English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjernen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 77, 78, 79  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henging
Senior


Joined: 17 Jul 2005
Posts: 211
Location: Flisa

PostPosted: 07.08.2006 00:31    Post subject: Reply with quote

Haha, er han her på forumet eller? Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.08.2006 00:31    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er det egentlig slik at Kjernen blir så overgått av flere norske fan-klubber? Har hørt gang på gang at bortefansen overgår Kjernen på Lerkendal! Som sist mot LSK, hvor man (på TV) hørte Kanarifansen var vesentlig "bedre" enn Kjernen, enda det var over 21 tusen på tribunen, og garantert brorparten heide på Troillan..

Er ikke her for å lage sår eller strø salt i de som evt måtte finnes, men jeg synes hele greia er litt merkelig..
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 07.08.2006 00:45    Post subject: Reply with quote

Og dette poster du etter at Klanen er blitt eid på lørdag???
LSK var bedre, men de er også best i landet nå. De 20 000 på andre tribuner enn nedre vest kan jo ikke regnes med likevel, og om du baserer deg på tv-lyden kan jeg ikke hjelpe deg.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
erlendmf
Rutinert


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 957
Location: bergen

PostPosted: 07.08.2006 00:50    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
De 20 000 på andre tribuner enn nedre vest kan jo ikke regnes med likeve


Enig. Sitter ikke i Kjernen. Men når jeg prøver å dra opp stemingen er det som regel noen som ser stygt på meg. Janteloven, hvor?
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 07.08.2006 01:19    Post subject: Reply with quote

Må si meg helt enig med erlendmf på det temaet, satt på øvre adressa mot vålerenga på lørdag, makan til slappfisker har jeg ikke sett på lenge. De reiste seg opp en gang... og det var når det var pause og det var førstemann til pølsebua, og ingen og jeg mener ingen (bortsett fra meg selv) buet når vålerenga spillerne ble ropt opp. Jaja, kanskje jeg har blitt for vant til å sitte med kjernen... Rolling Eyes
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 07.08.2006 11:04    Post subject: Reply with quote

Jeg bruker sitte på øvre Adidas, og der hender det at det er tilløp til klappsalver, men ikke noe sang.

Synd å si det, men det er ikke særlig kultur for det blant trøndere flest. Vi er ikke The Hoops, liksom... Mange skulle nok ønske at de kunne, men så er de redde for å begynne å synge og oppdage at ingen er med, så de holder kjeft istedet, og er glade for at Kjernen er der. Står du sammen med Kjernen så er det mye lettere, for der er det forventet at du synger, men den forventningen eksisterer ikke på de andre tribunene. Det betyr nok ikke at de andre supporterne er mindre glade i fotball eller mindre engasjerte, bare at det ikke er noen gruppementalitet der, som det er hos Kjernen.

På den annen side, så tror jeg scoringsbrølet på Lerkendal er landets beste. Da den første scoringen kom på lørdag, tekstet samboeren min meg og sa hun kunne høre jubelen gjennom verandadøren. Vi bor på Tyholt, ved tårnet...

RBK
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
DiggeFJ
Senior


Joined: 28 Jun 2006
Posts: 144

PostPosted: 07.08.2006 11:50    Post subject: Reply with quote

Hvis man skal gå ut ifra det man hører på TV, så hørtes kjernen ganske godt borte mot Vålerengen å LSK.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 07.08.2006 12:20    Post subject: Reply with quote

TV-lyden har jo jævlig mye å gjøre med hvor TV2 plasserer mikrofonene sine.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.08.2006 21:02    Post subject: Reply with quote

Må bare si at mitt inlegg ikke er "trigga" av noen spesiell hendelse, men av et generellt intrykk jeg har. En kamerat av meg som er med i Kanarifansen, sa at Kanarifansen blei "skuffet" over Kjernen på Lerkendal. Uansett.

Det jeg mener er at jeg ikke skjønner hvorfor det er sånn at Kjernen/RBK-fansen ikke herjer med bortefansen på Lerkendal. RBK har snitt på oppunder 20 tusen per kamp på tribunen, har vært Norges desidert beste lag de siste 10-15 år, og de antatt beste fanklubbene i Norge må reise 50 mil eller mer for å komme til Lerkendal. Vil tro at de fleste av både Kanarifugler og Klanen-folk for eks. blir hjemme, selv om det selvfølgelig er den mest hardcore kjernen av fanklubbene som drar til Nidaros.

Som sagt før, dette er ikke ment som kritikk av Kjernen, men heller som et spørsmål om hvorfor det er sånn.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 07.08.2006 21:43    Post subject: Reply with quote

Vel, vi eier jo de som kommer med unntak av nevnte KFL og Klanen. Og på lørdag ble jo Klanen eid også. KFL er etter min mening i særklasse best i Norge foran oss/Gaza((colasvingen)Ja, Gaza, VB er dau, gammel og satt).

De fleste sitter igjen hjemme av disse ja, men det er de mest punsje som drar på bortekampene. Derfor er jo ofte vi bedre i Oslo enn i Trheim også f.eks.

En annen ting er at titter du på shots av f.eks klanen under en match ser du at hovedtyngden på Vestbredden etc er MENN i alderen 20-40 hovedsakelig.

Samme stillshot av Kjernen vil vise en generelt mye yngre klack, med mindre trøkk. Men klacken her er på tur opp. Har vært en jevn/ujevn stigning i kvalitet disse to motgangssesongene. Så kanskje er det håp for klacken om ikke for Kjernen. Om man beholder de unge nå, og disse får innpodet litt mentalitet kan det bli veldig bra om noen år når gj.snittalderen blir høyere. Hvis i tillegg jentene kan sitte hjemme og tazte text3r så hadde det straks SETT bedre ut også.

Det er nå min alt annet enn ydmyke mening da.

p.s de tre siste matchene våre har Klanen basically vært Oddrane uten UE og gutta i Cola/Gaza. Der går det jaggu nedover av en eller annen grunn. Det er en klack/tribune i nedgang som "kun" høres når de drar nidviser om motstanderen.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.08.2006 12:33    Post subject: Reply with quote

Vi sliter uansett med en dårlig egnet tribune. Både det gamle A-feltet og det gamle G-feltet var bedre for å få samstemt og sterk synging:





En enkel løsning er kanskje å samle de mest sangglade av oss helt ytterst på den ene sida (fortrinnsvis mot Adidas-tribunen). Der er det tross alt 15-16 seterader i stedet for 7-8. At synginga på motsatt ende gjerne blir svekket, får så være.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.08.2006 00:33    Post subject: Reply with quote

Kjernen skal ha skryt i dag! Har ikke noe annet å dømme ut fra enn TV-lyden, men for meg virket det som om Kjernen eide Aker stadion. Tornekrattet/Molde-fansen hørte jeg fint lite fra. Også positivt at megafonen ikke var dominerende i dag.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 14.08.2006 01:52    Post subject: Reply with quote

100% Enig! Man hørte dem ihvertfall 75% av tida/kampen! RBK RBK
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hulsker kan Brenn
Senior


Joined: 22 Jun 2005
Posts: 141
Location: Trondheim

PostPosted: 14.08.2006 01:56    Post subject: Reply with quote

Ja må innrømme at vi sang for full hals i dag Smile HÆRLIG kamp!
_________________
Gi oss Daniel Braaten tilbake. Ã… gi oss en skikkelig spiss, selg steffen!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.08.2006 09:16    Post subject: Reply with quote

Dette er et vanlig scenario når vi er på Røkkeløkka. 40 prosent av tilskuerne på disse kampene heier på RBK, og Kjernen leder an.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 14.08.2006 12:14    Post subject: Reply with quote

I går var det spesielt morsomt, dog. Da det var igjen ti minutter prøvde speaker å "ta en Aspmyra" ved å oppildne publikum til å synge for hjemmelaget. Ta gikk det en jævel i oss, vi tok i litt ekstra og fullstendig overdøvet de spede forsøkene fra folka fra fiskerlandsbyen. Ubetalelig!
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 14.08.2006 12:24    Post subject: Reply with quote

Hehe, Strålende! Spesielt mot Hoseth & co! Tommel'n opp! Wink
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 14.08.2006 12:37    Post subject: Reply with quote

Hvor er Sigge for å si at Kjernen er rævva?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 14.08.2006 13:54    Post subject: Reply with quote

Opptatt med å tørke tårer og snyte nese... Very Happy
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
rbkjoachim
Junior


Joined: 02 Aug 2006
Posts: 55
Location: PÃ¥ Banen!

PostPosted: 19.08.2006 13:58    Post subject: Reply with quote

Har kjernen det alltid like morsomt når de er på busstur som på hjemveien fra Molde kampen?
_________________
Vi e alltid med Rosenborg!
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 19.08.2006 14:01    Post subject: Reply with quote

Så lenge han kisen der er sjef på en av bussene så... Very Happy
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 19.08.2006 14:22    Post subject: Reply with quote

Haha, genialt Mr. Green
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
rbkjoachim
Junior


Joined: 02 Aug 2006
Posts: 55
Location: PÃ¥ Banen!

PostPosted: 20.08.2006 12:28    Post subject: Reply with quote

Wiiburg wrote:
Hvis bare kjernen kunne ha vært slik:

http://www.youtube.com/wa...SMwQnGRXe4

Kjernen har jo nå nettopp startet å synge denne melodien også..

Ja det hadde vært noe å hatt det samme trykket på Lerkendal, da hadde klanen blitt trykket langt ned i gummistøvlene. Her er forøvrig en annen link som er litt bedre videokvalitet:http://www.youtube.com/wa...0rMe2Vyb9E, under "more" står det teksten på sangen både på gresk og oversatt til engelsk.

Dette med at Kjernen bruker melodien, det visste jeg ikke at de hadde begynt å gjøre, men kom over dette i kjernen's debattforum for en stund siden:http://kjernen.com/ubbthr...2&vc=1
_________________
Vi e alltid med Rosenborg!
Back to top
View user's profile Send private message
el_che
Junior


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 18
Location: Trondheim, Marka

PostPosted: 20.08.2006 14:16    Post subject: Reply with quote

Seriøst, han kisen holdt på å le seg ihjel, og det var ikke el capo Very Happy Både tur og retur.. Det som trigget det hele var en viss spessiell latter fra Titran Very Happy

Kongetur til Molde iår forresten Tommel'n opp!
_________________
Bella Ciao!! Vi e gutta i fra Trondheim..
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 20.08.2006 16:41    Post subject: Reply with quote

rbkjoachim wrote:

Ja det hadde vært noe å hatt det samme trykket på Lerkendal, da hadde klanen blitt trykket langt ned i gummistøvlene.


Vi som var på RBK-vif nyss har allerede opplevd dette. Kanskje folk som bruker klanen som målestokk ennå bør skaffe seg litt innsikt, eller bare se kampen deres mot ffk i går. Fine setene på vestbredden.

Skal vi måle oss mot noe nå, så er det kanaris som må være målestokken her til lands.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 77, 78, 79  Next
Page 3 of 79

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb