English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 245, 246, 247

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran

PostPosted: 09.08.2020 12:21    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Så selv om han var den som uttalte seg på vegne av klubben, bør man ikke peke på han som strategen bak dette.

Samme strateg bak da, som med Horneland. Da som rådgiver, nå som styremedlem.

Kilde?
Back to top
View user's profile Send private message
RBK_1917
Proff

PostPosted: 09.08.2020 13:48    Post subject: Reply with quote

Rånny wrote:
Gjort mye dumt i denne klubben de siste åra, men at Hoftun valgte Jönsson over Eggen er fortsatt sjokkerende Crying or Very sad

Det er den største skampletten i klubbens historie at Eggen ble nektet å fortsette som trener etter halvåret som vikar i 2010, og det gjør at jeg ALDRI kommer til å tilgi Hoftun igjen. Godt han først ble degradert til assistenttrener og deretter sparket Smile

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 09.08.2020 16:03    Post subject: Reply with quote

Hadde vi hatt en SD som kunne faget sitt så tror jeg at:
1. Han hadde sett at Eggen ville være klart å foretrekke framover.
2. Han hadde antakeligvis solgt inn Eggen slik at styret gikk for ham.

Inntrykket mitt var at Hoftun gikk for Janne. Det der gnålet med kontinuitet var bare tøv fra ende til annen. Enten ad-hoc rettferdigjøring i etterkant eller så var hele gjengen så håpløse at Senador sine tirader bør få stå uimotsagt når det gjelder sportslige besluttningstagere og dørvoktere fra den tiden.
robbie
Veteran

PostPosted: 09.08.2020 20:40    Post subject: Reply with quote

Det der med kontinuitet var jo uansett et falskt argument basert på at Janne er yngre. Det avhengte totalt på at Janne skulle bli fantastisk og bli værende i klubben i ti år. Det burde til og med Hoftun innse var urealistisk.

Dessuten er 4-4-2-ballen til Janne en dinosaur som ikke har endret seg stort siden Bob Houghton og Roy Hodgson landet i Malmö på 60-tallet.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 09.08.2020 23:25    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
PerO wrote:

Så selv om han var den som uttalte seg på vegne av klubben, bør man ikke peke på han som strategen bak dette.

Samme strateg bak da, som med Horneland. Da som rådgiver, nå som styremedlem.

Kilde?

Tat for lang tid å finne frem alle kildene som viser det.

Det enkleste er vel at fortsatt er organiseringa i klubben slik at styret bestemmer trener. Slik har det alltud vært i RBK.

Finnes masse artikler om at Bratseth sammen med Speider fant Hamren. Og så må du ta med alle artiklene om modernisering og utvikling til moderne klubb, fra Skutle, styret og også Hoftun etterhvert.

Dette strategivalget skjedde omtrent da Hoftun rykket opp etter KTE, og han var ikke varm i stolen.

Men Hoftun gikk jo ikke av, så han var nok ikke veldig uenig heller. Men strategen og den som tok avgjørelsen var han ikke. Han hadde aldri så stor makt under Skutle.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.08.2020 01:04    Post subject: Reply with quote

«Selv om Egil hadde den største respekt for Eggen både som fagmann og venn, følte han dette som en ren venneansettelse. Han ble sår og fornærmet over forbigåelsen.»

Utdraget er hentet fra boken «Mine kamper», biografien om Egil Olsen som slippes fredag. Den er skrevet av Alfred Fidjestøl.

Der kommer det frem at Olsen mener ansettelsen av Nils Arne Eggen og nå avdøde Kjell Schou-Andreassen som sjef for OL-landslaget i 1987 var en vennetjeneste.

Les mer: Drillo-påstand i ny bok: Mener Eggen fikk landslagsjobb som vennetjeneste

- Det var gode lag vi møtte på min tid med Rosenborg også. Det er bare en unnskyldning man kan bruke om at de andre landene har utviklet seg og blitt så mye bedre. De har ikke det. Alle utenlandske lag er for meg konkurrenter, det er ikke lag vi skal holde med.

Les mer: Glimt-sjefen møtte Eggen. Det han fikk høre der fikk Knutsen til å tenke: - Vi må ikke tro det
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende

PostPosted: 17.09.2020 10:10    Post subject: Reply with quote

Gratulerer med dagen til en av verdens beste trenere igjennom tidene. Om 365 dager så fyller mannen 80. Med de problemene han har hatt så kan det bli hans siste store dag, så får håpe de på Brakka klemmer til med noe supert Smile

- Torgeir Børven
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 17.09.2020 10:18    Post subject: Reply with quote

Hipp, hipp, hipp!

Den sannsynligvis viktigste personen i mitt liv som ikke kjenner meg.
moomoo
Veteran

PostPosted: 17.09.2020 11:51    Post subject: Reply with quote

Gratulerer med dagen Nils <3
For meg som for mange en person som står hjertet omtrendt like nært som familien.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 245, 246, 247
Page 247 of 247

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb