English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 136, 137, 138 ... 155, 156, 157  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 02.07.2020 07:52    Post subject: Reply with quote

Driblevækk wrote:
Kondis kondis kondis. Står jo med hoftefeste etter to returløp.


La merke til dette jeg å, etter første jobben hjem i går sto han jo å bøyde seg og holdt seg til knærne, så helt kjørt ut allerede da
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1226

PostPosted: 05.07.2020 22:44    Post subject: Reply with quote

Stabæk kunne skåret første målet og vunnet.
Som sponsor hadde jeg krevd han solgt!
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1850

PostPosted: 05.07.2020 22:57    Post subject: Reply with quote

Han er nok benkers.
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 05.07.2020 23:34    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
benkers.

Dette var et tvetydig valg av stavemåte.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 11.07.2020 23:37    Post subject: Reply with quote

https://www.eurosport.no/...ideo.shtml

"Holdt til å bidra litt i dag og"...
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 12.07.2020 13:03    Post subject: Reply with quote

Utgjorde virkelig forskjellen da han kom inn mot Godset. Og jeg håper virkelig det er slik han brukes framover, og at treneren ikke automatisk "belønner" han med startplass i de neste kampene fordi han leverte. Helland er så nær definisjonen på en super-sub det er mulig å komme. Vinnerskalle, uberegnelig, kan utrette noe mot trøtte ben, og har akkurat helse nok til å klare en halvtime/tre kvarter
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 12.07.2020 17:15    Post subject: Reply with quote

Har spilt med brist i et ribbein de tre siste kampene. Det kan kanskje forklare noe av årsaken til at han ikke har sprudlet av energi, særlig i de to foregående kampene.
Krysser fingrene for at alt bare kan bli bedre og leverer inn Lottokupong.

Adressa wrote:
Ti sekunder ut i oppgjøret mot Vålerenga hjemme på Lerkendal 1. juli, bristet Helland et ribbein. Skaden fikk han i en duell med Herloind Shala. Siden har Helland og støtteapparatet holdt tett om skaden. [ ... ]

– Jeg fikk ikke sove i starten. På nettene lå jeg bare og slappet av. Det var sykt kjedelig, sier Helland. [ ... ]

– Mot Stabæk spilte jeg med bedøvelse og korsett. Og det funket dårlig. Jeg klarte knapt å løpe. Det klarer jeg nå. Det er fortsatt litt vondt, men som fotballspiller er det mange dager det er vondt, sier han.

Derfor var det viktig for kantspilleren å holde skaden hemmelig før kveldens oppgjør mot Godset på Lerkendal.

– Hadde jeg vært back og visst at motstanderen hadde brist i ribbeinet, ville jeg ha dundret til i den første duellen og tatt et gult kort. Sånn sett var det greit at skaden ikke var kjent før kveldens kamp. Og det fungerer mye bedre nå. De siste dagene har det blitt mye mindre vondt, sier han.

Nå sier Helland skadet langt på vei er leget. Selv om headingen bak det første målet var smertefull, tok han ingen sprøyte før kampen. Og Helland tror han er hundre prosent klar til kampen mot Start på torsdag.


At NFF ombestemte seg angående utvisningen på Shala fikk altså konsekvenser for Helland ti sekunder ut i neste kamp.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1564

PostPosted: 12.07.2020 17:18    Post subject: Reply with quote

Hvorfor startet en halvskadet Helland mot Stabæk? Helt uforståelig med Holse som bra alternativ.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 12.07.2020 17:56    Post subject: Reply with quote

Prøver meg på en forklaring.
Jo dårligere RBK er til å produsere gode målsjanser etter innøvd, offensivt spill, jo tryggere vil Helland, selv halvinvalid, være på startplass, på grunn av dødballfoten.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 20.07.2020 18:02    Post subject: Reply with quote

Hvor lenge skal Helland leve på sitt v bein. Så langt i år tilnærmet null uttelling. Jeg vil beskrive Helland som et rottent eple i lag maskineriet. Klippekort sammen med elendig innsats, elendig nivå og meningsløse uttalelser i media som slår han i hodet i neste kamp. Skylden har svake trenere og sportslig avd som skulle sendt han til Sv da vi hadde sjansen.
Han er bildet på alt som er galt med klubben. Det har irritert meg i flere år og fremdeles står han i veien for unge talentfulle spillere. En skam.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 20.07.2020 18:55    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Hvor lenge skal Helland leve på sitt v bein. Så langt i år tilnærmet null uttelling. Jeg vil beskrive Helland som et rottent eple i lag maskineriet. Klippekort sammen med elendig innsats, elendig nivå og meningsløse uttalelser i media som slår han i hodet i neste kamp. Skylden har svake trenere og sportslig avd som skulle sendt han til Sv da vi hadde sjansen.
Han er bildet på alt som er galt med klubben. Det har irritert meg i flere år og fremdeles står han i veien for unge talentfulle spillere. En skam.


Han scoret 1 og 2 assist på 20 min i kampen før....
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 20.07.2020 19:21    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Helland så bra ut ifjor etter at han hadde blitt satt på benk lenge nok ifjor til å skjerpe seg, nå virker det som om vi igjen har en trener som lar han spille selv om han bare rusler rundt i Bendtner-stil.

Holse er såpass god at vi kan sette Helland på benk hvis han ikke tar de løpene han skal. Så kunne sikkert Adegbenro/Ceide/Brattbakk gjort en jobb på høyrekanten også.

Hvis han skal falle tilbake på gamle synder så er det bedre å sette ham inn etter 80 min enn å ta ham av etter 80 min.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 20.07.2020 19:49    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
EGA wrote:
Hvor lenge skal Helland leve på sitt v bein. Så langt i år tilnærmet null uttelling. Jeg vil beskrive Helland som et rottent eple i lag maskineriet. Klippekort sammen med elendig innsats, elendig nivå og meningsløse uttalelser i media som slår han i hodet i neste kamp. Skylden har svake trenere og sportslig avd som skulle sendt han til Sv da vi hadde sjansen.
Han er bildet på alt som er galt med klubben. Det har irritert meg i flere år og fremdeles står han i veien for unge talentfulle spillere. En skam.


Han scoret 1 og 2 assist på 20 min i kampen før....


Det blir for lite i forhold til hvor lite han bidrar i de andre kampene. Han har slapp innsats og trekker seg i dueller som ikke er akseptabelt når du spiller for Rosenborg. Man kan ikke tolerere dette. Han kommer sjelden forbi og er en sinke i angrepsspillet i hovedsak.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 20.07.2020 21:25    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Jeg synes Helland så bra ut ifjor etter at han hadde blitt satt på benk lenge nok ifjor til å skjerpe seg, nå virker det som om vi igjen har en trener som lar han spille selv om han bare rusler rundt i Bendtner-stil.

Holse er såpass god at vi kan sette Helland på benk hvis han ikke tar de løpene han skal. Så kunne sikkert Adegbenro/Ceide/Brattbakk gjort en jobb på høyrekanten også.

Hvis han skal falle tilbake på gamle synder så er det bedre å sette ham inn etter 80 min enn å ta ham av etter 80 min.


Helland ser bra ut, særlig om han kommer inn mot sliten back. Han ER jo en dyktig fotballspiller, men problemet er at om vi virkelig vil spille som vjorde tidligere så trenger vi noen som har mere frekvens ELLER har større løpskapasitet, ELLER har gode innlegg. Helland har ingen av delene her. Jan Derek hadde alt, Kent bergersen noe, Mini Noe and the list goes on.

Ser man på kantene til Glimt (siden vi sammenligner med deres utførelse av Eggensk fotball) så ser man at de har kviokke spiller som kommer rundt og får slått inn ofte mellom keeper og forsvar. det skjer sågodt som aldri hos oss.

Kommer backen på overlap eller kantspilleren rundt er det ofte et seigt innlegg i hodehøyde evt dårlig utført og det blir utspill.

Våre spillere KAN slå innlegg de også, men det er vanskelig å utføre når det ikke er samsvar med bevegelse og utførelse.

Se på Molde, degjør også det samme, stabæk gjør mye det samme, de kommer på overlap eller utfordrer og komemr forbi back og det kommer et kontant hardt innlegg (ofte, ikke alltid) inn bak stopperne.

Glimt sine scoringer er jo nestren som å se reprise foriod de er så dyktige io trrekantspillet at de kommer rundt.

Vi har ingen av de nevnte delene, ingen struktur på siste tredel og vi kan takke Zachariassen for 1 heldig mål og 1 galeislavemål sist, det skyldes fint litegjenntagelse av godt angrepsspill og står for meg som en tilfeldighet.

Ceide og Samuel kan bli fryktelig gode og det kan sikkert Holse/Brattbakk også, men vi har verken spill eller bevegelse på siste tredel som er godkjent pr.idag.

Iversen Ser det vi ser og peker på det ved flere anmledninger.

Noen konkrete observasjoner:

1. Kantspillerne kommer skjelden/aldri inn mot bakerste stolpe ved innleg fra motsatt.
2. Kant/Back kommer alt for skjelden til gode innleggsmuligheter.
3. Bevegelsene i boks er tilfeldige og ustrukturerte.

En spiller som Børven har knapt hatt avslutningsmuligheter etter han kom til klubben og det i seg selv forteller at vi er fryktelig langt unna der vi skal være.

Håper på godvær uti uka.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Dr.Ible
Proff


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 300
Location: Østlandet

PostPosted: 20.07.2020 23:07    Post subject: Reply with quote

Takk for innsatsen PAH, men nå blir du max supersub i tiden framover
_________________
Fa(a)n siden ca 1976
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 765

PostPosted: 21.07.2020 11:41    Post subject: Reply with quote

Pål har ikke fart nok lenger til å være kantspiller.
Jeg er litt forundret over at han starter på kanten, det virker for meg som at han har alle spisskompetansene til å være sentral i snudd v.

Flink til å sende igjennom backer på løp med perfekt timing, god til å holde på ballen og lure til seg frispark, skyter godt (teoretisk) men har aldri nok fart til å dra av bekken først lenger. Forsåvidt godt overblikk og helt ok passningsfot.

Trolig bedre enn Dino der vertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 21.07.2020 11:58    Post subject: Reply with quote

En Helland i form er bankers på laget. Det bør dog være rimelig åpenbart at han ikke er i form nå og da er han bare en byrde for laget. Idiotisk å spille med han når han er langt unna toppnivået.
_________________
"- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller."
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 21.07.2020 12:49    Post subject: Reply with quote

Helland med det tempoet han har idag hadde passa perfekt i en Bielsa-esque Enganche. Det er en rolle der han skal ligge bak spissen og spille igjennom. Det er ingen defensive jobbing i den rollen. Han kan basically bare stå rett opp og ned og enten skyte eller spille ball til enten spissen forran eller vingene som kommer innover
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 21.07.2020 13:20    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Zorbeltuss wrote:
Jeg synes Helland så bra ut ifjor etter at han hadde blitt satt på benk lenge nok ifjor til å skjerpe seg, nå virker det som om vi igjen har en trener som lar han spille selv om han bare rusler rundt i Bendtner-stil.

Holse er såpass god at vi kan sette Helland på benk hvis han ikke tar de løpene han skal. Så kunne sikkert Adegbenro/Ceide/Brattbakk gjort en jobb på høyrekanten også.

Hvis han skal falle tilbake på gamle synder så er det bedre å sette ham inn etter 80 min enn å ta ham av etter 80 min.


Helland ser bra ut, særlig om han kommer inn mot sliten back.


Nettopp, Helland er god nar han kommer inn mot sliten back! Problemet er at han gjør det såpass bra som innbytter at han alltid starter neste kamp og da faller tilbake til gamle synder.

En god trener burde se at han er mest effektiv som innbytter, men det virker som om et godt innhopp automatisk medfører start-ellever i neste kamp når det gjelder Helland
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2549

PostPosted: 21.07.2020 13:32    Post subject: Reply with quote

Vil ikke det motsatte av å ikke starte etter gode innbytter være klippekort? Razz

Forøvrig bare fleip. Helland må i form først, så på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 21.07.2020 13:42    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
En Helland i form er bankers på laget. Det bør dog være rimelig åpenbart at han ikke er i form nå og da er han bare en byrde for laget. Idiotisk å spille med han når han er langt unna toppnivået.


NÃ¥r var han i form sist?

Helland klarer ikke holde seg skadefri lenge nok til å komme i form. Og form eller ei; han er ikke hurtig nok til å bekle noen kantrolle for RBK, i alle fall ikke som startende spiller. Blir 31 år i januar - har vi virkelig råd til å kaste så mye penger etter noen som presterer hver tiende opptreden og som synger på siste verset?

Håper vi satser alt på Samuel, Ceïde, Holse og Brattbakk/ny kantspiller når vår neste trener er klar.
Back to top
View user's profile Send private message
Dr.Ible
Proff


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 300
Location: Østlandet

PostPosted: 21.07.2020 15:47    Post subject: Reply with quote

Ja, han har vært god, for noen år siden. Han kommer aldri i 'form' igjen som noen skriver, kropp og bevegelser som en slapp M39spiller
_________________
Fa(a)n siden ca 1976
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1850

PostPosted: 21.07.2020 16:30    Post subject: Reply with quote

Sikkert bedre å hatt Jonathan Levi og Helland som innbytter
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 21.07.2020 20:51    Post subject: Reply with quote

Helland er tidenes oppskrytte spiller i eliteserien. At han starter kamp for kamp pågrunn av at han er skadefri er ett mysterium. Er det noen andre som ser hva han har å tilby på banen bortsett fra offensive dødballer?
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 21.07.2020 21:01    Post subject: Reply with quote

Målpoeng. Spillere som bidrar med målpoeng er grunnen til at lag vinner kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 136, 137, 138 ... 155, 156, 157  Next
Page 137 of 157

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb