English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2007
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 114, 115, 116  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henning
Legende

PostPosted: 31.08.2007 16:19    Post subject: Reply with quote

Det er ikke bare lov, det er nødvendig. Vi har hatt svake midtstoppere i mange år.
Back to top
View user's profile Send private message
Skammels10
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 16:20    Post subject: Reply with quote

primaten wrote:
mens jeg er mer skeptisk til 20-åringer i det leddet. yngre spillere er mer ustabile. 30 er en fin alder.

Kanskje generelt, men ikke når det er snakk om kapteinen på Østerrike u-20\21 som er jaktet av Werder Bremen og AC Milan?

Håland faller litt gjennom her.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 31.08.2007 16:22    Post subject: Reply with quote

Jaja, da er det vel bare for Adressa å skrive av nyheten min fra i går da:

Bazooka skal redde RBK

Christer "Basse" Basma og Miika "Kuka" Koppinen, heretter bare omtalt som "Bazooka", skal redde mesterligahøsten for RBK.

Knut Tørum er ikke lei seg for at spillerjakten endte uten resultat. Han mener tillitserklæringen til midtforsvaret nå kan gjøre at Bazooka-forsvaret tar steget opp i den ypperste mesterligaklassen.
- Dette er kloke spillere som begge har vært med på det meste. Jeg tror usikkerheten i sommer har vært forstyrrende på innsatsen deres, og ser for meg at tillitserklæringen gjør at de kommer opp på sitt vante nivå, sier Tørum, som umiddelbart vil gå i forhandlinger med spillerne med tanke på livstidskontraker.
- Nå har vi en elefant-trio på topp og en bazooka i forsvar. Det skal Europa få merke, smiler Tørum.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hoven Evland Jr.
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 16:23    Post subject: Reply with quote

Bare tull! Mye bedre å få inn en type a la Håland/I.A.Olsen, enn å fortsett med Kuka og Basma. Selvfølgelig hadde det vært konge å få Prödl, men tullete å la være å hente noen i det hele tatt, når lagdelen er så ekstremt svak som den er.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 31.08.2007 16:33    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok enkelte overvurderer nivået til mange av forsvarerne i Tippeligaen for øvrig også. Miika og Christer er neppe det dårligste du får i Tippeligaen for å si det sånn.

Det er kun LSK som har sluppet inn vesentlig færre mål enn oss i eliteserien, og den beste forsvarsrekka deres består av Stefanutto, Kippe, Andresen og Rambekk.

Når så mange på forumet her snakker om viktigheten av offensive backer så er Rambekk og Stefanutto iallfall ikke bedre framover på banen enn det våre sidebacker er.

Kippe er en meget god spiller selv om han kan virke litt ufin til tider, mens Andresen neppe er en spiller som ville hevet oss alene.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 16:36    Post subject: Reply with quote

Enig. LSK har sluppet inn få til tross for trenerskifter. Mye tyder på at Kippe har betydning.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 17:24    Post subject: Reply with quote

Det hjelper ikke at Prödl selv har sagt nei. At Rosenborg ikke har evnet å forsterke forsvaret er en skandale.

Hvorfor sier de ikke noe mer om hva de virkelig har prøvd? Det er en haug med midtstoppere som ville vært en vesentlig forsterkning til årets europa-eventyr. Jeg nevner i fleng Atle Roar Håland, Ronny Johnsen, Rajo Piiroja, mange svenske midtstoppere, slovakiske landslagsstoppere, ++++

Når den sportslige ledelsen så til de grader ikke har prestert får de jammen meg komme med en bedre forklaring enn at den ene østerriske unggutte sa nei. Her vil vi ha noen flere kort på bordet for å akspetere dette!
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 17:31    Post subject: Reply with quote

Nå som det er klart at det ikke blir forsterkninger av stallen i dette vinduet (ærlig talt: Hvor mange trodde seriøst at det kom til å bli det i utgangspunktet?) er det vel like greit å stenge/slette denne tråden?
Zorac
Legende

PostPosted: 31.08.2007 17:34    Post subject: Reply with quote

Jeg tror RBK har overvurdert egen attraktivitet noe. Spillere av f.eks. Antonssons kaliber kunne sikkert vært mulig å få tak i nå, med tanke på CL-deltakelse. I stedet hever vi lista veldig mye, og satser på en spiller det er usannsynlig at vil komme. Absolutt bra at man sikter høyt, men man må også ha sikringsnett i form av alternativer.

Spillere av den typen vi prøvde oss på tidligere i sommer, ville garantert vært mulig å hanke inn nå. Positivt overraska at man prøver seg på Prödl, negativt "overraska" over at man ikke ser på andre i tillegg. Nå MÅ det i hvertfall skje noe i neste overgangsvindu, og man bør begynne å jobbe med det pronto. Etter sesongen risikerer vi å sitte omtrent uten forsvarsspillere, og uten CL-gulrot å friste med.
kristobal
Legende

PostPosted: 31.08.2007 17:39    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
At Rosenborg ikke har evnet å forsterke forsvaret er en skandale.

Hvorfor sier de ikke noe mer om hva de virkelig har prøvd? Det er en haug med midtstoppere som ville vært en vesentlig forsterkning til årets europa-eventyr. Jeg nevner i fleng Atle Roar Håland, Ronny Johnsen, Rajo Piiroja, mange svenske midtstoppere, slovakiske landslagsstoppere, ++++

Jeg håper for all del at dette er skrevet i affekt uten å tenke...

RBK har sagt hva de har prøvd, de har vært innom mange av de som er nevnt på forumet her de siste månedene. Du nevner i fleng Håland, som de også har prøvd, men nok funnet ut at ikke er noen forsterkning, og alderen teller også mot. Rajo Piiroja får naturligvis mye omtale i Norge fordi han scorer noen mål og vinner alt på hodet bak i FFK-forsvaret, som for øvrig slipper inn drøssevis med mål. Mange svenske midtstoppere, slovakiske, jada, du nevner dem.

Sikkert mange tyske, franske, spanske, engelske, italienske, islandske, østerrikske, sveitsiske, portugisiske, polske, bulgarske og kazakstanske forsvarere vi kunne prøvd oss på også. Jeg nevner i fleng.

Men helt enig i at Ronny Johnsen burde kunne vært en langsiktig investering for RBK. Kunne kanskje latt ham spille kun i mesterligaen i årene framover, mulig han hadde holdt annenhver kamp iallfall.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 17:46    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
puckno wrote:
At Rosenborg ikke har evnet å forsterke forsvaret er en skandale.

Jeg håper for all del at dette er skrevet i affekt uten å tenke...

Dette er overhodet ikke skrevet i affekt uten å tenke!
* De fleste som følger norsk fotball vil kunne si at Atle Roar Håland ville vært en forsterkning. Rosenborg hadde veldig lyst på ham, men det strandet på lønnspolitikk som Rosenborg ikke var villig til å bryte.
* Å leie inn Ronny Johnsen for et halvår ville også vært bra, han holder for tida landslagsklasse + når han er i orden. Så lenge det utbetales millionbeløp per poeng i gruppespillet ville det vært selvfinansierende!
* Jeg er noe mer på tynn is når det gjelder Piiroja

Jeg mener fremdeles dette er full skandale. Man har jaget noen som henger for høyt, og har ikke en plan B. Dagens forsvar er så til de grader søplete at jeg finner ingen unnskyldning.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 31.08.2007 18:01    Post subject: Reply with quote

Kampene med Basma/Koppinen i år:
RBK - Start 4-1
Sandefjord - RBK 1-2
RBK - FFK 1-1
Odd - RBK 1-2
Tromsø - RBK 2-1
RBK - Stabæk 3-0
Brann - RBK 3-2

I hjemlig serie så vil jeg ikke påstå at denne midtstopperduoen er katastrofe. De spilte jo sammen i hele fjor høst også da vi slapp inn veldig lite mål.

Toppklasse er det imidlertid ikke, og begge virker litt skadeutsatte. Det er trolig også en del av problemet, at det hele tida skiftes i forsvarsrekka slik at ingen rekker å bli trygge på hverandre.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 18:20    Post subject: Reply with quote

Ronny Johnsen har spillt UEFA cup for VIF, og er ikke så voldsomt aktuell.. Hans skade historikk trekker også ned..

Håland skreiv langtidskontrakt med Start og hadde blitt en dyr man å kjøpe ut..

Men som sagt tidligere, synes at RBK legger seg etter "rett spillere", i dette tilfellet så var det et stor talent, i Chivu - klassen (Chivu, var Ajax sin bauta da han var 18/19 år, nå er han i Inter).

Og jeg forventer at det ryddes litt i A - stallen til sesongen 2008.
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 18:32    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:

Der det er aller mest påkrevd at det ryddes til sesongen 2008 (seinest) er vel på Brakka
Hoven Evland Jr.
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 18:39    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Kampene med Basma/Koppinen i år:
RBK - Start 4-1
Sandefjord - RBK 1-2
RBK - FFK 1-1
Odd - RBK 1-2
Tromsø - RBK 2-1
RBK - Stabæk 3-0
Brann - RBK 3-2

I hjemlig serie så vil jeg ikke påstå at denne midtstopperduoen er katastrofe. De spilte jo sammen i hele fjor høst også da vi slapp inn veldig lite mål.

Toppklasse er det imidlertid ikke, og begge virker litt skadeutsatte. Det er trolig også en del av problemet, at det hele tida skiftes i forsvarsrekka slik at ingen rekker å bli trygge på hverandre.

Se litt på alle situasjoner der vi er heldige at de ikke blir baklengs, og på alle de håpløse forsøkene på å starte et angrep.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 31.08.2007 20:21    Post subject: Reply with quote

Fint at man er ambisiøse og prøver på Prödl, fint at man ikke vil kjøpe hva som helst, men jeg 100% sikker på at det finnes flere midtstoppere bare i Skandinavia som ville forsterket laget og som vi kunne fått hvis vi hadde prøvd hardt nok. Dette baserer jeg ikke på en ståloversikt over skandinavisk fotball, men inngående kjennskap til våre midtstopperes ustabilitet! Det er rett og slett ikke akseptabelt at den sportslige ledelsen har hatt hele sommeren på seg uten å finne en ny stopper. Det er såpass viktig for klubben at det bør gi en skrape i lakken til de ansvarlige, det ville det gjort i alle andre bedrifter. Det hjelper ikke at de har gjort en "god innsats", det skal faen meg bare mangle!
Back to top
Hoven Evland Jr.
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 20:24    Post subject: Reply with quote

Forsøket applauderes, men vi burde uansett hatt 2 nye stoppere, derfor er det direkte tåpelig å ikke ha noen andre alternativer! Hadde vi hatt gode stoppere fra før, så hadde jeg skjønt argumentet, det har vi virkelig ikke. Satser man alt på ett kort, så taper man ofte stort.
Back to top
Lavik
Proff

PostPosted: 31.08.2007 20:41    Post subject: Reply with quote

det er skammelig om det ikke kommer en spiller innen 2 1/2 time (noe som er høyst U-sannsynlig) Regner med at styre har hatt så tro på at de vil få inn en kvalitetsspiller om vi kvala oss til CL at de ikke har giddet å prøve å hente inn noen andre litt dårligere spillere.
bergert
Rutinert

PostPosted: 31.08.2007 20:43    Post subject: Reply with quote

Jeg har fortsatt en liten tro på et panikkjøp. Noe ala 10mill for wæhler eller 20 mill for tore reginiussen. Men vi får se Razz
doffen
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 20:45    Post subject: Reply with quote

Herregud, dette er en stor katastrofe. Vi blir ikke mer attraktive til neste år enn vi er i år. Skulle gått 110% for Pelle Nilsson mens vi ennå hadde sjansen...

Er såpass skuffa nå at overskrifta "Wæhler RBK-klar" ville gjort meg litt småglad, og det sier sitt om tilstanden...
Back to top
Hoven Evland Jr.
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 20:46    Post subject: Reply with quote

Det er ikke nødvendigvis et panikk-kjøp, da man burde kjenne godt til kvalitetene på stopperne i Eliteserien.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 20:48    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Maradona wrote:

Der det er aller mest påkrevd at det ryddes til sesongen 2008 (seinest) er vel på Brakka

Du er fortsatt "på hugget", ser jeg...
Hvem på Brakka er det nå som har vist seg så udugelig at de må gå?

Synes det er helt ypperlig at klubben ikke bryter av for press og kjøper et eller annet null nå bare for at sutrete fans krever det.
Jeg vil definitivt ikke ønske en "haug" med middelmådigheter nå som knapt er bedre enn det vi har, og som ville gjort at sannsynligheten for nye, skikkelige forsterkninger i neste vindu hadde minsket vesentlig.
Stor pluss i boka for hvor man legger lista nå. Jævlig kjipt at det ikke ble noe av Prödl, men som sagt heller ingen enn noe rask.

RBK har tidligere med rette blitt sterkt kritisert for å handle uten å ha en plan, med det resultat at mange såkalte store kjøp har endt med fiasko. Når de nå sannsynligvis har tatt konsekvensen av dette og kjører skikkelige prosesser, ser ikke jeg noen grunn til krisemaksimering.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 31.08.2007 21:46    Post subject: Reply with quote

Du har et krystallklart poeng, men det finnes også en mellomting. Prödl-forsøket var ambesiøst og overraskende fra en klubb som altfor ofte har vært konservativ og naiv i innkjøpsfasen. Men det jeg lurer på, er hvilke spillere vi kunne fått. Det finnes helt sikkert mange spillere i den klassen vi har prøvd oss på før i år som kunne signert nå og hevet midtforsvaret betydelig, med tanke på CL. Men selvfølgelig, hadde vi fått Prödl, tror jeg vi alle ville vært meget lykkelige i kveld, og rosa Brakka og KTE opp i skyene. Men jeg kan allikevel ikke annet enn å stusse ved prioriteringene, når Prödl var vårt eneste kort etter at vi fikk CL-billett.
Stano_11
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 22:08    Post subject: Reply with quote

nå er det bare 50 min igjen av overgangsvinduet. Har Eggen jr og Bratseth tatt kvelden eller jobbes det fortsatt på brakka?
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 22:11    Post subject: Reply with quote

Nå er det ikke lenger bare snakk om å handle for å forsterke - det er snakk om å handle slik at vi faktisk kan sende utpå forsvarsspillere i forsvaret...
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 114, 115, 116  Next
Page 115 of 116

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb