English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 155, 156, 157  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.11.2017 23:55    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Sløvsekken wrote:
hello wrote:
Quote:
Javell, det er jo kjedelig det og han er en fin fyr. Men kroppen hans tåler åpenbart ikke å være fotballspiller på dette nivået og det kan begynne å bli på tide å gi plassen videre til noen andre.


Ta deg en tur over i tråden med tittel "Mål og målgivende 2017" så skjønner du at han har mye å bidra med ennå.


Tror ikke det er noen som bestrider at han besitter kvaliteter RBK har bruk for. Spørsmålet Montana stiller er vel mer om det er noen god løsning for RBK at et høyt lønnet førstevalg er fraværende pga skader i halvparten av kampene.


Da er vi mer over på om vi skal tillate oss å ha Helland i klubben selv om vi vet at han er skadeplaget til tider. Det handler mer om kvaliteten på de andre spør du meg. Med Adegbenro, de Lanlay og Levi som de tre andre mener jeg helt klart at vi både har og bør ha mulighet til å ha en spiller som har produsert nest mest målpoeng både totalt og per minutt spilt i år på lønningslisten. Det er nesten så det sier seg selv.


Det blir jo uansett hypotetisk all den tid Helland vel har kontrakt til 2020, men det ville jo da vært snakk om å frigjøre lønningsbudsjett og å bruke penger på et nytt (og fortrinnsvis klart) førstevalg på høyre kant. Levi er pr. i dag ikke noe førstevalg, men et fremtidig prospekt, og De Lanlay har en jobb å gjøre for å komme tilbake til nivået han holdt før skaden. Helland og Adegbenro er relativt klare førstevalg på kant pr. i dag.

Problemet med Helland er heller ikke sluttproduktet hans i kampene han spiller. Det er at han ikke kan spille store deler av sesongen. De 4 viktigste kampene våre i år (Celtic og Ajax) var han på banen i 15 av 240 minutter. Han var vel også ute når vi røk mot Vålerenga i cupen. Det blir fort et problem når vi til stadighet må bruke 3. og 4. valg i viktige kamper fordi det klare 1. valget er skadet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.12.2017 18:31    Post subject: Reply with quote

Familien Helland medvirker i Vårt lille land på TV2 i morra klokka 22.15.

Programmet tar for seg historien til lillebroren.

Havner vel også på Sumo etter hvert.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.12.2017 22:35    Post subject: Reply with quote

Den nesten fatale skyteepisoden ble faktisk ikke nevnt i programmet, som ellers er oppsummert her: Pål André har vunnet det meste på fotballbanen. Men for familien er lillebrorens seier den viktigste
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 10.01.2018 12:32    Post subject: Reply with quote

Er det lov å håpe at medisinmennene har funnet ut av skadeproblematikken til Helland? Ingenting hadde vært bedre.

http://www.rbk.no/nyheter...emmelighet
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2018 12:35    Post subject: Reply with quote

Spennende om de virkelig har funnet ut av underliggende årsak! Trodde det var den klassiske "fått trent bra og neste år blir mitt år" - artikkelen vi har fått servert om Helland i mange år, men dette ser jo direkte positivt ut Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 10.01.2018 12:42    Post subject: Reply with quote

Ser ikke noen grunn foreløpig til at dette er noe annet enn årets utgave av samme artikkel.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.01.2018 12:42    Post subject: Reply with quote

Har dessuten vært lignende "avslører årsaken"-saker tidligere også.

Mars 2016:

For det er ingen vanlig skade Rosenborgs største profil har slitt med. Han har nemlig bein som ikke er like lange, og forskjellen på høyrefoten (lengst) og venstrefoten er på mellom halvannen og to centimeter.

Det er ganske mye, og det kan skape problemer for kroppen. Som det har gjort for Helland, som blant annet fikk nerveklem i låret, trolig på grunn av lengdeforskjellen på beina.

– Jeg spilte selv om jeg ikke var klar. For det seriegullet hang så høyt at jeg var villig til å ofre hva som helst. At det gikk ut over spillet mitt, og at speiderne som så på heller satte et kryss over navnet mitt, i stedet for en ring rundt, spilte mindre rolle, sier Pål André Helland – som kun spilte 90 minutter i åtte seriekamper i 2015. Etter lang utredning fant Helland og det medisinske apparatet ut at problemet trolig ligger i føttene.

Nå har han fått en spesiallaget innleggssåle som han går med i den venstre skolen i det daglige. I fotballskoene nytter ikke det. Redningen er blitt en hælkappe, som løfter den venstre hælen litt. Da får Helland i hvert fall likt «leddutslag» på begge bein.

– Det virker bedre nå. Oppkjøringen til sesongen har vært god. Jeg har et løpesett som er veldig krevende, jeg ser jo sint ut hver gang jeg løper, sier Helland, som løftet seg til å bli Tippeligaens største profil forrige sesong, både på grunn av det han viste på banen, men også i måten han oppførte seg på og ga av seg selv utenfor banen.

Les mer: Ofret alt for seriegullet

Oktober 2017:

Pål André Helland (27) kan ha funnet en vesentlig årsak til alle skadeproblemene de siste årene.

– Jeg har litt skjev rygg, avslører han overfor VG.

– Derfor må jeg justere og rette opp det. Stabilisere musklene. Det er en tung og langtekkelig jobb, men den må gjøres.

(...)

– Så skadene kommer av den skjeve ryggen?

– Blant annet.

– Hva gjør du nå for å hindre flere skader?

– Jeg jobber med et skadeforebyggende opplegg, som jeg ikke kan fortelle mer om. Jeg følger en plan.

Pål André Hellands trøst er at han ikke er ute så lenge hver gang han er skadet.

– Men selvfølgelig ville jeg helst spille hver kamp. Det har ikke lyktes de siste to-tre sesongene, og det må vi få til i 2018.

Les mer: RBK-Helland kan ha funnet en viktig årsak til skadeproblemene

Kan vel være at ryggplagene skyldes ulik beinlengde? Får håpe at man nærmer seg endelig diagnose.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.01.2018 21:18    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Spennende om de virkelig har funnet ut av underliggende årsak! Trodde det var den klassiske "fått trent bra og neste år blir mitt år" - artikkelen vi har fått servert om Helland i mange år, men dette ser jo direkte positivt ut Smile


De har vel funnet ut av problemene hans en 3-4 ganger nå, så spenner ikke forventningene alt for høyt riktig ennå. Når det er sagt, så hadde selvsagt ingenting vært bedre enn om han faktisk kunne spilt 20-25 seriekamper fra start til slutt en sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 10.01.2018 21:40    Post subject: Reply with quote

Hvis han eksempelvis spiller alle kampene fra seriestart til sommervinduet, Sløvsekken, så spiller han nok ikke resterende da han ville blitt solgt i løpet av sommervinduet. Helland i form er én av de beste i ligaen, og de beste blir som kjent fort kjøpt opp.

Men ja, venter med å sadle hesten til jeg ser med mine egne øyne at han spiller kamp etter kamp, da først er det opp på hesten igjen. Spørsmålet er om ikke hesten er klar for å bli pølse til den tid. Razz
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 506

PostPosted: 11.01.2018 13:23    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Hvis han eksempelvis spiller alle kampene fra seriestart til sommervinduet, Sløvsekken, så spiller han nok ikke resterende da han ville blitt solgt i løpet av sommervinduet. Helland i form er én av de beste i ligaen, og de beste blir som kjent fort kjøpt opp.


Enig. Maksnivået når Helland faktisk hangler seg til 5 kamper på rad er høyere enn noen ving vi har hatt siden Jan Derek. Det er et under at han produserer de målpoengene han gjør med de avbrekkene han har. Dessverre for ham har skader ødelagt alt håp om en utenlandskarriere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.01.2018 08:45    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Hvis han eksempelvis spiller alle kampene fra seriestart til sommervinduet, Sløvsekken, så spiller han nok ikke resterende da han ville blitt solgt i løpet av sommervinduet. Helland i form er én av de beste i ligaen, og de beste blir som kjent fort kjøpt opp.

Men ja, venter med å sadle hesten til jeg ser med mine egne øyne at han spiller kamp etter kamp, da først er det opp på hesten igjen. Spørsmålet er om ikke hesten er klar for å bli pølse til den tid. Razz


Vi vil alltid måtte selge våre beste spillere. Det er der RBK er i fotballens næringskjede. For RBK sin del så er det jo bedre at han har en praktsesong og går utenlands for 25-30mill, kontra å ha et klart førstevalg som er ute store deler av sesongen med skader, og som stadig går glipp av viktige kamper, som f.eks alt av e-cup kvalikk (slik han gjorde i 2017). Så lenge vi ikke har økonomi til å ha 2 like gode spillere i hver posisjon så er vi avhengig av å ha førstevalgene på banen for å kvalifisere oss til gruppespill. Så små marginer er det for vår del. Helland kunne jo f.eks fort vært tungen på vektskålen for å slå Celtic.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.01.2018 10:41    Post subject: Reply with quote

Jeg tror faktisk at Helland kan bli værende mer eller mindre uansett. Når han ikke ble solgt etter den fantastiske vårsesongen i 2015 (eller tar jeg feil av tidspunktet?) hvor han herjet med alt og alle i ligaen, ser jeg ikke hvorfor han skal være mer aktuell nå. Han begynner å bli stor gutt, er et vandrende skademareritt, og en viktig profil i klubben. Det er uttalt fra klubben at vi ikke selger for de prisene vi gjorde for kun få år siden, og han verdsettes mest sannsynlig høyere enn hva de fleste er villige til å betale for en "risiko-spiller" som Helland. Han har muligens hatt uflaks ift timing på skader og slikt, men han har veldig ofte falt totalt gjennom mot internasjonal motstand, og har omtrent aldri briljert på høyere nivå en Eliteserien.

For å bli aktuell for større oppgaver tror jeg han må være skadefri over en (lengre) periode, samt bevise at han kan levere stabilt over tid og også bite fra seg internasjonalt, og klokka tikker.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 12.01.2018 20:27    Post subject: Reply with quote

Han må nok være skadefri i 2 år og levere opp mot sitt beste hver uke for å bli solgt til en større klubb enn RBK. Det er selvsagt mulig men så langt ser det ut som om han aldri helt blir kvitt skadeplagene noen gang.

Det beste som kan skjer er kanskje at han finner såppas ut av det at han kan bidra innimellom for oss på et høyt nivå, uten å få "nye" skader.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2018 20:42    Post subject: Reply with quote

VG møter Helland på RBK-Brakka etter årets første offisielle trening, og vi spør om det er mulig å få et hint om hva som har blitt gjort.

– Det er ikke nødvendigvis jeg som har gjort det heller, men noe har blitt gjort. Jeg skal lette på sløret når den tid kommer. Jeg håper og tror at det har funka.

– Er det en mirakeldoktor?

– Jeg har jo fått et barn, da. Det hjelper jo kanskje på. Uten at det nødvendigvis er det som er hemmeligheten, sier han.

Senere i intervjuet understreker han enda en gang at han ikke har sagt at det er løsningen på skadeproblemene.

– Men det kan kanskje gjøre at jeg ikke går og stresser så mye. For jeg vet at jeg har noe utrolig viktig hjemme.

– Du slapper av og får andre ting å tenke på?

-Ja, jeg tenker utrolig mye fotball. Jeg er utrolig stresset på ikke å bli skadet. Forhåpentligvis gir jeg litt mer faen nå.

Les mer: Pappa Hellands nye liv: – Vil gi litt mer f ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 16.01.2018 22:13    Post subject: Reply with quote

Er det stygt å ta en tippekonkurranse på hvor mange kamper Pål spiller før den første skaden kommer? Neutral
Tror det er svært gode odds om vi faktisk får bruke han igjennom hele sesongen...
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 16.01.2018 23:25    Post subject: Reply with quote

Hehe litt stygt er det vel, selv om hele denne skadekarusellen begynner å bli en komedie
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 17.01.2018 06:29    Post subject: Reply with quote

Til Hellands forsvar, så deltok han i 22 seriekamper i fjor (snittet for de 11 som spilte fleste kamper var 24.09, han er på 7. plass på den oversikten), og han spilte faktisk 1583 serieminutter som holder til 8. plass blandt alle RBK-spillere. I tiden han var på banen scorte vi 38 og slapp inn 10 som gir ham en 7. plass på den vel-kritiserte pluss/minus-tabellen, med en målfaktor på 3.8 mål scoret for hvert vi slipper inn - noe som er klart høyest av alle som har spilt halvparten av kampene eller mer, og kun slått av Adegbenro som vi vet lider av small sample size. Wink

Ja, ingen tvil om at det har vært for mye skit med Pål, det er frustrerende både for ham, laget og oss, men ingen tvil om at han er en impact player som bidrar når han er frisk, så det er bare å håpe at han klarer å utvide antall kamper og minutter i årets sesong.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Jarwson
Senior


Joined: 09 Aug 2007
Posts: 209

PostPosted: 25.01.2018 08:23    Post subject: Reply with quote

Noen som fikk med seg krangelen mellom Helland og Reginiussen på treninga som ble sendt fra La Manga? Har prøvd å se litt på den, men finner det ikke. Både Saga, Konradsen og Kåre snakka jo om det etter treninga.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 25.01.2018 08:35    Post subject: Reply with quote

Så det med et halvt øye. Var ikke noe spesielt, først og fremst vinnervilje.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.01.2018 08:46    Post subject: Reply with quote

Så den ikke selv, men slike episoder skjer vel jevnt over noen ganger i året. Det kan være noe så enkelt som et utilsiktet kakk på leggen som fyrer opp den ene parten, og så blir det litt knuffing før det ordnes med kyss, klapp, klem. Nothing to se here, move along.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 25.01.2018 11:06    Post subject: Reply with quote

Tror det handla om hvorvidt en ball bør holdt ute av spill eller ikke. Med et konkurranseinstinkt som Helland’s er det nesten naturlig å krangle på det.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 25.01.2018 11:32    Post subject: Reply with quote

Var snakk om en liten albue fra Helland mot Tore ser det ut som.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 25.01.2018 13:16    Post subject: Reply with quote

For en dust. Møkk lei hele fyren.
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.01.2018 19:47    Post subject: Reply with quote

Helland går nå fra å identifisere seg med horekunder til å sammenligne seg sjøl med ei hore (etter 13:10). Mulig han bør prøve å finne mer barnevennlige språklige bilder før sesongen tar til. Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TottoD
Proff


Joined: 06 Aug 2011
Posts: 365

PostPosted: 06.03.2018 10:45    Post subject: Reply with quote

Synes jeg så antydninger til litt halting på Helland mot Lillestrøm. Tipper han står over med skade mot Sarpsborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 155, 156, 157  Next
Page 91 of 157

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb