English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-styret
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 22.11.2019 19:42    Post subject: Reply with quote

Herregud, dere skal jaggu tolke absolutt alt i verste mening, også da. Dere skjønner utmerket godt hva han mener, men siden dere er borte fordi han "bare" ga dere Horneland..
Ta-daaa!


Eller vil dere faktisk ha ett styre fult av Joffa-er?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 22.11.2019 20:53    Post subject: Reply with quote

Joffa hadde passet veldig bra i styret synes jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.11.2019 21:53    Post subject: Reply with quote

Vi er et sekstitalls medlemmer i Rosenborg som er redde for framtiden om det ikke snart tas grep for å få klubben på rett kjøl. Samtidig synes vi ikke de rette spørsmålene stilles i media, og vårt klare inntrykk er at disse spørsmålene heller ikke stilles i stor nok grad innad i klubben.

(...)

Vi er et sekstitalls medlemmer i Rosenborg som er redde for framtiden om det ikke snart tas grep for å få klubben på rett kjøl. Samtidig synes vi ikke de rette spørsmålene stilles i media, og vårt klare inntrykk er at disse spørsmålene heller ikke stilles i stor nok grad innad i klubben.

Les mer: Vi er alvorlig bekymret for Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 23.11.2019 07:04    Post subject: Reply with quote

Vi trenger nytt blod inn i klubben. Vi trenger noen som VIL noe med vervet sitt. Stille de ubehagelige spørsmålene hver dag, ikke bare pynte styre-CVn for næringslivet, eller føle seg relevant igjen som tidligere spiller. Vi trenger noen som kjenner at hjertet blør når klubben feiler og publikum uteblir. Det er på tide at medlemmene tar klubben sin tilbake og begynner å stille de ubehagelige spørsmålene man trenger å stille.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 24.11.2019 16:46    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...d/71853808

Skremmende lesing og mye tyder på at styret og klubbens ledelse dessverre lever i sin egen lille boble hvor det de holder på med er bra nok.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.11.2019 17:35    Post subject: Reply with quote

Men er vi overrasket ? Nei. Alle bør jo se hvor dette går...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.05.2020 19:34    Post subject: Reply with quote

Papir-VG i dag:

- Du river ikke NFF ut av kroppen etter 25 år i en organisasjon. Men jeg savner ikke det å være tilgjengelig hele døgnet, føle at du bør eller må gå på fotballkamper hver lørdag og søndag. For det var sånn det var - jeg skulle på Toppseriekamp hver lørdag og eliteseriekamp hver søndag, forteller Karen Espelund.

Nå er det Rosenborg som gjelder. Valgkomiteen i klubben klarte - endelig vil noen mene - få henne inn, i februar 2020. Hun føler hun har tid nå, men Espelund fastholder at hun neppe hadde sagt ja, denne gangen heller, uten en type lovnad fra styreformann Ivar Koteng om satsing på kvinnefotball.

- Jeg har hatt en lang pause, et bevisst valg, for å få avstand til Ullevaal og NFF og UEFA. Jeg trigges av fotballen igjen, og det å lose Trondheims Ørn inn i en fase så de blir Rosenborg, det er noe jeg gleder meg til å bidra til at skjer.

- Jeg har alltid sagt at «har du tid nok - bruk den på din egen klubb». Det er det jeg prøver på nå, sier Karen Espelund, tar på seg hjelmen sin, og sykler forbi statuen av Nils Arne Eggen - på vei til jobb.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SverreTrd
Senior


Joined: 09 Apr 2019
Posts: 140
Location: Trondheim

PostPosted: 26.06.2020 21:10    Post subject: Hvor er Bratseth trÃ¥den? Reply with quote

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, Koteng sparket Kåre fordi:

a) Spillet ble dårligere og dårligere
b) Han ble stæra opp av dem som sa, det blir enkelt å finne noen bedre

A) er greit, men cowboy-sparkingen medførte at det ble vanskelig å få inn en ny god trener, ikke minst ettersom KI's resultater strengt tatt var utmerkede.

Når så Coolen fikk sjansen og gjorde det bra, er det oppsiktsvekkende at man ikke lot ham fortsette i lys av at en bedre kandidat ikke var å oppdrive.

Koteng har ansvaret, men noen "hjalp" han: Det må være de med fotballfaglig tyngde i styret, og Bratseth er først blant dem.

Gang etter gang har lettantenlige Koteng blitt fyrt opp, og de som gjorde det har ikke lyst å stå fram. Jeg stemte MOT Koteng på årsmøtet, men kanskje det ikke er ham som er hovedproblemet?
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 26.06.2020 21:27    Post subject: Reply with quote

Horneland var Stig Inge sitt hovedansvar. Jeg legger det meste av skylden på Bjørnebye når det gjelder ansettelsen av Horneland.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
SverreTrd
Senior


Joined: 09 Apr 2019
Posts: 140
Location: Trondheim

PostPosted: 26.06.2020 21:38    Post subject: Reply with quote

Vi støtter samme engelske lag Batigol, men her tror jeg det var flere kokker. YNWA
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 26.06.2020 21:49    Post subject: Reply with quote

Mye tyder på at Rosenborg nå trenger en kraftig vårrengjøring i styret. Makan til vanstyre har jeg ikke sett maken til.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 27.06.2020 00:45    Post subject: Reply with quote

Ble det ikke noen utskiftninger på årsmøtet som var da? Husker helt ærlig ikke i farta. Men litt tidlig å kreve vårrengjøring noen måneder etter årsmøtet synes jeg uansett, da burde folk enten stemt annerledes hvis man er mediem og var til stede eller melde seg inn og bruke sin stemme på det de mener er riktig.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 27.06.2020 01:44    Post subject: Reply with quote

Espelund, Svein Tore Samdal og vara Frode Halvorsen er nye. På bekostning av Bård Benum, Heggem og Synnøve Farstad. I tillegg ble Winsnes oppgradert fra vara og til fast medlem. Det var kun bytte av styreleder som ble nedstemt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 06.08.2020 11:26    Post subject: Reply with quote

Har klubben utarbeidet et konkret strategidokument som er godkjent av styret? Har alle roller i klubben og kravspesifikasjoner tilhørende disse blitt konkretisert i et lignende dokument? Er denne strategien i så fall tilgjengelig for klubbens medlemmer? Noen som vet?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.08.2020 09:30    Post subject: Reply with quote

Ref siste Rasmus & Saga: Bratseth framstår som ganske ovenpå og lite åpen for andres ideer. Å ansette en trener i Rosenborg er verdens vanskeligste jobb, ikke følger han særlig med på norsk fotball, og han virker generelt sur og grinete når han blir utfordra på ting. Om dette er representativt for styret generelt, som jeg mistenker at det er, bør det gjøres noe med kvikt som faen.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.08.2020 10:44    Post subject: Reply with quote

Dette har vi jo sett i alle år. Han er en av hovedårsakene til RBK sitt fall. Han har kostet klubben mange millioner både i jobb og styret i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.08.2020 10:50    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
Har klubben utarbeidet et konkret strategidokument som er godkjent av styret? Har alle roller i klubben og kravspesifikasjoner tilhørende disse blitt konkretisert i et lignende dokument? Er denne strategien i så fall tilgjengelig for klubbens medlemmer? Noen som vet?


Dette er særdeles viktig arbeid som ikke er gjort godt nok. Hadde det vært gjort ville vi sett en klubb med en rød tråd. Dette her må man få på plass. Samtidig som artig og angrepsvillig fotball må defineres i detalj. Fremoverrettet lange baller kan være angrepsvillig fotball. Man må definere slik at alle vet hva det vil si å spille artig og angrepsvillig fotball slik at man ikke ansetter Horneland og tilsvarende.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.08.2020 10:58    Post subject: Reply with quote

Rasmus & Saga podcasten med Bratseth bekrefter jo bare alle minstanker man har hatt i lang tid. De hadde overhodet ingen alternativer til Hareide. Bratseth innrømmer også flere ganger at han ikke har kontroll på hva som foregår i klubben fra dag til dag, men likevel har bukta og begge endene når det kommer til treneransettelse/avsettelse. Viser null ydmykhet eller evne til å ta kritikk (avfeier det meste som etterpåklokskap), utover at han etterhvert greide å få seg til å innrømme at ansettelsen av Horneland var en bom. Utviser rett og slett en arroganse som ikke er klubben verdig.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 26.08.2020 11:47    Post subject: Reply with quote

Jeg hørte på podcasten i morges og har samme inntrykk.

Han starter i godt humør og bidrar med et par interessante historier om Hareide-prosessen (selv om dato-husken er litt Coolen-aktig).

Men med en gang Rasmus begynner å stille spørsmål med bittelitt brodd, kommer muren opp. Han er nedlatende og arrogant.

Den verste biten for meg er egentlig slutten når han prøver å redde seg inn med å snakke om CL-sluttspillet. Nivået på analysen er skremmende. Det er «Barcelona spiller på tvers, mens Bayern spiller fremover». Det er så banalt og enkelt. Man kan sammenligne det med når Hareide diskuterte spillestil med sønnen sin i egen podcast.

Om det er fotballfaglige diskusjoner på dette nivået som dominerer styret, forstår jeg plutselig hvordan Horneland kunne være en kandidat.

Jeg klarer heller ikke å se for meg at Winsnes og Heggem skal heve stemmen og si «Rune, nå tar du feil». Det er en skremmende kombinasjon av arroganse og inkompetanse.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.08.2020 12:00    Post subject: Reply with quote

Jeg kan se for meg at det rådende synet om fotball i styret er basert rundt dikotomien «fremover-fotball»/«bakover-fotball». Bratseth burde virkelig gi seg i klubben. Han virker nesten stolt over at han ikke følger særlig med på hva som skjer både i klubben eller i norsk fotball generelt. Ganske flaut.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 26.08.2020 12:20    Post subject: Reply with quote

Det sier utrolig mye at Rune Bratseth føler sånn behov for å påpeke hvor "hinsides vanskelig" det er å finne en trener til Rosenborg.
Å finne og ansette trener til en profesjonell fotballklubb er sannsynligvis den viktigste enkeltoppgaven til styret. Er det så hinsides vanskelig så må du bare gi deg, for kompetanse om potensielle trenere som matcher og er tilgjengelig må klubben bare ha. Ta med det Koteng og lukk døra på veien ut.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.08.2020 12:28    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Rasmus & Saga podcasten med Bratseth bekrefter jo bare alle minstanker man har hatt i lang tid. De hadde overhodet ingen alternativer til Hareide. Bratseth innrømmer også flere ganger at han ikke har kontroll på hva som foregår i klubben fra dag til dag, men likevel har bukta og begge endene når det kommer til treneransettelse/avsettelse. Viser null ydmykhet eller evne til å ta kritikk (avfeier det meste som etterpåklokskap), utover at han etterhvert greide å få seg til å innrømme at ansettelsen av Horneland var en bom. Utviser rett og slett en arroganse som ikke er klubben verdig.


Det er jo akkurat som jeg har sagt i alle år. Varsku Bratseth vil ødelegge klubben. Ikke overraskende i det hele tatt. Han må ut sammen med legen som mener fotball egentlig ikke er så viktig.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.08.2020 13:00    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Den verste biten for meg er egentlig slutten når han prøver å redde seg inn med å snakke om CL-sluttspillet. Nivået på analysen er skremmende. Det er «Barcelona spiller på tvers, mens Bayern spiller fremover». Det er så banalt og enkelt. Man kan sammenligne det med når Hareide diskuterte spillestil med sønnen sin i egen podcast


Man behøver jo ikke å gjøre stort mer enn å betale TV-lisensen for å ha funnet ut forlengst at Bratseth ikke har så mye mer enn det å komme med som 'ekspert'. Akkurat det stiller han jo jevnlig opp og demonstrerer på TV. Og han var vel aldri særlig interessert i fotball da han selv var aktiv heller.

Men det er jo ikke Bratseth sin feil. Han mener jo sikkert selv at han kan nok til ikke å behøve å oppdatere seg på fotball for å gjøre gode nok analyser i Rosenborg. Feilen ligger hos resten av styret, dersom de lar Bratseth være hovedpremissleverandør på sportslige vurderinger i styresammenheng. Kanskje vi får inn en hovedtrener som tør å utfordre styret på kompetanse nå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 26.08.2020 13:07    Post subject: Reply with quote

Brannfakkel, men jeg synes Bratseth er ganske flink som TV-ekspert. Han var imidlertid veldig grinete på R&S. Jeg skjønner at det er vanskeligere å finne trener enn mange her inne skal ha det til, men vår record tilsier jo at man har noe å lære. Og man trenger ikke være veldig skolert for å se at Patrick Berg er som skapt for oss, det handler ikke om etterpåklokskap. Ellers var det morsomt (eller pinlig, alt ettersom) hvordan han endret sin Hareide-historie etterhvert som han skjønte hva som allerede var offentlig (Oppdal-møtet).
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 26.08.2020 13:11    Post subject: Reply with quote

Samtidig som han er veldig opptatt av hvor vanskelig det er å ansette trener i Rosenborg, så sier han vel (jeg tror det er tidlig i podcasten) at han ofte sier til sportslig avdeling i Rosenborg at det er lurt å hele tiden ha en liste på minst 3 navn til trenerjobben, fordi det er mye som kan skje med en trener i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 18, 19, 20  Next
Page 11 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb