English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 107, 108, 109 ... 155, 156, 157  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 21.01.2019 23:33    Post subject: Reply with quote

Fy faen for en jævla nisse. Hvem faen tror han at han er?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 21.01.2019 23:57    Post subject: Reply with quote

Bipolare RBKweb. Mange brukere her som agerer mer ubetenksomt og i affekt enn Helland gjorde. Kan vi vennligst tuppe ut de også?
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 22.01.2019 00:01    Post subject: Reply with quote

Jeg er på ingen måte Hellands største fan, men en tekstmelding i affekt til kompisen sin er på ingen måte noe vi bør lynsje han over.

Håper dog, som andre foreslo, Helland går ut i media på ett eller annet vis og roer ned. Gjerne podcasten adressa kjører. Media kommer garantert til å kjøre hardt på denne smsen til det skjer.

Om Pål skal selges er det av helt andre grunner enn smsen. Sportslig og helsemessig har han mye å bevise i år.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 22.01.2019 00:04    Post subject: Reply with quote

Ser på SMS ene som en impulshandling fra PAH. Det er selvsagt interessant å vite om han har tillatt disse å bli brukt i rettssaken,det vil være en merkelig situasjon å sette seg selv i.
For min del styrker meldingene min overbevisning om at det var rett å sparke Kåre og Erik. Det er ikke uvanlig at en prestasjonsgruppe i en bedrift, idrettslag eller organisasjon slutter rekkene og har ett sterkt samhold når det ikke presteres godt nok. Det vil stort sett alltid være ett eller flere parameter man presterer ok på og da blir dette fokus. Samhold og godt miljø kan være slike parametre i mangel på måloppnåelse på de viktige parametrene.
Her visste ( eller burde vite) spillerne at det var ett stort avvik mellom klubbens hovedmålsetting ( underholdende og offensiv fotball ) og det som ble prestert på banen. Isteden for å erkjenne dette så blir fokuset på resultat ( serie og cup, EL) som objektivt sett er topp,men bak resultatene så står stort sett en spiller (Andre Hansen).
Når du har en leder som isteden for å erkjenne problemet og ta tak, legger seg på samme nivå som spillerne og begynner å sutre over media og fans, da hadde styret kun ett valg.
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 22.01.2019 00:04    Post subject: Reply with quote

Mer ubetenksomt og i affekt? Ord kan ikke beskrive hvor mye jeg vil tuppe deg i rævva akkurat nå.

Men fra spøk til alvor så vil jeg se Helland krype. Som Nidaros997 foreslo så vil jeg høre ham svare for seg hos Rasmus & Saga, og hvis han legger seg flat så kanskje.... kanskje kan det og hans gutteaktige sjarm få oss til å akseptere det.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1850

PostPosted: 22.01.2019 00:15    Post subject: Reply with quote

Spørs hvordan Horneland ser på dette
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 22.01.2019 00:22    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Det er selvsagt interessant å vite om han har tillatt disse å bli brukt i rettssaken,det vil være en merkelig situasjon å sette seg selv i.

Det kan jo ha skjedd allerede før pressemeldingen det da, mens det kokte som verst, og at innstillingen ville vært litt annerledes om han ble spurt i forrige uke... Som sagt - tror det ligger mye læring for PAH i denne saken her - om han er villig til å ta det til seg. Men om han drev og gestikulerte til pressen som kom på treningen i dag, så synker dessverre håpet mitt om akkurat det da...
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 22.01.2019 00:31    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Bipolare RBKweb. Mange brukere her som agerer mer ubetenksomt og i affekt enn Helland gjorde. Kan vi vennligst tuppe ut de også?

    
         Du må ikke kreve så inderlig vel
         en standard som ikke gjelder dig selv
    
                                – Fritt etter Arnulf Øverland
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.01.2019 00:39    Post subject: Reply with quote

Det er dog litt forskjell på å skrive vås på et uoffisielt supporterforum som privatperson og det å skrive nedsettende kommentarer og uttale at du skal jobbe for å få styret avsatt i firmaet du jobber. Ganske sikker på at slike meldinger hadde gitt avskjedigelse på dagen mange steder.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 22.01.2019 00:51    Post subject: Reply with quote

Problemet, slik jeg ser det, er at dersom dette gjenspeiler holdningene til Helland - at når noen/styret gjør noe han er sterkt uenig i, vil han nærmest gjøre mytteri for å tvinge frem viljen sin (fremfor en saklig dialog med "motpart"). Dersom han ikke bare skrev dette, men også gjorde et forsøk på å få flere spillere over på sin side i et forsøk på å "velte" styret og fått gjeninnsatt kompisen sin, synes jeg dette er meget illojalt (for å si det mildt) ovenfor, ikke bare styret, men hele klubben og de som støtter den.

Dersom det bare var skrevet i affekt, og han ikke gjorde noe mer forsøk på å velte styret, ser jeg ikke på det som like alvorlig, men en kraftig unnskyldning (til styret) er absolutt på sin plass (mulig den allerede har kommet og at saken mellom Helland og styret egentlig var ferdig oppklart).

Uansett synes jeg Helland burde komme raskt frem i media å forklare seg. Supportere er raskere til å vende ryggen mot spillere og trenere fremfor klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
krist2
Rutinert


Joined: 19 Jul 2007
Posts: 750

PostPosted: 22.01.2019 00:51    Post subject: Reply with quote

ingen tvil om det, kunne blitt oppsagt for dette
Back to top
View user's profile Send private message
STJD1
Junior


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 72

PostPosted: 22.01.2019 00:59    Post subject: Reply with quote

Jeg har alltid likt Helland, og kan overse disse SMS-ene dersom de er skrevet i affekt, og han nå framover er 100% lojal mot klubben og yter 100% for det nye regimet. Hvis ikke er det bare å kaste han ut.

Og hva i alle dager mener han med disse runke-bevegelsene på filmen det var linket til? Er da for svarte ikke sånn man oppfører seg når man skal hilse på sin nye sjef?

Du begynner å få mye å bevise nå Helland. Han har vel tjent millioner de siste 2-3 årene på å stort sett gå skadet, og kun spille en håndfulll gode kamper. Ekstremt mange viktige kamper og lange perioder uten bidrag grunnet skade. Og i tillegg hatt klippekort fra kompis-Kåre så fort han har greit å sparke en ball igjen.

Blir uansett bare mer og mer sikker på at sparkingen av Kåre var riktig. Er så glad den sutrete klovnen ikke er i klubben vår lenger. Klovn når det gikk bra. Sur, grinete og tiltaksløs når det resultatene var dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Brooklynlol
Proff


Joined: 26 Jul 2015
Posts: 486

PostPosted: 22.01.2019 10:03    Post subject: Reply with quote

Er vel knapt nok et sjokk at FM-spillerne fra Bekkstua, Nittedal og Skien er de som har minst forståelse av hvor viktig Helland er for Rosenborg. Alle barn i Trondheim springer rundt med Rosenborgdrakt med Helland bakpå.

Hvis noen her ikke var født under tiden under Nils Arne Eggen eller kun ble supporter gjennom FM/FIFA så var et av postulatene til Eggen at "det er lov å være sint i Rosenborg, men bare i et sekund av gangen". Kanskje vi skal la denne være gjeldende i denne situasjonen også?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 22.01.2019 10:09    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke store problemer med Hellands affekt.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 22.01.2019 10:14    Post subject: Reply with quote

Som ikke-trønder har jeg full forståelse for viktigheten av en trønder-profil som Pål, og forstår at han reagerte som han gjorde. Jeg tror faktisk ikke geografisk tilhørighet har så mye å si for dette som du stadig har lyst til at det skal, Brooklynlol.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 22.01.2019 10:20    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:

Det er ikke uvanlig at en prestasjonsgruppe i en bedrift, idrettslag eller organisasjon slutter rekkene og har ett sterkt samhold når det ikke presteres godt nok.


Dette tenkte jeg også på da jeg leste de famøse meldingene. Jeg har vært der selv. Jeg jobbet i et selskap som gikk dårlig. Det skapte et enormt samhold på jobben. Det var ikke oss det var noe galt med - det var vi 100% overbevist om. Det var styret, toppledelsen, kundene, omstendighetene... Jeg sluttet etter hvert og firmaet gikk konkurs. Det er mange år siden nå - vi var unge og uerfarne den gangen.

En flattliggende Helland hadde vært bra nå. Det er uheldig om en slik sak blir værende i "systemet" lenge. Dette kan Helland fikse vis a vis klubben og supporterne nokså enkelt ved å gå bort til nærmeste journalist på dagens trening.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Svovel
Proff


Joined: 25 Mar 2012
Posts: 318

PostPosted: 22.01.2019 10:39    Post subject: Reply with quote

Gidder virkelig ikke henge Helland for disse SMS'ene. Som flere sier er det opplagt sagt i affekt og ikke ment for offentligheten.
Det eneste jeg får ut av dette er at det er klinkende klart at gruppedynamikken her var i full fart på tur ut i villskogen, og kameratskapet og tilfredsheten har fått såpass stor plass at "personligheter" som Helland kan ta seg disse språklige frihetene uten korreks, sannsynligvis LENGE før Kåre ble sparket.

Jeg har egentlig vært litt usikker på om det kunne vært en ryddigere løsning å gi Kåre ut sesongen som takk for tross alt massive resultater i sin tid her, men dette viser vel med all tydelighet at denne oppryddinga ikke kunne komme tidlig nok.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 22.01.2019 10:54    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Jeg har ikke store problemer med Hellands affekt.


Større problemer med hans effekt, si.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 783

PostPosted: 22.01.2019 11:56    Post subject: Reply with quote

Brooklynlol wrote:
Er vel knapt nok et sjokk at FM-spillerne fra Bekkstua, Nittedal og Skien er de som har minst forståelse av hvor viktig Helland er for Rosenborg. Alle barn i Trondheim springer rundt med Rosenborgdrakt med Helland bakpå.


Tror du må komme deg mer ut blant unger, de har Liverpool og Manu drakter hele gjengen. Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 22.01.2019 11:59    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å hisse seg voldsomt opp over en situasjon hvor Helland var like sjokkert som resten av verden over den plutselige avskjedigelsen av trenerteamet.
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 22.01.2019 12:03    Post subject: Reply with quote

Helland har nektet å svare på om han har tillatt bruk av meldingene. Hvis det betyr at det er et ledd i planen om å velte styret så er ikke sms-ene noe som er tilbakelagt. Rasmus & Saga, vær på ballen nå.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 22.01.2019 12:11    Post subject: Reply with quote

nin wrote:
Tror du må komme deg mer ut blant unger, de har Liverpool og Manu drakter hele gjengen. Crying or Very sad

Hørt slikt tull, nå går folk mann av huse for å sikre seg Gjermund Åsen-drakter i barnestørrelser.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 22.01.2019 12:40    Post subject: Reply with quote

Om man har en sjef man er fornøyd med og denne personen plutselig får sparken så er det et kvalitetstegn som fortjener respekt at man støtter sin sjef. Å sende støttende meldinger til Kåre er flott gjort av Pål. I ettertid kan det jo hende han ser det annerledes.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 22.01.2019 13:02    Post subject: Reply with quote

Ser ikke problemet. Helland likte Kåre og var veldig fornøyd med sjefen sin på arbeidsplassen og fikk et sjokk. Selvfølgelig agerer han i affekt.

Kanskje han ser på det annerledes nå, kanskje ikke. Sålenge han gir 100% for ny trener så er dette en ikke-sak.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 22.01.2019 16:32    Post subject: Reply with quote

Synes Helland forklarer SMS-saken bra i Adressa.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 107, 108, 109 ... 155, 156, 157  Next
Page 108 of 157

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb