English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2017
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
IK Start
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 23, 24, 25  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 06.11.2017 11:30    Post subject: Reply with quote

Du skifter ikke klubb-logo, basta. Starts variant er totalt håpløs. Når de først skal skifte burde de tatt med noe jesus-greier. Bare å gå en tur gjennom Kristiansand sentrum og prøv å tell antall menigheter, viser seg å bli nært umulig.

Angående TKK; Han spissen fra Brann har jo slått til greit nok, så der traff han greit. Ellers blir det spennende å se hva han får til. For min del er det veldig koselig med Start oppe i ES igjen, da får jeg forhåpentligvis sett Rosenborg en gang her nede før jeg er ferdig med studiet.
Hodor
Veteran

PostPosted: 14.11.2017 08:40    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/9487629/

Jøss, noen som hadde vett til å høre på protestene.
Greit de har kommet med ett nytt utkast.
Jeg syns fortsatt ikke man skal forandre en klubblogo, men i det minste så ser det nye utkastet bedre ut enn løven.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Legende

PostPosted: 14.11.2017 09:23    Post subject: Reply with quote

Press play to Start!
SeG
Veteran

PostPosted: 14.11.2017 09:26    Post subject: Reply with quote

Hehe ser ut som en "play-knapp" ja. Men som nevnt ovenfor et mye bedre forslag enn løven

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 14.11.2017 10:52    Post subject: Reply with quote

Har egentlig null forståelse for at det skal gjøres noen endringer i en klubblogo. Logoen definerer klubbens historie og tradisjon. Dette er bare et jævla idiotisk påfunn av noen blåruss som tror at de blir så mye bedre med ny logo. Det første såkalte klubbeiere bør og skal gjøre er å få kjennskap til klubbens historie og de menneskene som er rundt den. Hvor mange ganger har vi ikke sett markedsfolk som overkjører alt og alle i håpet om å skape noe kult og trendy og det ender opp i null og niks. Bare fjas og pengesløseri spør du meg. Hvor mange hundretusen har de folkene der brukt på dette til nå?
Henning
Legende

PostPosted: 14.11.2017 10:59    Post subject: Reply with quote

Ja det er helt utrolig at noen tror at gevinsten av sånt tull som dette (denne gevinsten er veldig diffus for meg) er større enn kostnaden (direkte utgifter og støy knyttet til at mange naturlig nok reagerer på en slik endring).
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.11.2017 11:56    Post subject: Reply with quote

Start og Sparebanken Sør har fått mer publisert den siste måneden enn de kunne drømme om.

Den nye logoen ser ut som en Adidas-logo på klær du finner i Hellas.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 14.11.2017 14:54    Post subject: Reply with quote

Faen da Hedon jeg skulle jo komme med en vittighet om Adidas.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.11.2017 21:49    Post subject: Reply with quote

Ny logo til Start banket gjennom på ekstraordinært årsmøte i kveld, etter at et tosifret antall spillere plutselig dukket opp og stemte for ny logo. Spekuleres i at de ble "sendt dit" av klubben, og det er ikke rart (at det spekuleres). Meget spesiell situasjon. Om det er slik TKK driver medlemsklubb, er jeg veldig, veldig glad for at han ikke har fått noen stilling her.

Vet ikke hvor mange som dukker opp på et årsmøte i Start jeg, men neppe flere enn at 12 spillere fort blir veldig avgjørende i den retningen de stemmer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Legende

PostPosted: 14.11.2017 22:32    Post subject: Reply with quote

Haha! Fantastisk! Rart det er lov, men det samme sa jeg om at investorgruppa mer eller mindre kjøpte seg eierskap.

Jeg har i utgangspunktet ikke noe imot Start som klubb, men nå begynner jaggu avsmaken å melde seg. Mye tyder på at denne investorgruppa aktivt jobber med å undergrave idrettsklubben og tvinger igjennom en engelsk modell. Få det bort!
BjarneS
Veteran

PostPosted: 14.11.2017 22:37    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Om det er slik TKK driver medlemsklubb, er jeg veldig, veldig glad for at han ikke har fått noen stilling her.

Dette er nok en sten for byrden til TKK for min del. Aldri stol på noen som skifter jobb hvert eneste år.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 15.11.2017 08:44    Post subject: Reply with quote

Åh, så gøy det hadde vært om dette prosjektet gikk til helvete.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 15.11.2017 09:05    Post subject: Reply with quote

Noe det garantert kommer til å gjøre, denne måten og drive klubb på lykkes jo kun i kortere tidsperioder. Start er for min del død som en klubb jeg gidder å ta seriøst. Sitter mange fortvilte supportere på Sørlandet nå, men de kan takke seg selv for at de ikke har sett seg tjent med å være medlemmer i klubben på et tidligere tidspunkt. Viser hvor viktig det er med å ha medlemskapet i orden for å kunne stoppe slik mainnskjit de holder på med der nede nå!
Henning
Legende

PostPosted: 15.11.2017 09:15    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ikke se bort fra at de lykkes. Dersom det pøses inn nok penger og de oppnår sportslig suksess så glemmer de fleste alt dette.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 15.11.2017 09:37    Post subject: Reply with quote

Dette er nok ikke det siste de kommer med, neste ut er draktfarver, salg av klubbnavn til ny hovedsponsor etc. osv. Kommer til å bli gjennomkommersialisert og de er avhengig av kjapp suksess for å lykkes. Klarer bare ikke etter beste evne å ta Start seriøst, men kjekt med et nytt hatlag!
Strand
Veteran

PostPosted: 15.11.2017 15:14    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Haha! Fantastisk! Rart det er lov, men det samme sa jeg om at investorgruppa mer eller mindre kjøpte seg eierskap.

Spillerne må være medlemmer for å kunne spille, så det er lov.
Zorac
Legende

PostPosted: 15.11.2017 16:07    Post subject: Reply with quote

Ah! En dag uten å lære noe er en verdiløs dag! Idea

Uansett meget spesiell situasjon. Jeg mener det bør ganske spesielle situasjoner til for at spillerne skal bruke stemmeretten sin. Logobytte er ikke en av disse. Spillere er mer eller mindre ferskvare i moderne fotball, og da blir det for meg fryktelig merkelig at de skal blande seg inn i noe med så mye fortid og fremtid som klubbemblemet.
andrezinho
Veteran

PostPosted: 15.11.2017 16:27    Post subject: Reply with quote

Skulle tro det var RekerullBallsport Start det var snakk om her. Hatlag?
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 15.11.2017 17:42    Post subject: Reply with quote

andrezinho wrote:
RekerullBallsport Start

Beste navnet på en fotballklubb noen sinne.

Det sagt. Start vil aldri bli sett på som et hatlag for min del. For lite historie.
andrezinho
Veteran

PostPosted: 15.11.2017 20:13    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg skjønner ikke hvorfor vi skal bry oss om dette. Medlemmene stemte for, dette er deres problem og jobb å evt. rydde opp i. Hvorfor skal vi hate dem for å ha gjort den stygge vimpelen sin svart? Mulig det kan være starten på et komplett salg av sjela (hvilken?), men litt tidlig å si nå? Er det virkelig helt umulig at dette kan være gode endringer? Vil gjerne se Start på øvre halvdel av eliteserien, make Christianssand great again.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 16.11.2017 08:27    Post subject: Reply with quote

Det eneste med Start er at jeg synes de, sammen med Tromsø, er klubbene som lettest mister bakkekontakten så snart de har en periode med stang-inn på resultatfronten. Tre-fire seire på rad, og plutselig er det "gruppespill i Europa er ikke utenkelig" og nøkkelspillere som "ikke selges for under fire hundre millioner". Det er mulig det har noe med geografiske ytterpunkter å gjøre, eller bare noe jeg har kokt sammen i en feberfantasi, men jeg har en bestemt oppfatning av at sånne klubber fra byer av en viss størrelse har lett for å la seg rive med under korte oppturer.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 16.11.2017 11:28    Post subject: Reply with quote

"Hat" er kanskje å dra det langt. Jeg har ikke noe imot Start utover enkelte som er/har vært ansatt der (men slik føler jeg for de fleste klubber - inkludert vår egen), men jeg forakter virkelig modellen som er i ferd med å brygge opp i Kristiansand. At eksterne investorer skal "kjøpe" klubben, endre profil/logo for å gjøre det mer hipt, og til og med bruke spillere for å forsøke å overstyre betalende medlemmer som faktisk bryr seg om klubbens fortid og fremtid er for meg et nakkeskudd institusjonen Idrettsklubb. Om de skulle lykkes med denne modellen og bli en konkurrent på grunn av eksterne rikinger som vil leke CM, er veien til hatlista mi svært kort.

Dette er jo en av hovedgrunnene til min avsmak med Molde; all suksess de har hatt siden årtusenskiftet kan direkte eller indirekte spores tilbake til de hundretalls millionene Røkke og co har spyttet inn - penger som gir dem en enorm og urettferdig fordel i forhold til klubbene som forsøker å drive klubb på god kultur på treningsfelte og administrasjon, i overgangsvinduene, og bygge identitet med fans og lokalmiljø - for meg selve grunnpremissene for idretten.

Jeg ønsker Start velkommen i toppen, for all del. Kristiansand bør absolutt ha en klubb i toppen av norsk fotball. Men de skal fortjene plassen som alle andre, gjennom sportslig utvikling, langsiktig satsing både økonomisk og sportslig, og ved å skape entusiasme i sin region. Modellen de (tilsynelatende) går for nå ønsker jeg lukt til helvete.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 16.11.2017 13:11    Post subject: Reply with quote

Jeg syntes det er rart å plutselig skulle flagge Start som en hatklubb for oss. Skal de bli det må det skje på en helt annen måte. Jeg er helt enig i at det ledelsen/administrasjonen driver med i forhold til ny logo og innpumping av penger, men det i seg selv er ikke et grunnlag for at de skal bli vårt nye hatlag. Hendelser som skaper slike forhold mellom klubber skjer gjennom det sportslige.

Og så lenge jeg studerer i Kristiansand trenger jeg Start i ES så jeg i hvert fall får sett Rosenborg en gang i året på stadion.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 16.11.2017 13:19    Post subject: Reply with quote

Sånn i de store linjer husker jeg Start som makrellfotball, positivt og sprudlende. Det er selvsagt år og dag siden, men, i bunn og grunn synes jeg Start er en ålreit klubb. Litt på linje med Bodø/Glimt, Odd, Sarpsborg og sånne.

Langt ifra noe hat, i alle fall.
Zorac
Legende

PostPosted: 16.11.2017 13:48    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Jeg syntes det er rart å plutselig skulle flagge Start som en hatklubb for oss. Skal de bli det må det skje på en helt annen måte.
[..]
Hendelser som skaper slike forhold mellom klubber skjer gjennom det sportslige.

Tja, det er mulig det er sånn for deg, men for meg behøver det ikke utelukkende å være sportslige argumenter for å mislike en klubb.

Kall meg gjerne en naiv idealist, men jeg tviholder på ønsket og drømmen om at (den norske) fotballen fortsatt skal bygges på idrettsklubb-prinsipper med gode sportslige verdier i bunn. With a passion. Jeg ønsker ikke for alt i verden at norske klubber skal kjøpes opp av eksterne i den grad det er mulig. Heldigvis er regelverket i Norge i hvert fall enn så lenge slik at klubber ikke kan (hel)eies av enkeltpersoner og/eller bedrifter slik vi ser flust av grelle eksempler på i England (og som Røkke hadde gjort i Molde om det var lov), men Start virker her å tøye trikken så lengt det er mulig.

Jeg har absolutt ikke noe hat-forhold til Start. I utgangspunktet ligger de i samme skåla som andre jeg har et helt greit forhold til uten voldsomme pros and cons, som Haugesund, Sandefjord og Sarpsborg, og det er ikke det at jeg aktivt jobber med å få meg selv til å hate laget. Men jeg kjenner det bobler litt i kålen når jeg ser tendensen til FCK/RB Leipzig-modeller i norske klubber.

Som nevnt tar jeg gjerne imot Start som et topplag i Eliteserien, men ikke på denne måten.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 23, 24, 25  Next
Page 24 of 25

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2017 RBKweb