English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Damefotball
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 01.09.2017 23:56    Post subject: Reply with quote

Er dette en agenda fra Adressa sin side for å skape et negativt omdømme for Rosenborg eller hva er greia? Voldsomt som de kjører på i denne saken. Min oppfatning er at det er like få som bryr seg om Ørn som det er som bryr seg om å få de inn i Rosenborg. Altså svært få.
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 03.09.2017 00:32    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke fryktelig negativ til å ta Ørn under vår kappe, men ser dog ikke grunnen til at vi faktisk skal gjøre det. Det virker da som om det går relativt greit med begge klubbene sånn som ståa er. Naturligvis vil det heve prestisjen til Ørn å være en del av maskineriet til Rosenborg. Rosenborg vil uten tvil kunne gjøre Ørn bedre, gitt sin kompetanse, men om det gjensidig verdt det er jeg usikker på. Jeg heller foreløpig mot et "tja". Samme for meg, egentlig. Det gjør det dessverre ikke mer attraktivt for meg å se damefotball.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 03.09.2017 00:55    Post subject: Reply with quote

Hvis det er kompetanseoverføring som er målet mener jeg vi kan gjøre det selv med dagens organisering. De trenger ikke å være under Rosenborg for å få vite hvordan vi gjør ting og tang. Men det er rimlig åpenbart at det er penger eller ressurser man er ute etter her. Og det mener jeg vi ikke har nok av til å begynne å spre rundt oss med til andre klubber. Det er heller ikke sånn at vi har leger, fysioer eller spillerutviklere som går på gress og bare venter på noe å fylle dagene med. De vi har tilknyttet klubben har mer enn nok med herre og guttelagene.
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 03.09.2017 01:04    Post subject: Reply with quote

Det er naturligvis Ørn som kommer til å presse igjennom en eventuell avtale, ja. Forstår Koteng godt. Han handler etter sitt mandat, som er å gjøre det nåværende Rosenborg så godt som mulig. Et damelag vil per nå muligens være et anker. En fin tanke kan uansett være kompetanseutveksling. Det er nok mange trenere i akademiet som kunne ha nytt godt av å "hospitere" hos Ørn. Innen fem år er jeg ganske sikker på at vi kunne ha sementert en flaggskipposisjon også innen damefotballen, uten at jeg helt ser grunnen til at vi skal gjøre det.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.09.2017 01:18    Post subject: Reply with quote

Koteng og styret kan aldri vedta dette på egenhånd. Jeg tviler egentlig sterkt på at det får flertall på et årsmøte også. Dette bør uansett være en oppgave som NFF først og fremst tar tak i.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 03.09.2017 02:41    Post subject: Reply with quote

hæ? hva har nøff de skulle sagt om denne saken?
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 03.09.2017 10:49    Post subject: Reply with quote

Det neste fra NFF blir vel en kampanje mot mikro-aggresjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 03.09.2017 11:34    Post subject: Reply with quote

Hvis Trondheims-Ørn har et ønske om å slutte å eksistere som selvstendig klubb(-navn), og heller gå inn Rosenborg, har jeg ikke noe spesielt imot det. Ressursene kan sikkert fordeles fornuftig.

LSK Damer mot Trondheims-Ørn ville jeg ikke sett, men sannsynligheten for at jeg ville tatt turen til LSK Damer - Rosenborg Damer er mye høyere. Sånn er det bare. Jeg så en del kamper med Rosenborg Hockey også, ikke fordi jeg er så spesielt interessert i hockey, men fordi jeg er interessert i Rosenborg.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Ellepo
Proff


Joined: 18 Feb 2007
Posts: 339
Location: Trondheim

PostPosted: 03.09.2017 11:56    Post subject: Reply with quote

Er ikke i prinsippet negativ mot en evt. sammenslåing av Ørn og RBK, slik at man får et RBK-kvinner. Om det er noen mirakelkur for interessen rundt damefotball i regionen er jeg ikke så sikker på, men noen økt interesse kan det jo bli.

Det jeg derimot er skeptisk til er hva Rosenborgs herrelag egentlig får ut av det. Hvis det hadde vært mulig å holde ressursene til damelaget og herrelaget separat, så har jeg ikke noe imot det, men jeg har vanskelig for å se for meg at det lar seg gjennomføre i praksis. Jeg tror det fort kan bli mye støy og spetakkel rundt lønnsforskjellene mellom herre og damelag, særlig i perioder der herrene gjør det godt. Resultatet vil nok uansett bli at herrelaget må subsidiere damelaget, og jeg mener vi trenger alle pengene vi har til å kjempe mot den økonomiske overmakten ute i Europa. Med andre ord lite å hente, og muligens en god del å tape.

Da syns jeg det er bedre at Ørn fortsetter som de er, og bygger sin egen merkevare, og så heller har et mindre formelt samarbeid med RBK. For min egen del så hadde jeg ikke noe sterkere forhold til Rosenborg Ishockey enn TIK.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.09.2017 13:24    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
hæ? hva har nøff de skulle sagt om denne saken?

Å løfte kvinnefotballen.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 03.09.2017 13:32    Post subject: Reply with quote

En sammenslåing som er foreslått er jeg ikke direkte negativ til. Samtidig føler jeg ikke noe krav til at et eventuelt damelag skal tilføre herrelaget noe. Det tror jeg bare blir et urimelig krav. Så lenge det ikke går UT OVER herrelaget, er det helt innafor i min bok
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 03.09.2017 13:41    Post subject: Reply with quote

Kommensialisme > Parasittisme

Hovedargumentet for en eventuell symbiose må uansett være at det ikke, hverken kortsiktig eller langsiktig, på noen som helst måte vil være til ulempe for herresatsingen.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 03.09.2017 14:04    Post subject: Reply with quote

Kan en evt. bruke Lillestrøm sin modell? Har ikke de i praksis lånt ut logoen sin til en egen klubb, som driver kvinnefotball?
For damefotballen i Trondheim er det vel fort flere sponsorkroner å hente hvis en heter Rosenborg, og det blir satset litt rundt dette.
Likevel, kan en dameklubb i Rosenborg hente inn nok penger til å drifte en større satsing? Skal "herreklubben" betale for egne kvinnegarderober og treningsfasiliteter?

Jeg ser jo helt klart positive ringvirkninger av dette. Tenk om Ikea eller Stoff og Stil kunne blitt hovedsponsor for damelaget? Så kunne de gitt store rabatter til tifo og flagg, og kvinnelaget kunne hatt ukentlige treninger/dugnader hvor de sydde Rosenborgflagg... Kanskje vi også igjen kunne fått sydde/broderte klubblogoer på drakta? Mulighetene er mange!
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 03.09.2017 14:53    Post subject: Reply with quote

Rent sportslig skal ikke det utgjøre en forskjell om damelaget heter Ørn eller RBK. Forskjellen ligger i drakta. Om dette gjør at små jenter drømmer om å spille i hvitt, og vil ha drakta i julegave er det utelukkende positivt. Det vil gjøre Rosenborg større.
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 03.09.2017 18:33    Post subject: Reply with quote

Er flere kamper på Lerkendal bra for gressteppet?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 03.09.2017 18:37    Post subject: Reply with quote

Neppe. Men et damelag kan jo være en perfekt unnskyldning for å bygge ordentlige tribuner på en av treningsbanene?
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 03.09.2017 18:40    Post subject: Reply with quote

Tror det fort vil komme krav om at de skal spille på samme stadion som herrelaget.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 03.09.2017 18:58    Post subject: Reply with quote

Det håper jeg i såfall ikke. Også for damenes del. Ingenting ser tristere ut enn å spille på en stor stadion med et noen hundre tilskuere
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 04.09.2017 07:44    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner ikke detaljene, men kravene til en toppseriestadion er ganske høye. Det holder ikke med en kunstgressbane og noen sitteplasser på siden. Uavhengig av modell måtte et damelag enten ha spilt på Lerkendal, eller så måtte man ha leid et godkjent stadion et annet sted til dem.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.09.2017 08:14    Post subject: Reply with quote

Nå er det vel meningen at nybygget på Ladesletta skal tilfredsstille de kravene, så det ville jo vært løsningen uansett. Jeg tror ikke det fins noen som hadde ønsket å bruke Lerkendal stadion, med de kostnadene det ville medført, til Toppseriekamper før Kjernen eventuelt ble totalfrelst på damefotball.

For meg handler dette mest om omdømme, samtidig som damespillerne helt tydelig, basert på uttalelser i media, ville hatt behov for en realitetsorientering av forventningene sine. Det er helt åpenbart at Rosenborg ikke har råd til å profesjonalisere et damelag som ikke genererer egne inntekter. Samtidig åpner det seg kanskje enkelte sponsormuligheter som 'ikke finnes' i det trønderske sponsormarkedet allerede ved å utstyre et Toppserielag med blanke Rosenborgdrakter med ledig plass til sponsorer. Det betyr ikke nødvendigvis en ren utarming av andre idretter i Trondheim, selv om det er en åpenbar risiko, og jeg tror neppe herrelagets sponsorer mener at damelagstrøya vanner ut effekten av deres sponsorat i vesentlig grad.

Jeg mener det ville vært realistisk å gi et delvis frittstående Rosenborg damelag muligheten til i litt større grad å la spillerne sine satse på fotballen, dels gjennom markedsverdien på Rosenborg-navnet, og dels gjennom deling av ressurser i sportslig støtteapparat. For klubbens omdømme tror jeg det oppfattes som både profesjonelt og sosialt ansvarlig, og det er jo verdier Rosenborg generelt ønsker å fremme.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 05.09.2017 01:00    Post subject: Reply with quote

Jeg har null tro på at man henter inn mer sponsorkroner til et damelag bare fordi de heter Rosenborg, med mindre man knytter avtalene opp i mot herrelaget. Altså at damelaget skal få en cut av det herrelaget henter inn.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 05.09.2017 08:04    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Jeg kjenner ikke detaljene, men kravene til en toppseriestadion er ganske høye. Det holder ikke med en kunstgressbane og noen sitteplasser på siden. Uavhengig av modell måtte et damelag enten ha spilt på Lerkendal, eller så måtte man ha leid et godkjent stadion et annet sted til dem.
Er jo helt latterlige krav NFF stiller til lagene i Toppserien. De brekker ryggen på disse, stort sett små klubbene, med krav om 3000 sitteplasser under tak, etc.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 05.09.2017 09:30    Post subject: Reply with quote

Helt enig ace. Hva er logikken bak dette egentlig? Er det UEFA-krav til europacupen som skaper disse kravene? Det er vel færreste av disse klubbene som har over 1000 mennesker på kamp, om noen i det heletatt?
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 24.10.2017 16:54    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f.../24169948/

Here we fucking go again!
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 24.10.2017 20:36    Post subject: Reply with quote

NRK hadde samme saken. Tydelig at det er en kampanje som skal pågå helt til noe endres. Jeg synes det er totalt urimelig dersom gutter og jenter ikke får de samme ressursene i ungdoms og breddefotballen, men i toppfotballen synes jeg det er rimelig at markedssituasjonen spiller en viktig rolle. Synes det er rart at det skal være et kontroversielt standpunkt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Next
Page 14 of 16

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb