English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
UEFA
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.01.2006 13:35    Post subject: UEFA Reply with quote

Lennart Johansson gir seg som UEFA-president når valgperioden er ferdig i 2007:

- Jag tror att det blivit dags för mig att lämna min plats och låta någon annan ta över, säger Johansson.

(...)

Att Lennart Johansson redan nu berättar om sina planer gör att maktkampen bakom honom får ny fart. Den stora frågan är vem som blir näste store man i fotbollseuropa.

Striden står mellan två riktigt stora fotbollsnamn, Franz Beckenbauer och Michel Platini. Båda har goda och mäktiga vänner som ska hjälpa dem till seger i sin kandidatur

Läs mera: Lennart slutar som president
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 09.01.2006 13:56    Post subject: Reply with quote

Er Per Ravn Omdal en kandidat? Han bør jo ha en fair sjanse.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.01.2006 14:02    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingen offisielle kandidater ennå, så Ravn Omdal er i teorien like aktuell som alle andre. Han har i jo mange år vært en av flere visepresidenter i UEFA, og jeg tror flere mindre (fotball)nasjoner gjerne vil ha en slik mann som sjef.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tommee Eevers1
Senior


Joined: 13 Feb 2006
Posts: 117
Location: Trånjæm

PostPosted: 13.02.2006 23:44    Post subject: Hva med Sven Göran? Reply with quote

Uefa trenger en mann som kan skape overskrifter, jamfør "all reklame er god reklame."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.02.2006 00:01    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg tror de velger denne linja for første(?) gang ved neste korsvei. Platini er mitt tips.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tommee Eevers1
Senior


Joined: 13 Feb 2006
Posts: 117
Location: Trånjæm

PostPosted: 14.02.2006 00:03    Post subject: Reply with quote

har ikke Platini vært en gang før?
_________________
Æ hete Tommee Eevers1 ja, chö! Bra Sitat Recon:haha...Petter Rasmuss omtalte Michael Jamtfall som "sønnen til fyren som mener espen johnsen er god på tilbakespill"
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.02.2006 00:07    Post subject: Reply with quote

Han har vel ikke hatt andre større verv enn VM-sjef i 98?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tommee Eevers1
Senior


Joined: 13 Feb 2006
Posts: 117
Location: Trånjæm

PostPosted: 14.02.2006 00:09    Post subject: Reply with quote

Å, da tar jeg sikkert feil. Syntes bare han var noe i UEFA en gang, men han er kanskje medlem av UEFA styret da? Rart hvordan store spillere klarer å gjøre seg bemerket også etter karrieren på banen.

Platini var jo virkelig en klasse for seg, tror jeg da. Hørt det.


Maradonna skriives det mye om. og Gazza selv om det er lite positivt.

jaja, skal ikke trekke den lenger.
_________________
Æ hete Tommee Eevers1 ja, chö! Bra Sitat Recon:haha...Petter Rasmuss omtalte Michael Jamtfall som "sønnen til fyren som mener espen johnsen er god på tilbakespill"
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 14.02.2006 00:18    Post subject: Reply with quote

Gazza som UEFA-sjef! Duncan Ferguson som vakt. Razz
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Tommee Eevers1
Senior


Joined: 13 Feb 2006
Posts: 117
Location: Trånjæm

PostPosted: 14.02.2006 00:21    Post subject: Reply with quote

haha, Duncan ja. Tok ikke han og smekka til Paul Scharner her om dan?
_________________
Æ hete Tommee Eevers1 ja, chö! Bra Sitat Recon:haha...Petter Rasmuss omtalte Michael Jamtfall som "sønnen til fyren som mener espen johnsen er god på tilbakespill"
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.04.2006 16:30    Post subject: Reply with quote

- Jag är utsatt för en övertalningskampanj. Och om läget är likadant som nu är jag beredd att ställa upp. Hellre att jag fortsätter än att jag låter någon annan rasera allt.

Läs mera: Uefa-Lennart beredd att sitta kvar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Johnny W
Veteran


Joined: 31 Aug 2005
Posts: 1908
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.04.2006 16:35    Post subject: Reply with quote

Leder for internasjonale idrettsforbund må være det yrket i verden med høyest pensjonsalder. Friskt blod er ikke akkurat det de setter i høysetet.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.10.2006 08:41    Post subject: Reply with quote

Jeg håper virkelig det blir Platini:

– Jeg vil ikke at TV-selskap, agenter og mektige klubb-presidenter skal overta styringen og makten i fotballen. Jeg vil for eksempel se meget nøye på formatet av Champions League. Jeg synes dagens format prioriterer de store og rike klubbene og jeg synes at fire klubber pr. land er for mye i denne turneringen, sier Platini.

- Jeg vil ikke at de 14 største klubbene i Europa skal bestemme lover, markedet, mesterskap og i det hele tatt spise den største biten av kaka. Fotballen har utviklet seg gjennom 100 år der alle har rett til å spille og muligheter til å vinne, sier franskmannen. Arrow
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 07.10.2006 08:58    Post subject: Reply with quote

Selv om den tanken der ikke er så dum, så anser jeg Platini for å være Blatter's løpegutt. Jeg håper ikke at Platini blir nestemann, verken i UEFA eller FIFA - eller CONCACAF for den saks skyld.
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.11.2006 14:03    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
En annen ting som er utvannet er Champions League. Det logiske ville jo vært å bare kalle det Europacupen eller noe slikt - det er ikke ofte at vinneren av turneringa faktisk er regjerende seriemester i hjemlandet.


Lennart Johansson er fornøyd med opplegget:

"I am happy with the situation, that we gave favour to the bigger countries because they give us the financial stability.

"But I also think that even if the chance is small for other clubs, then there should be a chance for the coaches.

"If you look at Rosenborg from Norway, they have played in the final phases of the Champions League six or seven times.

"In my home country of Sweden, that is what they are longing for."

Read more: JOHANSSON APPROACHES AGE BARRIER
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
skjæringen
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1121
Location: Ila

PostPosted: 02.11.2006 14:26    Post subject: Reply with quote

Michel Platini som er den som sannsynligvis overtar som Uefa-sjef, uttalte nylig at det å stille med 4 lag fra samme land i CL blir feil, og at det ville komme endringer Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 02.11.2006 15:35    Post subject: Reply with quote

Det er bare ett eller annet med Platini som gjør meg litt bekymret med tanke på mulighetene for Rosenborg, FCK og andre store klubber fra mindre nasjoner. Jeg er redd for at Platini ønsker å gjøre CL mer eksklusivt for de store nasjonene og de store klubbene.

Såvidt jeg har skjønt er Platini på godfot med Blatter, og det er alene grunn til å være livredd franskmannen.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.11.2006 22:37    Post subject: Reply with quote

At han går akkurat på tvers av det han sa, altså?
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 03.11.2006 18:48    Post subject: Reply with quote

Jeg tør ikke stole på at Platini holder ord. Jeg tror nok han har et litt for godt forhold ti Blatter.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 03.11.2006 19:02    Post subject: Reply with quote

Fint at det kun bliver 3 lag per nation. Men hvem skal så have de "overskydende" pladser? personligt vil jeg hellere se Arsenal end Lokomotiv Moskva f. eks.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 03.11.2006 19:36    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
personligt vil jeg hellere se Arsenal end Lokomotiv Moskva f. eks.

Da tar du for gitt at det er de samme lagene som representerer de store nasjonene hvert år, og allerede der har du jo signaler om at toppfotballen er på vei i en forutsigbar og urettferdig retning. Jeg vil mye heller se den russiske seriemesteren i Champions Leagues gruppespill, enn Bolton eller Portsmouth som en heldig sesong har karret seg til en fjerdeplass.

Greit, la gjerne lagene fra de store nasjonene være seedet. Men jeg er ufravikelig tilhenger av at Champions League skal være en turnering for lag som har vunnet noe, enten hjemlig serie eller CL foregående år.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 03.11.2006 19:45    Post subject: Reply with quote

Du får da stadig den russiske serimesteren at se i Champions League, hvis altså de kvalificerer sig. Min pointe er at jeg vil hellere se nummer 4 i England/Italia/Spania(for det meste) end nummer 2 fra Rusland, for et eller andet sted skal de ekstra pladser jo fordeles.
Som oftest er det jo de "store" klubber som kvalificerer sig fra henholdsvis Italia, Spania og England, men skulle det ske at lag som f. eks Tottenham, Villareal, Deportivo, Palermo kvalificerer sig, foretrækker jeg stadig at se dem fremfor den russiske 2'er eller dens lige.
Hvis turneringen kun skal være for lag som har vundet noget bliver den hurtig uinteressant, i hvertfald for masserne, da det så kun bliver et lag fra hvert land.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.11.2006 04:22    Post subject: Reply with quote

Ja, et eller annet sted må plassene fordeles. F.eks. Norge. Skeptisk sett i det lyset også?
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 04.11.2006 10:18    Post subject: Reply with quote

Så lenge det holder å bli nummer 4 for å kunne kvalifisere seg til Champions League, synes jeg det blir ei sovepute for utviklinga i de nasjonale ligaene. Det beste hadde vært om man hadde redusert antall plasser til omtrent det nivået det lå på for ti år siden, men det er nok utopisk - selv om resonnementet lett kunne forsvares i og med at størrelsen på turneringa er som den er for å gjøre plass til en drøss lag som har blitt nummer tre og fire i sin nasjonale liga.

Maks to lag fra hvert land, eventuelt tre hvis regjerende CL-mester ikke har kvalifisert seg gjennom nasjonal liga, seeding for de store nasjonene og et trangt nåløye for de små. En sjelden gang vil de små lagene greie å karre seg til gruppespillet. Forskjellene i europeisk klubbfotball ville etterhvert blitt mindre, men nå er det jo en gang UEFAs misjon å løpe storklubbenes ærend.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 04.11.2006 12:09    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Ja, et eller annet sted må plassene fordeles. F.eks. Norge. Skeptisk sett i det lyset også?


Ja, med de indsatsene Brann og VIF ligger for dagen er jeg meget skeptisk. De fleste klubber kan ikke engang begå sig i Uefa-cuppen.

Det er en fin tanke bolgebah, men som du er inde på sker det næppe, da CL rigtig nok har lagt forholdene tilrette for de store lagene.
Personlig synes jeg også det er okay jeg er mere interesseret i at se de store hold, men det er jo en smagssag.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb