Målet er å spille meg inn på andrelaget, og gjør jeg det bra der kan jeg få trene med a-laget. Det er nok ikke så realistisk kommende sesong, men året etter kan det være mulig, sier han.

Les mer: Westerlund tilbake til Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 17.01.2019 20:05    Post subject: Reply with quote

Noen som har oversikt over tilganger/avganger G16 og G19?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Krusty
Junior


Joined: 31 Mar 2006
Posts: 6

PostPosted: 18.01.2019 15:08    Post subject: Reply with quote

Har kontroll på G16. Der er det ingen ut, men følgende inn:
Lasse Qvigstad (Trygg/Lade), f.03
Marius Sivertsen Broholm (Tiller), f.04
Adrian Bråten (Stjørdals-Blink) f. 04
Emil Hagen Dyrseth (Tiller), f. 04
Henrik Lidal Jamne (Fram) f.05
Petter Skar (Fram) f. 04
Isak Hassel Andersen (Tiller) f. 04
Deniz Sæther-Mehmetoglu (Trygg/Lade) f.04
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 19.01.2019 11:15    Post subject: Reply with quote

Ser at Tor G Johnsen har tanker om talenter og rbk, noen som vet noe om dette?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13648
Location: Namsos

PostPosted: 25.01.2019 23:42    Post subject: Reply with quote

Heggem til Ranheim ( lån )

http://www.rbkweb.no/vis/13920
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 26.01.2019 01:10    Post subject: Reply with quote

Synes det er positivt at RBK er i gang med å låne ut talentene sin igjen. Under Kåre så var det tilnærmet null satsing på junior/unge spillere, så håper at dette kan få igang igjen produksjonen av spillere som virkelig kan ta steget opp på A-laget.

Dog er det jo viktig at de får spilletid. Litt spent på om Heggem er god nok for Eliteserien allerede nå. Skarsem, Reitan og Helmersen er det men litt tvilende til spilletiden Heggem kommer til å få. Samme gjelder forsåvidt Helmersen, om han får nok spilletid i Odd.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 28.01.2019 14:56    Post subject: Reply with quote

Willoch wrote:
Noen som har oversikt over tilganger/avganger G16 og G19?


Har et par spillere til å nevne. Patrick James Strand som var siste års junior i fjor har signert for Strindheim. En annen som var ferdig med juniortiden i fjor var Robin Lorentzen og han har signert for Tromsdalen.

Og med Heggem på lån til Ranheim så er det kun Emil Solnørdal som er igjen av 1999 årgangen akkurat nå. Han valgte å følge etter sin 3 år yngre bror til RBK for et halvt år siden fra Aalesund. Han fikk ett 1 minutts innhopp i OBOS i fjor og en cupkamp for Aalesund. Vil tro at han fortsatt kommer til å være en del av RBK som overårig spiller i år.

En annen overårig spiller i klubben er Tobias Bjørnebye. Han fikk sammen med Mikael Tørset Johnsen, Torbjørn Heggem, Emil Konradsen Ceide, Teo Haltvik, Filip Brattbakk og Rasmus Semundseth Sandberg sin første proffkontrakt med RBK i fjor.

Jeg stiller meg dog litt spørrende til hvor god Tobias egentlig er. Får egentlig litt på følelsen at han fortsatt er en del av RBK pga sin far, da han jo var ferdig med juniortiden etter 2017 sesongen. Han er nok fin å ha for RBK2, men jeg tviler på at han er så nærme A-laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 28.01.2019 21:11    Post subject: Reply with quote

Det lille jeg har sett ab Bjørnebye har ikke imponert meg, men vet ikke hvilke vurderinger som ligger bak.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 04.02.2019 16:17    Post subject: Reply with quote

Leo Fuhr Hjelde er tatt ut i Norges G16-tropp som skal spille turnering i England i midten av februar.

Interessant, fordi han står oppført som midtbanespiller - en posisjon 03-årgangen er ekstremt godt bekledd på. Deriblant vår "the one that got away" Odin Holm og Norway-cup fenomenet Oscar Bobb som snart er klar for City; samt Auklend (Viking) og Arnstad (Stabæk) som er store, store talenter.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13648
Location: Namsos

PostPosted: 15.02.2019 21:06    Post subject: Reply with quote

Brattbakk jr har scoret 2 mot Levanger i kveld.

Noe håp for at han kan slå igjennom på A-laget?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10897

PostPosted: 15.02.2019 21:30    Post subject: Reply with quote

Ikke på Rosenborg, kommer aldri til å få sjansen.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 05.03.2019 15:23    Post subject: Reply with quote

Krusty wrote:
Har kontroll på G16. Der er det ingen ut, men følgende inn:
Lasse Qvigstad (Trygg/Lade), f.03
Marius Sivertsen Broholm (Tiller), f.04
Adrian Bråten (Stjørdals-Blink) f. 04
Emil Hagen Dyrseth (Tiller), f. 04
Henrik Lidal Jamne (Fram) f.05
Petter Skar (Fram) f. 04
Isak Hassel Andersen (Tiller) f. 04
Deniz Sæther-Mehmetoglu (Trygg/Lade) f.04


Har kommet mer info om spillere til og fra RBK nå. I tillegg til de nevnte her av Krusty så har disse kommet til G16 laget:

Ståle Arntsberg (Hitra) f. 04
Thomas Tharalsen (Nationalkameratene) f. 04


Til G19/RBK2 så har det kun kommet en spiller så vidt jeg kan se og det er Iver Westerlund (f. 01) som har vært i RBK systemet før, men valgt å dra til Blink før forrige sesong men som altså returnerer nå.

På ut fronten er det mer uoversiktlig med kun et par det er kontroll på:

Patrick James Strand (f. 99) til Strindheim
Robin Lorentzen (f. 99) til Tromsdalen

I tillegg kan altså Robert Williams (f. 00) være på vei til Ham Kam.

Men det ser ut til å ha muligens forsvunnet noen spillere til, i hvert fall ifølge RBK sidene. Men det er ikke godt å vite om det bare er noen som har falt ut av spilleroversikt sidene til RBK.no eller om det faktisk har dratt.

De står nemlig fortsatt oppført som RBK spillere på fotball.no og der oppdaterer de som regel fort om man får seg ny klubb. Men kan være at de feks er ferdig i RBK men de står på RBK frem til de har fått bekreftet ny klubb. Eller så kan de være i klubben fortsatt men bare forsvunnet fra oversikten, det har i hvert fall Emil K Ceide, Tørset Johnsen og Bjørnebye (og Williams) gjort som jo har vært med A-laget i vinter og som enten blir tatt opp i A-stallen eller blir RBK2 spillere utover våren.

Følgende spillere står i hvert fall ikke lenger på RBK.no sin oversikt, men står fortsatt oppført med Rosenborg som klubb på fotball.no:

Emil Solnørdal (f. 99)
Einar Bergquist (f. 99)
Vegard Johnsen (f. 00)

De to førstnevnte er ferdig med juniortiden, men Emil Solnørdal kom til RBK for litt over et halvt år siden med broren sin så trodde han kom til å bli værende som overårig. Kan fortsatt være slik men det er ikke lett å vite da det ikke er helt oversiktlig.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.03.2019 22:40    Post subject: Reply with quote

Bjørnebye prøvespiller for HamKam.

Noen som vet hva som står i saken til Hamar Arbeiderblad?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.03.2019 22:13    Post subject: Reply with quote

Fra den nevnte saken:

– Det hadde vært en perfekt løsning for meg å spille 2019-sesongen i HamKam. Jeg satser på at det løser seg, sier Bjørnebye, som er sønn av Rosenborg-sportssjef Stig Inge.

(...)

– Tobias er en spiller vi er nysgjerrig på. Så får vi denne uken til å bli bedre kjent med hverandre, sier [Espen] Olsen.

Bjørnebye beskriver seg selv som spiller på denne måten:

– Jeg spiller dypt på midtbanen, og har grunnteknikken. Også kan jeg bidra med duellstyrke i lufta og en god pasningsfot.

– Føler du deg klar for spill i OBOS-ligaen?

– Jeg tror jeg ville vendt meg til nivået ganske kjapt. Det gikk bra på treningen nå, og jeg har fått kjent litt på nivået, sier Tobias Bjørnebye etter treningen tirsdag.

Les mer: Rosenborg-unggutt trener med HamKam
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 07.03.2019 01:02    Post subject: Reply with quote

Mange (tidligere) RBK juniorer som ser ut til å like seg på indre Østlandet. Mange som har vært innom Elverum og/eller Ham Kam de siste 5-6 årene.

Bjørnebye har riktignok en sterk forbindelse dit i motsetning til de andre som er/har vært der.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 15.05.2019 13:44    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:


Følgende spillere står i hvert fall ikke lenger på RBK.no sin oversikt, men står fortsatt oppført med Rosenborg som klubb på fotball.no:

Emil Solnørdal (f. 99)
Einar Bergquist (f. 99)
Vegard Johnsen (f. 00)



Kan komme med en oppdatering her igjen. Emil Solnørdal, som ble med sin yngre bror Oscar til RBK i fjor sommer, forlot altså RBK igjen etter nyttår da juniortiden var ferdig og han endte deretter opp i Brattvåg.

Einar Bergquist har overraskende nok begynt å spille for barndomsklubben Freidig igjen, de spiller i 6 div(!). Som sagt overraskende da han var førstekeeper på RBK2 i 3 div i 2017 sesongen før Rasmus Sandberg og Østbø tok over i 2018 sesongen.

Det om er enda mer spesielt er at Bergquist står oppført med mål i en av de 3 kampene han har spilt denne sesongen. Han spilte med 54 på ryggen mens spilleren med nr 1 var med. Litt usikker om han har scoret fra keeperplass/Straffe eller om han faktisk var utespiller den kampen.

Sistemann som var nevnt i det tidligere innlegget er Vegard Johnsen. Han står fortsatt oppført som RBK spiller på fotball.no men har ikke vært på banen i år og han står heller ikke oppført som spiller på noen av RBK lagene . Var noe lignende med Fredrik Vinje i fjor, han var oppført på RBK men spilte ikke da han vel slet med en skade eller noe. Dog så sto han den gang oppført på RBK sine sider.

Så hva som er status rundt Vegard Johnsen er ikke godt å si. Kanskje noen andre her inne vet noe?
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 20.05.2019 17:00    Post subject: Reply with quote

På forhånd beklager om denne er delt her inne før; men det virker som det gror godt i junioravdelingen om dagen:

Det er bare å merke seg navnet Emanuel Kulego med en gang
Quote:
16-åringen har de siste årene hamret inn mål på bestilling for RBKs ungdomslag, han har vært toppscorer for Rosenborgs G16-lag og denne sesongen har han vartet opp med tre scoringer på fem kamper for G19-laget.

Unggutten og familien flyttet fra Malmö til Trøndelag året han fylte 13, og kort tid etter var han i gang med fotballen. Når man snakker med Kulego er det vanskelig å tro at han ikke har bodd i Trøndelag hele livet.

- Dialekta kom ganske fort. Jeg begynte å spille fotball veldig tidlig og fikk venner her veldig kjapt. De skjønte ikke svensk, så jeg måtte nesten lære meg det, sier Rosenborgs unge spiss.

I 2018-sesongen vartet han opp med 15 mål totalt for Rosenborgs G16-lag, og spilte også hele kampen da trønderne tapte mot Stabæk i NM-finalen.

Etter det Nettavisen erfarer skal klubber i Premier League og den nederlandske Æresdivisjonen allerede ha uttrykt sin interesse for den målfarlige 16-åringen.
- Målet er å spille profesjonelt, og det er steg én. Når jeg har kommet så langt, så er det ingen sperrer. Da må jeg komme meg til det beste nivået. Chelsea er selvfølgelig drømmen, det har alltid vært favorittlaget i Premier League, sier Kulego, som forteller at han forsøker å ta etter Chelsea-legenden Didier Drogba.

- Jeg er en type bakromspiss, og Didier Drogba er en som inspirerer meg. Storebroren min er stor Chelsea-supporter, og vi fulgte veldig med under Drogbas storhetstid. Da var det lett å velge han som favoritten.

Noen som har sett spilleren på nært hold og kan si noe om han som spillertype og hvor langt unna han virker å være en hospitantrolle på A-laget?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 20.05.2019 20:09    Post subject: Reply with quote

Her må noen andre uttale seg. Det eneste jeg kan basere noe på er antall mål han scorer for RBK lagene. Utifra det andre har scoret før så er det enn så lenge ingenting som skiller han fra mengden av tidligere RBK junior spisser.

Men han kan for all del være et spennende talent. Dog må jeg si at jeg ble litt overrasket over at denne saken ble laget av Nettavisen. Tror hovedgrunnen for det først og fremst var det faktum at han valgte vekk Sverige for å spille for Norge fremfor det at han feks skulle være et megatalent.

Men skal uansett bli spennende å se om det blir ordentlig fotballspiller av han, for det hadde vært fint å fått frem en skikkelig spiss fra akademiet (via har riktignok Botheim på gang). Det er jo fortsatt tidlig å si hvordan han kommer til å utvikle seg, men jeg har alltid håp om at de mest fremtredende spillerne skal nå A-laget.

Kulego scoret forøvrig i debuten sin i dag for RBK2 og sikret seieren etter kun å ha vært på banen 3 min før målet.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.05.2019 21:16    Post subject: Reply with quote

Men er han god med kula?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6669

PostPosted: 20.05.2019 23:22    Post subject: Reply with quote

Kan bekrefte 100% at han er Kulego Tommel'n opp!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 15.06.2019 17:21    Post subject: Reply with quote

Ikke bare Audun Engen Vik som markerer seg for de yngre lagene til RBK. Magnus Hammerås fortjener også litt oppmerksomhet. Har 17 mål på 12 kamper denne sesongen. 12 mål på 7 kamper i G16 ligaen, 1 mål på 2 kamper i G16 NM og 4 mål på 3 kamper i G19 ligaen.

De to jevnaldrende og tidligere Trygg/Lade guttene kan man fort se ta steget opp i A-stallen i løpet av de neste årene. Virker som to av de mest lovende (i hvert fall offensive) spillerne i RBK systemet om dagen.
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 15.06.2019 21:44    Post subject: Reply with quote

Da vil jeg trekke frem Håkon Gangstad, G02 samt Robin Skrogstad, G02 også. Begge synes jeg holder veldig høyt nivå, men spesielt Gangstad har gått under radaren.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 102, 103, 104  Next
Page 90 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb