English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Klubbadministrasjonen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 22.08.2012 21:31    Post subject: Reply with quote

Quote:
og Dyrhaug beskriver januar og februar som den
vanskeligste tiden; da skjønte de at arbeidsstokken måtte reduseres.

Dette er jo noe så usannsynlig underlig. Har tåka virkelig vært så tett der nede på Lerkendal? Jeg trodde oppriktig talt at dette var noe som alle visste siden 2009, men som ingen snakket for høyt om.

Og hvordan kom de egentlig frem til kun 10. Erfaringsdata fra Brann samt bedriftsøkonomisk teori tilsier kun en resultatforbedring på 5 milliloner kroner.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Veteran

PostPosted: 22.08.2012 21:39    Post subject: Reply with quote

Enig. Overraskende at Dyrhaug ikke visste bedre. Det sier jo sitt når folk tydeligvis visste mer og var mer bekymret for økonomien enn Dyrhaug som jobbet i RBK. Det må vel si litt om Dyrhaug også.

Det skal sies at hun var kanskje den som tok tak når situasjonen trengte det. Men jeg synes det er for mildt med sluttpakker. Minst 15stk skulle fått oppsigelsesvarsel på dagen i den situasjonen som artikkelen refererer til. Deretter burde man sett på muligheten for kanskje å si opp enda flere.

Det virker som Dyrhaug var den beste blant innkompetanses sentrum; Brakka på Lerkendal.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 22.08.2012 23:13    Post subject: Reply with quote

Er vel også litt med formuleringa fra journalisten. Dette er vel fase tre eller noe slikt i innsparinga.

Miami; riktig at regninga ble kjent tidligere, min forbauselse gikk mer på at oppryddinga avslørte hvor mye dårlig økonomisk håndverk som var gjort tidligere, og at dette ikke kom fram i adressa.

Dagens styre og dagens administrasjon er den beste klubben har hatt på lenge. Syns kombinasjonen av godt styre, god administrativ ledelse og god sportslig satsing, gjør at framtida ser bedre ut enn på lenge. Men det har jeg forsåvidt skrevet før. Det er vel også grunnen til at jeg har latt meg irritere over den grenseløse pessimismen som mange har kommet med til stadighet.

Hadde klubben sparka Hoftun og JJ, slik spesielt de to herrer ovenfor her har ivret så sterkt for, ville vi være satt langt tilbake sammenligna med der vi er nå, med et slagkraftig lag og en klar og tydelig retning på satsinga.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 22.08.2012 23:23    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Strand wrote:
Selvfølgelig fungerer det ikke med medlemmene. Finner ikke ett fanstyrt/fankontrollert idrettslag på toppnivå i sin respektive sport og nasjon, som omsetter for så store summer og hvor medlemmene faktisk fungerer.

Eierskap uten ansvar.
Joda, men ikke i Norge, eller tildels i Brann hvor det har vært noen grupperinger som har tatt noen tak. Men i Tyskland har medlemmene stor makt og de er godt organiserte. Til stor irritasjon for klubbens styre og stell mange ganger.

Hvor stor del tar de i aktiv styring av klubben? Men om det skulle fungere en plass er det ikke overraskende at det er i nettopp Tyskland!
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.08.2012 01:23    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

Og hvordan kom de egentlig frem til kun 10. Erfaringsdata fra Brann samt bedriftsøkonomisk teori tilsier kun en resultatforbedring på 5 milliloner kroner.

Nå gjelder ikke automatisk teoriene du har lest om på samme måte i fotballen, mye fordi man ikke kutter både mann og det arbidet han gjør på et samlebånd. Du kutter ikke nødvendigvis i reell inntjening når du kutter en ansatt i fotballen, fordi du ikke kutter en "post osm sitter i telefonen og selger varer". Erfaringer fra Brann bør man ellers aldri lene seg på syns jeg, de klarer på mystisk vis å gjøre enda dårligere valg enn oss...

RBK har vært veldig tydelig på hvordan de ligger an hittil i prossessen.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.08.2012 07:07    Post subject: Reply with quote

Nå må du huske på at jeg har hatt rett i det meste jeg har uttalt om økonomien siden 2009.

Deg selv, Kristobal, PerO, Adressa, Brakka osv. har hatt det meste feil. Allikevel den nedlatende tonen...

Det er jo ikke til å komme unna at det er tatt tak. En ting som er positivt er at det settes inn midler i 11'ern. Mange ville nok ha spart inn så det holder også der med det resultatet at de kortsiktige inntjeningen daler under den nederste rødstreken.

Til gjengjeld er ikke tiltakene utenfor 11'ern sterke nok, og millionene renner fortsatt ut av kontoen på aktivitet som ikke forrenter seg.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 23.08.2012 07:31    Post subject: Reply with quote

Ja, spesielt er det helt merkelig for meg at man skal ha seniorrådgivere som skal drive med samfunnsansvar og Røde Kors arbeid i en tid der klubben skriker etter cash for å drive med fotball. Helt på villspor.

RBK er ikke Statoil. Det er en fotballklubb. Det må folkene forstå at det er det den er, ingenting annet.

Vel og fint med å samfunnsansvar, men det får evt komme senere gjennom andre ting enn å gi masse penger til Røde Kors samt ha ansatt et helt apparat for å ta for seg samfunnsansvar.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.08.2012 07:49    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Nå må du huske på at jeg har hatt rett i det meste jeg har uttalt om økonomien siden 2009.

Deg selv, Kristobal, PerO, Adressa, Brakka osv. har hatt det meste feil. Allikevel den nedlatende tonen...

Du har spådd regnvær hver eneste dag i 10 år, at det til slutt begynner å regne vil ikke si at du er en spåmann. Selv en ødelagt klokke viser riktig tid et par ganger i døgnet.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 23.08.2012 08:33    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

Det er jo ikke til å komme unna at det er tatt tak. En ting som er positivt er at det settes inn midler i 11'ern. Mange ville nok ha spart inn så det holder også der med det resultatet at de kortsiktige inntjeningen daler under den nederste rødstreken.

Til gjengjeld er ikke tiltakene utenfor 11'ern sterke nok, og millionene renner fortsatt ut av kontoen på aktivitet som ikke forrenter seg.

Dette er dagens vits.

Du har hatt rett i at underskuddene har vært for store og at administrasjonen har vært for stor. Applaus... det var alle de andre enige i også.

Ellers har alle analyser og kamuflerte påstander om ulovligheter etc bare vært tull.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 23.08.2012 08:39    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

Dagens, ukas, tja, tiårets mest illustrative sitat Smile
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 23.08.2012 09:43    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
ace wrote:
Strand wrote:
Selvfølgelig fungerer det ikke med medlemmene. Finner ikke ett fanstyrt/fankontrollert idrettslag på toppnivå i sin respektive sport og nasjon, som omsetter for så store summer og hvor medlemmene faktisk fungerer.

Eierskap uten ansvar.
Joda, men ikke i Norge, eller tildels i Brann hvor det har vært noen grupperinger som har tatt noen tak. Men i Tyskland har medlemmene stor makt og de er godt organiserte. Til stor irritasjon for klubbens styre og stell mange ganger.

Hvor stor del tar de i aktiv styring av klubben? Men om det skulle fungere en plass er det ikke overraskende at det er i nettopp Tyskland!
Nå har jeg ikke tid til å gå så veldig i dybden på dette. Men de har jo 50+1 modellen i Tyskland som gir medlemmene all makt, unntatt i klubbene Bayer Leverkusen og Wolfsburg, som er å regne som rene bedriftslag.

Så når det mobiliseres i Tyskland, så mobiliseres det. Et eksempel jeg kan dra kort her er fra Schalke 04, som førte til Magaths avgang. Magath er som kjent en kjøpeglad herremann og kjøper spillere i øst og vest. Medlemmene ville ha ham ut og iverksatte et medlemsmøte for å vekke liv i en sovende paragraf som sa at alle kjøp over € 300 000,- skulle godkjennes av medlemmene. Dette ville ikke Magath akseptere. Og snipp, snapp, snute så var han ute. Dette er kortversjonen.

En samstemt medlemsmasse kan utrette mye, også i Norge om man legger alle andre kjepphester og krangler til side. Men vi er altfor snille her oppe, godtar det som blir sagt uten å opponere. Så ser mørkt på en mobilisering gitt.
Strand
Veteran

PostPosted: 23.08.2012 09:49    Post subject: Reply with quote

Der er jeg helt enig, nordmenn er altfor opptatt av å være venner med alle og da blir det slik det er.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.08.2012 20:42    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Du har spådd regnvær hver eneste dag i 10 år, at det til slutt begynner å regne vil ikke si at du er en spåmann. Selv en ødelagt klokke viser riktig tid et par ganger i døgnet.

For et par år siden hadde Rosenborg solide midler på bok, og den katastrofale økonomistyringa har faktisk pågått uavbrutt de siste årene. Det er langt fra noen nyhet at klubben har blitt vanstyrt økonomisk. Det at du først nå har oppdaget at økonomistyringa har vært katastrofal betyr ikke at den ikke har vært det over mange år.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 23.08.2012 21:01    Post subject: Reply with quote

... og Konesseur fortsetter i sedvanlig stil, med å ta mannen og ikke ballen Rolling Eyes

Edit: Siste setning slettet i tråd med diplomatiske retningslinjer Wink

Last edited by Hentesveis on 23.08.2012 21:42; edited 1 time in total
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.08.2012 21:30    Post subject: Reply with quote

Tøys. Jeg understreker ganske enkelt at den katastrofale økonomistyringa har pågått gjennom hele perioden der jeg har påstått at klubben har hatt en katastrofal økonomistyring, og svarer med samme mynt på de nedlatende kommentarene.

Hadde for eksempel Kristobal eller PerO hatt noe som helst rett i at økonomistyringa var formidabel hadde jeg selvfølgelig innrømmet at jeg tok grusomt feil og at de var dyktige, og ikke tippende vittigfjomper.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 23.08.2012 21:30    Post subject: Reply with quote

Nå er du ganske hard på mannen selv, Hentesveis. Smile

Vær venner og diskutér med respekt, alle sammen.

#diplomati
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Wannebo
Veteran

PostPosted: 23.08.2012 21:40    Post subject: Reply with quote

Du er en fiffig skrue, Konesseur. Hørt uttrykket "blind høne finner også korn" før?
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 23.08.2012 21:41    Post subject: Reply with quote

OK, jeg er enig. Mente ikke å være så hard mot Konesseur, men syns kanskje han tok mannen litt vel hardt...

# Diplomati # Varjegikkeflinknå?

Smile
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.08.2012 21:46    Post subject: Reply with quote

Men så har jeg fått såpass mye tyn for å ha påstått at klubben har hatt katastrofal økonomistyring oppigjennom, at når sannheten kommer for dagen, og ikke engang PerO protesterer, da må jeg få lov til å hakke litt.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.08.2012 08:02    Post subject: Reply with quote

Økonomistyringa har vært lignende hele veien, selv veldig tidlig på 2000-tallet gikk vi med flere millioner i minus noen år, og det var selv MED deltagelse i CL... Det er sykt.

Så klubben har brukt uforsiktig mye penger hele veien, og som årene gikk med CL-sukses så har formelen endret seg fra "CL er en økonomisk og sportslig bonus" og over til "Vi må kvalle for å redde budsjettet".

Det var lite fokus på dette siden vi hadde bøtter og lass med penger og stort sett klarte å kvalle, men sånn var det altså. Og i perioden tidlig på 2000-tallet så tømte vi også en bankkonto for nærmere 110 millioner kroner.

Så kan man selvsagt argumentere for og imot hvorvidt dette er dårlig økonomisk styring eller ikke.

Der du derimot har hatt rett Konesseur, er i dine anklager om løgn fra Skutle&Svendsen på flere områder mot slutten.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 24.08.2012 08:15    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Men så har jeg fått såpass mye tyn for å ha påstått at klubben har hatt katastrofal økonomistyring oppigjennom, at når sannheten kommer for dagen, og ikke engang PerO protesterer, da må jeg få lov til å hakke litt.

Du har som vanlig misforstått det meste. Jeg har alltid vært enig i at økonomistyringa har vært dårlig.

Men Skutles sakte mot konkurs var iallefall bedre enn din oppskrift på kjapp konkurs i løpet av maks et par tre år....

Heldigvis ser vi ut til å ha fått inn noen som ikke vil styre mot konkurs....
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 24.08.2012 08:33    Post subject: Reply with quote

Hjelpe meg, nok en økonomidebatt med Konesseur?? Please ...

Skal man se framover, er Henriksen et springende punkt. Dersom han ikke selges, og rbk ikke slår Legia hjemme, hvordan ser årets økonomi ut da?

Ikke for det, vi slår nok Legia, men om Henriksen blir solgt, begynner å fremstå som mer uklart. Dersom det hele ender med at han går for 5 mill i januar, er det svært uheldig. Økonomisk, altså. Og sportslig, selvsagt.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 24.08.2012 10:32    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Du har som vanlig misforstått det meste.

Men treffer blink hele tiden. Det er vel flaks da?

PerO wrote:

Men Skutles sakte mot konkurs var iallefall bedre enn din oppskrift på kjapp konkurs i løpet av maks et par tre år....

Heldigvis ser vi ut til å ha fått inn noen som ikke vil styre mot konkurs....

Konesseur i 2009 wrote:
Med alle i sving kampdag kan man gi noen fri dagen etter, og andre fri dagen etter der igjen, og noen en god langhelg uka etter. Jeg tror det er billigere å benytte seg av fast ansatte enn ekstrahjelp.

Kommentar?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 01.05.2013 21:20    Post subject: Reply with quote

Ser at Harald Pedersen øver seg på marsjering og vendinger i bakgrunnen når Perry intervjues. Lover bra til 17. mai RBK
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 26.06.2013 16:11    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Ser at Harald Pedersen øver seg på marsjering og vendinger i bakgrunnen når Perry intervjues. Lover bra til 17. mai RBK

Hehe, har ikke lagt merke til denne før nå. Meget fornøyelig, er jo mer linselus enn ungene bak der. Very Happy
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
Page 18 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb