English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2007
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 113, 114, 115, 116  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 30.08.2007 22:31    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Vi fikk nye 90 millioner på kontoen nå, attach.

Halvparten av det må vi ta oss rå til å bruke, pluss i tillegg til de pengene vi hadde fra før.

En del av disse pengene forsvinner rett ut igjen i lønninger og bonuser samt dekking av underskudd. Var det ikke ca 20-25 mill som går ut i bonuser? Så har vi ett underskudd på noen miller så la oss si 30 mill borte, så kommer vel staten og skal ha sin del av kaka også, og da er det langt fra 90 mill igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 30.08.2007 22:42    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Du går til "personangrep", tr0ndern?

Helt utopisk, Ballahl. Først må vi uansett ha en spiller å bruke penger på. Enig i det martibs skrev i en annen tråd nettopp. Og poenget til Lavik er relevant.

Jeg har ikke sagt at Laviks poeng var irrelevant.
Dessuten er det ikke lenge siden Antonsson og Svensson var aktuellet.

Det kan godt hende vi har mindre enn 90 mil. å bruke, ballaballaballa.. Men jeg har en følelse av at RBK kunne ha strekket seg lengre for å få tak i disse aktuellet spillerne.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 30.08.2007 22:52    Post subject: Reply with quote

Er vi i ferd med å se et lite skifte i transferpolitikk fra RBK etter sportsdirektørskiftet? Under Bratseth har mantraet hele tiden vært, "han er for dyr", "vi kan ikke konkurrere med andre klubber på pris osv". Dette var også holdningen da vi mistet Antonsson til FCK og Nilsson til tysk 2.bundesliga. Nå har vi ny sportsdirektør og plutselig er vi med i kampen om en spiller verdsatt til et sted mellom 20 og 40 millioner, ønsket av AC Milan, Werder Bremen og Hertha Berlin. Thorbjønsen har sogar uttalt:
Quote:
Vi kunne alltids forsøkt å overby dem, men når det gjelder lønninger og sign-on-fee....,
.

Skyldes denne endrede holdningen Eggen, eller har man hele tiden vært klar til å satse stort om den rette spilleren ble ledig?

Må si at til tross for Eggens feil og mangler føler jeg i hvertfall at det nå i motsetning til tidligere på en del områder settes handling bak de store ordene om å bli blant de 30 beste klubbene i Europa.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 30.08.2007 22:57    Post subject: Reply with quote

Hvis det er Eggens fortjeneste, hvor stor sannsynelgihet er det da for at minst en av svenskene ville vært RBK-spiller idag, tro..?
attach
Forumsjef

PostPosted: 30.08.2007 23:00    Post subject: Reply with quote

Du er helt klart inne på noe, Totto. I den sammenheng vil jeg supplere med innlegget til martibs fra en annen tråd:
martibs wrote:
Stig Torbjørnsen er jo klar på at man IKKE skal kjøpe en spiller, bare for å kjøpe en spiller, ovenfor TV-adressa. Jeg håper de står for dette, og ikke blir tatt av panikken som rår blant mange på forumet her. Hvis de kjøper inn en ung spiller, ikke som en forsterking, men som et prospekt, istedenfor, så ser jeg bare positivt på det. Bare ikke kjøp en tilfeldig Tippeliga-/Allsvenskan-spiller på 28-33 år for 7 mill.!

Dessuten sa jo Eggen for noen dager siden noe om at en ny spiller på Rosenborg bør koste minst 10 millioner. Formuleringa er litt så som så, men poenget er nye takter fra Brakka. Vi får håpe de finner en "feiting" eller to til neste sesong, slik at vi kan vinne serien igjen. Jeg synes ikke nye spillere til CL er det viktigste, men det er forferdelig surt hvis det ikke kommer noen når vi har det lokkemiddelet.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 30.08.2007 23:41    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Og forresten: Slutt med krisemaksimeringa. Det er så latterlig. Kvarme er fjerdevalg på midtstopperplass.

Dette utnevner jeg som ukens innlegg! Fy faen så mange rævva, negative idiotinnlegg det er blitt postet her. Ser ut som det er blitt mote å snakke dritt.

(A propos dritt var jeg på Fredrikstad-Hammarby i kveld. Halvveis måtte jeg si til sidemann: "Jeg gidder ikke betale 270 spenn for å bli pissa på av Hans Erik Ramberg. Håper dere får en bedre andreomgang." For en møkkaomgang av to møkkalag. Å, for en befrielse det skal bli med RBK til uka.)
kristobal
Legende

PostPosted: 31.08.2007 02:48    Post subject: Reply with quote

eivindwb wrote:
(A propos dritt var jeg på Fredrikstad-Hammarby i kveld. Halvveis måtte jeg si til sidemann: "Jeg gidder ikke betale 270 spenn for å bli pissa på av Hans Erik Ramberg.

FFK blir et storlag nå etter at de kjøpte Tegström - koster godt over en million per mål han har scoret i de siste 27 opptredenene i eliteserien Cool
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
blackwater
Proff

PostPosted: 31.08.2007 07:38    Post subject: Reply with quote

under 16 timer igjen nå. Vi skal nok begynne dagen med å dempe våre forventninger. Dette blir ikke noe. Vi kan håpe at de signerer Bjørdal og en annen lokal spiller, slik at vi har en litt bredere stall.

Nå er det ingen ide å prøve å hoste opp noen som ikke blir til noe uansett.

Vi får kose oss med god fotballunderholdning på Lerkendal og håpe på det beste.
Back to top
Art Vandelay
Rutinert

PostPosted: 31.08.2007 07:57    Post subject: Reply with quote

Ja, ser ikke for meg et kjøp nå. Vi får se positivt på det, og håpe at noen av juniorspillerne får være med i CL-troppen da vi har en veldig tynn stall.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 08:16    Post subject: Reply with quote

Skulle ønske vi kunne fått leid Ronny Johnsen for denne høsten. Det hadde vært en spiller som med sin 'nye vår' kunne tatt dette nivået, og som ville fortjent en slik avslutning på sin fantastiske karriere.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 09:01    Post subject: Reply with quote

Som Stig T sa i går, så kommer ikke Rosenborg å handle bare for å handle. Et kjøp nå skal være for å forsterke stallen, ikke for å fylle den opp. Og det er jeg helt enig med han i. Hvis ikke spilleren forsterker laget og ikke kan gå rett inn på første 11'eren, så skal de ikke kjøpes noe. Og han Lærdal fra Glimt er en spiller som ikke forsterker laget nå i høst. Men han kan bli en slik spiller. Og da bør han spille i Glimt i høst, og kanskje neste sesong også.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 31.08.2007 09:07    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig i at man ikke skal kjøpe uten at man forsterker 11eren og jeg er også tilhenger av at man flesker til engang i blant fremfor å kjøpe en halvgod kis her og der. Men jeg mener at Brakka tydeligvis undervurderer hvor lavt bunn-nivå Kuka og Basma har -jeg tror ikke man trenger lete særlig lenge for å finne en midtstopper som vil gå rett inn å forsterke laget.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 09:09    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
men det er forferdelig surt hvis det ikke kommer noen når vi har det lokkemiddelet.

Spot on!

Dette er mye av det som plager meg ved å ikke få forsterkninger, når neste gang kan vi slå i bordet med å være klar for CL gruppespillet?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 09:50    Post subject: Reply with quote

Med den gruppa som har blitt trukket og tilstanden i serien er vel utfallet av sesongen allerede noenlundi gitt. Selv om jeg ikke har gitt opp seriegullet helt ennå.

Pengene står seg fint på bankbok. De ruster ikke.

ABCDEF - At Besidde Contanter Det Er Finessen
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 10:31    Post subject: Reply with quote

Jeg ser på Nettavisen nå i dag at Inge Andre Olsen er klar for Start. Betyr det at det kan foregå noe i kulissene vi ikke er klar over og at Atle Roar Håland kan være et aktuelt navn igjen?
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 10:33    Post subject: Reply with quote

Eller så er det pga at Pedersen har skrevet under for Lillestrøm.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Erik
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 10:42    Post subject: Reply with quote

..Og Borgersen skal vekk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 31.08.2007 10:56    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Jeg ser på Nettavisen nå i dag at Inge Andre Olsen er klar for Start. Betyr det at det kan foregå noe i kulissene vi ikke er klar over og at Atle Roar Håland kan være et aktuelt navn igjen?

Får endelig ikke håpe det. Betale sju millioner for en 30-åring som ikke er utpreget rask ville jeg absolutt ikke gjort nå.

Håper RBK for all del unngår panikkjøp i dag. Faktisk er det bedre å la det stå til i høst istedet for å binde seg til en dårlig investering i tre år, som trolig vil gjøre at klubben "ikke ser nødvendigheten" av å handle når vinduet åpner igjen.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 31.08.2007 10:56    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i all verden solgte Stabæk beste stopperen sin??

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Hoven Evland Jr.
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 11:00    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Hvorfor i all verden solgte Stabæk beste stopperen sin??

...har de ikke bare leid han (kanskje med opsjon)? Og hvorfor kunne ikke vi leie han i stedet? Liten risiko, forsterking av første 11'ern og troppen. Men fyren er jo mye skada.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 11:02    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
puckno wrote:

Får endelig ikke håpe det. Betale sju millioner for en 30-åring som ikke er utpreget rask ville jeg absolutt ikke gjort nå.

Det er en særdeles merkelig påstand at Håland "ikke er utpreget rask". Ref også http://www.nettavisen.no/...466090.ece

Jeg hadde jublet med ham i klubben (men det er dessverre lite trolig).
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 31.08.2007 11:09    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke hatt inntrykk av at hurtigheten har vært hans største force. Jeg mener også at han i noen grad har blitt fremhevet som bedre enn han egentlig er på grunn av Starts gode 2005-sesong, i likhet med flere andre spillere fra det laget (blant annet Marius Johnsen).

Jeg vil ikke ha 30-åringer inn i RBK-forsvaret nå som alderen er et problem i det leddet.
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 31.08.2007 13:03    Post subject: Reply with quote

mens jeg er mer skeptisk til 20-åringer i det leddet. yngre spillere er mer ustabile. 30 er en fin alder.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 15:30    Post subject: Reply with quote

Ja takk, begge deler? Liten mulighet for å kunne få østerrikeren ennå, og hadde vi fått Håland ganske rimelig, si trer mill, hadde det vært ypperlig. Det blir vel kanskje med drømmen, men det er lov å håpe.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 31.08.2007 16:06    Post subject: Reply with quote

Ja, så ser det ut til å gå fremover uten løsning.

Vi har spillere i landslagsklasse i de to fremste leddene og på keeperplass.

I forsvaret har vi ingen spillere i landslagsklasse.

At det overhodet ikke skal være mulig å hverken kjøpe eller leie en forsterkning i forsvaret foran Champions League skjønner jeg ikke bæret av.

Vi behøver det sårt!

Det er greit nok at KTE og RB vil holde kvaliteten oppe og har langsiktige ambisjoner, men det må likevel være lov til å kritisere at de nok en gang ikke lykkes.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 113, 114, 115, 116  Next
Page 114 of 116

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb