English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mikael Antonsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 18.06.2007 13:25    Post subject: Reply with quote

Mye av det som blir sagt her er lavpannet retorikk. Dessverre.
RBK har alltid betalt lønn til spillerne av "egen kasse". Den dagen INGEN Trønderske spillere springer ut på Lerkendalgresset, vil klubben måtte se langt etter fullsatte tribuner. Trøndelag er ikke verdens navle, ikke alle av dagens tilskuere synes det er greit at Norske / Trønderske spillere blir færre og færre. Tror neppe det kommer busslaster fra Nord-Trøndelag med tislkuere for å se et RBK-lag uten spillere fra fylket. Det er greit at man henter inn spillere i sentrallinjen som kan heve laget, men her bør det virkelig sees litt på sikt.
Nordvik vil, med spilletid i FKH, ha spilt på seg nok selvtillit til at han kan gå rett inn som midtstopper. Kanskje til høsten allerede.
En ny midtstopper som sliter benken i Panathinaikos er ikke verdt 5 mill. i året.
Den dagen RBK´s samarbeidspartnere "eier" spillere , vaskes den siste sjela og arven fra NAE ut med kloakken. La meg slippe å kjenne stanken..
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 18.06.2007 13:32    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:
Den dagen RBK´s samarbeidspartnere "eier" spillere , vaskes den siste sjela og arven fra NAE ut med kloakken. La meg slippe å kjenne stanken..

Hva slags retorikk er dette da?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 18.06.2007 14:14    Post subject: Reply with quote

AndreasR wrote:
Nikkedukkene gjør nok ikke det. Det jeg mener er at det går på æra og stoltheten til klubben hvis man skal prostituere seg for å kjøpe spillere. Klubben har i alle år kjøpt og betalt spillere med penger man har tjent selv. Slik bør det fortsette også.

Skal vi nå først prostituere oss for å hente inn en spiller, er det bedre at vi gjør det for å hente inn en spillende midtstopper - som er en spillerkategori vi så absolutt har behov for - enn benkefyll, i hvert fall...
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 18.06.2007 15:48    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:
Hva slags retorikk er dette da?

Fremmedord er ikke din sterke side ser jeg..................
Retorikken i ditt sitat her er bare lyrisk beskrivelse av etterlatenskapen etter NAE.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 18.06.2007 16:17    Post subject: Reply with quote

Hmm.. har dagens fra Julegrisen kommet ja... Synes at jeg kjente stanken...
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 18.06.2007 16:51    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Dessuten blir en god del lønnsmidler frigjort når (jeg sier 'når' - ikke 'dersom') vi kvitter oss med noen av de som ikke duger lenger pga alder og annet (og det begynner å bli noen)

Man må tenke litt på hva vi kan kvitte oss med om vi får Antonsson også ja. La oss ta utgangspunkt i at Koppinen ikke signerer en ny avtale, så lar vi være å signe en ny avtale med Beto eller Basma og tar signer den andre som en reserve for neste år. Da vil jeg tro vi har frigjort nok penger til å klare grunnlønna til Antonsson, så gir vi han bonus alt etter hvor langt vi kan komme i Europa.

Om Koppinen signer lar vi bare både Basma og Beto gå, og er i samme situasjon.

RBK må holde seg unna Hardball lignende foretak, og heller kreve sponsorene for det avtalene er verdt.

Last edited by ballaballaballa on 18.06.2007 17:44; edited 1 time in total
Back to top
oddrane
Veteran

PostPosted: 18.06.2007 16:56    Post subject: Reply with quote

Koppinen og Antonssen med Basma og Nordvik i backup begynner å ligne på noe hvertfall.
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 18.06.2007 17:33    Post subject: Reply with quote

ballaballaballa wrote:
Om Koppinen signer lar vi bare både Basma og Koppinen gå, og er i samme situasjon.

Hvordan kan vi la Koppinen gå, om han signerer? Sikter du kanskje til at vi lar Beto og Basma gå, eller?
Zorac
Legende

PostPosted: 18.06.2007 17:42    Post subject: Reply with quote

Jeg stiller meg bak julegrisen her. Av de "langsiktige" topplagene (som LSK og Brann), er det få, om noen, som er så optatt av lokal forankring som RBK og deres fans. Eggen sa for nooen år tilbake at RBK skal være en klubb av og med trøndere og nordmenn. Å stille fullt lag med trønderdialekt, og fortsatt gjøre seg gjeldene i Europa er vanskelig. I hvertfall på en del år. Her har rekrutteringa vært altfor dårlig. Etter Winsnes og Storflor har det stort sett vært et mørkt kapittel på egentrekruttering, helt til nå i det siste.

Jeg får snakke for meg sjøl her, en jeg tror mange RBK-fans føler det samme. En god bit av kjærligheten til klubben hadde nok blitt vannet ut dersom vi for eksempel hadde kjørt samme kjøpetaktikk som Brann, men 2-3 brukbare lokale spillere, og resten innkjøpte, som i stor grad er eid av tredjepart. Jeg vil veldig gjerne ha klubben min ut til Europa, men jeg ønsker ikke å selge klubben til Europa for å få det til, for å si det sånn. RBK/Eggens kjerneverdier med lokalpatriotisme i front henger tungt over Lerkendal ennå, og jeg håper ikke denne "loven" blir vasket ut. Når det er sagt trenger vi bedre stoppere. Jeg kjenner ikke Antonsson nok, så jeg vet ikke om det eventuellt er svaret. Jeg krysser i hvertfall det jeg har for at Nordvik kommer tilbake som en knallgod spiller dersom det skulle skje. En stall helt blotta for både regionale og nasjonale spillere før man kommer til midtbanen er på smertegrensa for min del.
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 18.06.2007 17:45    Post subject: Reply with quote

Makken wrote:
ballaballaballa wrote:
Om Koppinen signer lar vi bare både Basma og Koppinen gå, og er i samme situasjon.

Hvordan kan vi la Koppinen gå, om han signerer? Sikter du kanskje til at vi lar Beto og Basma gå, eller?

Skulle selvfølgelig stå Beto der ja Smile
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 18.06.2007 18:27    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:

Kom med noe med substans eller med egne meninger din lavpannede gjøk.... for en gangs skyld kom med noe som andre har interesse av å lese
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 18.06.2007 18:40    Post subject: Reply with quote

Det ligger nok i kortene at Kvarme ikke får fornyet kontrakt, for mye skadd og har ikke det nivået han en gang hadde... Basma har vel også nevnt at han godt kunne ha tenkt seg å røve noe lignede som det Frode Johnsen har gjordt. Riseth har vel også signalisert at han ikke er interessert å sitte så mye på benk. En del av disse har veldig bra lønn, som følge av at de ble hentet hjem fra utlandet...

Julegrisen passer best i stekeovnen....
puckno
Veteran

PostPosted: 18.06.2007 18:46    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Julegrisen har noen gode poenger, men ikke når vi kommer til det helt sentrale - spillervurderingene:

- Nordvik er foreløpig ikke i nærheten av det nivået vi må ha på stoppere på nordens beste lag

- Det stemmer at Antonsson kun har 7 seriekamper inneværende sesong, men da må det også sies at hans to konkurrenter om plass i midtforsvaret begge er landslagstoppere...

Generelt sett så er jeg enig i at laget vårt må ha en viss lokal forankring, men jeg synes det er svært mye naivitet ifht hvor gode de yngste spillerene våre er.

Da tenker jeg først og fremst på alle de overstrømmende innleggene om Nordvik, Jamtfall og Jo Sondre Aas. Det er eksempelvis en enorm forskjell på det Rosenborg driver med og det Haugesund driver med... Nordvik settes i utgangspunktet på benken til fordel for en 16-åring. Tygg litt på den. Og Nordvik er da en stopper enkelte ser for seg kapabel til å spille på Hangeland/Erik Hagen/Ronny Johnsen-nivå ila svært kort tid?

Etter mitt skjønn er det riktig å gi våre NEST STØRSTE (ikke største) talenter en del tid på utlån for at de overhodet skal bli aktuelle. Skjelbred og Tettey går langt utenpå de andre av våre yngre talenter, og er moden her og nå. Det gjelder ikke Nordvik.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 13:21    Post subject: Reply with quote

FK Haugesund var nok innstillt på å la Nordtveit spille, uansett om Nordvik var bedre, da Arsenal kom for å se på han, og de KJØPTE han. Og når Nordvik kom inn på laget, så har han visst seg som lagets beste..

Mener at RBK bør leie ut spillere uansett, om de er med lenge i junior cupen eller ikke, selv om dette gir en lavere status, som talentutvikler, men jeg synes at det er viktigere å utvikle toppspillere, enn en gjeng med 2. div spillere fordi at de ikke jom seg ut å fikk spiller erfaring på høyt nivå som ung...
Chuck Bendtner
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 13:39    Post subject: Reply with quote

Jeg antar at poenget med samarbeidet med Ranheim er at når de rykker opp, skal RBK låne ut spillere til dem.
Back to top
klabb
Junior

PostPosted: 19.06.2007 14:28    Post subject: Ikke så enkelt Reply with quote

Litt ydmykhet kunne vært kledelig hos enkelte av debattantene her. For det første må vi gå ut fra at de som styrer med innkjøpspolitikken i RBK faktisk har bedre forutsetninger til å vurdere spillere og marked enn det vi har. Et annet poeng er at Trøndelag ikke er verdens navle, slik noen tydeligvis tror.

Det gjør at enkelte spillere ikke ønsker å gå til Rosenborg, i hvert fall ikke nå som muligheten til å bli videresolgt ser ut til å være minimal. Noe som er mye verre er at RBK's nærmarked er vesentlig mindre enn det danske, svenske og andre norske lag har. Jeg har ikke tallene helt eksakt, men i midt-Norge bor det kanskje 1/4 million mennesker?

På vestlandet som er Branns nedslagsfelt bor det 1/2 million, og i Østlandsregionen opp i mot 2 millioner - litt avhengig av hvordan man regner. Her er det riktignok flere klubber som slåss om potten, men det sier litt om potensialet. Stockholm- og Københavnregionene har også minst et par millioner.

Hvis Rosenborg fortsatt skal være en klubb bare for trøndere, eller til og med bare nordmenn, så betyr det med stor sannsynlighet slutten på RBK-hegemoniet. Selv med dagens importer ser vi tydelige tegn på det.

Mitt poeng er at Rosenborg er avhengig av inntekter fra Mesterliga/UEFA-cup for å bevare kvaliteten i laget. Og da må man ta de beste spillerne man kan få uavhengig av nasjonalitet. Andre lag som har større økonomisk potensiale i sine nærmarkeder er ikke avhengig på samme måten. F.eks FC København.

Pengemakta rår i fotball og Askeladdhistorier blir mindre og mindre sannsynlig for hvert år. Hvis Rosenborg gir fra seg forspranget sitt bl.a ved å tviholde på trønderske og norske spillere, så er det lite trolig at de noen gang får det tilbake.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 14:39    Post subject: Reply with quote

This Is Anfield wrote:
Jeg antar at poenget med samarbeidet med Ranheim er at når de rykker opp, skal RBK låne ut spillere til dem.
Ja. Men RBK kommer nok til å sammarbeide med Strindheim, hvis de rykker opp..
Chuck Bendtner
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 15:00    Post subject: Reply with quote

Hvis Strindheim ønsker det Wink
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 19.06.2007 16:11    Post subject: Reply with quote

klabb wrote:
Litt ydmykhet kunne vært kledelig hos enkelte av debattantene her. For det første må vi gå ut fra at de som styrer med innkjøpspolitikken i RBK faktisk har bedre forutsetninger til å vurdere spillere og marked enn det vi har. Et annet poeng er at Trøndelag ikke er verdens navle, slik noen tydeligvis tror.

Jeg er usikker på hvad du helt bestemt mener med at flere her inde kan være mere ydmyke.
Det er jo netop den sportslige ledelsen i RBK som for lang tid siden burde være mere ydmyke. Her snakker jeg om udtalelse som "vi behøver ikke en spejder, vi har mere end nok agenter som tipser os om spillere" og "vi køber kun spillere som maks koster 5mil".
Heldigvis har vi ansat Stig Torbjørnsen som ser ud til at have fået lidt orden på tingene. Snak om at tilknytte en spejder var der snak om herinde længe før det blev en realitet.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
TomH
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 16:22    Post subject: Reply with quote

Klabb,
hva vet du om kompetansen til (enkelte av) deltakerne på dette forumet?
Her kan det være både agenter, spillere og markedsøkonomer... Wink
oddrane
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 18:50    Post subject: Reply with quote

Kompetansen sank jo en del etter at Peto dro men.
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 18:58    Post subject: Reply with quote

Peto dro til VG-forumet. Observer4/ArnU kaller han seg visst der.
longns
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 19:58    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:

For en forbanna tulling du er Maradona....
Back to top
klabb
Junior

PostPosted: 20.06.2007 00:26    Post subject: Reply with quote

Nei TomH, jeg vet ingenting om kompetansen til deltakerne på forumet. Men all min erfaring tilsier at kompetansen er omvendt proporsjonal med støynivået. Og jeg registrerer at enkelte er så fryktelig sikre i sin sak. De bare "vet" hvordan ting skal løses, selv om alle bør vite at det vi driver med er gjetninger og antakelser.

Det var ikke min mening å forsvare RBKs tidligere innkjøpspolitikk heller. Der er vi vel alle enige i at ikke alt har vært like bra, og det er jo en viktig del av fallet i kvalitet. Men jeg antar at de sitter inne med opplysninger som ikke er tilgjengelig verken her på forumet eller i pressen, og derfor kan ta avgjørelser på et bedre grunnlag.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 21.06.2007 13:11    Post subject: Reply with quote

Klar for FCK

http://ekstrabladet.dk/sp...311494.ece
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next
Page 13 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb