English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tore Reginiussen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 101, 102, 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Veteran

PostPosted: 18.12.2020 13:49    Post subject: Reply with quote

Vi takker Tore for en fantatisk innsats i klubben. Dette var et riktig punktum med tanke på hans fysiske forfatning. Han har fått tempoproblemer og neste sesong kunne vi fått "Peter Shilton" episoder. Dette er helt riktig avgjørelse. Tusen takk, Tore.

Nå får vi se den fantatiske spillerlogistikken til klubben komme til nytte.

Det virker jo som at klubben ikke ville ha ham med videre. Hvertfall at det ikke var helt opp til Tore selv.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Rutinert

PostPosted: 18.12.2020 13:52    Post subject: Reply with quote

Tore er helt klart en av de beste midtstopperne som vi har hatt, og kjennes litt vemodig at han drar nå, men synes han har slitt litt med det fysiske nivået og vært ujevn siste to sesongene og er nok bra at han takker av nå. Da er det spennende hva klubben gjør. Bør komme inn en ny klassestopper.

Last edited by enojado on 18.12.2020 13:53; edited 1 time in total
Back to top
Blodstrupmoen
Rutinert

PostPosted: 18.12.2020 13:52    Post subject: Reply with quote

Synes valget er riktig, men tore er en av de store bautane. Lojal og selvoppofrende.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 18.12.2020 13:54    Post subject: Reply with quote

Trist. Håper vi har en plan på det. Jeg mener at fremdeles i 2020 så er Tore Reg. vår beste midtstopper. Skulle gjerne sett han "faset ut" i løpet av 2021. Smile

Håper Holmar kan fylle skoene til Tore som en stabil, solid og trygg forsvarer og at vi kan få inn en makker til Holmar som er (minst) like god. Det vi har av backup i dag holder ikke. Jeg, som mange andre drømmer selvfølgelig om at Serbecic får et kjempegjennombrudd i RBK-drakta i 2021.

Dette burde/kunne og burde vært gjort med Tore som stopper nr.3. En mentor for en ny fast stopper. Men dessverre blir det ikke slik. :\
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 18.12.2020 13:58    Post subject: Reply with quote

Vi sparer vel 2-3 millioner i lønn her også. Det kommer godt med i bunnskrapt kasse.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 18.12.2020 13:59    Post subject: Reply with quote

Tore Reginiussen er også i følge VG Rosenborgs beste spiller så langt i år.

https://vglive.no/turneri...%C3%B8rsen

Har noen tatt årsbørsen i forumet i år?
Back to top
glimt
Senior

PostPosted: 18.12.2020 14:07    Post subject: Reply with quote

Gammel og treig, og fortsatt milevis foran Hovland. Det burde jo vært mulig med et mellomår, hvor TR kunne spilt for noe lavere lønn. Økonomiargumentet funker bare sånn passe. Det ville vært mye billigere å gi ham et siste år, enn å kjøpe og lønne en like god stopper.
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 18.12.2020 14:13    Post subject: Reply with quote

Planen er vel å gjøre plass for Serbecic vil jeg tro. Holmar/Serb + juniorer i bakhånd er en god plass å begynne om vi skal bygge ny backrekke.
Maro
Senior

PostPosted: 18.12.2020 14:20    Post subject: Reply with quote

Håper de finner en rolle til han i akademiet eller lignende. Dette er en mann vi vil ha i klubben
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 18.12.2020 14:27    Post subject: Reply with quote

Vemodig, men helt riktig. Fysisk form og lønn stemmer ikke overens med lønna hans i det hele tatt. Tror og håper dette er starten på en omfattende opprydding i stallen.
martibs
Rutinert

PostPosted: 18.12.2020 14:36    Post subject: Reply with quote

Takk for alt, Tore. Blir stående igjen som en av de store i historien. Det er riktig tidspunkt å avslutte på nå.

På tross av den fine RBK-karrieren han har bak seg, er det ergelig å tenke på hva som kunne ha vært, da de gjerrige gnomene i TIL ikke slapp ham da vi først var interessert. Enden på den visa var at han istedet gikk til Danmark, uten at TIL fikk noe mer penger av den grunn.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 18.12.2020 14:44    Post subject: Reply with quote

Takk for alt.

Vil huske deg for de sesongene hvor du var enestående. Tror det er lurt at du gir deg nå, mens du enda leverer OK...
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 18.12.2020 14:55    Post subject: Reply with quote

Tore har levert bra helt til det siste han, er mange andre jeg kunne tenkt meg ut før Tore.

Takk for lang og tro tjeneste! Legende imo.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 18.12.2020 15:05    Post subject: Reply with quote

Fantastisk spiller. En av de virkelig store spillerne de siste 15-20 årene. Utrolig å tenke på at han så godt som har spilt alt siden han kom hit, med unntak av når akillesen røk. Tore som slet så mye med skader tidlig i karrieren men som i RBK knapt har vært ute bortsett fra den nevne skaden.

Takk for alt du har gjort for klubben! Vært en viktig brikke i RBK og RBK forsvaret i de litt over 8 årene han har vært her.

Synd at han ikke får avslutte karrieren sin i RBK, hvis det er slik at han vil spille enda et år. Må vel nesten være pga lønnen. Men om han hadde tatt et saftig lønnskutt så burde han jo kunne få vært stopper nr 3 i året som kommer.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 18.12.2020 15:47    Post subject: Reply with quote

En bauta og en lederskikkelse. Forstår grunnen og spesielt økonomien,han hadde nok fortsatt ett år til uten Korona. Gjetter på at han tar ett siste år i Ranheim hvis de lykkes i play offen
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 18.12.2020 15:50    Post subject: Reply with quote

Altså ikke Tore selv som har tatt denne avgjørelsen, men klubben.

Blir spennende å se om han for eksempel tar et par sesonger i Tromsø før han legger opp.

- Torgeir Børven
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 18.12.2020 16:12    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært kjekkere om han fikk spilt siste RBK-sesong foran publikum - nå forsvinner han uten at noen fikk gitt han en siste applaus - det hadde han fortjent.

Men det får vi ikke gjort noe med. Kjekt at han fikk seg et mål i sin siste hjemmekamp - med hodet.

1000 takk for kjempeinnsats i mange år og lykke til videre!!
thomas_katt
Proff

PostPosted: 18.12.2020 16:19    Post subject: Reply with quote

Rånny wrote:
Altså ikke Tore selv som har tatt denne avgjørelsen, men klubben.

Blir spennende å se om han for eksempel tar et par sesonger i Tromsø før han legger opp.

Nå ryktes det vel at Gamst Pedersen har prøvd å lokke han til Alta IF, uten at jeg tror at det er veldig aktuelt. Tore har en gang sagt at alt annet enn spiss-plassen på Alta IF er dealbreaker, om han skal avslutte der Very Happy

Tror faktisk han avslutter karrieren. Familien er godt etablert i Trondheim, og klarer ikke å se for meg at de flytter for at Tore skal spille oldboys, selv om det skulle være snakk om i eliteserien ...

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 18.12.2020 16:41    Post subject: Reply with quote

Bauta ja. Trist, men tiden er inne for Rosenborg å fornye seg, og jeg synes det er mye bedre med spillere som avslutter mens de er gode enda. Bare utrolig kjipt at han ikke får avsluttet foran et fullsatt Lerkendal, det hadde Tore fortjent.
Back to top
enojado
Rutinert

PostPosted: 18.12.2020 16:59    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Vi sparer vel 2-3 millioner i lønn her også. Det kommer godt med i bunnskrapt kasse.

En kilde sier at det er nok her det ligger. Har klubben hatt økonomi til det så hadde klubben sannsynligvis reforhandlet kontrakten med lavere lønn med et års forlengelse med Tore. Nå er klubben i en situasjon hvor de må prioritere hardt og prioritere ressurser og midler på noen som kan styrke laget og ergo vil dette koste litt.
Da håper jeg de ikke "sparer seg til fant".
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 18.12.2020 17:05    Post subject: Reply with quote

Riktig grep av klubben, alt tatt i betraktning. Regner med at det uansett blir vanskelig å selge Hovland (og kanskje også Valsvik) så det er grenser for hvor mange rutinerte stoppere vi skal ha med videre i tillegg til Holmar som også er en rutinert kar. Frigjør sårt trengte midler også.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 18.12.2020 17:47    Post subject: Reply with quote

Vemodig, men også forståelig. Jeg skulle imidlertid gjerne sett ham et år til hvor han hadde en mer mentor-rolle overfor Ceide og Serbesic, eksempelvis.

Takk for laget, uansett! Det har vært en flott reise.
larsarus
Legende

PostPosted: 18.12.2020 19:21    Post subject: Reply with quote

Rånny wrote:

Tipper han tar en sesong i Celtic, og en i Ranheim, før han legger opp.
2mas
Sjef

PostPosted: 18.12.2020 20:30    Post subject: Reply with quote

- Det er sjeldent at spillere blir så lenge i en klubb som det jeg har vært i Rosenborg. Alt har sin tid også i fotball. På et eller annet tidspunkt var det så enkelt som at tida mi her var over. Den dagen har kommet nå. Det lever jeg fint med, innleder lagkapteinen til rbkweb.no.

- Hvordan var det ikke å få styre din egen Rosenborg-framtid?

- Jeg har stor forståelse for at ting ble som de ble. Jeg har fått styre framtida mi her i mange år og fått vært med på utrolig mye. Jeg har fått noen fantastiske opplevelser og vunnet titler. Jeg har fått opplevd det som er mulig å få oppleve som fotballspiller i Norge. Jeg sitter igjen med veldig, veldig mange gode minner.

- En av begrunnelsene for at du ikke får ny kontrakt er økonomi. Kom dere så langt at dere snakket om å gå ned i lønn for å få fortsette?

- Vi kom egentlig aldri så langt at vi begynte å diskutere noe konkret. Det var mer en avgjørelse om at de ikke hadde mulighet til å gå inn i forhandlinger. Det aksepterte jeg på en veldig grei måte.

Les mer: - Det har vært et eventyr!

- Det har vært en dialog med Tore, og vi har på mange måter brukt tid på å finne ut hva vi skal gjøre. Vi er kommet til et punkt der en spiller blir 35 år, og når vi snakker om å bygge noe nytt, må vi gjøre noe med det. Oppi det hele med økonomi og mange spillere i samme posisjon, må vi begynne et sted, sier Hareide til Adresseavisen.

(...)

Han opplever at Reginiussen har forståelse for beslutningen.

- Han hadde forståelse for at vi måtte handle som vi gjør. Det å inngå samtaler om en ny kontrakt, hadde ikke hensikt nå, sier RBK-treneren.

Les mer: Hareide om kapteinens exit: - Når vi snakker om å bygge noe nytt, må vi gjøre noe med det

Avgjørelsen om han kommer til å fortsette karrieren er foreløpig ikke tatt, og Reginiussen synes det er vanskelig å hugge noe i stein.

– Det skal litt til for at jeg fortsetter karrieren en annen plass, men fotballen er uforutsigbar. Plutselig dukker det opp et eller annet man ikke kan si nei til. Da får man ta en vurdering, men det å bryte opp familien og flytte, det skal mye til, sier han.

For – som Reginiussen selv sier – det er hans behov som har kommet i fremste rekke lenge.

– Jeg har vært egoistisk i mange år, og tenkt på meg selv og hva som er best for meg og karrieren. Prioriteringene har vært knallharde sånn sett. På et eller annet tidspunkt kommer tiden der det er andre hensyn å ta enn det fotballmessige, sier han.

Les mer: Avslørte nyheten for lagkameratene: - Det var spesielt

– Er det noen andre karrierer som kan være interessante?

– Jeg har jo en påbegynt fysioterapiutdannelse, så kanskje jeg får fullført den. Jeg har ikke kommet så langt at jeg har tenkt så mye på livet etter fotball. Nå skal jeg først og fremst bruke litt tid på å stake ut en ny kurs. Jeg finner helt sikkert noe spennende å gjøre.

På spørsmål om finnmarkingen nå tenker seg hjem igjen er han tydeligere.

– Jeg ser for meg at mest sannsynlig så blir jeg nok i Trondheim en stund til, vi er etablerte her her og bodd i byen i ni år. Ungene er født og oppvokst her og fruen har jobb. Så i første omgang blir vi her, så får vi se etterhvert.

Les mer: Tore om framtiden: – Det skal litt til før jeg fortsetter karrieren i en annen klubb

Dersom Ranheim skal være aktuelt, må vel lillebroren fortsette. Men likevel mest aktuelt dersom Ranheim mot formodning rykker opp?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pirlo
Veteran

PostPosted: 18.12.2020 22:08    Post subject: Reply with quote

Tore Reginiussen er en legende som har vært med laget i medgang og motgang. Har nesten alltid gode kamper, og de mindre gode kampene har innsatsen alltid vært der i bunn. Takk for alt!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 101, 102, 103, 104, 105  Next
Page 102 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb