English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norges Fotballforbund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 18.05.2016 16:39    Post subject: Reply with quote

vegran wrote:
http://www.adressa.no/100Sport/fotball/eliteserien/article749506.snd

Kroksleiven foreslår henne også...


Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 18.05.2016 22:57    Post subject: Reply with quote

Håper NFF holder seg langt unna Tove Dyrhaug. Dersom de skulle spørre så håper jeg hun svarer "takk, men nei takk".


Jeg vil ha Drillo som generalsekretær - begrunnelse:
- Drillo kommer ikke til å gjøre en dårligere figur enn Siem
- Drillo kan engelsk
- Den kongelige norske befolkning vil slippe å være nødt til å høre mer på Drillo som ekspertkommentator på TV'n
- Drillo er kjendis

Cool
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 19.05.2016 01:23    Post subject: Reply with quote

Haha!
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Bjorn
Proff


Joined: 23 Mar 2016
Posts: 258

PostPosted: 19.05.2016 10:43    Post subject: Reply with quote

Ser hvorfor de vil ha hu til jobben da, har vært flink.
Men... våres? RBK RBK

PS: Jeg liker å høre på Drillo som kommentator, han er noe flinkere en andre.
Dog han hadde passet fint inn i setet til Siem.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.05.2016 14:35    Post subject: Reply with quote

Tove Moe Dyrhaug hopper imidlertid ikke av fryd med tanke på at generalsekretærjobben nå står ledig.

– Det er hyggelig å bli tenkt på, for da har man gjort en del rett. Men jeg trives bra der jeg er, og har mer enn nok å ta tak i. I utgangspunktet er jeg ikke aktuell, sier Rosenborg-lederen.

Moe Dyrhaug sier samtidig at det er vanskelig å avvise noe fullstendig så lenge hun ikke er kontaktet angående stillingen.

– Må du tenke over det dersom du blir kontaktet?

– Det må jeg.

Les mer: Koteng vil ikke miste RBK-sjefen til NFF

Jeg håper at NFF og presidenten gjør som han har sagt – at han overlater oppgaven med å finne ny generalsekretær til det eksterne selskapet. Og skal han lytte til innspill og råd, så håper jeg han tar en titt utenfor sin vennekrets, eller gamle klubb, og ser til samfunnet ellers. Dette er en unik mulighet for NFF.

Jeg håper de griper den!

Les mer: NFF trenger ikke enda en trønder, eller en kompis av presidenten. Nå trengs det noe nytt!

NFF ender vel opp med Bjarne Berntsen. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 19.05.2016 15:53    Post subject: Reply with quote

Ikke si det da. Sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 19.05.2016 16:03    Post subject: Reply with quote

De kan ansette hvem faen de vil så lenge de holder de klamme pølsefingrene sine langt bort fra Dyrhaug. Otto Ullsokk passer fint inn i nisseklubben NFF om de absolutt må ha en trønder.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 19.05.2016 16:57    Post subject: Reply with quote

Hva med Perry?

Han har mye engasjement og kjenner fotball-Norge. Men han må vel legge på seg noen kilo før han kan bli aktuell i toppen i NFF. Var den over kanten?
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 19.05.2016 17:06    Post subject: Reply with quote

Neida, en hestehandel så er Perry på plass skal du se
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.05.2016 22:05    Post subject: Reply with quote

Erik Espeseth sier han ikke har blitt spurt fra offisielt hold om han kan tenke seg jobben som generalsekretær i Norges Fotballforbund.

– Men jeg har fått en del henvendelser fra andre og det er alltid smigrende når du får slike meldinger. Det er et kompliment, sier Espeseth til Drammens Tidende.

Meldingene han snakker om har kommet fra venner, bekjente og kolleger, uten at 49-åringen vil gå nærmere inn på det.

(...)

Drammens Tidende har sendt spørsmål til Norges Fotballforbund for å få vite mer om ansettelsesprosessen av ny generalsekretær. Vi venter på ytterligere svar fra kommunikasjonssjef Yngve Haavik.

Les mer: Espeseth har ikke blitt spurt om NFF-jobb
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.06.2016 21:03    Post subject: Reply with quote

Norges Fotballforbund har gjennom samarbeidsavtalen med Synsam fremforhandlet en gratis synstest til samtlige 380 000 aktive fotballspillere i norsk fotball.

(...)

NFFs medlemmer kan velge mellom å oppsøke Synsam-forretninger selv for undersøkelse, eller klubbene kan sette dette i system for sine lag – da med Synsam tilstede i klubbens egne lokaler.

Les mer: Alle fotballspillere får gratis synstest

Ingen tvil om at Synsam håper å selge flere linser og briller, men greit tiltak lell. Vil dessuten tro at alle har krav på få skriftlig brilleseddel, som man kan bruke hos konkurrentene om man vil.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 10.06.2016 21:08    Post subject: Reply with quote

Personlig ville jeg foretrukket at Dommerne fikk gratis synstest, men det er nå bare meg. Smile
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 11.06.2016 13:13    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Erik Espeseth sier han ikke har blitt spurt fra offisielt hold om han kan tenke seg jobben som generalsekretær i Norges Fotballforbund.

– Men jeg har fått en del henvendelser fra andre og det er alltid smigrende når du får slike meldinger. Det er et kompliment, sier Espeseth til Drammens Tidende.

Meldingene han snakker om har kommet fra venner, bekjente og kolleger, uten at 49-åringen vil gå nærmere inn på det.



Jeg vil ikke gå nærmere inn på det men kompisene mine synes jeg burde få jobben også.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.09.2016 13:30    Post subject: Reply with quote

Rune Bratseth (55) er blitt fjernet fra Norges Fotballforbunds etiske komite. Begrunnelsen kaller han «komplett uforståelig».

(...)

– Jeg har store problemer med å skjønne argumentet, at det er spillreklame i Viasat-sendingene som er uforenelig med det fotballforbundet holder på med. Og det sier et forbund som leier ut sitt eget studio på Ullevaal Stadion til Max og Discovery, til sendinger hvor nøyaktig den samme spillreklamen sendes. Jeg kan ikke forstå annet enn at det singler litt i glass, beskriver Bratseth.

(...)

Konstituert generalsekretær Kai-Erik Arstad i NFF har denne forklaringen.

– Rune Bratseth ble ikke fjernet. Det er ingen dramatikk i at utvalgsmedlemmer utnevnes og ikke fortsetter, som var tilfellet her. Det er NFFs forbundsstyre som oppnevner medlemmene i etisk komité og nå var det greit med et bytte. Det var også to andre medlemmer som ble erstattet.

Les mer: Bratseth ble fjernet fra NFFs etiske komité

At Rune Bratseth er utestengt fra etisk komité i Norges Fotballforbund, blant annet fordi han jobber for en kanal som viser bettingreklame, er absolutt interessant. Delvis fordi dobbeltrollene i idretten er en etisk utfordring, og fordi det viser hvor krevende grensegangen er.

For hvorfor skal Bratseth ut, mens Viasat-kollega Jan Åge Fjørtoft kan få være internasjonal rådgiver for NFF?

Og hvor konsekvent er linjen når en kanal som sender bettingreklame utenom ballspilling, også er leietager hos et forbundseid selskap?

Men selv om det er god grunn til å diskutere dobbeltroller, og forsøk på betting-uthuling må slås ned på, bør norske idrettsledere være vel så opptatt av å komme på banen langs de store linjene.

Les mer: Bettingbransjens balletak
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.09.2016 23:33    Post subject: Reply with quote

Norsk falittforbund på sitt beste det der. Men å vise Tipp...Eliteserien mellom betson og unibetreklamene er helt kurrant?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.09.2016 23:23    Post subject: Reply with quote

Lyst å bli den nye Karen Espelund?

- Ha ansvar for de strategiske og operative ledelsesfunksjoner i NFF

- Sikre god sportslig utvikling av norsk fotball på kort og lang sikt

- Lede den kommersielle utviklingen videre, herunder drifte, videreutvikle og forvalte NFFs ulike inntektsstrømmer fra medieavtaler, sponsorater og andre samarbeidspartnere

- Videreutvikle og ytterligere profesjonalisere organiseringen og ledelsen av norsk fotball, herunder bidra til tydelige og klare retningslinjer for rapportering, ansvars- og beslutningsstruktur mellom styret, administrasjon, datterselskaper og organisasjonen for øvrig

- Bidra til godt omdømme, vekst, kvalitet, glede og entusiasme i hele spekteret av norsk fotball; klubber og kretser, topp og bredde, barne-, ungdoms-, kvinne- og herrefotball

- Sørge for åpen og transparent ledelse av organisasjonen, rapportering til forbundsstyret iht vedtatte retningslinjer

- Være en god relasjonsbygger og bidra til et godt og konstruktivt samarbeid med øvrige organisasjoner og de ulike interesseorganisasjonene i norsk fotball

- Ivareta NFFs interesser nasjonalt og internasjonalt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
smogli
Proff


Joined: 16 Apr 2008
Posts: 313

PostPosted: 07.09.2016 23:10    Post subject: Reply with quote

De som evt så/ser på Tv2 Nyhetskanalen nå; fytti helvete for en klovn Terje Svendsen klarer å fremstå som, og Josimar-Johnsen er virkelig en artikulert person.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 20.09.2016 22:18    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Perry: - Fotballdiskusjoner i Norge er fattige. Vi diskuterer sjelden hvordan vi skal bli bedre

Kommer bare på ett uttrykk for anledningen. "Those who can - do. Those who can't - teach."


robbie wrote:
Igjen. Jeg er enig i alt det Perry sier. Så, er denne Per Joar Hansen i slekt med han som trente RBK? For de står iallefall ikke for samme fotballfilosofi.


Fant disse to i "Hvor er det nå?", så tar det videre her.

Nå er det jo noe annet å reise rundt på en slik studietur kontra det å få et lag til å prestere som trener. Perry er inne på mye.

Men det er en faktor jeg føler blir glemt litt opp i dette "start med de unge" hysteriet, og det er at folk ikke diskuterer hvorfor en del blir motstandere av det de opplever som elitistisk ekskludering. Jeg tror ikke det er så enkelt som at vi nordmenn tåler så mye dårligere en andre å høre at man er for dårlig, jeg tror det er flere faktorer som spiller inn.

Jeg tror mye faktisk handler om at fotball er "det store" for de fleste gutter mellom 6 og 16 år, og at andre idretter blir sett på som "litt sært" av flertallet. Dette synes jeg også er interessant i lys av hvor rævva Norge har vært i sommer-OL de siste gangene.

Selv om jeg var glad i å spille fotball da jeg var ung så skjønte jeg etterhvert at det ikke var fotballspiller jeg skulle bli, og i en alder av 15 begynte jeg på friidrett i steden. Blei ikke mye styr blant gutta om det, men jeg husker at flere av dem syntes det var veldig rart at noen gadd å begynne på friidrett. Svaret var enkelt; eneste styrkene jeg hadde i fotball var spendst, godt rykk og en evne til å løpe fra og løpe etter folk gjennom en hel kamp. Behandle ball kunne jeg ikke for 5 øre. scorte en del mål, men igjen er det kun Dorsin og Berre som kan score styggere mål en hva jeg løp og skle inn i kassa.

Fasiten var at jeg heller ville finne folk der jeg måtte utfordre meg litt for å løpe fra dem.

Jeg tror i lys av dette at veldig mange av de som ikke har potensial til å bli gode fotballspillere kan bli gode i andre idretter, og dette bør vi jobbe med å få annerkjent i større grad. Da vil det bli lettere og mer rettferdig å gi en guttunge bedskjed om at han ikke er førstelagsmaterial. Jeg skal faktisk gå så langt å si at Jørgen Skjelvik heller burde tatt en vei som sendte ham til sommer-OL i Rio kontra det norske landslaget.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
selleck
Senior


Joined: 05 Aug 2009
Posts: 227

PostPosted: 22.09.2016 15:28    Post subject: Reply with quote

Han prøver sikkert på spille opp til en debatt. Men hvis det holdt med så enkle tankerekker som han presenterer - så burde vel hele tippeligaen og landslagene bestå av spillere som har gått fotballinja på NTG...
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 15.10.2016 22:37    Post subject: Reply with quote

Norges Fotballforbund wrote:
Norges Fotballforbund (NFF) innkaller til ordinært Forbundsting på Ullevaal Stadion, lørdag 4.- og søndag 5. mars 2017. Forbundstinget settes lørdag 4. mars kl. 13:00.

Forbundsstyret vil forut for tingforhandlingene på lørdag (kl.10:00-11:30) invitere til seminar om dagsaktuelle tema. Nærmere informasjon om seminaret vil bli presentert når dette er klart.

Forslag som ønskes behandlet på Forbundstinget må være innsendt med motivering til Forbundsstyret senest lørdag 12. november 2016.
Forslagene skal sendes som e-post til: forbundstinget@fotball.no

(Motivering betyr vel her altså begrunnelse.)

Dagsaktuelt tema like før åttendedelsfinalene i E-cup og en "skjebnekamp" for herrelandslaget mot Nord-Irland ... samme helg som ski-VM avsluttes i Lahti?
Det må vel være hvorfor vi i Norge er så mye bedre enn alle andre i alt som har med idrett å gjøre.
Hva kan vi reise ut og lære bort fra NFF for eksempel?

Søndag:
Selvoppnevnt forstander i menigheten "Trenere som tror så mangt" (hvori opptatt foreningen "Tidligere trenere som er sterke i troen") - PJHansen - belærer og forretter andakten.

Deretter: Yppersteprest Høgmo og den indre krets av lallende Ja-mennesker taler i tunger, mens vaffelstekerne fra breddeklubber samler inn kollekt til å dekke stabsutgiftene sentralt i forbundet.

Og siden omdømmestriglingen er stram og enhetstankegangen dominerer, vil alle som navngis i media etterpå uttale at det var et godt ting.

Tingets største stridstema: Om tredje varamedlem skal være fra Agderfylkene eller Nord-Norge, eller noe sånt.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.10.2016 17:22    Post subject: Reply with quote

Koteng overrasker med kronikk i VG:

Styrer må styre. Styrerepresentanter i et forbund som NFF burde fungere som et styre i en stor bedrift eller som et styre i et idrettslag som har en administrasjon. I dag bruker president og visepresidenter betydelig tid på administrative arbeidsoppgaver. Hvis denne jobben blir mer lik en "normal styrejobb" vil nok utvalget av mulige styrerepresentanter være betydelig større. Mer avstand til administrasjonen vil være sunt. Presidentens lojalitet må ligge til styret og ikke til generalsekretæren.

Rosenborg tror at «flest mulig blir best mulig» er viktig for norsk fotball. Det er når vi måler oss mot landslag og klubblag i Europa, vi måler temperaturen på norsk fotball.

For å få til dette må vi få på plass struktur, kompetanse, bruke ressursene på rett plass og jobbe hardt. Når det gjelder landslagene blir de først og fremst et resultat av utviklingen i våre toppklubber. Så fokuset i norsk fotball bør ligge på hvordan og hvor vi utvikler fotballspillere og trenere.

Utviklingen skjer i hovedsak ute i klubbene, godt støttet av kretsene.

Les mer: Kronikk: Fra det behagelige til det krevende – Forbundsstyret i NFF må ta grep nå!

– Følelsen min er at Norges Fotballforbund har hatt en sterk generalsekretær, men ikke et så sterkt styre, sier Ivar Koteng.

Han mener rett og slett at presidenten er for lite president, og for mye «arbeidende», sånn han ser det.

– Hvis presidenten får senket arbeidspresset og holder litt mer fysisk avstand, så vil han få bedre rammebetingelser og dermed gjøre en bedre jobb, mener Rosenborgs styreleder.

Les mer: Koteng: – NFF-styret må ta grep nå
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.11.2016 19:41    Post subject: Reply with quote

VG ønsker at Koteng, Dyrhaug og Bratseth tar over NFF.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 13.11.2016 20:32    Post subject: Reply with quote

Fingrene av fatet!
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 13.11.2016 20:47    Post subject: Reply with quote

Vet ikke helt hvor attraktivt NFF føler det er å jobbe for de om dagen..."Ikke for å skryte, men jeg jobber i NFF" mersom... Trekker sikkert opp at lønna nok er ganske innafor.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.11.2016 21:38    Post subject: Reply with quote

Pål Bjerketvedt ny generalsekretær i NFF

- NFF er en kompleks organisasjon. Pål Bjerketvedt har solid ledererfaring og dokumentert evne til å gjennomføre endringsprosesser med suksess – både strategisk, organisatorisk og kommersielt. Han har også god organisasjonsforståelse og gode relasjonelle evner, noe som er viktig for å få alle interessegrupperingene i fotballen til å dra i samme retning. Pål er rett person til rett tid for norsk fotball, sier fotballpresident Terje Svendsen.

(...)

Det er ennå ikke avklart når Bjerketvedt starter i stillingen som generalsekretær i NFF. Årslønnen til NFFs neste generalsekretær er på 1,9 millioner kroner.

Ansettelsesutvalget nedsatt av forbundsstyret har gjennomført en grundig prosess med 38 søkere og målrettet søk med en liste på 75 mulige kandidater. Tre menn og en kvinne var med i den siste runden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 32, 33, 34  Next
Page 24 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb