English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 146, 147, 148 ... 155, 156, 157  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 21.01.2021 10:46    Post subject: Reply with quote

Synes ikke Helland har noen grunn til å klage på det der. Det Hareide sier er jo helt korrekt. Så lenge han konsekvent blir skadet hver gang han spiller kamp (satt litt på spissen) så kan han ikke være noe førstevalg i RBK og RBK kan ikke drive og betale 3-4 mill i lønn til spillere som er tilgjengelig for å spille i under halvparten av kampene.

Skadefri Helland i 2015 form ville vært et soleklart førstevalg, men det nærmer seg 6 år siden. Klubben har vært ganske så tålmodig her. I overkant tålmodig spør du meg.
Pinne69
Proff

PostPosted: 21.01.2021 11:22    Post subject: Reply with quote

Siden vi lot Mike gå gratis bør jo det være klokkeklart her. Kan være noen vil betale han 2 mill i året siden de får han gratis og de kanskje tror de kan få han igang igjen;)
Henning
Legende

PostPosted: 21.01.2021 12:12    Post subject: Reply with quote

Litt lite strategisk å bable i vei om skadeproblemene til spillere vi prøver å kvitte oss med. Også litt merkelig å være så opptatt av skadefrie spillere, men samtidig signere en skadet spiller (Sæter) og en spiller med skadehistorikk (Vecchia)
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff

PostPosted: 21.01.2021 12:40    Post subject: Reply with quote

Det er vel et laaaaangt stykke igjen for Sæther og Vecchia før de er I nærheten av kjeksfabrikken Helland.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 21.01.2021 14:25    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Litt lite strategisk å bable i vei om skadeproblemene til spillere vi prøver å kvitte oss med. Også litt merkelig å være så opptatt av skadefrie spillere, men samtidig signere en skadet spiller (Sæter) og en spiller med skadehistorikk (Vecchia)

Og selv om utsagn som "ingen betaler for søppel" såklart er helt ekstremt hysterisk morsomt, så gjør vell heller ikke det at storklubbene står i kø for å overby hverandre.
Back to top
RBKdesi
Proff

PostPosted: 21.01.2021 14:39    Post subject: Reply with quote

Nå er vel ikke skadene og skadehistorikken til Helland en skjult nasjonal hemmelighet heller da
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 21.01.2021 14:45    Post subject: Reply with quote

Burde være en ganske basic regel å aldri snakke ned eget produkt i media/offentlig alikevell.
Back to top
RBKdesi
Proff

PostPosted: 21.01.2021 15:05    Post subject: Reply with quote

Det er sant, tenkte mer på at klubbene som skulle være etter han ville vel uansett vært skeptisk til skadene hans uansett hva RBK sa i media.

Jeg regner vel med at han har for høy lønn til at noen kan matche dette, samt han selv neppe er interessert i å gå ned i lønn eller flytte alt for langt unna med tanke på at han er etablert og har små barn. Da hadde det vært bedre om at klubben hadde gitt han litt mer "ambassadør" oppgaver for klubben og brukt han for alt som er verdt utover å spille på banen. Eventuelt kunne RBK tatt han inn mot akademiet hvor han kunne brukt livserfaringen sin som et stort barnetalent som fløt lenge på talent gjennom akademiet, men var slapp på kosthold og treningsdisiplin. Dette førte til nedturer, men han tok seg sammen og ble den spilleren man håpet på, men grunnlaget ble ikke lagt i ung nok alder som førte til kroppen ikke tålte belastningen som ettersom han nærmet seg 30 år. Han kunne vært en fin veileder for de yngste spillene på hvilke feil han gjorde og hva han burde gjort i steden når han ser tilbake på den tiden.
Back to top
zaphod81
Legende

PostPosted: 21.01.2021 15:25    Post subject: Reply with quote

Skal vi virkelig lønne en rådgiver/ambassadør/uklar ekstra akademiperson som samtidig er en toneangivende stemme i garderoben sittende ytterst på benken ytterligere fem millioner over to gjenstående kontraktsår?

Jeg skjønner godt at klubben helst ønsker seg at noen andre tar over lønna hans, slik at vi kan bruke de pengene på å lønne en ny stjerne i laget. For lønningsposen til Helland holder jo det nivået (med mindre den ble veldig hardt forhandlet ned i fjor vår, da).
Rånny
Legende

PostPosted: 21.01.2021 15:47    Post subject: Reply with quote

– Jeg vil egentlig ikke snakke om fremtiden, men jeg har en klar tanke om hva jeg ønsker. Det settes veldig hensyn til at vi har en til på vei, at fruen har en god jobb og må kunne fortsette i jobben. Så må det være en kul supportergruppe, litt kok rundt klubben, at det er litt liv, at du ikke spiller for tomme tribuner, sier Rosenborg-spilleren til VG.

https://www.vg.no/sport/f...lubbvalget

- Torgeir Børven
Back to top
6Strand
Proff

PostPosted: 21.01.2021 18:04    Post subject: Reply with quote

Mye som er aktuelt for Helland da, med andre ord. TietoEVRY har Bl.a. kontorer i Bergen, Fornebu, Stavanger, Sarpsborg, Ålesund, Lillestrøm, Molde, Haugesund, Sandefjord, Kristiansand. Ser man til utlandet har de kontorer i Bl.a. Helsinki, Stockholm, Malmø, København, krakow, Linz, Wien, Gliwice, m.fl.

Med tanke på lønnskrav og «lage liv» på stadion, står vi da igjen med Brann, Malmø, FC København, Wisla Krakow, Rapid Wien, og LASK.

Eliminerer vi de som mest sannsynlig ikke er interessert, og multipliserer uttalt interesse med antall foretrukne mennesker i klubben (KI og Forren), så står vi igjen med Brann.

Det blir Brann.
Back to top
JB
Rutinert

PostPosted: 21.01.2021 18:17    Post subject: Reply with quote

Ut fra Hellands ønske om liv på tribunen og trykk rundt klubben, kan vi i allefall avkrefte at han havner i grillstadfjæra.
Blir ikke overrasket om Helland havner i KBK, nå som Pellegrino blir fotballsjeik i saudi-arabia.
2mas
Sjef

PostPosted: 21.01.2021 18:45    Post subject: Reply with quote

– Det eneste jeg har fått beskjed om, er at Åge vil ha meg vekk. At jeg var uønsket. Det har jeg ikke snakket med Åge om, men jeg har fått den beskjeden fra Micke.

– Når fikk du den beskjeden?

– Den fikk jeg før jul.

(...)

– Hvordan forklarer du at han så kort tid etter resigneringen ikke har en fremtid i klubben?

– Pål-André var skadefri og i god form i pre-season. Og slik situasjonen var da, var det en riktig avgjørelse, sier Micke Dorsin.

(...)

Etter det Adresseavisen erfarer, er Brann og Lillestrøm de to norske klubbene som er nærmest å hente Helland. Den utenlandske interessen skal angivelig komme fra klubber «sørøstover» i Europa.

Les mer: Spillet rundt Hellands RBK-exit: – Fikk beskjed om at jeg var uønsket før jul
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
27Sapara
Senior

PostPosted: 21.01.2021 19:18    Post subject: Reply with quote

Dette er jo ren løgn. Helland hadde vært skadeplaget i fire år da Micke fornyet kontrakten. Dermed var det langt fra en riktig avgjørelse. Det var i beste fall en forhastet og populistisk avgjørelse, og er et godt eksempel på beslutninger som har bidratt til at klubben har fått både sportselig og økonomisk problemer de siste årene.
Back to top
Gofoten
Junior

PostPosted: 21.01.2021 19:23    Post subject: Reply with quote

Tipper Rbk må kjøpe han fri da ingen andre betaler for vrakgods.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 21.01.2021 20:04    Post subject: Reply with quote

Helland har ikke vært god på flere sesonger. Ikke overraskende at Hareide sier at han ikke vil bli satset på. Forlengelsen av kontrakt var skivebom, og trolig gjort for å roe miljøet i garderoben. Man ser jo hva som skjer når noen strammer skruen. Da er det høye rop og jammer. For meg er det overraskende at Helland selv ikke ser at han ikke har bidratt med noe annet enn garderobesang de siste sesongene. Helt riktig og nødvendig at han finner deg ny klubb.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 21.01.2021 20:33    Post subject: Reply with quote

Det aller største problemet er skadene. Slik han har levert også etter 2015/16 har han vært en OK rotasjons- og backup-spiller, som kan være veldig nyttig i gitte kampbilder. Lønna forsvarer han selvsagt ikke, men til halve prisen synes jeg det hadde vært helt kurant - gitt at han tålte litt mer enn 18,3 minutter fotballkamp mellom skadene, altså.

Nå er han en håpløs case. Det er umulig å forholde seg ham i forhold til kampbelastning, og han kan i praksis ikke starte en kamp med mindre man har erstatter i oppvarming til enhver tid, og planen klar for denne innbytteren. Han må fortsette å få 15-30 minutter i ganske lang tid uten skadeavbrekk før han kan få tillit fra start.

Situasjonen er trist, for Pål er en fyr jeg virkelig ønsker skadefri og i RBK-trøya. Jeg tror også det ville fortsatt å være viktig for klubben. Nå har vi praktisk talt en ambassadør til to millioner pluss i året, og det har vi selvsagt ikke råd til.
ibejnar
Senior

PostPosted: 21.01.2021 20:54    Post subject: Reply with quote

Jeg kan faktisk ikke forstå al den palaver. Lad ham dog blive i klubben. Han er god at have som backup og kunne sætte ind i visse kampe. Er han den bedste - spiller han vel også fra start. Alt dette forudsætter selvfølgelig han kan holde sig nogenlunde skadesfri. Men måske det i virkeligheden handler om, at han ikke selv vil være 2. valg hvis han er skadesfri. Det er måske lidt af det hele.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 21.01.2021 21:57    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Alt dette forudsætter selvfølgelig han kan holde sig nogenlunde skadesfri.

Så var det det da.
Back to top
Neeskens
Rutinert

PostPosted: 22.01.2021 12:09    Post subject: Reply with quote

Han er bare fotball spiller som tjener for godt i forhold til det han leverer.
Selg ham eller gi ham bort.
Kanskje Ingebrigtsen kan ta ham som takk for støtten ?
Når du ikke orker eller kan springe på normalt godt eliteserie nivå har han ingenting i troppen vår å gjøre. Jeg tror også vår garderobe kultur vil bli bedre hvis han drar!
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 22.01.2021 12:34    Post subject: Reply with quote

Tviler på at Helland drar til Bergen før de får avklart om det blir gress eller kondom som spilles på på stadion i 2021

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
glimt
Senior

PostPosted: 22.01.2021 13:01    Post subject: Reply with quote

Interessant å se om RBK er så klare for å bli kvitt "den lokale profilen" at de både er villige til å gi bort spilleren, samt å betale ut en betydelig del av de 4-5 millionene han ellers ville fått ut 2022. Snart tobarnsfar, maks et par sesonger igjen på banen, sannsynligvis lite å falle tilbake på etter at han legger opp. Tror han hadde tjent mer på å fronte en slags "ønsker å kjempe seg tilbake"-stil i media. For den jevne publikummer på Lerkendal aner det meg at han fortsatt har høy stjerne, og at det er lite forståelse hvis klubben bruker penger på å få ham til Brann eller LSK.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.01.2021 13:15    Post subject: Reply with quote

Blir nok fort litt det samme som med Kåre, hvor gjennomsnittspersonen som stort sett bare møter på kamp og sluker det som står i Adressa blir veldig kritisk til å kvitte seg med Helland, mens de som følger med litt tettere, og ikke bare kjøper våset Løkfaldli kommer med, har et litt annet syn.
ODN
Junior

PostPosted: 22.01.2021 13:37    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Jeg kan faktisk ikke forstå al den palaver. Lad ham dog blive i klubben. Han er god at have som backup og kunne sætte ind i visse kampe. Er han den bedste - spiller han vel også fra start. Alt dette forudsætter selvfølgelig han kan holde sig nogenlunde skadesfri. Men måske det i virkeligheden handler om, at han ikke selv vil være 2. valg hvis han er skadesfri. Det er måske lidt af det hele.

Problemet er at han ikke klarer å holde seg noenlunde skadefri - noe som har pågått i flere år.
Back to top
Lillhammring
Senior

PostPosted: 22.01.2021 14:25    Post subject: Reply with quote

Jeg er for at vi slipper Helland jeg, men HUFF jeg skvatt når jeg så dette og likte det ikke https://twitter.com/harde...09475?s=21 Confused
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 146, 147, 148 ... 155, 156, 157  Next
Page 147 of 157

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb