English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 237, 238, 239 ... 258, 259, 260  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 03.10.2018 19:06    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
Og som jeg sa, han ble for syk til å kunne påta seg et treneransvar bare et par år etter vikariatet sitt. Ingen langtidsperspektiv med andre ord


Da var Jösson, Perry & Co mye mer fremtidsrettet, ja.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 03.10.2018 19:10    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
Det var for stor risiko for at det ville blitt konflikt med treningskulturen i spillergruppen

Ja, flott at de beskyttet den elendige kulturen slik at spillerne kunne være mest mulig tilfredse med middelmådige prestasjoner.

Du er type, du.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 03.10.2018 19:16    Post subject: Reply with quote

Eggen var ikke ferdig i RBK og er ennå ikke ferdig.
Kompetansen hans trengs.

Hoftun ser på mange måter ut til å ha vært selveste personifiseringen av underkompetansen som dessverre har hindret klubben i å etablere en ny, solid sportslig kompetanseplattform i mange år både før og etter dette.
Når fallskjerm-Kåre og "nei takk til annen stilling"-Hoftun ikke evnet å ta til seg tilstrekkelig læring og utvikling, tross støttehjul og privatundervisning som andre trenerspirer kunne misunne dem, må vi for en gangs skyld prøve å finne en trener som er smart nok denne gangen.
Og Eggen er beste referanse å måle dette mot.

De som tror/mener at Eggen bare er en gammel mann som prater tull og ikke forstår "dagens fotball" er på mange måter rett og slett ikke smarte nok til å jobbe i Rosenborg.
Dette bør for øvrig gjelde både trenere og spillere.
Vi har en sjanse nå til å finne en trener som i alle fall har kompetansegrunnlaget i orden til å, gjerne med Eggen som fritt valgt samtalepartner, kunne utvikle seg og laget til å bli noe mer enn slik det ble med de vi nettopp har sagt farvel til.

Jeg er ikke lei av Eggen. Jeg elsker at folk med solid kompetanse lar høre fra seg og omtales.
Bråket som Ingebrigtsen og Hoftun lar fremføre på sine vegne er jeg imidlertid lei av.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 03.10.2018 19:27    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
SHJINNJWÆST wrote:
Og som jeg sa, han ble for syk til å kunne påta seg et treneransvar bare et par år etter vikariatet sitt. Ingen langtidsperspektiv med andre ord


Da var Jösson, Perry & Co mye mer fremtidsrettet, ja.


Du må lese det jeg skriver lillegutt. At de gjorde en annen feilansettelse betyr ikke at å ansette nils arne eggen ville vært riktig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 03.10.2018 19:30    Post subject: Reply with quote

Lillegutt? Blir du mer edgy nå så dåner jeg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.10.2018 19:31    Post subject: Reply with quote

Briljerer virkelig på alle plan du. Du må lese det han skriver : var virkelig de nevnte egentlig mer fremtidsrettede valg, gitt en treners forventede halveringstid i fotballklubber? Med den informasjonen de satt med på tidspunktet?

Begrunn gjerne.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 03.10.2018 21:38    Post subject: Reply with quote

Der stallen var på vei etter 2010 så tror jeg Eggen ville vært akkurat rett mann til å lede. Her var det flere spillere som hadde gått gradene igjennom junior på vei opp og fram.

Værre jobb en Janne tviler jeg på at han ville ha gjort.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 03.10.2018 21:46    Post subject: Reply with quote

Eggen er da alltid rett mann til å lede RBK om han vil det selv. De som mener noe annet bør søke psykiatrisk hjelp snarest.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 03.10.2018 22:45    Post subject: Reply with quote

Bare for å friske opp:

Jeg kan ikke huske en mer markant forvandling av et fotballag som det vi så etter at Eggen tok over etter «se gresset gro» fotballen til Hamren.. Riktig nok var det litt for mange mann til pumpene offensivt. Vi bøttet plutselig inn mål i enkelte kamper men slapp også inn mange. Hvis jeg ikke husker feil var vi vel også kun et sleivspark av supermann mot FCK unna CL. (Eller blander jeg? Korriger meg gjerne).

I tillegg til en forståelse og innsikt av åndelige dimensjoner har mannen den ovenfor nevnte lederstil. En lederstil som helt sikkert var krevende. En av de morsomste sitatene jeg vet er Eggens svar til Mini da Mini klaget over lang trening og ville hjem: «Hold kjæft Mini! Æ har vært her sia 19xx!! (Ca).

At en leder på dette nivået er krevende er mer naturlig enn det motsatte. Kanskje til og med en forutsetning. Ikke for at det å være krevende er et mål, men fordi at usedvanlig gode resultater er krevende å oppnå. 2+2= fortsatt 4 altså.

Hadde Eggen fått fortsette et par år til er sannsynligheten ekstremt stor for at vi hadde unngått nedturen som kom etterpå.

Historien skal dømme heter det. De spesielt interesserte hadde en viss innsikt før Otto Ulseth skrev boka. Når det imidlertid sammenfattes slik det gjør nå blir det store bildet klart og tydelig:

Eggen ble behandlet som dritt. Etter alt han hadde gjort. Hoftun, Alstad, Svendsen, Skutle - alle solte seg i glansen av det Eggen hadde skapt. Til alt overmål kan det synes som de fikk en ide om at de selv var «Gud». Så de ikke bare kvittet seg med Eggen for å styre selv, men de gjorde det på en sjofel måte. Resten av historien er tragisk.

Hoftun burde vært bannlyst fra alle verv i RBK for lenge siden. At han fikk makten og posisjonene han gjorde er underlig.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
anders1
Proff


Joined: 09 Mar 2008
Posts: 284
Location: Bergen

PostPosted: 03.10.2018 23:09    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Bare for å friske opp:

Jeg kan ikke huske en mer markant forvandling av et fotballag som det vi så etter at Eggen tok over etter «se gresset gro» fotballen til Hamren.. Riktig nok var det litt for mange mann til pumpene offensivt. Vi bøttet plutselig inn mål i enkelte kamper men slapp også inn mange. Hvis jeg ikke husker feil var vi vel også kun et sleivspark av supermann mot FCK unna CL. (Eller blander jeg? Korriger meg gjerne).


Det er riktig at vi røk på bortemål i CL- kvalifiseringen det året. Riktignok kan jeg sjelden huske å ha sett RBK bli ydmyket verre enn i bortekampen mot FCK. Det var grusomt. I det hele tatt gikk det ikke så veldig ofte på skinner spillemessig under Eggens vikariat i 2010. Jeg husker FCK, Atletico hjemme og første kamp etter overtakelsen som særlig positive, ellers lugget det ofte. Ble vel ikke så fryktelig mye mål av det heller? Kombinert med en del uheldige opptredener i media (etter seriefinalen mot Vålerenga spesielt), satt hvertfall jeg med en følelse av at vikariatet ga gode resultater og var en fin ‘swan song’, men at tiden kanskje var moden for å gå videre. Jeg inbiller meg at mange delte det synspunktet i 2010, men jeg har ikke vært tilbake og sjekket i hvilken grad det manifesterte seg skriftlig her på forumet. Få så vel likevel for seg den da forestående ørkenvandringen under Jönsson / Perry. Det som dog var det virkelige problemet, og som for meg er den ordentlige ‘skampletten’, er at man ikke fant noen fornuftig plass til Eggen i det hele tatt. En motivert Eggen som øste av kunnskapen sin over en ny trener som delte hans filosofi ville ha vært perfekt. Desverre måtte vi vente 4 - 5 år før vi kom dithen.
Back to top
View user's profile Send private message
muppet
Proff


Joined: 11 Nov 2007
Posts: 266

PostPosted: 03.10.2018 23:38    Post subject: Reply with quote

Vi røk vel egentlig ved å bomme på ett par kjempesjanser og slippe inn unødvendig bortemål I hjemmekampen.
_________________
A job ain't nothing but work =)
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1565

PostPosted: 04.10.2018 00:43    Post subject: Reply with quote

Å velge JJ over Eggen kommer til å bli stående som den største skampletten i klubbens historie.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1025

PostPosted: 04.10.2018 04:45    Post subject: Reply with quote

Vi hadde vel et skudd i tverrligger, hvor FCK kontret og scoret bortemålet som avgjorde dobbeltoppgjøret.... Det er et av de bitreste tapene jeg har opplevd..
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1565

PostPosted: 04.10.2018 05:08    Post subject: Reply with quote

Var ikke tverrliggerskuddet Roar Strand på tampen i returoppgjøret, som hadde sendt oss videre? I hans siste sesong også, hadde vært perfekt avslutning. En purung Bakenga som bomma på åpent mål på Lerkendal mener jeg.

Ingen tvil om at det var den kampen hegemoniet i skandinavia for alvor skifta. Enda bitter.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 04.10.2018 09:24    Post subject: Reply with quote

Jo, skuddet til Roar var like før kampslutt. FCK scoret i første omgang.

Men synes at Ullsokken har begått et slett håndtverk med den boken sin, det legges ut påstander som fakta uten at motparten får komme til orde. Føler på meg at han er ute etter å lage kontroverser og markedsføre boka si, hverken mer eller mindre. Han har jo aldri hatt en høy stjerne på brakka og føler seg vel tilsidesatt siden ingen har spurt ham om å være RBKs neste trener! Wink
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 04.10.2018 11:44    Post subject: Reply with quote

Bakenga bommet ikke på åpent mål. Han nådde bare ikke ballen etter at Prica hadde skutt i stolpen alene med keeper, og havnet på rompa i forsøket på å nå den.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 04.10.2018 13:08    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Men synes at Ullsokken har begått et slett håndtverk med den boken sin, det legges ut påstander som fakta uten at motparten får komme til orde.

Nå er ikke biografier som denne det det havner veldig mange av i bokhylla mi, men en registrerer jo at de fleste som har fått navnet sitt nevnt på riksdekkende TV gjerne blir portrettert slik, med en dertil jevnlig føljetong med historier fra boka i VG og Dagbladet.

Og da er det vel slik sånne bøker fungerer er det ikke? Dette er ingen balansert nyhetsartikkel (i den grad det i det hele tatt finnes mere). Det er vel et portrett av verden, sett gjennom Nils Arne Eggens øyne.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2584
Location: Heimdal

PostPosted: 05.10.2018 10:45    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Bare for å friske opp:

Jeg kan ikke huske en mer markant forvandling av et fotballag som det vi så etter at Eggen tok over etter «se gresset gro» fotballen til Hamren.. Riktig nok var det litt for mange mann til pumpene offensivt. Vi bøttet plutselig inn mål i enkelte kamper men slapp også inn mange.



Hamren 2010 : 6-6-0 20-16 Snitt 1.66 mål scoret, 1,33 innsluppet
Eggen 2010 : 13-5-0 38-18 Snitt 2,11 mål scoret 1 mål innsluppet.

Husker jeg dro opp fra Oslo til hans første kamp. Mot Kongsvinger. Vi ledet 3-0 etter 11 min. 19900 tilskuere var i ekstase Smile

Anbefaler alle å høre/se Spesialpodcasten til Rasmus&Saga fra stua til Nils Arne ifm boka til Otto U. Siste jeg gjorde før jeg sovnet i går. Det gjorde godt etter den kampen.



RBK RBK RBK
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
chrisis87
Senior


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 103

PostPosted: 05.10.2018 22:20    Post subject: Reply with quote

Stor mann! Verdt å se kveldens Lindmo pga. Nils Arne <3
_________________
World needs bad men. We keep the other bad men from the door.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 05.10.2018 22:22    Post subject: Reply with quote

Helt fantastisk å høre på Nils Arne, som alltid. For en mann!
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 05.10.2018 22:24    Post subject: Reply with quote

Er bare å lytte og bruke Nils Arne for alt hva han er verdt så lenge vi har han her. For en mann. Slutter aldri å la meg imponere og fascinere. Synes også han ser ut til å være i bedre slag igjen (minus krykka). Hyggelig. Smile
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Opee
Junior


Joined: 04 Oct 2018
Posts: 3

PostPosted: 05.10.2018 23:00    Post subject: Reply with quote

Herregud som jeg savner RBK under den gylne Eggen-tiden..
For et angrepsspill, og for noen spillere vi hadde..

https://www.youtube.com/w...lssKIuUPd8


... Med en redusering av Prica på overtid Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.10.2018 23:44    Post subject: Reply with quote

Var andre tider når vi spilte mot Bundesliga den gang ja Razz

https://youtu.be/xcxRaiH-twA?t=510

Forøvrig noe av det mest hysteriske som er levert fra kommentatorplass Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongen
Senior


Joined: 12 Nov 2012
Posts: 128
Location: Oslo

PostPosted: 05.10.2018 23:47    Post subject: Reply with quote

Blir rent rørt når jeg hører Eggen prate om Rosenborg, hvor viktig klubben er for ham, og hvordan laget går foran enkeltpersoner. Så ikke Lindmo i dag, så vet ikke hvor mye som kom med, men var i salen i går. Han snakket blant annet om viktigheten av åpenhet rundt laget/treninger/brakka, og om sin rolle som nestor i dag. Han nevnte også såvidt noe om Kåre og Erik. Husker ikke helt hva han sa, men tror det var noe om at han håpet de kunne fortsette å snakke sammen?

Fikk inntrykk av at hele salen satt som tente lys nÃ¥r han Ã¥pnet munnen, og han oppførte seg litt som om han holdt foredrag til salen, heller enn at han snakket bare til Lindmo. 😊 Utrolig inspirerende og givende Ã¥ høre pÃ¥ enten han snakket om da sønnen døde, Rosenborg, eller hans generelle engasjement for det meste. Savner tiden da han sto pÃ¥ linja og viftet med armene, engasjerte journalister pÃ¥ alle sprÃ¥k, og sørget for at Rosenborg hadde sjanser og scoret mÃ¥l i bøtter og spann!
RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1884
Location: Selsbakk

PostPosted: 06.10.2018 01:52    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Jo, skuddet til Roar var like før kampslutt. FCK scoret i første omgang.



Jeg er enig i det meste som skrives, men at vi var bedre enn FCK i disse kampene stemmer ikke. Vi var mye dårligere, og kunne ha flakset oss til en seier, hvis den hadde gått stang inn..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 237, 238, 239 ... 258, 259, 260  Next
Page 238 of 260

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb