English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norske utenlandsproffer
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 37, 38, 39  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.10.2018 23:32    Post subject: Reply with quote

Det er garantert ganske sammensatte grunner til at vi går glipp av en del i rekrutteringa, men jeg er ganske sikker på at "profesjonaliseringa" av barnefotballen spiller inn. Etter hva jeg hører er det nå tilbud om (og etterspørsel etter) akademier i helger og lignende, hvor proffe (eks)utøvere kjører showet og organiserer opplegg for ganske unge spillere. Disse blir jo da knyttet opp mot personer og faggrupper fra tidlig alder, og jeg er rimelig sikker på at disse akademiene og lignende opplegg har en og annen baktanke.

Frem til relativt nylig var det løkka og treninger ledet av "faren til Ola" som var barnefotballens ABC, og da ble den naturlige veien fra bredde via region/krets og opp til elite-nivå, da ingen har kombinasjonen ressurser, tid og lyst til å sende speidere til enhver forblåst knaus i Norge for å se 12-13-åringer spille på lokale breddelag. Nå er det jo i større grad slik at småguttene selv oppsøker, og sågar betaler dyrt for å møte dette miljøet på eget/foreldrenes initiativ.

Alt er blitt så forbanna organisert, og da ser selvfølgelig organisasjonen på andre siden av fakturaen sitt snitt. Det er jo knapt en guttepjokk å se på grusbanen på boligfelt lenger, og foreldre betaler gjerne flere tusen for at junior skal få instruksjoner av en has-been med brukbart navn.

Så hjelper det selvsagt ikke at Premier League har den brutale kombinasjonen ekstremt mye penger og desperat behov for egenutviklede spillere, en snøball som tilsynelatende ruller på seg nye lag hvert år. Det er sikkert ikke gunstig at norske medier danser rundt den engelske gullkalven og i tillegg gjerne snakket ned norsk fotball, heller.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.12.2018 16:02    Post subject: Reply with quote

Dag Alexander Olsen ble som 17-åring solgt fra Gjøvik-Lyn til Tottenham. Etter det gikk ferden til Valencia. Men flere alvorlige skader tok knekken på Olsen. Karrieren som startet så lovende, endte opp i norsk 3. divisjon.

Lees mer: Norsk fotballspiller opplevde skademareritt: «Kom deg til helvete hjem til Norge»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3537
Location: Trondheim

PostPosted: 04.01.2019 16:47    Post subject: Reply with quote

AC Milan vurderer Stefan Johansen

Den italienske storklubben AC Milan skal ha forhørt seg om situasjonen til Norges landslagskaptein Stefan Johansen, ifølge Sky Sport i Italia.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 28.05.2019 22:31    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke fått med meg at tidligere Brann spiller Emil Hansson før jul valgte å vrake Norge. Han debuterte for U21 landslaget til Sverige i mars.

Enda en spiller som altså vraker Norge til fordel for et annen land. Og det til tross for at han er bergenser. Synd at man går glipp av spillere som han, Celina og Berisha osv.

Må riktignok vente noen år for å se om det er et stort tap for Norge. Han har jo ikke klart å spille seg inn på laget til Feyenoord og ble sendt på utlån til RKC Waalwijk på nivå 2 denne sesongen. Der har han stortspilt og scoret i dag på straffe når RKC Waalwijk sikret seg opprykk til øverste nivå. Hansson har 12 mål og 11 assist på 35 kamper i ligaen pluss målet i dag og en assist på 6 play off kamper.

Kampen i dag var forøvrig høydramatisk. Etter 0-0 i første kamp endte kampen i dag med 5-4 seier borte for Waalwijk. Etter å ha ledet 2-0 så snudde Go Ahead Eagles til 3-2 for så at Waalwijk utlignet etter 79 min. Deretter tok det helt av når GAE scoret i det 89 min før Waalwijk igjen kom tilbake og scoret 2 mål på overtid.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.07.2019 22:02    Post subject: Reply with quote

Thorsby sette seg fredag i bilen for å køyre dei over 2000 kilometrane til sin nye klubb i Italia.

– Det tek den tida det tek. Det er langt og Europa er stort. Men eg får tid til å gjere ting eg elles ikkje har tid til, som å lese bok og høyre på podkast, seier 23-åringen på telefon frå Como, litt nord for Milano, som er siste stopp før han er framme i middelhavsbyen Genova.

Den miljøengasjerte midtbanespelaren, som siste åra har spelt for Heerenveen i Nederland og no er klar for storklubben UC Sampdoria i italienske Serie A, har nemleg bestemt seg for å ikkje fly om det finst andre alternativ.

Eigentleg er han litt flau over å køyre bil også. Aller helst skulle han reist med tog eller buss.

– Men eg hadde så mykje bagasje, så det var rett og slett umogeleg.

Les meir: Køyrer bil frå Noreg til proffliv i Italia – meiner Erna Solberg burde flyskamme seg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 31.07.2019 23:40    Post subject: Reply with quote

Ser at Ibba Laajab (blitt 34 år nå) har slått seg opp og fått en ganske god karriere i Japan etter hvert, slik som Frode Johnsen klarte. Ibba spiller riktignok på nivå 2. La merke til det når jeg så at han hadde scoret hattrick i dag.

Han er nå inne i sin 4 sesong for Yokohama FC etter at han forlot B/G til fordel for en sesong på nivå 2 i Kina, før han så dro til Japan i 2016. I første sesong ble han nr 3 på toppscorerlista. Året etter i 2017 ble han toppscorer og i fjor ble han nummer 4. Så lang i år er han på delt andreplass med 14 mål på 22 kamper.

Totalt har han nå 74 mål på 143 kamper i serien for Yokohama. Ligaen på nivå 2 i Japan er lang grunnet 22 lag så det spilles 42 kamper hvert år.

I Yokohama spiller han forøvrig med Kazuyoshi Miura, det som er tidenes eldste spiller og målscorer i en profesjonell liga. Han er nå 52 år og målrekorden står fra da han var 50, da han ikke har scoret siden 12 mars 2017. Den sesongen scoret han 1 mål på 12 kamper, i fjor ble det 9 kamper uten mål og så langt i år kun 2 kamper.

Han debuterte som proff som 19 åring for Santos i Brasil tilbake i 1986. Han har også en to år eldre bror som spilte fotball, men han la opp for 16 år siden..
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 09.08.2019 00:13    Post subject: Reply with quote

Sørloth kom inn og utligna til 2-2 for Trabzonspor borte mot Sparta Praha i dag.
Får håpe hn lykkes i Tyrkia, kanskje pappa har gitt noen råd Very Happy
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 10.08.2019 19:42    Post subject: Reply with quote

Kanskje litt feil dag å si det på, men er bitter over at vi endte opp med feil 2000' modell når vi hentet spiss for noen år siden. Skulle gjerne hatt Haaland og ikke Botheim. Hattrick i dag for Haaland også, mot sterkere motstand. Likte spesielt det siste målet:

https://streamja.com/lK9r
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 10.08.2019 21:01    Post subject: Reply with quote

Blir fort bare et og et halvt år i RB Salzburg om Haaland fortsetter å herje utover sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 10.08.2019 21:35    Post subject: Reply with quote

King og Haaland som duo på topp på landslaget til høsten håper jeg.
Begynner å se konturene av et mye bedre landslag.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 12.08.2019 14:02    Post subject: Reply with quote

Haaland, Ødegaard, Berge og Ajer er en stamme som jeg tror vi vil gi oss mye glede de neste ti årene, ja.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 27.09.2019 22:01    Post subject: Reply with quote

Merkelig stille her inne, ingen som fikk med seg at Ødegaard slo en assist i går??
Legger ved lenke til video og reaksjoner fra fotballverdens klokeste hoder
https://www.tv2.no/sport/10875127/
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 27.09.2019 22:22    Post subject: Reply with quote

Ødegaard er p.d.d en av de beste midtbanespillerene i verden
Har sett alle kampene med han i Sociedad, og han har et helt vannvittig nivå.
Pasningene, blikket, driblingene, teknikken er i verdensklasse.
Så setter man prikken over i'n ved at han løper mest og er en flink ballvinner..

Jeg har ikke sett et en nordmann på et slikt nivå før.. helt sykt..
Gutten er komplett
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 27.09.2019 23:07    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Merkelig stille her inne, ingen som fikk med seg at Ødegaard slo en assist i går??
Legger ved lenke til video og reaksjoner fra fotballverdens klokeste hoder
https://www.tv2.no/sport/10875127/


Jeg har et mentalt filter, når jeg ser navnet Ødegaard i overskriften scroller jeg videre.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 27.09.2019 23:30    Post subject: Reply with quote

Da bør det filterer vaskes vekk. Han er svingod!
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 27.09.2019 23:37    Post subject: Reply with quote

jeg kødda. Han byner endelig å bli voksen og god, men at sportredaksjon i Norge skal gå fullstendig av hengslene og lete med lys og lykter etter alt mulig som lukter en Ødegaard-overskrift er til å bli aldeles kvalm og flau av. Behold filteret.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 28.09.2019 15:50    Post subject: Reply with quote

Da bør du sette deg inn i guttens kamper.. han er enorm for tiden.
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 28.09.2019 18:37    Post subject: Reply with quote

To av de mest anerkjente LaLiga ekspertene i verden sier han var vært den beste spilleren sÃ¥ langt i Ã¥r, det er ikke norsk media...sett alle kampene hans i Ã¥r, han er pÃ¥ et nivÃ¥ over stort sett alle i hver kamp! Helt fantastisk spiller, enkelt og greit 👍
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 28.09.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

Jeg har ingenting i mot å se fotballkamper jeg, men hysteriet fra sportskommentatoriatet gidder jeg ikke å lese.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 29.09.2019 09:09    Post subject: Reply with quote

Man kan kanskje si at enkelte føler at markedet er litt oversaturert av stoff om Martin (sett inn alder her) og har vært det en stund, og at de derfor er litt, bare bittelitt lei. At han er sykt god er det ingen som argumenterer imot.

Den eneste grunnen til at det ikke har vært mer Martin (sett inn alder her) i media det siste året er på grunn av solguden. Mye god lesning uansett tema med andre ord.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 29.09.2019 10:50    Post subject: Reply with quote

Men jeg savner mer informasjon om hva Petter Northug og Magnus Carlsen synes om Martin Ødegaard.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 29.09.2019 12:25    Post subject: Reply with quote

Og Zlatan. Kanskje Zlatan på noen måter kjenner seg selv igjen i vidunderbarnet fra Drammen
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 09.10.2019 22:27    Post subject: Reply with quote

Hva er egentlig greia med noen av proffene våre.? Tenker spesielt på Henriksen og Berge nå, begge går ila våren og forsommeren langt i å bekrefte at et klubbytte er forestående (Berge tok farvel med fansen i siste seriekamp Embarassed ). De er fortsatt i samme klubber i dag, Berge har holdt lav profil men spiller dog, mens Henriksen er helt i kulda. Utenfra ser det kun ut som pinlige situasjoner og idiotisk oppførsel.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 10.10.2019 18:13    Post subject: Reply with quote

Speislet med Berge ja, men nå er han i en klubb som er vant med å selge sine største stjerner. Lå i korta at han skulle bytte klubb i sommer men skjedde jo ikke. Tror nok klubben bare er glad for å ha han med videre en stund til.

Henriksen situasjonen er jo derimot et helt motsatt eksempel. Synes det er direkte håpløst av Hull å gjøre som de har gjort. Om en spiller har lyst til å dra videre så bør det respekteres på en bedre måte. Tåpelig å vrake han helt og sende han ned på U23 laget. Dersom spilleren er så god at de styrker laget så burde de jo så klart bruke de så lenge de har dem. I hvert fall som bidragsyter fra benk dersom de vil satse på en annen spiller til å erstatte Henriksen.

Nå har jo ikke Henriksen satt seg på bakbeina og nekter å spille, slik som mange spillere gjør om dagen, så da synes jeg det er både dårlig og svakt gjennomtenkt av Hull å vrake han. Hadde han fortsatt å spille kunne de kanskje fått litt mer penger i januar, men nå blir det billigsalg.

Klubber vil at spillere skal forholde seg til kontrakter de signerer, så da må sannelig meg klubbene forholde seg til de selv også.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 12.12.2019 11:44    Post subject: Reply with quote

Haaland er visstnok på vei til Borussia Dortmund. Veldige troverdige kilder både i følge TV2 og Reddit melder at han og Mino Raiola (En slags italiensk Krim-Jim, vel?) var i Dortmund i går og møtte klubben. Tror det kan være smart for begge parter. Dortmund trenger en spiss som ikke er skada annenhver dag, og jeg tror BVB er en fin klubb for et talent av den typen kan utvikle seg videre i.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 37, 38, 39  Next
Page 33 of 39

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb