English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Oppførsel på forumet
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6669

PostPosted: 07.06.2021 20:50    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
moomoo wrote:
Kan ikke resten foregå på PM mellom mod og Senador?

Denne konflikten er ikke mellom mod og senador. Mod-teamet har faktisk i stor grad holdt seg helt utenfor denne murrende krangelen (jeg har i flere år vært uenig med de som har bedt om at han skal utestenges), men denne våren har det eskalert såpass at vi har vært nødt til å ta det opp, internt og med senador selv.


Jeg tror jeg var litt uklar...

Mener bare at om mod har gitt en advarsel så kan mod og senador diskutere enighet om den innad, vi trenger ikke ta det i åpent fora.

Forstår helt og holdent at dette er en uenighet mellom brukere og mod ikke er ansvarlig for den ^^
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 07.06.2021 21:47    Post subject: Reply with quote

Det handler ikke om enig eller uenig. Det handler heller ikke om sak kontra person. Det handler ikke om rett og galt eller om fin og ufin.

Det handler kun om at det bør være et minimumskrav at man over tid signaliserer at man liker noe som har med RBK å gjøre. Jeg driter i hvem som har mest rett. Jeg ønsker et forum der folk som liker RBK diskuterer RBK.

For meg er det meningsløst å oppsøke kanariweb for å kødde med hyggelige folk i åresvis, selv om jeg sikkert hadde kunnet si noe saklig innimellom. Poenget er å la folk få lov til å ha glede av fotball.

Når det er sagt har jeg det helt fint med å se kamper uten RBKweb, og faktisk kunne nyte spenning og glede/ frustrasjon uten at noen pisser ned spillere trenere og styret hvert nittiende sekund. Det hadde vært kult om man kunne møtes og diskutere klubben balansert, men slik det er nå, har nok både jeg og forumet det best med å se kampene hver for oss.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 07.06.2021 23:02    Post subject: Reply with quote

Når du besvarer en kommentar som åpenbart ikke var rettet mot deg, så gjør du nok det. Det ser ikke ut som at vi blir enige angående at voksne mennesker burde klare å overse noen de så åpenbart har et problem med, så den kan vi vell egentlig bare legge død. Som jeg har sagt, så bryr jeg meg egentlig ikke om hva dere velger å gjøre. Derimot, så trenger man ikke noen doktorgrad i psykologi for å se at han livnærer seg på reaksjonene han får.
Back to top
View user's profile Send private message
Jankomeister
Junior


Joined: 12 Jan 2019
Posts: 50

PostPosted: 08.06.2021 11:32    Post subject: Reply with quote

Jeg har vært en aktiv leser de siste 10 årene og har ikke uttalt meg så veldig mye samt skaffet meg konto i senere tid. Jeg pleide å glede meg til å se hva nytt som ble skrevet og følge f.eks overgangsrykter og innspill folk hadde på slikt. Nå er det skittkasting fra den ene til den andre og det er en av grunnene til hvorfor jeg ikke er innom forumet så ofte mer. Jeg er så lei og metta på den evige gjentagelsen av dommedagsprofeter som skittkaster ved hver mulighet og samtidig er jeg dritt lei de folka som biter på agnet hver gang. At man skal kunne diskutere på ett forum og være uenige er helt innafor, men den økene graden av folk som kaster dritt som nå har hatt en stadig økning de siste 3-4 årene vil ta livet at dette forumet for kan garantere at det er mange som meg, bare rett og slett lei.

I disse dager så fremstår dette forumet som en barnehage hvor alle har en megafon og prøver å rope høyere enn den andre. Til slutt vil det kun være de som ''hater'' hverandre igjen og da er det like så greit å bare legge ned hele forumet. Ingen er tjent med at en gjeng forvokste babyer skal sitte å krangle på nett.

Takk for meg og håper at ting ser bedre ut neste gang jeg popper innom.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9649
Location: Drammen

PostPosted: 05.07.2021 08:35    Post subject: Reply with quote

Nå er det ikke kamp igjen før lørdag, men det er jo liten tvil om at dommedagsprofetiene har gode grovilkår og at det å være negativ er en fest for tiden.

Som et alternativ til å miste livsmotet i neste kamptråd kommer derfor et syssel som gjør at vi heller kan sette litt pris på vår favoritt-Cassandra-wannabe.



Akkurat hvordan spillet gjennomføres og brettene deles ut overlater jeg til andre.

Lykke til!

(Illustrator-fila er tilgjengelig om noen vil forbedre)
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 05.07.2021 09:35    Post subject: Reply with quote

Nydelig start på uken Orion Very Happy
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1114

PostPosted: 05.07.2021 10:09    Post subject: Reply with quote

Innertier! Tilværelsen på forumet ble for øvrig 100x bedre da jeg installerte RUSK som gjør at jeg slipper å se postene til senador - kan anbefales på det sterkeste!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.07.2021 11:11    Post subject: Reply with quote

Det er liksom der man har kommet. Rbk et så elendig at man prøver å vri fokuset over på usakligheter og harselas.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 05.07.2021 11:44    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det er liksom der man har kommet. Rbk et så elendig at man prøver å vri fokuset over på usakligheter og harselas.


Bingo!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21948

PostPosted: 05.07.2021 12:13    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det er liksom der man har kommet. Rbk et så elendig at man prøver å vri fokuset over på usakligheter og harselas.

Må for all del i verden ikke prøve deg på selvironi.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3899
Location: Oslo

PostPosted: 15.07.2021 22:54    Post subject: Reply with quote

Fortsatt like mye spam på forumet, så antar det ikke ble noen løsning her?
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 15.07.2021 23:24    Post subject: Reply with quote

Faktisk tror jeg at det har blitt mer spam enn tidligere, og jeg har rett og slett måttet ruske bort senador, og jeg har hatt en høy terskel for hvem jeg rusker. Han har tilnærmet den samme meldingen med samme innhold igjen og om igjen med liten variasjon, han har dobbelt så mange poster som nummer to noe ingen andre har hatt de gangene jeg har sett på statistikken for forumet.

Jeg klarer derfor ikke å se at det er mulig for han å forandre seg i positiv retning for forumet etter å ha fått den advarselen, dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 16.07.2021 00:05    Post subject: Reply with quote

Jeg er så hjertens enig, og personlig så tror jeg ikke at jeg gidder mer dritt nå. Alt det gode med dette forumet forsvinner dessverre i all dritten enkelte sprer i alle poster. Er det noen som greier å finne noen positive ting med laget, spillere eller klubben så pøses det bare på med mer dritt som drukner de gode postene.

Det er bare så fordømt synd, og jeg mener virkelig at det er ødeleggende for RBKWEB Sad
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 988

PostPosted: 16.07.2021 14:25    Post subject: Reply with quote

Er vel ikke urimelig at stemningen blir dårligere med flere år hvor de fleste prestasjoner er godt under pari, på alle områder. Om det er en liten gruppe som mener det er trenerens skyld, en annen gruppe som mener det er Koteng, og enkeltbrukere har sterke meninger om at det er enkeltspillere som har skylden... Og 1 som skuffer dritt inn i alle trådene... Da blir naturlig nok summen av alt temmelig negativt. Dritt i alle tråder, dårlig stemning over hele fjøla.

Skulle nok ønske det ikke var sånn, men jeg ser ikke hvordan man skal kunne endre på det heller. Men forumet var unektelig et mye bedre sted å bruke tiden på for noen år siden. Så får vi bare håpe at vi kommer tid igjen, og bruke RUSK på de største irritasjonsmomentene inntil videre. Så lenge vi ikke får så voldsomt med hjelp fra lagets prestasjoner, er det enkeltbrukerens beste bidrag å velge sine kriger her inne med omhu.

Det er iallefall farvell til VGD nå etter at de har lansert sin "nye og moderne" plattform *grøss*
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6693
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.07.2021 14:39    Post subject: Reply with quote

Det er ikke resultatene i seg selv som gjør det, det handler om at enkelte brukere ødelegger forumopplevelsen ved å dag inn og dag ut gjenta åpenbare ting uten noe som helst konstruktivt. Alt og alle er bare elendig, og det skal gjentas i HVER tråd. Det blir slitsomt i lengden.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 988

PostPosted: 16.07.2021 15:03    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at det er disse enkeltpersonene som ødelegger. Men hadde det sportslige vært på stell, så hadde de nok delvis druknet i positive saker (eller i det minste blitt utlignet). Nå for tiden er det ikke så mye man kan bidra med for å skape en motvekt til disse, og da kommer de ekstra tydelig fram
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 16.07.2021 15:17    Post subject: Reply with quote

Jeg har endret mening og synes nå dessverre at den eneste utveien er at forumsjefene bør fjerne alle som de oppfatter som konstant negative.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3899
Location: Oslo

PostPosted: 16.07.2021 15:43    Post subject: Reply with quote

Selvsagt er det lov å være negativ innimellom, det er bare noen få som utelukkende er det og med ekstremt høy frekvens.
Jeg har rusket vekk verstemann i lange tider, men jeg ser jo fortsatt navnet hans i trådene, og han kommenterer MYYYYYE.

Stemmer for å utestenge, jeg savner det gode, gamle forumet (vi var også mye bedre enn dette i andre "nedgangsperioder")
Back to top
View user's profile Send private message
VÃ¥r Herre
Proff


Joined: 25 Aug 2017
Posts: 361

PostPosted: 16.07.2021 15:47    Post subject: Reply with quote

Å stenge Senador ute løser meget lite. Skru heller på Rusk og håp på sportslig oppgang.
_________________
Herre går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 331

PostPosted: 16.07.2021 15:54    Post subject: Reply with quote

I utgangspunktet liker jeg ikke tråder som i stor grad handler om enkeltpersoner, i dette tilfellet Senador. Nå vet jeg ikke om vedkommende er anonym, i så fall kan man jo se litt annerledes på det.

Det er også betimelig å spørre om hva man oppnår ved å hive noen ut av forumet?

Vedkommende kan alltid lage seg ny bruker. Når det i tillegg "bare" er snakk om noen som oppleves å være "konstant negativ", så mener jeg grunnlaget er syltynt, og fremstår som sensur av uønskede meninger og begrenser følgelig meningsmangfoldet.

Hva er forumreglene? Hvilke av dem er brutt?

Jeg har tidligere hatt en annen bruker, men har for ikke lenge siden laget meg ny - da det var lenge siden sist jeg var aktiv.

Jeg har likevel sett at det er ganske mange som er kritiske til Rosenborg. Hvor skal grensen trekkes? Er det greit å være negativ om 5 % av innleggene er positive? Hvor negative kan man være?

For meg har Senador faktisk vært en slags "djevelens advokat"; en som stiller spørsmål og samtidig begrunner synspunktene sine. Samtidig kan man jo utfordre han litt på å reflektere over hva som er bra og hva som kan bli bedre.

Mine umiddelbare tanker basert på mitt (sikkert noe snevre grunnlag - bare så ingen skal halshugge meg for at jeg har for få innlegg!).
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 16.07.2021 17:53    Post subject: Reply with quote

Det er mye negativitet på forumet, men jeg synes at et klart flertall er på sin plass. Det er mye som er galt med klubben, og da må selvfølgelig folk få påpeke dette. Selv når ting går bedre, så er det gjennom å se etter det som er feil - som faktisk gjør oss bedre. Så må vi selvsagt skille mellom disse personene, og de som er ute etter å spre kvalme.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.07.2021 22:42    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:
Vedkommende kan alltid lage seg ny bruker. Når det i tillegg "bare" er snakk om noen som oppleves å være "konstant negativ", så mener jeg grunnlaget er syltynt, og fremstår som sensur av uønskede meninger og begrenser følgelig meningsmangfoldet.

Hva er forumreglene? Hvilke av dem er brutt?


Jeg antar at 2mas og administratorne har kontroll på IP og den slags, slik at om brukeren ikke i tillegg flytter på seg, vil det være relativt greit å avsløre de som omgår "systemet".

Det er viktig å poengtere at Rbkweb.no/forum ikke er noen åpen plattform som må tillate alt innenfor ytringsfriheten; det er en privateid "server" hvor 2mas og hans task force i praksis kan kaste ut hvem som helst, når som helst. Det er eksempler, riktignok få, som har fått permanent utestengelse fordi kost/nytte gikk solid i minus, selv om brukerne ikke nødvendigvis var ufine eller brøt andre språklige/etiske regler.

Man skal også være bra sta/biased/kverulant/whatever om man mener en eventuell utestengelse av senador handler om å kvele meninger. Så godt som alle her inne har kritisert driften i klubben i større eller mindre grad, og er sånn sett i grunnen enig i mye av innholdet. Dette er absolutt ikke kontroversielt. Det handler om frekvens og presentasjon; ei plate med så høy tetthet av hakk at det dreper interessen for mange brukere. Jeg kjenner personlig flere som "aldri" leser i sportslig avdeling lenger på grunn av slike faktorer. 2mas og hans team må (fortløpende) vurdere om en eller noen få brukeres individuelle behov for å spre galle er større enn et etter hvert ganske stort antall brukeres ønske om å slippe. Det er selvsagt mulig å la slike ture frem i ytringsfrihetens navn, men vi ender da opp med et ekkokammer med en håndfull brukere som har åpent mesterskap i klaging.

Se for deg følgende: Du sitter på en pub og ser Lillestrøm - Rosenborg. Hvert femte minutt lener en fyr seg over fra nabobordet og roper "Rosenborg er ræva!" Dette er en halvåpen offentlig plass underlagt etablisementets regler, mye likt situasjonen her. Fyren tar absolutt ikke feil, sannsynligvis vil du si deg enig i budskapet, men det er vel mulig at det litt ut i andre omgang blir et litt slitsomt og lite konstruktivt tilskudd til debatten rundt bordet ditt, når du kanskje i tillegg har gitt beskjed om at det er nok flere ganger? Er det da i så fall noe du bare skal bite i deg fordi det er begrensing av meningsmangfoldet å melde fra til ansatte eller dørvakta om en plagsom gjest?

Det er rimelig stor takhøyde for meninger her inne, takk og pris, men det er altså absolutt ikke dét det handler om. På samme måte var det ikke Konesseurs mening om at det var feil å sparke Kåre og at man i ettertid burde fjernet Koteng som gjorde at han ble økset. Når noens konstante behov for å få ut sitt smale budskap gjør at andre ikke orker å bidra med sitt er dette et langt større problem for meningsmangfoldet enn å miste denne ene brukeren.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 17.07.2021 18:07    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ er det svammel om Rune B igjen.

Perm ban ASAP.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 17.07.2021 19:39    Post subject: Reply with quote

Hadde håpet at S kunne se på måten han er på her inne med den advarselen som ble gitt og det så ut som det hjalp en periode. Nå synes jeg det er verre enn noensinne og det er trist. Tror ikke jeg har vært utlogget her på flere år, men dette orker jeg ikke lenger. Det er ikke verdt å lese tråder lenger. I alle fall ikke skrive. Sorry, snakkes på andre siden av øksa.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 19.07.2021 19:10    Post subject: Reply with quote

Er noen av forumreglene brutt?? Det skal veldig mye til for å stenge noen ute fra et diskusjonsforum. For det er vel nettopp det det er? Dette høres rett og slett uhørt ut.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next
Page 17 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb