English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 137, 138, 139 ... 155, 156, 157  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 22.07.2020 12:53    Post subject: Reply with quote

1 målpoeng på 7 starter bidrar ikke akkurat til mange poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 970

PostPosted: 22.07.2020 13:01    Post subject: Reply with quote

Gofoten wrote:
Er det noen andre som ser hva han har å tilby på banen bortsett fra offensive dødballer?


- Konsekvent fantastisk timing i kombinasjonsspillet med overlappende back
- Evnen til å gå både på utsiden for innlegg eller på innsiden for skudd
- Betydelig flinkere enn de fleste til å se spillet foran seg i stedet for å drible for livet med ansiktet ned mot bakken
- Evnen til å levere kampavgjørende enkeltøyeblikk selv på de dårligste dager
- Ã…penbar vinnervilje, stiller krav til seg selv og medspillere uansett kampsituasjon
- Lokal forankring i et lag som desperat trenger nettopp dette for å bevare noen form for entusiasme fra omgivelsene

Kantspillere kommer i mange varianter. Helland er mer en playmaker på kanten enn en typisk ving i disse dager. Den jobben mener jeg han gjør godt, selv om det selvsagt er stort forbedringspotensial både offensivt og defensivt. Men med tanke på RBKs generelle form for tiden så syns jeg det er unødvendig å skulle gå etter Helland, som faktisk bidrar brukbart til tross for egen skadehistorikk og at laget fungerer dårlig som en helhet. Helland har på mange måter blitt kjepphesten til alle som er frusterte over manglende flyt i laget, fordi det er lett å ta han på tilsynelatende manglende innsats når han ikke løper som en tulling i 90 minutter, men heller prøver å disponere seg for de kampavgjørende situasjonene.

machiavelli wrote:
Målpoeng. Spillere som bidrar med målpoeng er grunnen til at lag vinner kamper.


Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 970

PostPosted: 22.07.2020 13:09    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
1 målpoeng på 7 starter bidrar ikke akkurat til mange poeng.


RBK har scoret kun 3 mål av sine stakkarslige 13 mål i år i løpet av første omgang. Helland hadde målgivende for én av de. Blir fryktelig unyansert å si at nettopp Helland er for dårlig til å starte kamper for RBK når det er åpenbart for alle med fungerende øyne at RBK har betydelige offensive problemer uansett lagoppstilling og motstander.
Back to top
View user's profile Send private message
Clank
Junior


Joined: 07 Nov 2014
Posts: 12
Location: NW, Tyskland

PostPosted: 22.07.2020 13:19    Post subject: Reply with quote

Helland har vært trønderalibiet i klubben de siste åra, og sammen med fraværet av profiler i flere år han han vært Rosenborgs viktigste person utenfor banen i lang tid. Den rollen har han fremdeles, men spillet står for sjelden i stil med rolle/status. Klarer ikke å fri meg fra at han i stadig større grad blir Rosenborgs Gauseth som har det mer i kjeften enn i beina.

Uansett; han har fremdeles en viktig rolle på banen fremover også.

Slik jeg ser det er han en ideell innbytter. Han kan komme inn å snu en kamp med sine ferdigheter, men er rett og slett ikke spilleren å starte med når alle på banen har friske bein.
Tror faktisk Helland hadde endt på omtrent tilsvarende med målpoeng om han konsekvent fikk de siste 30 minuttene av hver kamp.

La Holse starte og gi han 45-65 minutter før man setter inn Helland. Blir jo litt som Solskjær i Manchester dette.

Det er jo fem bytter i årets sesong, så er jo en utmerket sesong å ha en slik løsning i.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.07.2020 15:45    Post subject: Reply with quote

Lite imponert over det defensive: – Jobben er ikke god nok
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.07.2020 17:54    Post subject: Reply with quote

Den defensive jobben hans har vel aldri vært god nok. Problemet nå er jo at han ikke fungerer spesielt godt offensivt lengre heller. Hadde han holdt 2015-nivå ennå så kunne vi levd med en halvhjertet defensiv innsats fra en enkeltspiller, i allefall i ES.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 26.07.2020 08:35    Post subject: Reply with quote

ikke alltid man er enig med Jokke, men her, 100%
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.07.2020 09:47    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Den defensive jobben hans har vel aldri vært god nok. Problemet nå er jo at han ikke fungerer spesielt godt offensivt lengre heller. Hadde han holdt 2015-nivå ennå så kunne vi levd med en halvhjertet defensiv innsats fra en enkeltspiller, i allefall i ES.


Problemet er at han har og har hatt så mange dårlige trenere som ikke har utviklet fyren. Elendigheter som Perry, Kåre, Horneland, Henriksen osv har ikke stilt krav og er ikke opptatt av detaljer for å forbedre laget. Han har ikke fått klart signal: «Du jobber for dårlig bakover. Du må jobbe med måten du går inn i dueller på og hvordan du takler». Dette er jo egentlig bare en bekreftelse på elendig treningskvalitet gjennom mange år.

Nå går Helland rundt og tror dette er greit. Jeg hadde avskiltet fyren og solgt han til Sverige om jeg hadde muligheten, helst i en billigpakke med Åsen. De kunne vært gitt bort gratis spør du meg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 26.07.2020 18:21    Post subject: Reply with quote

Horneland satte ham da på benken lenge nok til at han skjønte hva som ble forventet. Virker som om Henriksen enten ikke evner å true effektivt med det samme eller vurderer ting slik at på kort sikt så vil det slå mer negativt ut på laget sine prestasjoner.

Ingen av de to alternativene liker jeg.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.07.2020 18:31    Post subject: Reply with quote

Han sluntret defensivt under Horneland også. Tror Horneland gav opp til slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 26.07.2020 22:28    Post subject: Reply with quote

Jeg mener å huske at Helland jobbet helhjertet i de siste kampene ifjor.

Idag så burde han ha startet på benk, ikke at Holse var noe særlig imponerende, men slik Helland opptrer om dagen så må han ha slitne motstandere og hvis han spiller en halvtime så trenger han vel ikke så mange kunstpauser.

Skal han være playmaker så må han også bevege seg inn i området foran stopperne og ikke bare stå feilvendt ute ved sidelinja og forvente og få ballen i beina.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 26.07.2020 22:39    Post subject: Reply with quote

Helland viser ingenting og bør ut av dette laget.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 27.07.2020 12:49    Post subject: Reply with quote

Horneland stilte krav til Helland, og Helland responderte med å si at han ikke er en defensiv ving og at Horneland vet hva han får med ham.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 27.07.2020 22:05    Post subject: Reply with quote

Har hatt en følelse på at Helland skulle spille seg opp og bli bedre nå etter corona. Mange nesten driblinger, en del gode involveringer både ved pasning og innlegg. Scoret og to assist i en kamp.
Men nei, det går så tregt, klarer sjeldent eller stort sett aldri å drible, og meget forutsigbar. Bommer ofte på skuddene, bommer ofte på innleggene. Han burde være i toppform nå, og bør helt klart settes ut av laget. Problemet er de andre er vel så dårlige.... Til Hellands forsvar så var det minst tre ganger i sist kamp hvor Konradsen holdt på ballen i 2-3 sekunder med 3-4-5 touch før Konradsen sendte pasning ut mot kant og helland. De spiller til tider Helland i trange situasjoner og gjør han ikke god heller. Mye som lugger.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 02.08.2020 22:40    Post subject: Reply with quote

Nok en elendig kamp fra Helland. På tide at denne tråden får en tur opp hver gang Helland gjør en skikkelig OBOS-innsats, slik det er med enkelte andre spillertråder hvor terskelen for kritikk er mye lavere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.08.2020 23:44    Post subject: Reply with quote

Folk gjør seg vel ferdig i kamptrådene. Har inntrykk av at de fleste her inne er enig i at Helland jevnt over presterer alt for dårlig. Vi bør i mine øyne handle ny høyreving, da Holse fremstår mer som en indreløper for meg. Han mangler en god del i forhold til å kunne dra av en mann og slå et innlegg eller skyte. Tror han kan gjøre en utmerket jobb på midtbanen dog, da han har betydelig bedre ferdigheter med ball enn typer som Konradsen, Åsen og Zachariassen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.08.2020 00:23    Post subject: Reply with quote

Helland kan selvsagt ikke spille på midtbanen, da slipper vi inn 8 mål per kamp. Nå er jo jobben hans defensivt enkel.

Edit: du mener Holse, ser jeg nå. Enig i at han ikke er noen tradisjonell ving, i alle fall, og bør få spille i mellomrom, uansett utgangsposisjon.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.08.2020 02:48    Post subject: Reply with quote

Helland på midtbanen ? Er du gal mann ? Eller nå er vel forsåvidt benken ganske nærme midten... Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 03.08.2020 06:44    Post subject: Reply with quote

"følte meg som et blylodd"...."var redd for å røre på meg"....likevel tok det altså 60 min før både han selv og andre tok til vettet. Det hele Norge kan se med det blotte øye det kan altså verken han eller det sportslige apparatet i RBK ta tak i ? Det forklarer jo ganske mye.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 03.08.2020 09:12    Post subject: Reply with quote

Starter heller med Holse enn Helland, så kunne en prøve Ceide eller Samuel på høyre også da.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 05.08.2020 14:12    Post subject: Reply with quote

Bakenga med RBK-stikk

– Vi starter jo kampen med å skyte i stanga etter 30 sekunder, så kampen starter vi greit, men så blir det dårlig etter hvert. Vi sliter nok en gang med presset. Når vi går høyt blir det hull og vi må springe mye tilbake. Det må vi få endret på, sier Helland.

– Hvorfor blir det slik?

– Det er vel fordi de bak er engstelig for at vi ikke presser ballfører og derfor verner om bakrommet. Enten får dem bak stole på oss og stå etter, ellers så får vi bare ligge lavt hele tiden, sier Helland.

NULL selvinnsikt. Jeg hadde heller ikke turt å stå høyt med det presspillet Helland kan vise til. Han evner jo ikke å presse ballfører. Kronisk feilposisjonert defensivt og derfor alltid for seint ute.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 05.08.2020 19:45    Post subject: Reply with quote

Bakenga:

– Det er vel noe som har vart over tid. De har sin jobb å gjøre, men egentlig så driter jeg litt i dem. Jeg nyter det vi holder på med her og bruker all energien min på å se hvordan vi kan bli bedre og hvordan jeg kan bli bedre her. De får fikse sitt, men jeg driter i det.

Lett å lese at han ikke er særlig fornøyd med måten han ble behandlet på hos oss, men har han egentlig grunn til det?

Over til Helland..

Må han snart bestemme seg for å la føttene snakke og påasse kjeften for hjan snakker stort men er jo på bærtur når det gjelder selvinnsikt!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
JER
Senior


Joined: 15 Aug 2017
Posts: 168
Location: Østfold

PostPosted: 05.08.2020 20:42    Post subject: Reply with quote

Trønderen Bakenga driter i RBK, snakk om å pisse på sine egne. Blir vel enda mer populær nå
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.08.2020 20:52    Post subject: Reply with quote

Bakenga har jo spilt offer og vært i "jeg har aldri gjort noe galt"-modus siden han råtnet på benken i Belgia. Har vel aldri prestert nevneverdig utover den drøye halvsesongen hos oss som 18-åring eller hva han var.

Lite vits i å bry seg. En meget seriøs og lovende ung mann som plutselig mente at verden skylder ham noe, og har ikke gjort annet enn å klage på arbeidsgivere siden.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 05.08.2020 20:54    Post subject: Reply with quote

Han har snart flere klubber enn scoringer.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 137, 138, 139 ... 155, 156, 157  Next
Page 138 of 157

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb