English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-styret
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 22.08.2019 19:56    Post subject: Reply with quote

(...) i boka utdyper Ingebrigtsen blant annet SMS-ene som ble sendt ham fra styrehold under kamper i 2017 og 2018:

«Selv styremedlemmene i klubben hadde ikke unnlatt å klage høylytt, ofte midt under kampene. Det var Erik Hoftun som mottok de fleste SMS-ene som ble sendt i harnisk fra VIP-tribunen underveis i kampene eller rett etterpå. Eller, Kåre fikk meldingene, han også, men han tok aldri fram telefonen før han kom hjem. Erik, derimot, sjekket den alltid i pausen. «Bakenga ser viljeløs og uinteressert ut. Jogging kan han finne i andre idrettslag», lød meldingen etter at Mushaga Bakenga var kommet inn den siste halvtimen i en daff 0–0-kamp mot Aalesund på vårparten i 2017.

«Lær av Haugesund når det gjelder aggressivitet og viljen til å vinne andreballer», var oppfordringen etter å ha tapt 0–1 i august».

Meldingene fortsatte i 2018:

«Da tre serierunder var spilt, sto Rosenborg med bare to poeng, den dårligste starten på over tjue år. Sarpsborg hadde kjempet gjestene ut av stilen og vunnet 1–0 i åpningskampen, og helga etter tok Kristiansund med seg ett poeng fra Lerkendal etter å ha utlignet ti minutter før slutt. «Dåkker e mæ en underlig gjeng», skrev et av styremedlemmene i tekstmeldingen som ble sendt trenerne. Fingrene fortsatte å løpe over telefonen da Odd i neste kamp, i Skien, spilte 1–1 mot de tre siste års seriemestere. «Forfærdelig! Heldig poeng», lød dommen fra det samme styremedlemmet. Erik Hoftun viste Kåre meldingen på vei ut til flyplassen, og konstaterte tørt at med slike styremedlemmer i ryggen trengte de ingen andre fiender. «Dåkker må slutt å ta lett på kampa!» Og for at ingen skulle være i tvil: «De må skjerp dåkker!!!»

Mot Bodø/Glimt på Aspmyra kom det, ifølge boka, også en SMS fra styreleder Koteng:

«Tilbake til gamle synder. Fælt å se på.»

Ivar Koteng ønsker ikke å kommentere dette.

Les mer: Hardt angrep mot Rosenborg i ny bok: Røper detaljer i Bendtners kontrakt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pappelg
Rutinert

PostPosted: 22.08.2019 19:59    Post subject: Reply with quote

Fysj. Fikk ikke han penger for å la saken ligge, nå skal han tjene mer penger på dette? Har ikke ord..

Har han lov juridisk sett til å røpe kontrakt detaljer?
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 20:07    Post subject: Reply with quote

Uansett hva man mener om Kåre og bokprosjektet så er det rett og slett hårreisende hvis dette med SMS under og etter kamp er tilfelle. Da er det noen i styret som rett og slett ikke forstår styret og styremedlemmenes rolle i en virksomhet. Egnetheten til disse bør det stilles spørsmål ved.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 23.08.2019 00:23    Post subject: Reply with quote

Fine og presise SMSer, Kåre burde tatt det i tråd med lønna han hadde. Håpløs fyr.
Back to top
attityd!
Senior

PostPosted: 23.08.2019 01:35    Post subject: Reply with quote

Idiot. Slik oppførsel er det bare lavpanner som bedriver, og det bør ikke få forekomme i styret i Norges største fotballklubb, åkke som hvem som er trener. Det er ikke slik man styrer en organisasjon. «Tatt det i tråd med lønna», herregud...
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 23.08.2019 03:24    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Fine og presise SMSer, Kåre burde tatt det i tråd med lønna han hadde. Håpløs fyr.
Tommel'n opp!
Henning
Legende

PostPosted: 23.08.2019 08:34    Post subject: Reply with quote

attityd! wrote:

Idiot. Slik oppførsel er det bare lavpanner som bedriver, og det bør ikke få forekomme i styret i Norges største fotballklubb, åkke som hvem som er trener. Det er ikke slik man styrer en organisasjon. «Tatt det i tråd med lønna», herregud...

Enig i at det er uproft å sende supporteraktige SMSer som styremedlem, men synes ikke de er verre enn at det er noe han kan overse.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 23.08.2019 08:44    Post subject: Reply with quote

Dette er så til de grader uproft av styremedlemmer. Jeg blir sjokkert. Tydelig at de som sitter i styret ikke er så veldig smart.
Back to top
larsarus
Veteran

PostPosted: 23.08.2019 08:51    Post subject: Reply with quote

Viktig med tilbakemelding fra arbeidsgiver på jobben man gjør for å bli bedre. Ikke like heldig med tilbakesms fra arbeidsgiver, dog.

- "Prøv å bli god " -- Nils Arne Eggen
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 23.08.2019 09:20    Post subject: Reply with quote

Den type beskjeder bør tas ansikt til ansikt, ikke via tekst. Men det sparker jo egentlig vekk all argumentasjonen til Kåre om at han ikke hadde fått noen som helst meldinger om misnøye.

Men det styret der virker mer og mer som om de driver med hjertet og ikke hodet.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 23.08.2019 09:20    Post subject: Reply with quote

Det her kan da vel ikke i særlig grad dreie seg om flere styremedlemmer, det virker jo på skrivestilen som om mange av disse kommer fra samme kilde.

Enig i at dette er forferdelig uproff og negativ opptreden av de det gjelder, og jeg hadde gjerne kunnet stemme for å bli kvitt vedkommende, eller i alle fall gitt en irettesettelse fra medlemmene, men dette er jo et internt anliggende, som Kåre og Erik har hatt all mulig anledning til å ta opp direkte med dem det gjelder.

Og halvparten av de meldingene er jo ikke problematiske heller. Litt uproffe og uformelle ja, men er det virkelig et problem å få et hint om å lære aggressivitet av Haugesund? Når det var åpenbart for absolutt alle i hele verden at vårt lag slet med innstilling og aggressivitet, og ble kjempet ut av stilen av alle lag som giddet? Det synes jeg de burde ta med stor ro, som et tegn på engasjement, og det handler jo også litt om hvordan tonen har vært mellom de ulike ansatte i klubben. Det er litt typisk at sånt tas fram i ettertid og tolkes i verste mening for å styrke et litt svakt poeng.

De der trønderske synes jeg er litt kjipe, for de grenser mot trakassering i stilen. De kunne jeg tenkt meg å vite avsender på, og det er en type kommunikasjon som jeg ville tatt opp med styret hvis jeg var trener.

Nå handler det jo, som alltid, om penger for Kåre. Selge den jævla boka si, som den griske og illojale satanen han er. Jeg håper han rykker ned med Oostende, og beholder jobben lenge nok til å rykke ned enda en gang.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.08.2019 10:09    Post subject: Reply with quote

Meldinger som dette vitner om at RBK som arbeidsplass ikke er veldig formell, noe som kanksje ikke er rart i en fotballklubb.

Slike ting hadde vært uhørt på arbeidsplassen min, men kan være normalt innenfor sport(?).

Styrets deltagere sitter jevnlig å snakker fotball og sjit ukentlig med sportslig avdeling uformelt, gjengen har spilt fotbal lsammen i oppveksten og kjenner hverandre godt.

Da er det ofte vanskelig å skille kompisforhold med Leder/ansatt - forhold. Slike skiller er ikke viktig i medgang, men det er klart det fremstår som uproft og ufint i motgang når 1 part legger det frem i etterkant.

Tipper Kåre ikke reagerte negativt på SMS-er ala "fy fader å bra, spillet idag var som å se oss i glansdagene under Nils! Smile
Back to top
Strominho
Rutinert

PostPosted: 23.08.2019 10:32    Post subject: Reply with quote

Veldig godt poeng av 1972 Miami Dolphins.

Dette er enkelt sms-er som må ses i en større kontekst. Ser det som sannsynlig at Kåre og dette styremedlemmet har hatt en jevn utveksling av sms-er, hvor det sikkert har vært mye ros i de gode dagene, og dertil ris når det har vært dårlige prestasjoner.

Heller ikke umulig at Kåre har uttrykt at han har vært enig tilbake til styremedlemmet når prestasjonene har vært dårlig. Som trener har han sikkert jobbet mye for å få det til og sparret med styremedlemmet på et fotballfaglig plan. Hvis det er tilfelle så er det ikke så rart at de sms-er med hverandre under og etter kamper.

Spørsmålet er om dette er monolog, eller en dialog mellom to fagmenn som ønsker å få til det samme. Kåre har garantert hatt et ønske om å vinne kamper med underholdende og god fotball, men etter hvert ikke fått det til. Ville vært helt naturlig da å søke støtte blant enkelte medlemmer i styret, som jo har veldig mye å bidra med.

Rent objektivt, i en arbeidsrettslig form er dette en uklok måte for et styremedlem å kommunisere med en ansatt, da det i ettertid vil fremstå uheldig.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 23.08.2019 10:43    Post subject: Reply with quote

Fotballklubb eller ikke,RBK er en rimelig stor bedrift i lokal målestokk og krever profesjonelle styremedlemmer. Dessuten hefter det ett ikke ubetydelig ansvar ved å sitte i ett styre. Den/de som sender slikt er uegnet som styremedlem(mer)
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 23.08.2019 10:45    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke helt, jeg. Selv om disse SMS-ene i og for seg er relativt uskyldige taler de for meg som tegn på manglende forståelse av skillet mellom supporter og styremedlem, og i Kåres tilfelle synes jeg faktisk det er greit om han tolker dem i verste mening - om jeg synes han er en aldri så stor sytpeis ellers.

En kan jo tenke seg tilsvarende eksempler fra arbeidslivet hvor rolleforståelsen kan bli noe svekket grunnet følelsesladde opplevelser. La oss si at jeg hadde vært sykehusdirektør for St. Olavs, og at jeg en kveld hadde fått sure tekstmeldinger med beskjed om å rydde opp fra et medlem av sykehusstyret (min arbeidsgiver) fordi vedkommende hadde vært i akuttmottaket med sin gamle syke mor og syntes det var lenge å vente. "Kom dåkker te Haukeland og lær korridorplanlægging!!!" og lignende synes jeg ville vært godt over kanten til forventet impulsivitet fra en av mine overordnede da, og definitivt noe jeg ville stilt meg spørrende til at noen med ansvar for jobben min ville forventet at jeg brukte tid og energi på å forholde meg til sånn helt på sparket. Greit at tonen skal være uformell i RBK, men jeg synes ikke det er ille å påpeke at sånne tilbakemeldinger ivaretas i rikt monn på Twitter og RBKweb, uten behov for at styremedlemmer med arbeidsgiveransvar for treneren skal sende dem pr. SMS.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 23.08.2019 11:31    Post subject: Reply with quote

Jeg synes format og tidspunkt er helt feil. Innholdet i enkelte av de gjengitte SMSene er også fryktelig lite konstruktivt, og tenderer mot kommentarfelt-visdom. Det finnes fryktelig mye bedre måter å gjøre dette på. Styret skylder sin utvalgte trener såpass som å møte ham ansikt til ansikt i en passende arena og på et passende tidspunkt for å gi tilbakemeldinger. For tilbakemeldinger må de nødvendigvis gi.

Samtidig synes jeg det er spesielt, om ikke uventet, at Kåre fortsetter å dele detaljert informasjon om dialog (og for den saks skyld detaljer i kontraker) internt i klubben etter, spesielt etter et forlik som i hvert fall jeg trodde skulle legge lokk på nettopp hva som hadde skjedd opp mot og under avskjedigelsen.

Kåre har gjort det til sport å gjøre seg til offer, og bruker åpenbart enhver mulighet til å fortelle alle som vil høre om hvor slemme de er i Rosenborg - helst med inntekter i kjølvannet. Jeg savner virkelig tilsvar fra Brakka, men setter samtidig veldig pris på at i hvert fall klubben ærer avtalen gjort i rettssaken.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.08.2019 12:12    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Men det styret der virker mer og mer som om de driver med hjertet og ikke hodet.

Fotball er følelser - slipp dem fri!
media
Veteran

PostPosted: 23.08.2019 12:38    Post subject: Reply with quote

Her er det to stygge ting og begge deler irriterer. Sjølsagt skal ikke styremedlemmer legge seg opp i daglig drift på denne måten, det vitner om fullstendig mangel på kunnskap om hva et styre er og hvordan det fungerer.

Samtidig er det minst like uhørt å gå ut og offentliggjøre slikt, både interne sms'er, innholdet i dem, og for ikke å snakke om detaljer i en kontrakt som er tegnet mellom to parter.

Kåre viser sjokkerende dårlig gangsyn. På grensen til evneveik i vurderingene her. Han har åpenbart lagt klubben, styret og forsåvidt en hel landsdel for hat, og finner ingen grenser for hva han kan tillate seg i et nitrist forsøk på å få en slags rettferdighet. Nei, Kåre, dette er ikke måten å hverken vinne hjerter, få rettferdighet eller gå videre på. Dette er bare sørgelig og vondt for alle parter.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.08.2019 12:47    Post subject: Reply with quote

hehehe dette handler ikke om dårlig dømmekraft eller et forsøk på å få rettferdighet fra Kåre. Det handler utelukkende om 1 ting: PENGER

Han pumpet ut alt han klarte av RBK i forliket, så skrives det bøker. For at bøker skal selge må de inneholde sjokkerende ting, og boken må lanserer på optimalt tidspunkt - rett før avgjørende kvallikk for RBK da entusiasmen er på topp.

Dette handler KUN om penger. Griske faen
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 23.08.2019 12:58    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
La oss si at jeg hadde vært sykehusdirektør for St. Olavs, og at jeg en kveld hadde fått sure tekstmeldinger med beskjed om å rydde opp fra et medlem av sykehusstyret (min arbeidsgiver) fordi vedkommende hadde vært i akuttmottaket med sin gamle syke mor og syntes det var lenge å vente. "Kom dåkker te Haukeland og lær korridorplanlægging!!!"

Jeg er jo som sagt prinsipielt enig, men synes også det er stor forskjell mellom de enkelte siterte sms-ene.

I dette eksempelet hadde jo ikke vedkommende bare plutselig vært innom akutten med sin gamle, syke mor, men på kort tid gjennomført planlagte besøk i korridorene både på Haukeland og St. Olavs, der førstnevnte var en strømlinjeformet helbredelsesmaskin (på det angitte parameteret), og sistnevnte var en dødsfelle med senger og pasienter, levende og døde, tilfeldig strødd utover korridorene i tre dimensjoner. Da er det ikke helt utafor med en sms (på bokmål) til sykehusdirektøren fra styremedlemmet om at det i lys av en nylig sammenligning kunne være en idé å lære korridorplanlegging av Haukeland, synes jeg.
Back to top
Riversen
Senior

PostPosted: 23.08.2019 13:08    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Zorbeltuss wrote:

Fotball er følelser - slipp dem fri!

Det blir helt feil. Man burde klare å kommunisere på en litt mer profesjonell måte. Enig i sparkingen, men på veien frem dit har enkelte personer i klubben opptrådt på en måte som ikke er RBK verdig.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 23.08.2019 13:11    Post subject: Reply with quote

Det bør ikke herske særlig tvil om at det er uprofesjonelt å kommunisere med trener-teamet under kamp på det viset. Ja, ikke alle meldingene er like ille, men jeg syntes uansett det er ting som burde tas tryne-til-tryne heller enn på SMS under kamper.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 23.08.2019 13:27    Post subject: Reply with quote

Det nevnes ikke i bokutdraget hvem som har sendt sms-ene, foruten én sms fra Koteng, men jeg mener å ha lest tidligere da Kåre fikk sparken at det var Bratseth som var den som sendte sms-meldinger til trenerne under kamp.

Om det stemmer, så må man ha i mente at Bratseth var sportsdirektør i mange år, hadde en langt mer suksessrik karriere enn Kåre som spiller, representerer sammen med NAE en viktig del den kompetansen og vinner-kulturen som ble bygget under storhetstiden, og forekommer meg å være en person som stiller krav, er seriøs og sannsynligvis en perfeksjonist, på godt og vondt. På samme måte som at Koteng fronter styret utad til allmenheten, så skal en ikke se bort ifra at Bratseth med sin autoritet, også faglig, har vært den som internt og på styrets vegne overfor trenerne har kommunisert klarest overfor Kåre Ingebrigtsen at dette er for dårlig sportslig utvikling av laget over tid. Jeg ser ikke for meg at for eksempel Winsnes eller Heggem har den samme autoriteten vis a vis en trener i Rosenborg. Ei heller Koteng.

Ettersom utviklingen gikk feil vei, mens Kåre selv utad kommuniserte senest i januar 2018 at i 2018-sesongen skulle vi skape mange flere sjanser og skåre mange flere mål (ref. Adressa-videointervju fra Spania under sesongoppkjøringen), så er det ikke rart at det reageres.

Jeg vil tro at de sms-ene ble kommunisert på et tidspunkt hvor Kåre gjentagende ganger hadde fått beskjed om å være mer til stede på feltet og en rekke formaninger om at spillet burde bli bedre, og at tålmodigheten hos styret begynte å bli tynnslitt. Da blir også kommunikasjonen mer direkte og på grensen til stygg, men det er vel også samtidig greit om det har vært kommunikasjon i lang tid mellom partene og KI ikke evnet å få laget til å spille bedre. Ikke mindre når han også flørtet med Malmö og således så ut til å søke seg bort fra Rosenborg heller enn å konsentrere seg om å utvikle laget slik styret ønsket og publikum forventet, gitt hans egne uttalelser og så mye tid som han hadde fått til å sette sitt preg på laget. I tillegg, så mener jeg KI og EH burde ha såpass med integritet at om de ikke likte å få sms-meldinger i den tonen og med den type kritikk, så kunne de ha sagt ifra ansikt til ansikt. Å vise til disse meldingene nå, tatt ut av sin kontekst, fremstår som barnslig.

Jeg synes således ikke det er noe feil med disse sms-ene, men de burde vært holdt internt, ikke minst etter et rettslig forlik. Både boken og det som tydeligvis kommer frem der setter KI i et meget dårlig lys.

Og nei, jeg tror ikke denne boken vil selge så mye at det er pengene det står om. Det er nok heller budskapet som skal frem til det brede publikum, og da først og fremst ved at journalister som leser boken skal publisere utdrag. Kåre ønsker tydeligvis å få det siste ordet fordi han ikke tålte å få sparken, og ved å gamble på at Rosenborg ikke ønsker mer uro rundt klubben, så håper han kanskje å få det ved at klubben i liten grad ønsker å imøtegå det som vil bli publisert fra boken i media. Rosenborg er ferdig med Kåre, men Kåre er ikke ferdig med Rosenborg. Litt som en type som stalker eksdama.
Back to top
hhem
Proff

PostPosted: 23.08.2019 13:49    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:

Jeg synes således ikke det er noe feil med disse sms-ene, men de burde vært holdt internt, ikke minst etter et rettslig forlik.

Uenig, når du sitter i styret sender du ikke SMS'er under kampen.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 23.08.2019 15:36    Post subject: Reply with quote

Det kunne vært interessant å prøve å holde styret personlig ansvarlig for merkosntnadene rundt sparkingen av Kåre mtp hvor klønete det ble utført.

Antakelig tåpelig, men interessant. Koteng har vel råd da.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Next
Page 6 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb