English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tore Reginiussen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 98, 99, 100

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Huber
Veteran

PostPosted: 12.10.2020 07:19    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Det handler ikke om å beholde Tore for å beholde han, men at vi må begynne med å kvitte oss med folk i riktig ende, altså de som er dårligst. Tore har vært vår klart beste stopper nå i årevis. Det ville vært fullstendig meningsløst å kvitte seg med han når man har flere andre stoppere som er mye dårligere. Det er vel ikke så jævlig vanskelig å forstå ? Det handler om å konkurranseutsette alle posisjonene på banen, og få en naturlig utvelgelse med hvem som fungerer best. Foreløpig har ikke utfordrerne vært gode nok til å ta plassen fra Tore. Da må man finne bedre utfordrere, ikke kaste ut han som er det beste alternativet man har. Når man har skaffet et bedre alternativ, så kan man begynne å snakke om å kvitte seg med Tore. Dog legger han vel sannsynligvis opp nå, så hele diskusjonen blir unødvendig uansett.

Det er faktisk helt uvesentlig at TR har vært vår klart beste stopper i årevis når det er snakk om fremtiden. TR er ikke markant bedre enn Hovland eller Valsvik lenger, og TR har hatt en negativ utvikling de siste par årene, noe som bare er naturlig med tanke på at han vil være 35 år før neste sesong knapt er igang.

Dersom vi går ut fra at Holmar holder det nivået vi håper så må vi ha inn en ny partner til han.

I tillegg må vi ha to backup-stoppere i troppen.

Klubben har allerede TR, Valsvik, Hovland og Besim under kontrakt.

La oss si at Besim er god nok til å være stopper nummer 3 neste år, da står vi igjen med en plass i troppen.

Forskjellen på TR, Hovland og Valsvik er ikke lenger større enn at det er lønna som bør være avgjørende for hvem som er 4. valget.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 12.10.2020 07:54    Post subject: Reply with quote

Tore er klart bedre enn Valsvik, og Hovland har en tabbefrekvens som overgår de fleste midtstopperne i Eliteserien, så jo, Tore er et ganske så klart førstevalg sammen Holmar akkurat nå i mine øyne. Da skal man naturligvis ikke kvitte seg med han før man har på plass en minst like god erstatter. Derimot tipper jeg Tore legger opp nå når EM røyk og det i beste fall er 2 sesonger til før neste CL/EL kvalikk. Vi kan ikke gå til seriestart med Hovland som et 1.valg på stopperplass.
Huber
Veteran

PostPosted: 12.10.2020 08:50    Post subject: Reply with quote

Tallene er uenig med deg. Om vi sammenligner tallene for TL i år for Hovland og TR så er det relativt jevnt mellom Hovland og TR, der de er vinner på litt forskjellige områder.

Det bør uansett ikke være snakk om hvem som er 2. stopper i klubben, men hvem som er 4. stopper i klubben. Muligens 3. stopper dersom Besim ikke er god nok.

Vi kan uansett ikke gå inn i en ny sesong med en 35-åring som 1.valg på stopperplass. En sesong hvor vi må fokusere på å bygge noe for året etter igjen.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 12.10.2020 09:44    Post subject: Reply with quote

Ikke veldig store forskjeller på tallene, nei. Vi både scorer og slipper inn mer mål de kampene Hovland spiller, og tar hakket flere poeng i snitt, mens Tore har den beste raten mellom scorede og innslupne mål. Hovland har dog lavest plassert motstander i snitt (fordi han var vraket til fordel for Valsvik i den tøffe sesongstarten).

Tore er likevel i mine øyne et langt tryggere valg, rett og slett fordi han er en forutsigbar spiller som gjør de oppgavene han har, i motsetning til Hovland som ofte mister posisjon og mann, og trenger nødhjelp. Det hemmer oss, det binder opp spillere som ikke tør å støte ut og komme for langt unna, i tilfelle det blir en mann fri. Det gjør at det er lettere å planlegge og sette et godt strukturert forsvar over tid uten Hovland på banen, det vil (tror jeg) gjøre oss bedre både offensivt og defensivt, og det er noe tallene ikke vil plukke opp all den tid Hovland faktisk er her og spiller 3/4 av kampene.

Jeg tror strengt tatt svaret på mellomlang sikt er 'ingen av delene'. Hovland er ikke god nok, og Reginiussen kommer nok til å legge opp med mindre han blir ordentlig sweettalket med. Vi har allerede erstatteren til disse to i Eyolfsson, og det skulle overraske meg mye dersom vi ikke nå var på jakt etter en litt annen type som førstevalg sammen med islendingen.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 12.10.2020 10:05    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Tallene er uenig med deg. Om vi sammenligner tallene for TL i år for Hovland og TR så er det relativt jevnt mellom Hovland og TR, der de er vinner på litt forskjellige områder.

De tallene er i beste fall en kuriositet og faktisk 100% ubrukelige til å bedømme enkeltspillere. For det første så sier de ingenting om hvordan disse baklengsmålene kommer. Det er ingen automatikk i at et baklengsmål kommer pga feil hos midtstopper f.eks. I tillegg snakker man om forskjellige kamper, mot forskjellige lag og med forskjellige lagkomposisjoner. Skal det ha noe for seg så må man begynne å analysere hvordan de enkelte spillerne er involvert i situasjonene som fører til baklengsmål, fra man mister ballen til den ligger i nota.

Det vi kan være enig om dog, er at laget trenger en annen type midtstopper enn de vi har. Pr. nå så har vi 4 murbrekkere, som alle bidrar ganske minimalt når vi har ballen i laget.
Huber
Veteran

PostPosted: 13.10.2020 10:08    Post subject: Reply with quote

Ja, det kan selvfølgelig ikke være slik at du har ett personlig bias som blir avslørt når en faktisk ser på tallene?

Det å utelukkende analysere mål blir strengt tatt heller ikke en god måte å analysere på all den tid to spillere kan gjøre den samme feilen og det blir mål etter den ene feilen, men ikke etter den andre.

Om du ser på Eliteserien 2019 hvor TR spilte 24 kamper, og EH 28 så er det fortsatt relativt jevnt mellom de, med en liten fordel til EH.

I Europa League så er dog tallene noe bedre for TR.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 13.10.2020 10:25    Post subject: Reply with quote

Jeg vil påstå at Tore og Hovland på lagnivå er statistisk helt like i 2019 (der er Valsvik vinneren, om enn med betraktelig færre kamper), men igjen har Hovland spilt mot litt svakere motstand. Det er vel ganske enkelt fordi vi har valgt noen 'enkle' kamper å hvile førstevalget Tore i.

Det er ikke noen avgjørende og varig forskjell mellom stopperne i statistikken på hvordan tilstedeværelsen påvirker lagets prestasjoner. Og mye av det skyldes selvsagt at Reginiussen og Hovland har spilt de aller fleste kampene sammen. Dermed må man inn på konkret detaljert involveringsstatistikk på enkeltspilleren for å kunne plukke noe.

Last edited by zaphod81 on 13.10.2020 10:27; edited 1 time in total
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 13.10.2020 10:27    Post subject: Reply with quote

Statistikk i fotball får deg bare litt på vei, og i en del tilfeller er dette blindspor. Eksempelvis er Søderlund 2015 den mestscorende spissen vi har hatt de siste 23 årene, men man finner ikke mange som mener han er en spesielt effektiv spiss allikevel. Det er i det hele tatt forsvinnende få som en gang vil trekke ham frem på en toppliste for spisser i Rosenborg, selv om kun tre mann har scoret mer enn ham siden 1960.

Hovland gjør for mange (enkle) feil. Det hjelper ikke om mange av disse ikke direkte fører til mål, men det er episoder som hemmer kollektivet på den ene eller andre måten. Om han spiller ballen i beina på motspiller som står høyt i banen eller rygger inn i mål fem meter fra ballfører og ingen av disse episodene ender opp i mål, så er det fortsatt høyst kritikkverdig uavhengig av statistikken.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.10.2020 10:28    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Ja, det kan selvfølgelig ikke være slik at du har ett personlig bias som blir avslørt når en faktisk ser på tallene?

Det å utelukkende analysere mål blir strengt tatt heller ikke en god måte å analysere på all den tid to spillere kan gjøre den samme feilen og det blir mål etter den ene feilen, men ikke etter den andre.

Om du ser på Eliteserien 2019 hvor TR spilte 24 kamper, og EH 28 så er det fortsatt relativt jevnt mellom de, med en liten fordel til EH.

I Europa League så er dog tallene noe bedre for TR.

Du kan liste så mye generelle tall du vil, men de sier faktisk ingen verdens ting om den kvalitetsmessige forskjellen på 2 individuelle spillere. Om Hedenstad klipper ned en spiller på klønete vis og lager straffe, eller Skjelbred slurver i presset så motstander får tid og rom til å klistre ballen i krysset så har det lite med nivået til hverken Reginiussen eller Hovland å gjøre.

Det er utallige faktorer som spiller inn på slike tall, ikke minst kvaliteten på motstander og hvordan laget som helhet opptrer. Ser man på baklengsmål hvor den enkelte er direkte involvert så begynner man å komme innpå noe, men å utelukkende telle lagets baklengsmål og automatisk anta at stopperne har skylden, som er det du i praksis gjør, og presentere det som et slags fakta på nivåforskjellen mellom 2 spillere blir bare useriøst.
Rånny
Legende

PostPosted: 18.10.2020 14:39    Post subject: Reply with quote

– Jeg må ha med topp motiverte spillere som kan kjempe om en plass på laget. Om vi skal kunne kjempe om mesterskap, må stallen være så god som mulig, med så godt motiverte spillere som mulig. Om Tore vil det selv, vil vi definitivt ha ham med videre, sier Åge Hareide til Adresseavisen.

Derfor har de heller ikke hatt «den praten» vedrørende framtida.

– Jeg har ikke fått gjort det, men det skal jeg selvsagt gjøre. Samtidig har det ikke bråhast. Det er ti kamper igjen, og om Tore selv trenger å fundere litt, så skal han få lov til det, sier Hareide, som også er åpen for å bruke Reginiussen mer som en rotasjonsspiller i 2021, om «kroppen» til midtstopperen har behov for det.

Jeg tipper Tore har lyst til å være med på prosjekt Hareide i en sesong, og at han har lyst til å avslutte med seriegull. Så tror han tar en sesong til.

https://www.adressa.no/10...7427b.html

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.10.2020 21:33    Post subject: Reply with quote

– Det er vanskelig å si ennå. Det er ikke tatt noe beslutning den ene eller andre veien med tanke på hva jeg gjør neste år. Men det er klart, man blir jo bare eldre og eldre for hver gang man har denne samtalen. Det er ikke noen tvil om at det tikker mot slutten.

(...)

– Vi får se utover høsten, med tanke på kropp og form, og ta en beslutning før klokkene ringer julen inn.

Les mer: RBK-kapteinen vet ikke om han fortsetter: – Ingen tvil om at det tikker mot slutten
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
håpløs
Rutinert

PostPosted: 18.10.2020 22:37    Post subject: Reply with quote

Lukter det ikke en 2.plass på det VM-kval-laget der..
Så spørs det om Tore nå blir tatt med, men det er jo bare å prestere.
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 20.10.2020 01:09    Post subject: Reply with quote

https://www.altaposten.no...qzFcXvvJN4

Tores far på sykehus med brudd i ryggen.

- Torgeir Børven
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 20.10.2020 03:54    Post subject: Reply with quote

Står vel onkel i teksten.
2mas
Sjef

PostPosted: 20.10.2020 19:12    Post subject: Reply with quote

Ja, Trond er onkel, og Torfinn er pappa.
Back to top
otters
Rutinert

PostPosted: 27.10.2020 22:21    Post subject: Reply with quote

Status på skade, noen som veit?
Bye
Veteran

PostPosted: 28.10.2020 10:12    Post subject: Reply with quote

Tja, sånne ryggbrudd tar gjerne litt tid vil jeg tro, han er nok ikke tilbake som fysio før tidligst neste år.

Hvis du tenker på Tore så veit jeg ikke.

(klarte ikke dy meg.)
2mas
Sjef

PostPosted: 01.11.2020 22:58    Post subject: Reply with quote

- Det er vel liten tvil om at det begynner å nærme seg slutten for meg på landslaget. Det er nok andre som skal stå fram og spille der i årene som kommer. Så får du tolke det som du vil, uttaler Reginiussen til rbkweb.no.

- Har du hatt en prat med Lars Lagerbäck om det?

- Vi har snakket sammen.

(...)

- Når tar du en avgjørelse på om du fortsetter karrieren i Rosenborg?

- Vi får se. Det er ikke tatt noen endelig beslutning på det. Det er noen vurderinger som ennå skal gjøres. Vi snakker sammen. Det blir vel tatt et valg ganske snart.

Les mer: - Andre som skal stå fram og spille
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.11.2020 20:44    Post subject: Reply with quote

– Det lå vel litt i kortene. Min tid på landslaget var vel forbi da vi røk mot Serbia.

(...)

Reginiussen forteller at han og landslagssjef Lars Lagerbäck tok en prat på forrige samling.

– Han skjønte vel at det var den veien det gikk, sier RBK-kapteinen.

Les mer: Snakker ut om Norge-exiten. Nå kan avgjørelsen påvirke RBK-fremtiden

Landslagskaptein Stefan Johansen sier til Nidaros at han kommer til å savne Reginiussen på landslaget.

– Han var først og fremst en god spiller. Han har bevist over en lang periode hva han er god for. I mine øyne er han en skikkelig god midtstopper, som har vært viktig for landslaget over en god periode, sier Johansen til Nidaros.

– Jeg vil også trekke fram typen han er utenfor banen. Han er en lederskikkelse. En som har tar stort ansvar både på og utenfor banen. Han er en humørspreder, så det kommer til å bli et savn, sier Johansen.

Les mer: RBK-kapteinen gir seg på landslaget - hylles av landslagskapteinen

– Jeg syns fremdeles fotball er artig, jeg kjenner at kroppen er bra og det funker greit på banen.

– Jeg har alltid sagt at hvis jeg skal være med her, så skal det ikke være for å bare være med. Jeg skal ha hundre prosent lyst. Det er alt eller ingenting. Hvis jeg kjenner at lysten er bra og kroppen er der, så setter vi oss ned, så tar vi en prat. Vi blir sikkert enige, sier RBK-kapteinen.

Hareide-prosjektet har han tydelig tro på og Reginiussen har også fått utviklingsmål som han inspireres av.

– Jeg liker at vi jobber mye med å utvikle det offensive spillet. Også vi forsvarsspillere, vi får høre hvordan vi kan bli enda bedre med å spille oss ut bakfra, bygge og få utviklet spillet enda mer. Det er definitivt et utviklingsområde for meg og noe som er spennende å jobbe og bruke tid på.

Les mer: Hareide har overbevist RBK-kapteinen. Nå lover han snarlig avgjørelse på fremtiden.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 98, 99, 100
Page 100 of 100

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb