English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 155, 156, 157  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 28.06.2019 11:29    Post subject: Reply with quote

Om han er for dyr for å bare ha på benken for supersub-innhopp, kanskje vi kan bruke han på å sikre RBK2-opprykk i år så får vi litt mer payoff av pengene vi bruker på å lønne han? Vel investerte penger, spør du meg...
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 28.06.2019 11:32    Post subject: Reply with quote

Denne klubben er i fritt fall.. sammen med mange av dere her inne. Vi har mye å takke Pål for. Ja han har hatt sine problemer, men han har gitt utrolig mye for denne klubben. Kommer til å ta lang tid før vi får en slik trøndersk profil igjen.

Helland, Bendtner, 100%Jesus og Tore på vei ut. Laget som blir igjen må være noe av det kjedeligste som har eksistert...
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 28.06.2019 11:46    Post subject: Reply with quote

Det som kjennetegner store klubber i div land er at "Fugl Fønix reiser seg opp av asken" osv Ingen grunn til selvmedlidenhet nå. Det er bare å håpe at de riktige folka kommer inn i styre og stell, og så er det god jobbing som må til.

Hadde kanskje ikke vært så dumt med et ekstraordinært årsmøte snart, og valg av et interimstyre....
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 28.06.2019 12:54    Post subject: Reply with quote

Prøver meg for tredje gang jeg Razz

Kan Helland være et alternativ som spiss?
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 28.06.2019 13:28    Post subject: Reply with quote

Neppe. Har vansker med å se Horneland gjøre det grepet. Når det er sagt hadde vel alt som kryper og går i A-stallen vært spennende som spiss om dagen.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 28.06.2019 14:00    Post subject: Reply with quote

Virker som Horneland først og fremst foretrekker spisser som kan 1) fungere som oppspillspunkt og holde på ballen og 2) være en aggressiv førsteforsvarer. Det er to av tingene Helland kanskje er svakest på. Når det er sagt så var det vel snakk om Helland som spiss mot Ull/Kisa, så helt utenkelig er det kanskje ikke. Jeg har likevel vanskeligheter for å se for meg at det er aktuelt mot eliteseriemotstand.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 28.06.2019 15:40    Post subject: Reply with quote

Får stressreaksjoner av å tenke på hvor frustrerende det hadde vært å se på Helland 2019 som spiss. Gjør minst skade på vingen, om ikke annet.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.06.2019 15:42    Post subject: Reply with quote

Hvis han skal ta seg friheten til å klage på manglene spilletid bør han i det aller minste vise til gode prestasjoner når han får sjansen. Han har gjort det motsatte, og spiller lite. Hvordan han er på trening aner jeg ikke, men selv om han har et voldsomt konkurranseinstinkt slår han meg ikke som den som gir mest på trening hver dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Roamer
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1811

PostPosted: 28.06.2019 18:29    Post subject: Reply with quote

Helland har dessverre passert "best før" - datoen for lenge siden. Livlig type, stort sett ubrukelig på banen med tidvise glimt av gode prestasjoner. Takk for nå - lykke til i Belgia (eller hvor det var Kåre befinner seg). Kanskje en ny prestasjonsgruppe med litt press på seg er det han trenger.
_________________
RBK på topp tre i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.06.2019 19:26    Post subject: Reply with quote

Helland som spiss etter å ha frosset ut Bendtner fordi han er svak som førsteforsvarer ville vært rimelig falitt fra Horneland. Det beste for både RBK og Helland er at han finner seg en ny klubb. Tiden hans som førstevalg i RBK er over.
Back to top
View user's profile Send private message
elvis_k
Junior


Joined: 15 Jun 2015
Posts: 52

PostPosted: 29.06.2019 00:04    Post subject: Reply with quote

Helland, som er den eneste ekte RBK’er i dette laget vil mange av dere hive på bålet.... ta dere sammen! Med en hvilken som helst trener som benytter seg av spillertroppens ulike spisskompetanser så hadde PAH og mange andre faktisk fungert. I det minste langt bedre enn det gjør nå under spytteren fra Haugalandet Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.06.2019 02:20    Post subject: Reply with quote

Å være trønder kvalifiserer ikke til startplass i RBK alene. Etter en sterk 2015 sesong har han, med noen enkeltkamper som unntak, vært relativt svak, så det er ikke noe nytt som har startet under Horneland. I tillegg er han veldig skadeutsatt, som har gjort at vi ofte har måttet stille med 3. og 4. valg i viktige kamper. Som en av de bedre betalte i troppen er han også for dyr til å være reserve, og han virker heller ikke spesielt interessert i den rollen.

Skulle gjerne hatt 22 trøndere i troppen, men de må være gode nok også. Pr i dag mener jeg både Adegbenro, Akintola og De Lanlay fremstår som bedre alternativer enn Helland. I tillegg har vi et par unggutter som ser veldig lovende ut i Ceide og Tørset Johnsen.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 29.06.2019 09:48    Post subject: Reply with quote

elvis_k wrote:
Helland, som er den eneste ekte RBK’er i dette laget vil mange av dere hive på bålet.... ta dere sammen! Med en hvilken som helst trener som benytter seg av spillertroppens ulike spisskompetanser så hadde PAH og mange andre faktisk fungert. I det minste langt bedre enn det gjør nå under spytteren fra Haugalandet Rolling Eyes


Å bygge taktikken rundt enkeltspillere har jeg ikke trua på. Å kjøre samme system over tid og hente inn rollespillere derimot....

Forøvrig er vel Gjermund rimelig lokal. Har også vært en del unge lokale på banen i år.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
bottis86
Junior


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 56
Location: Eidsøra Møre&Romsdal

PostPosted: 29.06.2019 20:35    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:


Å bygge taktikken rundt enkeltspillere har jeg ikke trua på. Å kjøre samme system over tid og hente inn rollespillere derimot....



SÃ¥ hvorfor hente inn en trener som ikke passer til spillergruppen?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 29.06.2019 20:58    Post subject: Reply with quote

Spillergruppa er litt so-so etter min mening, fordi den har ikke vært så skarp de siste årene. Men man kunne jo hentet en trenertype som passet mer med den typen spill vi vil spille, og så, separat, forsterke spillergruppa i samme retning.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 29.06.2019 21:32    Post subject: Reply with quote

Vi har da stall til 4-3-3, er da ingen av de som ikke er typer som passer inn i minst en av posisjonene der. Så er det vel litt å si på dekning og individuelle kvaliteter.

PDD så virker Helland som om han er et fjerdevalg fra start og fortrinnsvis en joker mot slutten av en kamp hvis vi skal ha mål, eventuelt en alternativ mot lag hvor vi dominerer men trenger litt mer presisjon.

Inntil vi begynner å dominere de kampene vi skal dominere så gjør han ikke all verdens nytte for seg.

Ja, han har gjort det tidvis meget skarpt, og ja, vi vil ha trøndere på banen, men trøndere som begynner å bikke tredve og er fjerdevalg? Da har jeg større tro på å gi Ceide sjansen til å ta nivået som Helland ikke evner å hente fram.
Back to top
View user's profile Send private message
Hawken
Junior


Joined: 08 May 2017
Posts: 50
Location: Oslo, Norway

PostPosted: 29.06.2019 22:00    Post subject: Reply with quote

Ceide > Helland. Det er bare å innse at en tid er forbi og en ny er i ferd med å starte.
Jeg tar en fremmadstormende nordlending med talent og videresalgspotensial fremfor en skadeutsatt trønder med generelt nedadgående kurve 10/10 ganger!
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 29.06.2019 22:02    Post subject: Reply with quote

bottis86 wrote:
sidney wrote:


Å bygge taktikken rundt enkeltspillere har jeg ikke trua på. Å kjøre samme system over tid og hente inn rollespillere derimot....



SÃ¥ hvorfor hente inn en trener som ikke passer til spillergruppen?


Det enkleste hadde vært om alle var enige om Eggenball.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 29.06.2019 23:37    Post subject: Reply with quote

Helland er og har vært oppskrytt. Ja, han har en spisskompetanse i avslutningsteknikk, men han har et særs begrenset fintereportoar, lav toppfart, middels til svak innleggsfot, begrenset evne til å bruke medspillere i bedre posisjoner, og er elendig defensivt. At han er «ekte Rosenborger» og at «vi har mye å takke han for» er til dels overvurdert. Det vi skal takke Pål for er evnen til å skape blest rundt klubben. En gave til markedsavdelingen når han er fast på laget, et problem når han møter litt motgang. Svært begrenset spiller som jeg har lite til overs for. Har det stort sett i kjeften.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 30.06.2019 00:50    Post subject: Reply with quote

Og derfor har jeg alltid elsket han. Dør inni meg av å høre på medietrenings-svarene fotballspillere gir. Aldri noe å melde.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 30.06.2019 02:19    Post subject: Reply with quote

Mitt tips er at Helland vet at Horneland ryker snart, eventuelt ved sesongslutt. Derfor går han nå på utlån ( Kanskje til Kåre ) og kommer tilbake når Horneland er borte.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 30.06.2019 10:10    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke å se at noen ny trener vil sette ham inn i førstelleveren på bekostning av Samuel eller Akintola. Eller De Lanlay for den del.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 30.06.2019 13:27    Post subject: Reply with quote

Er det bare meg eller gjør Helland alt han kan for å bli uspiselig for tiden?

Håper snart han kan få slippe å være i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 30.06.2019 15:30    Post subject: Reply with quote

Hva er problemet med Hellands uttalelser?

At han har ambisjoner og betegner sesongen, spillet og situasjonen som dårlig og krevende, er vel ikke noe verre enn at Koteng mener at vi presterer som forventet og at alt er i skjønneste orden.

At han kanskje ikke er god nok, er en annen sak.
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 30.06.2019 15:33    Post subject: Reply with quote

Den "eneste ekte RBKeren" er også den som virker mest illojal mot klubben nå. Sutring hele tiden fordi det omsider blir stilt krav til han igjen, og han helt fortjent blir satt ut av laget. Pådrar seg et steike unødvendig rødt kort i førsteomgang i køppen, når det fort kan ende opp med å bli vår eneste mulighet til Europa neste år. Toxic fyr for spillergruppa i den prosessen vi er i nå.

Det er jo litt romantisk også, men blir mest latterlig den bunnløse tålmodigheten og kjærligheten enkelte her inne har til spillere og trenere kun fordi de er trøndere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 155, 156, 157  Next
Page 115 of 157

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb