English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Forlengelse av kontrakter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Skal Bosman-spillere plasseres på benken?
Ja!
63%
 63%  [ 142 ]
Nei!
36%
 36%  [ 81 ]
Total Votes : 223

Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 17.02.2010 09:19    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...161784.ece

Sykt at det bare er 4 spillere som har kontrakt lenger enn 2011. Men fantastisk deilig å se at kontraktsforslaget til Iversen har vært såpass lavt som i underkant av 2 millioner. Og enda mer gledelig er det at han sier nei Razz hehe
Back to top
View user's profile Send private message
Roamer
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1811

PostPosted: 17.02.2010 10:00    Post subject: Reply with quote

Det betyr bare at Hoftun kommer til å øke lønnstilbudet. Havner vel på en 3-års kontrakt på rundt 5 mill i året, tenker jeg.
_________________
RBK på topp tre i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 17.02.2010 11:59    Post subject: Reply with quote

Hva får deg til å tro at Hoftun øker lønna 150-200%? Har han gjort noe lignende tidligere?
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 17.02.2010 15:22    Post subject: Reply with quote

Hvis Iversen velger å forlate oss, kan vi bruke de millionene på lønninger for andre, mer attraktive spillere (Lustig, Stadsgaard osv.).
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.02.2010 20:03    Post subject: Reply with quote

Uansett positivt at Hoftun har satt hardt mot hardt når det gjelder lønna til Iversen. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
eksiltrøndern
Veteran


Joined: 05 May 2005
Posts: 1055
Location: Oslo

PostPosted: 17.02.2010 20:50    Post subject: Reply with quote

Absolutt, det er ikke verdt å betale han 4 millioner i året, jeg synes 2 er i overkant.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 17.02.2010 22:07    Post subject: Reply with quote

Ja, vi går i en spennende tid i møte med disse kontraktene. Regner med vi ikke klarer å beholde de beste spillerne. Arven fra Eggen er så å si skuslet bort, så det blir vel tidenes talentsatsing fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 18.02.2010 01:03    Post subject: Reply with quote

En får se og det vil ikke overaske meg om noen av disse ender opp krypende tilbake når dem oppdager at lønnstilbudet andre plasser ikke nødvendigvis er så stort som dem har trod. Det er ikke bare oss som har skrudd igjen kranen. Neste oppgave for Hoftun er å få en større lønnsforskjell det er ikke toppspillerene våre som er dyre ,men heller det at Nordvik og Jamtfall har gått på millionlønninger når dem burde gått på 200000 - 300000 frem til dem har bevist noe.
Back to top
View user's profile Send private message
stolavs
Veteran


Joined: 20 Oct 2007
Posts: 1646

PostPosted: 08.03.2010 20:33    Post subject: Reply with quote

Begynn å fornye kontraktene før de er inne i sitt siste år. Slipper da mange unødvenige spekulasjoner, noe jeg tror sliter på spillerne og apparatet rundt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 08.03.2010 20:48    Post subject: Reply with quote

Vi starta da samtaler med de som har utgående kontrakt i år allerede i fjor sommer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.03.2010 20:53    Post subject: Reply with quote

Ja, det rent formelle gjorde Hoftun riktig. Var tidlig avklart at Jarstein, Demidov og Sapara ikke ville forlenge.

Det er kontraktslengdene som skaper problemer for tida.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 11.08.2010 05:48    Post subject: Reply with quote

Vi har hatt diskusjonen oppe en god stund allerede, men nå følger adressa etter og har fokus på samme sak;
RBKs ubehagelige spørsmål

Likte avsluttingen:
Quote:
– Nå er vi veldig glad for at Markus (Henriksen) har skrevet ny kontrakt, og at vi har flere unggutter som er på vei opp og fram. Så vil forhandlingene med dem vi ønsker å ha med videre fortsette kontinuerlig, sier Hoftun. Seks mann har langtidskontrakter i øyeblikket: Markus Henriksen, Morten Moldskred, Trond Olsen, Rade Prica, Erik Bråten og Daniel Örlund.


Jeg må innrømme jeg lo godt av ordet langtidskontrakter..
De nevnte spillerne har altså kontrakt ut 2012 (Markus har 2013). Personlig mener jeg at ledelsen burde vurdert fremtiden til disse spillerne nå og utover 2011, med en avklaring høsten/vinteren 2011. Men vi sliter altså med å få forlenget 2010- og 2011 gjengen..
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 11.08.2010 09:24    Post subject: Reply with quote

Det er nærmest en grov økonomisk uaktsomhet av Hoftun & co å signe treårskontrakter med nyinnkjøpte, dyre spillere. Det gir ikke bare liten stabilitet i troppen, men også store økonomiske tap. Dette kan tilsammen undergrave det sportslige og økonomiske fundamentet til klubben.

Typiske slike saker i det siste; Jarstein og Demi.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 28.01.2011 05:39    Post subject: Reply with quote

Siden det har blitt etterlyst, bosmangjengen for 2011-sesongen:

Anthony Annan
Per Ciljan Skjelbred
Mikael Lustig
Mushaga Bakenga
Gjermund Ã…sen
Osei Oviasu
Alejandro Lago
Even Barli
Pål André Helland
Tom Erik Nordberg
Fredrik Winsnes
Mattias Bjärsmyr (innleid 31.07.2011)
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 783

PostPosted: 28.01.2011 11:20    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Det er nærmest en grov økonomisk uaktsomhet av Hoftun & co å signe treårskontrakter med nyinnkjøpte, dyre spillere. Det gir ikke bare liten stabilitet i troppen, men også store økonomiske tap. Dette kan tilsammen undergrave det sportslige og økonomiske fundamentet til klubben.

Typiske slike saker i det siste; Jarstein og Demi.


Det kommer alltid opp i etterkant av slike saker at det er skandale, uaktsomhet og ALARM når en spiller som har slått til ikke har lenger kontrakt i utgangspunktet. Det er merkelig nok ingen som klager over at ikke Trond Olsen sitter på en lukrativ 5 års kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 28.01.2011 13:02    Post subject: Reply with quote

Men det er nok av oss som klager på at han ble kjøpt, og sitter på en lukrativ fireårskontrakt....
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 783

PostPosted: 28.01.2011 13:47    Post subject: Reply with quote

Poenget var nyinnkjøpte, dyre spillere (som josinho skrev) ikke nødvendigvis bør signeres på lengre kontrakter. Det er vanskelig å vite hvem som vil slå til i klubben, uansett pris, så det bør ikke være noen automatikk i at dyrt = lang kontrakt.

Så kan man heller si at man bør starte tidligere å prøve å reforhandle med de som slår til med en gang, men det er ikke nødvendigvis spesielt lett siden disse ofte ikke er villige til å reforhandle men heller vil ha en kort kontrakt som gjør det lettere å komme seg til utlandet. Men jeg er helt uenig i at løsningen er å tilby alle lengre kontrakter.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 28.01.2011 14:45    Post subject: Reply with quote

...eller sørge for å gjøre en bedre jobb i kartleggingsfasen slik at de spillerne man henter har høyere sannsynlighet til å passe inn i laget.. jeg er dritt lei denne diskusjonen, men investerer man 10-15 millioner på et produkt (spiller) du risikerer å miste vederlagsfritt når bindingstiden er over har man en utrolig dårlig butikk.. Vi betaler vel kjapt 12-15-17 millioner for Trond Olsens tjenester i perioden 2009 - 2012, den største utgiften var å frikjøpe han fra Bodø/Glimt, deretter har vi lønn. En eventuell reforhandling av hans tjenester vil også koste en god del penger, da han neppe vil gå ned i lønn.

Hadde Trond Olsen kostet oss 4-5 millioner i denne perioden, så hadde det vært suverent.. dessverre ligger han på Sapara/Annan-nivå utgiftsmessig, men ettersom han nivåmessig er fire-fem hakk under er sannsynligheten for et videresalg hvor vi tjener penger minimal. Mest sannsynlig må vi begrense skaden ved å slippe ham for et sted mellom én til fem millioner i det siste kontraktsåret.
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 783

PostPosted: 28.01.2011 15:00    Post subject: Reply with quote

Det er jeg helt enig i, men så var det altså ikke det som var utgangspunkt for det jeg svarte på.

Selvfølgelig, man kan og bør bli bedre på kartlegging av spillere, men uansett hvor god man blir vil man få bomkjøp. Å sitte i etterkant å si at den og den spilleren burde hatt langtidskontrakt er veldig enkelt all den tid man faktisk sitter på fasit og ikke trenger å ta hensyn til om spilleren faktisk selv ønsket en slik kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 28.01.2011 15:05    Post subject: Reply with quote

Om overgangssum overstiger 10 millioner må man være så sikre på spilleren at man tilbyr en fire-femårskontrakt.. hvis man henter en spiller som koster over 10 mill og tilbyr en treårskontrakt betyr det at forarbeidet er for dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 783

PostPosted: 28.01.2011 15:14    Post subject: Reply with quote

Nå vet vi vel egentlig fint lite om hva slags kontrakter som tilbys spillerne, det vi vet er hva de skriver under på.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 28.01.2011 16:48    Post subject: Reply with quote

Det er vi som setter premissene FØR spilleren er signert, om de ikke går med på hva vi tilbyr så henter vi noen andre. Jeg tror en uetablert spiller, eller en som innser at RBK er toppen for hans del er villig til å la seg rævkjøre ganske godt i første runde.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 28.01.2011 16:58    Post subject: Reply with quote

Uavhengig om en dyr spiller slår til eller ikke, bør han være signert på en lang kontrakt(4-5 år) når han blir hentet til RBK. Feiler spilleren vil nok denne forsvinne lenge før kontrakten går ut. Benken frister ikke, de fleste vil gå ned i lønn mot å få spilletid i en annen klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6498
Location: Trd

PostPosted: 28.01.2011 17:19    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Det er vi som setter premissene FØR spilleren er signert, om de ikke går med på hva vi tilbyr så henter vi noen andre. Jeg tror en uetablert spiller, eller en som innser at RBK er toppen for hans del er villig til å la seg rævkjøre ganske godt i første runde.


Det er jo alltids en vurdering. Jarstein for eksempel, var ønsket to steder (her og i Oslo), krevde helt sikkert en treårskontrakt, mens vi helt sikkert ville ha lengre kontrakt med han, prisen tatt i betraktning. Jarstein var ansett som norges klart største og kanskje eneste store keepertalent, og vi strakk oss langt.

Selvfølgelig kan vi si at det er vi som setter premissene, men hadde vi stått på vårt her, ville vi vært nødt til å kjøpe på hylla under. Skal vi ha gode spillere er vi kanskje nødt til å leve med slike situasjoner (gi 3-års) fremfor å kjøpe Filloer som mer enn gjerne signerer for 5 år.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 28.01.2011 17:52    Post subject: Reply with quote

Eller at vi har kartlagt markedet og plutselig en dag blir en spiller presentert som media/massene enda ikke har oppdaget eller hørt om... hentet for vekslepenger.

Det er lov å jobbe opp mot flere spillere samtidig, man må ikke fokusere alt på lande én bestemt spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
Page 11 of 12

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb