English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Akademispillerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 29.10.2017 02:44    Post subject: Reply with quote

Aldri helt skjønt meg på de uttakene. RBK spillere virker som om de så og si alltid blir oversett. Nesten utrolig at ikke Botheim er med mtp høsten han har hatt for RBK2. Har scoret 16 mål på 18 kamper for RBK2, 14 på de 10 siste han har spilt der. Til sammenligning har feks Markovic fra Molde 5 mål fra i sommer og til nå for andrelaget og totalt 9 denne sesongen.

Nå har jeg riktignok ikke sett Markovic så kan jo hende han har noe som Botheim ikke har... Kan vel også være det at treneren kanskje ikke ble imponert over Botheim å G17 landslaget.

Men som sagt så er RBK alltid underrepresentert på G-landslagsnivå. Noe som er smått utrolig når de har gjort det så bra i G16 og G19 år etter år. Vunnet 3 av de 4 siste i G16 og de har også 5 finaler i Jr NM de siste 7 årene.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.10.2017 11:04    Post subject: Reply with quote

Er jo litt som på seniornivå. Rosenborg er liksom bare lagmaskinen, mens de egentlige stjernene lyser opp, omringet av smågrus og bedriftsspillere som de er, i de andre klubbene.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 02.11.2017 04:13    Post subject: Reply with quote

Sesongen er over (med unntak av Jr NM finalen) så jeg tenkte å lage en liten oversikt over alle målscorerne i RBK systemet i år:

G16 Nasjonal:
1. Elias Einarsen Hansen 8 mål
2. Daniel Flaathe-Simonsen og Robin Skrogstad 7 mål
4. Emil Konradsen Ceide og Emanuel Kulego 4 mål
6. Iver Westerlund, John Birger Morud, Vegard Johnsen og Abdinasser Yusuf Mahamud 2 mål
10. Kristoffer Halvorsen, Thomas Lia-Rognli, Ola Arntsen og Theo Lawrence 1 mål

G16 NM:
1. Abdinasser Yusuf Mahamud 6 mål
2. Daniel Flaathe-Simonsen 3 mål
3. Håkon Gangstad, Robin Skrogstad, John Birger Morud og Emmanuel Kulego 2 mål
7. Theo Lawrence 1 mål

G19 Nasjonal:
1. Franklin Daddys Boy Nyenetue 5 mål
2. Filip Brattbakk 4 mål
3. Jørgen Wisth-Lie, Joachim Knutsen Solem og Teo Haltvik 2 mål
6. Jan Inge Solemsløkk Lynum, Patrick James Strand, Sondre Skogen, Emil Konradsen Ceide, Isak Mateo Eliassen, Lars Vatten, Mathias Sørkilflå og Tobias Bjørnebye 1 mål

Jr NM:
1. Erik Botheim 5 mål
2. Vegard Erlien, Erik Nordengen og Filip Brattbakk 3 mål
4. Lars Vatten, Ola Solbakken, Simen Nordskag og Teo Haltvik 2 mål
9. Olaus Skarsem, Andreas Helmersen, Jan Inge Lynum, Mathias Sørkilflå og Mikael Tørset Johnsen 1 mål

RBK2:

1. Erik Botheim 16 mål
2. Jonathan Levi 9 mål
3. Simen Nordskag 7 mål
4. Lars Vatten og Teo Haltvik 6 mål
6. Morten Konradsen og Filip Brattbakk 4 mål
7. Mikael Tørset Johnsen 3 mål
8. Ola Solbakken, Vegard Erlien, Erlend Dahl Reitan og Erik Nordengen 2 mål
12. Robin Lorentzen, Jacob Rasmussen og Andreas Helmersen 1 mål

Kursiv er ikke junior/guttespillere.

Totalt:

1. Botheim 21 mål
2. Brattbakk 11 mål
3. Haltvik og Flaathe-Simonsen 10 mål
5. Nordskag, Vatten og Skrogstad 9 mål
8. Hansen og Mahamud 8 mål
10. Kulego 6 mål
11. Erlien, Nordengen, Nyenetue, Konradsen Ceide* 5 mål
14. Solbakken, Tørset Johnsen og Morud 4 mål
18. Helmersen, Solem, Wisth-Lie, Sørkilflå, Lynum, Lawrence, Gangstad, Westerlund, Johnsen 2 mål
27. Lorentzen, Rasmussen, Strand, Skogen, Eliassen, Bjørnebye,
Halvorsen, Arntsen** og Lia-Rognli 1 mål

*Kursiv er spillere som kun har spilt G16 med unntak av Emil Konradsen Ceide som har spilt og scoret 1 mål på G19 nivå.

** Ola Arntsen er ikke offisiell RBK spiller enda, han er fortsatt Hitra spiller.

*** Har ikke telt med seniorspillerne på RBK2 i totalen.


Last edited by Vegard2711 on 02.11.2017 20:01; edited 6 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 02.11.2017 13:53    Post subject: Reply with quote

Hvem av disse er nærmest en plass i stallen tror du?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 02.11.2017 14:00    Post subject: Reply with quote

Botheim? Wink
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 02.11.2017 14:12    Post subject: Reply with quote

Utenom de åpenbare kandidatene da såklart Razz

Daddys boy?
Brattbakk?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 02.11.2017 14:57    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å si. Botheim er jo der mens bak han er det jo sisteårs juniorene Skarsem og Solbakken som vel har trent med A-laget i høst (I hvert fall Skarsem, men ryktene sier Solbakken også).

Av de mest fremtreden unggutta så kan det vel nevnes at det er først og fremst Brattbakk, Robert Williams og Teo Haltvik men også Mikael Tørset Johnsen (Bror til Ajax Dennis) og Kristoffer Kroglund Haugen som har spilt på RBK2 av gutta født i 2000.

Av de yngste så kan man dra frem den ene av tvillingene Konradsen Ceide, nemlig Emil. Han kom med bror Mikkel i sommer fra Finnsnes og har i tillegg til å selvfølgelig spille G16 fått 1 kamp (og 1 mål) for G19 i siste serierunde og 2 kamper for RBK2 helt på tampen, som den første født i 2001.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 02.11.2017 15:09    Post subject: Reply with quote

Takk!
Alltid spennende å lære mer om unggutta.
Håper vi blir flinkere på å etablere faste utlånsavtaler med klubber i Obos / bunnen av TL slik at vi kan sørge for en bedre blomstring av talenter.
Back to top
View user's profile Send private message
Ahakrim
Rutinert


Joined: 16 Nov 2011
Posts: 768

PostPosted: 02.11.2017 19:17    Post subject: Reply with quote

Helmers fikk også en goal i jr.nm i comebacket fra skade i semi'en Smile

...hadde vært morsomt om Helmers og Nyenetue fikk en halv time på tampen i finalen...regner med at Botheim er førstevalg etter å ha gjort det så bra i høst vel og merke...

Spent på om noen av siste års juniorene får fornyet kontrakt...
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 02.11.2017 19:41    Post subject: Reply with quote

Skarsem burde om han vil selv. Jeg ville også likt å gitt Solbakken et år til på å slå til.


Du har helt rett med Helmersen! Ser at fotball.no ikke har ført opp målscorere på siden sin. Derfor de ikke sto på totaloversikten. Skal legge til Botheim x2, Helmersen og Nordengen nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Ahakrim
Rutinert


Joined: 16 Nov 2011
Posts: 768

PostPosted: 02.11.2017 20:47    Post subject: Reply with quote

Ja,var det ikke Solbakken som var under lupen til en Hollandsk klubb for en stund tilbake?

...spennende scoringsoversikt forøvrig Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 02.11.2017 20:54    Post subject: Reply with quote

Var i hvert fall Lazio for to år siden, i etterkant av da RBK spilt mot dem i EL. Solbakken var jo strålende det året på RBK2 og Jr laget. Dessverre så mistet han hele forrige sesongen og mye av denne grunnet skader.

Her er forøvrig et gammel klipp av han for de som ikke husker/har fått meg seg dette målet fra over 3,5 år siden: http://www.tv2.no/a/5461568/
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 13.11.2017 21:35    Post subject: Reply with quote

Kom over lagoppstillingen for finalen i Jr NM mellom RBK og Brann i 2012. Veldig interessant at for RBK så er det bare Sørloth som har spilt på øverste nivå mens de bare har Magnus Blakstad og Daniel Kvande for Ranheim, Jacob Storevik for Levanger og Florø og så er det Øyvind Alseth som jo spilte college fotball og nå er i troppen til Toronto hvor han fikk 4 kamper denne sesongen i MLS.

For Brann derimot så har de Henrik Gjesdal (Tromsø), Eirik Birkelund, Bård Finne (VIF), Andreas Vindheim (Malmö), Kristoffer Larsen (Lyngby), Steffen Lie Skålevik (Brann/Start) og så de som er igjen i Brann, Barmen, Skaanes og Grønner + Øystein Øvretveit om spiller for Nest Sotra nå men som fikk 9 kamper for Brann (7 i TL + 2 kvalikamper).

Av 14 RBK spillere fra den kampen har altså 1 (og en halv med Alseth) blitt spillere på øverste nivå fra den kampen. For Brann derimot har 9 av 15 blitt det.

Ser man på året før hvor de samme møttes i finalen så er det 3 av 16 på RBK som nådde øverste nivå. Selnæs, Midtsjø og Bakenga (Svensson og Henriksen ikke med da de var med A-laget). Så spiller ytterligere 3 spillere i 1 div. Riksvold, Kvande og Ole Kristian Langås.

For Brann så er det 8 av 13, hvorav 7 av de 8 var med i den tidligere nevnte finalen året etter + Lars Christian Kjemhus (Sogndal).

Nå skal jeg ikke si at Brann er veldig gode på å få de opp, var nok heller toppår for dem, men heller det at for RBK sin del så er disse tallene ganske jevne, og litt lave. RBK som har vært ledende på G16 og Jr nivå i lang tid nå burde sånn sett klare å produsere litt flere toppspillere, eller i hvert fall 1 div spillere.

De har jo hatt gode år også da RBK. Som i 2009 hvor de fikk opp 6 ES spillere og 3 OBOS-liga spillere. Barli, Balstad, Henriksen, Bakenga, Aasbak, Michael Karlsen, Midtsjø, Svensson og Wangberg.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 13.11.2017 21:59    Post subject: Reply with quote

Se også: De tok steget
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 13.11.2017 23:37    Post subject: Reply with quote

Øvretveit er vel i Sandefjord
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 14.11.2017 00:16    Post subject: Reply with quote

Stemmer det. Har ikke lagt merke til det da han ikke har spilt med unntak av en cupkamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 14.11.2017 00:28    Post subject: Reply with quote

Stallen til RBK er jo jevnt over vanskeligere å spille seg inn på så det ligger jo noe der. Men kunne vært artig å sammenliknet med andre sammenlignbare klubber og sett hvor mange de får opp hvert år. Mitt tips er at RBK gjør det "normalt" bra på denne fronten. Nå skal de jo angivelig gjøre om på hvordan de driver Salmar-akademiet så blir jo spennende å se.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 14.11.2017 01:11    Post subject: Reply with quote

2012-årgangen var full av fysiske spillere som aldri hadde noen fremtid i Rosenborg, men som stort sett spilte sammen i andredivisjon og var inne i sitt siste år som junior i Rosenborg. Brann sine spillere var langt mindre samspilte og kom fra flere aldersgrupper.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.11.2017 23:31    Post subject: Reply with quote

– Dette var din siste kamp for Rosenborg. Hvor går veien videre?

– Det er uvisst ennå. Jeg får bruke de neste månedene for å finne ut av det og får bruk starten på neste år på å planlegge litt, sier Glenn Daniel Walker.

(...)

– Jeg har utviklet meg bra både sportslig og personlig i klubben og jeg er takknemlig for å få komme til Rosenborg som 14-åring, sier han.

Les mer: Walker usikker på sin egen fotballframtid
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.12.2017 21:20    Post subject: Reply with quote

Ny keeper, født i 2003: Jørgen Haagensen fra Melhus
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.12.2017 12:44    Post subject: Reply with quote

Erik Nordengen kommer til Elverum Fotball fra Rosenborg BK. Erik, som er fra Tynset, har signert en kontrakt for sesongen 2018.

(...)

Han er en kantspiller med fart, styrke og er målfarlig. Han er høyrekant, og etterfølger dermed en annen tidligere Rosenborgspiller i Elverumsdrakta, Sivert Solli.

Les mer: Erik Nordengen klar for Elverum

- Jeg tror timingen for å hente Erik er veldig bra. Det er en type som kommer fra et spillesystem som er ganske likt vårt. Han kommer til å fungere veldig godt i måten vi ønsker å spille fotball på, og han er vant til å trene mye, sier Elverumtrener Tore Fossum.

(...)

- Elverum er en klubb med god historie og høye ambisjoner. Å spille for en klubb i toppen av 2. divisjon er et fint steg videre for min karriere. I tillegg er det en lokal klubb. Det er også en god grunn for å velge Elverum, sier Nordengen.

Han har hatt sine runder med skader de siste sesongene. Nå håper han å få bra med tillit i seniorfotballen.

- Det har blitt mye fravær og lite spilletid de siste årene, grunnet skader. Nå håper jeg å komme til en klubb der jeg kan etablere meg. Elverum spiller et system jeg er veldig vant med fra tiden min i Rosenborg. Jeg tror jeg skal få brukt spisskompetansen min i kantrollen slik Elverum ønsker å spille fotball.

Les mer: Spilte cupfinale for Rosenborg i november - nå er han klar for Elverum
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 25.12.2017 02:55    Post subject: Reply with quote

Tenkte meg at det ville være aktuelt med Elverum for han ja. Blir spennende å se. Får håpe at han har fått skulderen sin i orden så han får vist det han kan.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 25.12.2017 10:01    Post subject: Reply with quote

Noen som har noe nytt om tilganger/avganger g16—g19?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Ahakrim
Rutinert


Joined: 16 Nov 2011
Posts: 768

PostPosted: 25.12.2017 13:00    Post subject: Reply with quote

...kun 1 av de 6 midtbane/angrep spillerne som startet g19 finalen for RBK var ikke siste års juniorer....

...spent på hvor Nordskag,Erlien og Solbakken havner...

Hadde vært spennende tilvekster for Ranheim Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 27.12.2017 15:23    Post subject: Reply with quote

Quote:
http://tronderavisa.alda....814156.ece

LFK er på backjakt. Blant de heteste navnene på blokka er Rosenborg-spilleren Glenn Daniel Walker.

_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 102, 103, 104  Next
Page 87 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb