English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Damefotball
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Johnny W
Veteran


Joined: 31 Aug 2005
Posts: 1908
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.08.2008 21:45    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Er det fordi enkelte medarbeidere i NRK ikke syns kvinnefotballen er bra nok? Hvorfor ikke bruke Arne Scheie til viktige landskamper med kvinnene, undrer HÃ¥brekke.


De vil altså ha Scheie til å kommentere damelandslaget. Som på Team Antonsen avslørte at han syns kvinnefotball er kjedelig. Tror ikke akkurat det vil hjelpe på "cred'en".
Back to top
View user's profile Send private message
doris
Veteran


Joined: 04 Aug 2005
Posts: 1330

PostPosted: 28.08.2008 21:56    Post subject: Reply with quote

Få inn Ivar Hoff som kommentator. Da skal jeg følge med. Cool
Back to top
View user's profile Send private message
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 28.08.2008 23:00    Post subject: Reply with quote

Idiotisk av Håbrekke, det kan jo rett og slett være at ressursene brukes på det som er populært og motsatt? Hadde folk sett like mye på damefotball, så hadde NRK antagelig satset like hardt på det som på herrefotball. Verre er det ikke og lite politikere kan få gjort med det, vil jeg tro.

(Dette ble vel mer en kommentar til resten av artikkelen, ikke så mye det 2mas klippet ut)
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 29.08.2008 13:14    Post subject: Reply with quote

Langrenn, håndball, svømming, turn og flere andre idretter som utføres av damer er både vakkert og imponerende å se på. Damefotball tar liksom aldri helt av på tross av at damene har spilt siden de var små i flere årtier nå. I herrefotball samles de fleste av de største idrettstalentene, men situasjonen er kanskje ikke den samme hos damene?
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 30.08.2008 01:20    Post subject: Reply with quote

Haha, denne likte jeg
Arne Scheie kommenterer fotball og skihopp, ikke annet tull.
Stephen Hawking underviser ikke i matematikk på ungdomsskolen, og Arne Scheie kommenterer ikke damefotball.


For å gjøre damefotball mer seerverdig bør de først å fremst minke målene. Helt latterlig å se en dame stå i såpass store mål.
Den totale banelengden bør de også kanskje minkes.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2910

PostPosted: 30.08.2008 18:48    Post subject: Reply with quote

Eventuelt la de spille i paralympics, der slikt hører hjemme. Wink
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 03.09.2008 11:59    Post subject: Reply with quote

Sjuerfotball med firerball hadde kanskje vært noe? Evt nierfotball med målene stående på sekstenmeteren? Reglene og bane bør tilpasses fysikken til damene.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 04.09.2008 14:18    Post subject: Reply with quote

De har lite og finne på i sverige ser jeg Smile

http://fotball.adressa.no...117140.ece
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 04.09.2008 14:51    Post subject: Reply with quote

Nå er jo tross alt den svenske dameligaen verdens beste, med verdens beste spiller, så så rart er det jo ikke.

Men som det var skrevet, det der var et tilskuertall utenom det vanlige. Snittet er normalt på rundt 950.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 07.09.2008 13:00; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 07.09.2008 12:19    Post subject: Reply with quote

Er ikke snittet her til lands rundt 250 tilsk.? Noen gode brasilianere kan ikke være hele årsaken til nesten 1000 i snitt i Sverige. Er det byer uten gode herrelag som dominerer damefotballen i Sverige? Markedsføring?
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 07.09.2008 15:48    Post subject: Reply with quote

Eller rett å slett det at det er flere innbyggere i sverige enn i Norge..
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 07.09.2008 15:57    Post subject: Reply with quote

Er ikke Norges innbyggertall rundt 52% av Sveriges? Publikumstallet i Sverige innen damefotball er nesten fire ganger høyere enn i Norge. Dvs at det relativt( og ikke bare absolutt) er flere folk på damekamper i Sverige enn i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59313
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.12.2008 13:37    Post subject: Reply with quote

Tullete krav for dugnadsidretten:

* Arenaene må ha minimum 500 sitteplasser. 100 skal være under tak.

* På nye stadioner må minst 2.000 plasser være under tak.

* Det skal settes opp sperrer som hindrer publikum å bevege seg mellom de ulike tribunesektorene.

* Hjemme- og bortefansen skal skilles fysisk.

* Spillere og dommere må ha en egen sikkerhetssektor på vei fra og til garderoben.

Les mer: – NFF kjører kvinnefotballen i grøfta
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 06.12.2008 15:32    Post subject: Reply with quote

Vel, jeg syns det er logiske krav. Dersom norsk damefotball skal bli noe annet enn amatørfotball så må man ha slike krav.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 06.12.2008 16:36    Post subject: Reply with quote

Fullstendig uenig, det er helt latterlig at Kattem må dra til Orkdal å spille hjemmekamper fordi Åsheim ikke har sitteplasser under tak. Ærlig talt.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.12.2008 17:01    Post subject: Reply with quote



vs.



Poenget er vel at klubbene må ta grep for å forbedre fasilitetene. Noe som er et godt poeng med tanke på at det er en av grunnene til at de sliter med interessen. Samtidig er finansieringa selvsagt et problem. Tidsfristen burde vel ikke vært så kort.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 06.12.2008 17:22    Post subject: Reply with quote

Jeg tviler på at en plastduk oppfyller kravene. Synes Kroksæters kronikk er et hakk mer grundig enn ditt innlegg, attach.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.12.2008 17:50    Post subject: Reply with quote

Nå var det heller ikke et seriøst forslag. Greia er at det er mulig å få ordnet et tak uten å måtte bruke så altfor store ressurser. Hvis de ikke klarer det, så får de heller vike plass for andre lag og boltre seg i lavere divisjoner.

"Dette er en ganske frekk måte å albue seg frem i anleggskøen på andre idretters bekostning."

Ja, for NFF skal senke ambisjonene for å ikke ta en for stor del av kaka. Det er ikke deres jobb. Deres jobb er fotball, så får politikere og andre maktapparater fordele godene til hvem de måtte ønske.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 06.12.2008 18:17    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Sjuerfotball med firerball hadde kanskje vært noe? Evt nierfotball med målene stående på sekstenmeteren? Reglene og bane bør tilpasses fysikken til damene.


Hvorfor mindre bane? Kvinner kan da løpe og bruke beina. Det er like tullete som da kvinner ikke kunne løpe maraton, fordi det ville "ødelegge" sporten. Men litt lavere mål er jeg enig i. Ballen derimot synes jeg det ikke er noe problem å skyte med.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2008 18:44    Post subject: Reply with quote

Lavere og mulignes noe kortere mål er greit, kvinnenes gjennomsnittelige fysikk tatt i betraktning.

Alt annet er unødvendig.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 06.12.2008 18:49    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Ja, for NFF skal senke ambisjonene for å ikke ta en for stor del av kaka. Det er ikke deres jobb. Deres jobb er fotball, så får politikere og andre maktapparater fordele godene til hvem de måtte ønske.


Når denne strategien gir så perverse utslag som at Kattem og Trheims Ørn må spille langt utenfor byen så bør strategien revurderes. Synes dette illustrerer den typiske arrogansen og regelrytteriet i NFF.
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2910

PostPosted: 07.12.2008 00:58    Post subject: Reply with quote

Kvinnefotball som det er i dag er kjedelig å se på. Det går altfor tregt på de store banene. Banestørrelsen kunne vært redusert med 30% for å få spillets gang til å bli mer tilpasset kvinnenes fysikk.

Hvordan gjøre det? Aner ikke.

Tar vi f.eks. håndball så er banen perfekt for kvinnene men for herrene er den altfor liten. Alt går jo så fort.
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
acabar
Senior


Joined: 06 Dec 2008
Posts: 153

PostPosted: 07.12.2008 14:46    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:
Kvinnefotball som det er i dag er kjedelig å se på. Det går altfor tregt på de store banene. Banestørrelsen kunne vært redusert med 30% for å få spillets gang til å bli mer tilpasset kvinnenes fysikk.

Hvordan gjøre det? Aner ikke.

Tar vi f.eks. håndball så er banen perfekt for kvinnene men for herrene er den altfor liten. Alt går jo så fort.


Jeg er veldig enig med deg. Det er litt som juniorfotball, det er kun foreldre og ekstremt spesielt interesserte som møter opp på kampene. Vil tro at en god del av tilskuerne på kvinnefotball er bekjente av lagets spillere. Keeperen er dens store svakhet. Er utrolig sjeldent jeg ser at de er av noe bra stand. De gjør massevis av feil. De er altfor lave i forhold til målhøyden. På herresiden er jo de beste keeperne gjerne rundt 190-200 cm høye. Det skal dog sies at den svensken serien nå holder helt OK standar, samt at VM er ikke altfor dårlig.

Når det gjelder herrehåndball er jeg kun delvis enig med deg. Jeg har spilt profesjonelt og ser ikke helt problemene med dagens banestørrelse. Dessuten er jo de østeuropeiske jentene på høyde med menn, selv om de ikke alle veier 100kg+. Problemet kan dog være at det ikke er så publikumsvennlig med det høye tempoet. Men det er ikke like lett å forandre, slik som de har gjort med tennis.
_________________
Work hard, every day.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 08.12.2008 18:34    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med Henning her. Dette er tåpelige krav til en idrett hvor de fleste lagene lever på dugnad for å få hjulene til å gå rundt.
Det med tribuner er greit nok. Men det med tak over tribunene er tåpelig. Jeg synes det er tåpelig at Ørn skal måtte spille på Lerkendal for å tilfredsstille kravene fra NFF. Lerkendal er jo AAALTFOR stor, det gjelder både banen og tribunene.

Gjør banene mindre, målene noe mindre og slutt å stille de samme kravene til kvinnefotballen, som til herrefotballen. Å redusere banestørrelsen med 30 prosent høres vel mye ut. Ville sagt 10 prosent jeg, og redusert målene med noen centimeter også. Det som i dag er minimumsmålene for en fotballbane (90x45) kunne vært maksimumskravene for en fotballbane for kvinner.
Selve fotballmålene kunne vært redusert til i underkant av to meter høy og i underkant av sju meter bred.

Så lenge såpass mange kvinnelige fotballklubber sliter med økonomien, så burde ikke NFF legge opp til slike høye krav til sikkerheten på kvinnefotballkamper. Som kjent er hooliganisme svært utbredt på norske toppseriekamper, og det gjør jo det mye morsommere å se norsk kvinnefotball. En vet aldri når en havner i slåsskamp. Dermed bør NFF i større grad legge til rette for at bråkmakerne får best mulige forhold.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.06.2009 20:10    Post subject: Reply with quote

Nå fikk jeg faktisk hakeslepp av damefotball. Så fem minutter av EM-finalen for U17 nå hvor Tyskland slo Spania 7-0. Spania er rangert som det nest beste laget i Europa og Tyskland kom til finalen med en målforskjell på 42-0. Nok om det. Det jeg fikk hakeslepp av, var de tekniske ferdighetene til tyskerne. Det var så bra, at det nesten er dårlig gjort å kalle det damefotball. Toppnivået på damefotballen kommer nok til å heve seg voldsomt i de nærmeste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Next
Page 3 of 16

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb