English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-styret
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rånny
Legende

PostPosted: 26.08.2019 17:17    Post subject: Reply with quote

Altså Koteng som var bak meldingene til Hoftun under kamp.

2) Hvordan kunne Ivar Koteng uhindret fortsette med å sende tekstmeldinger til trenerne under kamp?

https://www.dagbladet.no/...v/71529089

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 26.08.2019 17:27    Post subject: Reply with quote

Verdens beste kilde det der ja....
Back to top
Frøken Fransen
Senior

PostPosted: 26.08.2019 18:07    Post subject: Reply with quote

Rånny wrote:
Altså Koteng som var bak meldingene til Hoftun under kamp.

2) Hvordan kunne Ivar Koteng uhindret fortsette med å sende tekstmeldinger til trenerne under kamp?

Hvordan kan han si at det kun er Koteng som har sendt SMS'er? Det viser han nemlig ikke til. De SMS'ene jeg har lest tyder på en annen avsender Razz
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 26.08.2019 18:13    Post subject: Reply with quote

Morten P legger lista når han åpner med å antyde at Koteng nærmest egenhendig sparket Kåre på impuls. Igjen. Er vi ikke ferdig med det eventyret snart nå? Journalistikkens Konesseur lar jo tilsynelatende ikke fakta synke inn i sin utrettelige (men ikke spesielt iherdige) jakt på å male Koteng som den store stygge ulven.

Den mannen ville ikke kjent igjen en sannhet om den spiste trynet hans.
Willoch
Veteran

PostPosted: 26.08.2019 18:28    Post subject: Reply with quote

Prosjekt Deila og prosjekt Solskjær er i ferd med å synke til MP’S store skuffelse. Derfor henger han seg på denne drittpakken. Faktum er han fortsatt ikke så nøye med. Trodde han lærte nå han skrev at Koteng var klubbeier ( hadde vel Trøim i tankene).
Henning
Legende

PostPosted: 19.10.2019 21:19    Post subject: Reply with quote

Skrev dette i en annen tråd for noen dager siden:
Henning wrote:
Problemet er at vi har ingen tradisjon for å ansette trenere som står for offensiv 433-fotball. Etter Eggen har vi ansatt 10 trenere på permanent basis, majoriteten av disse står for en helt annen fotball: Hareide, PJ Hansen, Høgmo, Hamrén, Jönsson, Tørum og Horneland. Av de tre siste--Ola By Rise, Trond Henriksen og Kåre Ingebrigtsen--er det kun Kåre som hadde evnene til å innføre offensiv 433-fotball over en viss periode. Da er det ikke så rart at det sjeldent blir god 433-fotball på Lerkendal.

Lista av elendige treneransettelser er så lang at man må spørre seg om man ikke bør starte med å få kompetanse inn i styret før man sparker flere trenere. Sannsynligheten for en ny elendig treneransettelse er veldig stor.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 19.10.2019 21:47    Post subject: Reply with quote

Ny fiasko nå burde definitivt bety opprydding i styret ja. Første pri.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 19.10.2019 23:29    Post subject: Reply with quote

Nå skal det sies at det er flere av de nevnte treneransettelsene som er gjort av andre styrer og styremedlemmer enn de som sitter i dag.

Men det må selvfølgelig ryddes kraftig i alle ledd om Horneland nå ryker. Ny trener kan ikke signeres av Bjørnebye, og jeg er i tvil om dagens styre er i stand til å finne en god nok erstatter til nevnte sportslig leder.

Det er en dominoeffekt latent her, og det kan komme til å skje veldig mye på kort tid. Sannsynligvis hadde det vært fornuftig med en ekstern evaluering, og da en ordentlig en som går gjennom hele organisasjonen, som kartlegger hvor kompetansehullene sitter. Eksempelvis har ikke jeg god nok kunnskap til de forskjellige styremedlemmene og deres roller/ansvarsområder til å kunne peke på hvem som burde lukes ut og hvem som bør få bli.
eksil
Veteran

PostPosted: 19.10.2019 23:32    Post subject: Reply with quote

Det er helt nødvendig å starte hoderullingen. Dette går ikke lenger. Å ta alt med en gang er for dumt. Men vi må starte med sportsdirektør. Så må valgkomiteen sørge for å få inn ordentlige rutinerte folk til valg.

Forhåpentligvis vil ny sportsdirektør og etterhvert ny trener gjøre susen. Men nye folk i styret også virker nødvendig.

Albert Einstein

Erik Horneland er Norges beste trener. Æ har full tillit te at vi e tilbake på toppen i 2020!

Ivar Koteng
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 20.10.2019 06:26    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Det er helt nødvendig å starte hoderullingen. Dette går ikke lenger. Å ta alt med en gang er for dumt. Men vi må starte med sportsdirektør. Så må valgkomiteen sørge for å få inn ordentlige rutinerte folk til valg.

Forhåpentligvis vil ny sportsdirektør og etterhvert ny trener gjøre susen. Men nye folk i styret også virker nødvendig.

Så man man slutte å få inn disse fotballfolkene som har solt seg i glansen til Eggen i styret og andre posisjoner, men ikke vist noen ting. Rune Bratseth er et godt eksempel og har en stor del av ansvaret for det RBK vi ser nå. Kan medlemmene innse at alle eksrbkere som klubben selv mener er god er ubrukelig? Det er på tide. Få inn kompetent personell og personligheter som røsker tak i ting. Vi kan ikke ha flere «ja» folk som mottar lønn og flytter kjeglene hver dag. Vi må ha folk med gjennomføringskraft og kompetanse.

Medlemmenes også gjort en elendig jobb. Det er jo de som velger inkompetansen inn i styret hver gang. Det er tre elsrbkere som liksom skal kunne det sportslige. Ingen av dem har vist noen ting . Resten av styret er bare kjegleflyttere som ikke har peiling på å drive fotballklubb.
Back to top
number10
Veteran

PostPosted: 20.10.2019 07:42    Post subject: Reply with quote

Tror typer som feks Skammelsrud, Riseth, Strand kunne ha kommet inn ned rett engasjement og stilling til hva klubben og laget må gjøres. Mye fornuftig å hente der.
Koteng kan godt være styreleder, men da må han holde seg til det han er god på og ikke det sportslige.
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 20.10.2019 08:44    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Medlemmenes også gjort en elendig jobb. Det er jo de som velger inkompetansen inn i styret hver gang. Det er tre elsrbkere som liksom skal kunne det sportslige. Ingen av dem har vist noen ting . Resten av styret er bare kjegleflyttere som ikke har peiling på å drive fotballklubb.

Bli medlem selv eller hold kjeft.
Henning
Legende

PostPosted: 20.10.2019 09:31    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Nå skal det sies at det er flere av de nevnte treneransettelsene som er gjort av andre styrer og styremedlemmer enn de som sitter i dag.

Ja, det vet jeg så klart. Poenget er at post-Eggen har vi ansatt så mye rart at vi må starte nærmere rota enn å sparke Horneland og Bjørnebye. Hvorfor ansetter vi stort sett bare trenere som står for dårlig fotball? Ikke bare det, men mange av de er i tillegg dårlige trenere som står for dårlig fotball. Se den rekka da, det er jo utrolig.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 20.10.2019 10:29    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Tror typer som feks Skammelsrud, Riseth, Strand kunne ha kommet inn ned rett engasjement og stilling til hva klubben og laget må gjøres. Mye fornuftig å hente der.
Koteng kan godt være styreleder, men da må han holde seg til det han er god på og ikke det sportslige.

Hva får deg til å tro det? Hva slags erfaring har disse når det kommer til drift av moderne klubber på RBKs størrelse?
Back to top
number10
Veteran

PostPosted: 20.10.2019 10:56    Post subject: Reply with quote

Hvem som helst kan komme inn å sitte i det styret!
Det trengs folk som kan økonomi, drive butikk og ikke minst som kan fotball.
Det trengs forskjellig type kompetanse i dette styret, en god mix.
Men så kommer det til å ta de rette beslutningene og lede klubben i riktig retning, ta vare på verdiene og hva klubben er/har vært god på. Og det tyder det på at disse gutta som sitter nå ikke har.
Hentet inn trenere som ikke står for noe av det klubben har vunnet på gjennom tidene. Spillestil, åpenhet, ærlighet, logistikk osv.

Bla Starnd og Skammelsrud er en RBK’ere, legender (folk lytter) og det meste av det de kommenterer er det fornuft i. Det trengs slike som kan få tilbake fornuften og drive det i rett retning.
senador
Veteran

PostPosted: 20.10.2019 11:34    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
senador wrote:

Dette utsagnet er kanskje en del av problemet? Medlemmene tar kanskje ikke kritikken ,men forsvarer seg med hersketeknikker. Medlemmene må gå i seg selv uavhengig om jeg er medlem eller ikke.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 20.10.2019 12:07    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Zorac wrote:

Ja, det vet jeg så klart. Poenget er at post-Eggen har vi ansatt så mye rart at vi må starte nærmere rota enn å sparke Horneland og Bjørnebye. Hvorfor ansetter vi stort sett bare trenere som står for dårlig fotball? Ikke bare det, men mange av de er i tillegg dårlige trenere som står for dårlig fotball. Se den rekka da, det er jo utrolig.

Vi mangler en rød tråd i ansettelsespolitikken. Det er naturlig å bygge klubben på Eggens verdier og filosofi, og her ser man at det gjøres mye riktig i rekruttering. Relativt rutinerte nederlendere som utvikler spillere i 4-3-3 med "artig og angrepsvillig fotball".

Så tar vi steget opp på førstelaget, og da er historien en helt annen. Hovedtreneren vi har ansatt ønsker egentlig 4-4-2, og synes åpenbart at dueller er viktigere enn relasjoner, at løpskapasiteten er viktigere enn -kvaliteten, og bruker svært lite unggutter. En trener som hverken passer til eller ønsker å bruke det som kommer fra utviklingsavdelingen.

Over han igjen har vi Bjørnebye, som var en av drivkreftene bak å ansette nettopp Horneland. På overgangsmarkedet virker det ikke som han har noen plan eller vet hva han ser etter eller laget trenger. Det kommer en stopper lik de vi allerede har når vi trenger backer og spiss, og i spissjakta var vi på forskjellige tidspunkt nære å signere fire spisser var så forskjellige at de fungerer optimalt i vidt forskjellige taktikker og spillestilen. Alt virker - som kidsa sier - totalt random.

Slik ståa er nå med Eggens filosofi uttalt i bunnen og SalMar uttalt å legge grunnlag for førstelaget, har vi totalt feil folk i utøvende roller mot A-laget. Vi trenger en trener etter Ajax-modellen som både står for Eggen-fotball og er villig til å satse på ungdommen, og vi trenger en sportslig leder med oversikt, gjennomføringskraft, og ikke minst en klar plan for hvordan laget til enhver tid skal se ut. Om ikke en ren skyggeliste, så i hvert fall en klar idé om hvilke kvaliteter som trengs i de forskjellige rollene.

Vi kommer liksom aldri videre da klubben er, og i grunnen lenge har vært gjennomsyret av en komfortsone som begrenser oss fra å få inn de ressurspersonene vi faktisk trenger.
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 20.10.2019 12:27    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Mustrum Ridcully wrote:
senador wrote:

Dette utsagnet er kanskje en del av problemet? Medlemmene tar kanskje ikke kritikken ,men forsvarer seg med hersketeknikker. Medlemmene må gå i seg selv uavhengig om jeg er medlem eller ikke.

Jeg er ikke medlem, men virker som du har godt av en realitetssjekk...Her er det vel du som kommer med hersketeknikker og ikke Mustrum...Her er man åpen for at folk er uenige, men når man KUN kommer med destruktive inspill, og kritiserer alle som engasjerer seg på en eller annen måte, og man aldri lanserer alternativ så er det lite konstruktivt...

Når du er så sabla negativ mot alt og alle som er i systemet så må det være en smal sak å komme med noen forslag på forbedringer også, ikke bare rakke med på alle som faktisk forsøker å gjør noe...Helt konkret; kan du komme med noen navn som du mener er aktuelle for styret? Noen som kunne løftet kompetansen og profesjonaliteten? Jeg er veldig interessert i forslag!
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 20.10.2019 12:34    Post subject: Reply with quote

Hersketeknikk? Very Happy

Du klager på medlemmene men er ikke engang medlem selv. Da blir det veldig useriøst, hadde du gått på møtene å forsøkt gå i bresjen for "forandring og alt som er godt er" hadde jeg i det minste kunnet respektere at du utbasunerer at alle medlemmer må gå i seg selv. Ditt bidrag derimot er å mobbe folk for at de spiser karbis på møtet når du ikke vet om vedkommende faktisk prøvde å få noen svar fra Koteng.

Det blir veldig patetisk når du selv bare sitter bak PC'en og klager. Det er bare hoder som skal rulle dag ut og dag inn, men aldri så mye som et eneste lite forslag til tiltak som ikke samtidig betyr at samtlige skal sparkes, Trump stayla.

Ikke engang her på forumet gjør du noe positivt. Noe kreativt. Noe for klubben. Null.

Og en siste ting, man må være rimelig langt nede i myra for å påstå at en del av klubbens problemer herstammer fra medlemmers uvilje til å ta til seg kritikk fra deg!
senador
Veteran

PostPosted: 20.10.2019 14:35    Post subject: Reply with quote

Du snakker om hva jeg gjør, men kommer aldri med noen motargumenter, kun klaging og syting over at jeg er negativ. Dette er vel ditt siste halmstrå for å argumentere mot meg. Når man innser at jeg har fått rett i mye av kritikken, så går man over på å kritisere personen og alt annet istedenfor å imøtegå argumentene mine. Det er vel for hardt å innrømme at man tok feil selv.

Medlemmene har valgt feil på feil, så det er en del av det uten at jeg sier det er hovedproblemet. Klubbens forfall er sammensatt og da må alle aspekter vurderes. Sist jeg sjekket var dette et forum hvor man kan diskutere RBK. Da kommer meninger om mangt fra A til Å. Man må ikke være medlem for å mene at medlemmene kan gå i seg selv. Det må være lov å fremme et synspunkt uten å være medlem.

Jeg klarer ikke å se at du bidrar særlig på forumet heller. Det er stort sett kritikk av andre.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 20.10.2019 14:44    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Jeg er ikke medlem, men virker som du har godt av en realitetssjekk...Her er det vel du som kommer med hersketeknikker og ikke Mustrum...Her er man åpen for at folk er uenige, men når man KUN kommer med destruktive inspill, og kritiserer alle som engasjerer seg på en eller annen måte, og man aldri lanserer alternativ så er det lite konstruktivt...

Når du er så sabla negativ mot alt og alle som er i systemet så må det være en smal sak å komme med noen forslag på forbedringer også, ikke bare rakke med på alle som faktisk forsøker å gjør noe...Helt konkret; kan du komme med noen navn som du mener er aktuelle for styret? Noen som kunne løftet kompetansen og profesjonaliteten? Jeg er veldig interessert i forslag!

Realitetssjekk: utsagnet «holdt kjeft» er en rimelig tydelig hersketeknikk spør du meg.

Jeg er ikke negativ mot alle, men argumentert for forfallet til RBK i flere år. Når folk innser at jeg har fått rett blir det svært vanskelig å innrømme det. Da er det lett å angripe person og fokusere på alt annet.

Hvis du har lest innleggene mine har jeg kommet med flere forslag til hva klubben burde gjort i flere år. Når disse tiltakene ikke ble gjort har jeg sagt at klubben går rett vest og nå er vi veldig på god vei.

Jeg savner fortsatt at en av de naive her på forumet forteller meg hva som er så sabla positivt i RBK om dagen.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 20.10.2019 15:11    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Hvem som helst kan komme inn å sitte i det styret!
Det trengs folk som kan økonomi, drive butikk og ikke minst som kan fotball.
Det trengs forskjellig type kompetanse i dette styret, en god mix.
Men så kommer det til å ta de rette beslutningene og lede klubben i riktig retning, ta vare på verdiene og hva klubben er/har vært god på. Og det tyder det på at disse gutta som sitter nå ikke har.
Hentet inn trenere som ikke står for noe av det klubben har vunnet på gjennom tidene. Spillestil, åpenhet, ærlighet, logistikk osv.

Bla Starnd og Skammelsrud er en RBK’ere, legender (folk lytter) og det meste av det de kommenterer er det fornuft i. Det trengs slike som kan få tilbake fornuften og drive det i rett retning.

Det å hente inn spillere som gav seg for 10-20 år siden og som har hatt lite med fotball på ett høyt nivå å gjøre siden den gang vil ikke løse noe som helst.

Klubben skriker først og fremst etter folk som har faktisk kan å drive en moderne fotballklubb og mer spesifikt en moderne sportslig avdeling.

Personer som har kompetanse når det kommer til kontrakter, kartlegging av spillere, analyse og langsiktig utvikling av sportslig avdeling.

Problemet med tidligere spillere er at disse er for tett på klubben og folkene som jobber på Brakka. Vi trenger folk utenfra som kan rive opp ugresset. Ikke folk som har gått i det ugresset i store deler av livet.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2019 08:59    Post subject: Reply with quote

Benum gir seg i styret.

https://www.adressa.no/10...2364b.html
senador
Veteran

PostPosted: 06.11.2019 09:58    Post subject: Reply with quote

Dette er vel positivt. Det han har vist som leder er vel å øke administrasjon og kostnader. En typisk «ja-person» som ikke løfter RBK , men som man tror er lur å ha i styret grunnet posisjon. På nivå med Terje Svendsen.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 06.11.2019 10:38    Post subject: Reply with quote

Jeg sier ikke at du har feil, for jeg har ikke peiling på hans virke i Rosenborg de siste 12 årene, men har du noen som helst hjemmel for å tro at dette er tilfelle, isåfall får du mer enn gjerne utdype og komme med konkrete ting han har gjort, eller ikke gjort.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb