English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Oppførsel på forumet
Goto page 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fredrik90
Senior


Joined: 28 Feb 2005
Posts: 151
Location: Harstad

PostPosted: 10.04.2006 01:26    Post subject: Oppførsel pÃ¥ forumet Reply with quote

Nå har jeg begynt å se meg lei av oppførselen til enkelte på dette forumet!
Når jeg leser gjennom enkelte diskusjoner som går her, er det som å se en gjeng barnslige drittunger som har som hobby å rette på hverandre, og jeg vil bare gjennom dette innlegget oppfordre alle til å ikke spore av diskusjonene med å diskutere småfeil i det vide og det brede, men heller si deres korte mening om det å komme videre i diskusjonen. For det er det som ofte skjer, diskusjonene sporer av og ender opp i noe helt annet en hva den egentli handler om. Her skal det også sies at enkelte personer er flinke å påpeker dette.

For å nevne et eksempel på en av sporing i en diskusjon, kan jeg jo nevne den gangen det ble hakket på at jeg kom fra harstad og dermed ikke "heiet" nok på RBK til og kunne utale meg. Hva i f... har det med saken og gjøre at jeg kommer fra harstad.

Dette er bare en bønn fra min side om at man skal se bort fra fille feil å heller konsentrere seg om selve temaet i diskusjonen.

blir vel hakket på dette å..=)
_________________
Wonderfull, wonderfull football!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.04.2006 10:23    Post subject: Reply with quote

Du og erlendmf diskuterer da bare? Eller har jeg oversett noe? Bare kom med eksempler på dårlig oppførsel. Folk må tåle det Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Skip
Proff


Joined: 06 Sep 2004
Posts: 348
Location: Oslo

PostPosted: 10.04.2006 13:43    Post subject: Reply with quote

Noen her skal alltid hakke på alle andre. Og det begynner å bli veldig irriterende.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.04.2006 13:44    Post subject: Reply with quote

Det har da vært bra i det siste?
Back to top
View user's profile Send private message
Fredrik90
Senior


Joined: 28 Feb 2005
Posts: 151
Location: Harstad

PostPosted: 10.04.2006 13:48    Post subject: Reply with quote

=) tenkte ikke på diskusjonene med erlend. Det er egentlig en fin diskusjon. Men jeg tenker på alle pirkerne, som må gnege og kverulere på alt, som bratigol jenta nevner. RBK
_________________
Wonderfull, wonderfull football!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.04.2006 14:12    Post subject: Reply with quote

Det er forståelig og fint at man peker på dårlig oppførsel, men på en plass som dette, bør man komme med konkrete eksempler for at det skal gå hjem hos folk.
Back to top
View user's profile Send private message
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 10.04.2006 14:34    Post subject: Reply with quote

Og dette kommer fra deg Feffa? Største idioten innpå her..
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 10.04.2006 14:46    Post subject: Reply with quote

Feffa, over mitt innlegg har du i alle fall et konkret eksempel.
Det er et lite problem det med tullete idiotinnlegg som åpenbart går på person. Bare ignorer de personene som driver med det, så går alt så mye bedre. Det har jeg begynt med.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fredrik90
Senior


Joined: 28 Feb 2005
Posts: 151
Location: Harstad

PostPosted: 10.04.2006 14:55    Post subject: Reply with quote

Takk troindern, men siggetmans innlegg kan jeg bare ikke ignorere. Er du seriøs siggetman, i så fall, begrunn det.
_________________
Wonderfull, wonderfull football!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 10.04.2006 15:01    Post subject: Reply with quote

Hvem som er den største idioten er vel en smaksak som man muligens ikke behøver å lufte offentlig. Disse temaene blir tatt opp med jevne mellomrom, og det kommer sjelden noe annet enn mer småkrangling ut av det.

Personlig så synes jeg enkelte overreagerer. Kaller det å "hakke på" hvis folk som vet mye om fotball (TomH f.eks) korrigerer en faktafeil i innleggene deres. Men selvfølgelig finnes det enkelte episoder med bare tull også. Et godt råd; ignorer det fullstendig.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK2992
Senior


Joined: 26 Jan 2006
Posts: 211
Location: Orkdal

PostPosted: 10.04.2006 15:29    Post subject: Reply with quote

Og du snakker om å sende unødvendige poster. Dette er jo et ganske så unødvendig tema.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.04.2006 15:31    Post subject: Reply with quote

La nå folk få komme med det de har på hjertet.
Back to top
View user's profile Send private message
Fredrik90
Senior


Joined: 28 Feb 2005
Posts: 151
Location: Harstad

PostPosted: 10.04.2006 15:34    Post subject: Reply with quote

Synes det er blitt et såpass stort problem at det er verdt å ta opp.
_________________
Wonderfull, wonderfull football!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 10.04.2006 15:59    Post subject: Reply with quote

har vært såpass dristig at jeg registrerte meg her idag, men ikke uten grundig forarbeid, har vært inne på dette forumet en del ganger daglig siden starten av januar, har sett litt små knuffing osv, forstår at noen kan ta seg nær av det, men for min del rett gjerne på innleggene mine, kan ikke alt for mye så hvis jeg skriver gale ting si ifra istede for at jeg går og lurer meg selv. ingen her som kjenner meg uansett så tar meg ikke nær av "personelig" hets
Back to top
View user's profile Send private message
Guffen
Rutinert


Joined: 05 May 2006
Posts: 709

PostPosted: 14.08.2008 22:52    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Forstår du det ikke Peter? Herregud for en teit svenske vi har fått oss på forumet, jessus.


Til den eller dere som moderer dette forumet - er dette fra Joko akseptabel oppførsel/språkbruk her inne?
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.08.2008 22:56    Post subject: Reply with quote

Ja.

Man ønsker selvsagt et visst nivå, men vi kan ikke slette innlegg fordi noen blir kalt teit. Teit + teit + teit mot samme person, blir noe annet.
Back to top
View user's profile Send private message
Guffen
Rutinert


Joined: 05 May 2006
Posts: 709

PostPosted: 14.08.2008 23:13    Post subject: Reply with quote

Så her inne er det altså greit å ty til nedsettende personangrep når man er uenig - uten konsekvenser? Som moderator bør du vel gjøre mer enn å "ønske" deg et visst nivå, du bør bestemme hvor linja går. Og usaklig og ufin ordbruk om personer, ikke sak, hører aldri hjemme på et seriøst forum.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.08.2008 23:19    Post subject: Reply with quote

Linja går ikke ved teit. Som jeg sier, det finnes sikkert bedre måter å si ting på.

Som sagt:
attach wrote:
Kritikk av moderering kan vi alle i fremtiden ta via PM eller underforumet "RBKweb og forumet", så slipper folk å irritere seg over at jeg svarer på det i underforumet her.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 15.08.2008 08:56    Post subject: Reply with quote

Herregud, Guffen. Du er teit, du.

Jævla mye å henge seg opp i at noen blir kalt "teit". Ærlig talt. Er dette en barnehage?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 15.08.2008 09:09    Post subject: Reply with quote

Brukeren det her er snakk om har ellers lagt ned en formidabel innsats for å latterliggjøre meningsmotpart og insistere på å overse presiseringer, for å få sin mildt sagt fordomsfulle oppfatning til å passe bedre. Jeg er sjøl motstander av å kalle folk dumme eller teite, men har en viss forståelse for at bemerkningen kan dukke opp i slike tilfeller.

Einar Førde var en person som ikke ønsket å kalle folk dumme, han sa i stedet "slike kan også gjere seg sine tankar". Finfin hersketeknikk.
Back to top
View user's profile Send private message
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 15.08.2008 11:42    Post subject: Reply with quote

eller "jeg sier ikke at du er dum selv om du er det".

(Litt gammel, kanskje)
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 16.08.2008 01:25    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Brukeren det her er snakk om har ellers lagt ned en formidabel innsats for å latterliggjøre meningsmotpart og insistere på å overse presiseringer, for å få sin mildt sagt fordomsfulle oppfatning til å passe bedre. Jeg er sjøl motstander av å kalle folk dumme eller teite, men har en viss forståelse for at bemerkningen kan dukke opp i slike tilfeller.

Einar Førde var en person som ikke ønsket å kalle folk dumme, han sa i stedet "slike kan også gjere seg sine tankar". Finfin hersketeknikk.


Har du aldrig sett en debatt från det brittiska underhuset där man hela tiden "latterliggör" motståndaren. Och där talar de om långt mer allvarliga ting än anställningen av en sportslig ledare. Det samma sker i den svenska riksdagen och på stortinget, dock i mindre utsträckning. Detta är ett retoriskt grepp och inte något ondskefullt i sig. Kan de debattera på detta sätt i parlamentena i europa bör det väl vara tillåtet här också ibland. Att säga att någon har en minst sagt fördomsfull uppfattning är väl på gränsen till det anständiga.
Back to top
View user's profile Send private message
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 16.08.2008 01:59    Post subject: Reply with quote

Det bør faktisk være ønskelig å bestrebe seg en litt høyere standard enn den som praktiseres i det britiske underhuset, eller synes du det er akseptabelt å bruke europeisk politikks værste sirkusmanesje som unnskyldning for å holde et lavt nivå her?
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 16.08.2008 07:59    Post subject: Reply with quote

Det finnes forumregler. Her på RBKweb sier disse noe om at man anbefales å lese en god stund før man poster noe første gang, og at man fanger opp hva som oppfattes som god takt og tone. Det er ikke særlig vanskelig å lage polsk riksdag her, men det er faktisk ikke opp til hver enkelt å sette dagsorden for diskusjonen ved å trenere debatten. Jeg tror knapt nok jeg har sett noen så aktivt forsøke å ødelegge en meget god og saklig diskusjon - dog med enkelte unntaksvise sleivspark, som du deretter har brukt for alt hva de er verdt i ditt forsøk på å sabotere.

Det at du bruker din angivelige akadamiske bakgrunn for å rettferdiggjøre våset du lirer av deg finner jeg ytterligere besynderlig. Dette skal ikke gjøres til en større sak enn det er, men offerrollen du har forsøkt å påberope deg slik at du kan "forsvare" deg med ytterligere ubegrunnet vrøvl er i alle fall uverdig lingvistikken du demonstrerer kjennskap til. Og med bakgrunn i dette siste her, mener jeg dette faktisk er kritikk verdt å fremføre. Det hadde vært en ganske annen sak hvis det var en umoden og dialektskrivende fjortis det var snakk om her.

Vil man diskutere flåsete og substansløst, gjøres det i "Garderoben"-forumet eller Kjernen-forumet. "Sportslig avdeling" er for debattanter som forsøker å oppføre seg voksent.
Back to top
View user's profile Send private message
Isfuglen
Junior


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 57

PostPosted: 16.08.2008 08:53    Post subject: Reply with quote

Et forum som dette blir ikke bedre enn sine moderatorer.

Generelt modereres det etter min mening for lite på ulike norske fora. Debattene forsøples med personsjikane og banning, noe som gjør at få over barnehagenivå orker å delta.

Her inne er det faktisk ganske bra. Jeg kunne ønske meg strengere linje overfor rykter (det bør lenkes til artikler, eller eventuelt at moderator går god for kildene). All sjikane bør det slås ned på. Det er ikke krydder, men forsøpling.

Artiklene til 2mas (og Åsmund) gjør dette forumet til etter min mening nettsted nr. 1 med tanke på å være tett på RBK. Det bør etterstrebes et høyt nivå på debattene også.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Next
Page 1 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb