English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
- Best kampopplevelse på Lerkendal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.11.2016 20:07    Post subject: Reply with quote

Hver sesong blir lagene i Tippeligaen, Toppserien og OBOS-ligaen bedømt av NFFs kampdelegater på følgende fem hovedpunkter i samtlige serierunder:

- Arrangørs forberedelser inn mot kampdag
- Forhold og tilrettelegging for lag og dommere
- Arrangementstekniske momenter
- Sikkerhet
- Forhold for media og TV

Nå er de beste klubbene kåret og topp tre ble slik i de tre ligaene:

Tippeligaen:
1. Molde (8,27 poeng)
2. Rosenborg (7,95)
3. VÃ¥lerenga (7,93)

Les mer: Molde, Klepp og Sandefjord beste arrangører
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.02.2017 22:13    Post subject: Reply with quote

Super Bowl set data records for wireless providers

Fint at Viking holder seg steget foran med lysende Lyse-fiber og skinnende Cisco-rutere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 22.02.2017 19:13    Post subject: Reply with quote

Er det noen som kan trille de der food trucksene som står rundt om i byen til Lerkendal på kampdag? Hadde vært deilig med et større utvalg av mat rundt stadion, og det er vel liten sjanse for at det etableres noen gode permanente spisesteder rundt Lerkendal med det første.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 22.02.2017 19:34    Post subject: Reply with quote

er så enig! hvordan kan ikke det vær litt mer tilbud rundt om på stadion på kampdager?
matvogner hvor folk får kjøpt en pølse,burger og en cola`?
reiser man til england,tyskland etc så bugner det med vogner rundt stadioene på kampdager.

tanke: de som får stille med vogn, må betale x antall % av omsetningen sin til rbk.
dermed har rbk null utgifter og bare potensielt gevinst!

skulle veldig gjerne hatt flere "vannhull" også på fine vår/sommer dager.
er ikke videre imponert over køen på restauranten..
men dette er vel lite sannsynlig pga strenge regler når det gjelder alkoholservering.
akk bare restaurantene hadde hatt ett par mobile tappetårn utenfor hvor folk sitter.
Back to top
View user's profile Send private message
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 22.02.2017 20:03    Post subject: Reply with quote

Hva mener du med restauranten? Dolly's?

Har vært og tatt et par pils på Scandic før kamp noen ganger, har ikke vært mye øl-kø der værtfall. Dolly's har jeg ikke engang gidda å prøve. Elendig pizza, og smekk fullt med folk.

Klubben vil ikke ha utgifter med å tillate vognsalg utenfor Lerkendal, men de som driver de elendige stadionkioskene ville tapt mye penger på det. Derfor tror jeg aldri det blir en realitet med kina-mat fra bil utenfor Lerkendal. Man får ty til kalde smakløse pølser og ekstremt varm kaffe de gangene de som driver kioskene har uteservering fra sin vogn.
Back to top
View user's profile Send private message
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 22.02.2017 20:41    Post subject: Reply with quote

med restauranten mener jeg scandic. flere ganger jeg har vært der når været har vært innbydende, og da har køene vært lange.
de innrømte også til meg at de var underbemannet og ikke var forberedt på at fineværet ville trekke ekstra med folk, - tidligere enn vanlig.

1-2 tappekraner utendørs der hadde hindre 30min kø 2 ganger for mitt vedkommende.

det hadde holdt med ett par matvogner utenfor stadion.

stadionkioskene ville vel tapt, men de drifter vel ikke rbk selv uansett.

kunne ev vært samme firma som fikk drifte de 2-3 vognene på kampdager også.

vil bare fram til at der er store rom for forbedringer på kampdag opplevelsen for de mange som vil ha en brautwurst og en cola/øl.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 22.02.2017 21:07    Post subject: Reply with quote

Ja. Det er litt tåpent for klubben å prøve å spare penger her og der når man har så mye å gå på når det gjelder å tjene mere penger på kampdag.

Spesielt når alle som har vært på Lerkendal vet at det er to timer hvor man er både sulten, tørst og pessatrengt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.02.2017 23:20    Post subject: Reply with quote

Syns at Scandic slipper "billig" og enkelt fra det. De vet jo at de har fullt av øltørste kunder i de ulike barene rundt om i tribunene og i hotellbygget i to-tre timer annenhver helg, og bør kunne tilby både gode priser og god bemanning i dette tidsrommet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 23.02.2017 11:25    Post subject: Reply with quote

enig! og litt enklere mat også!
er ikke alle som vil sette seg ned og bestille en burger til 200kr.

skulle hatt en vogn med enkelt utvalg som pølser,chips og en burger i hånden.

i tillegg til økt bemanning 2-3t annenhver uke og 1-2 tappetårn ekstra.

garantert tjent mer penger på det også.

kan dette tas opp på møtet ikveld?
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 23.02.2017 11:56    Post subject: Reply with quote

Gi meg Una og kanskje den der ungarske vogna.
Pizza, som alle liker, og noe nytt for de som vil ha det.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 23.02.2017 12:39    Post subject: Reply with quote

Vogner eller ikke vogner. Jeg synes det er mildt sagt merkelig at klubben ikke klarer å drifte disse kioskene selv med godt overskudd. Vi snakker 18 000 mennesker som fort kan legge igjen 900 000 kr bare i pølsemenyer hver eneste kamp. Og jeg er helt sikker på at folk er villig til å legge igjen atskillig mer om utvalget hadde vært noe annet enn kald wiener i bløt lompe, ofte servert uten ketsjup. Selv husker jeg at det var en del av den gode kampopplevelsen å kjøpe seg brus og grillpølse i pausen, og gjerne noe "snavel" også. Nå styrer jeg konsekvent unna alt annet enn en kaffekopp for å holde varmen.

Nå som klubben begynner å få litt handlingsrom, både økonomisk og forhåpentligvis tidsmessig, så håper jeg dette taes tak i. Jeg skulle så gjerne lagt igjen mer penger på kampdag om de faktisk hadde noe å tilby og jeg visste at pengene gikk tilbake til klubben.

Jeg er usikker på hvordan kioskbemanningen ble løst før, men jeg husker at de hadde forskjellige avtaler med breddeklubbene i området. Dugnad altså. Hva Rosenborg faktisk gjorde tilbake for klubbene husker jeg ikke, men noe sånt burde vært mulig å fikse igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 23.02.2017 12:59    Post subject: Reply with quote

Akkurat bemanningen i kioskene tror jeg ikke er like bare-bare som før. Blant annet vil nok Mattilsynet ha et ord med i laget når det gjelder opplæring av personer som skal håndtere matvarer, det må være ordnede forhold med hygiene, oppvarming, avtrekk osv. Man kan ikke bare sette en fjortenåring fra Nidelv til å pushe varme pølser, antar jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 23.02.2017 12:59    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde også lett lagt igjen mye mer penger i kiosken, men det blir bare med en kaffekopp (og en sjokolade av og til) fordi "maten" som serveres rett og slett ikke frister.

Og så er det litt som du sier, noe jeg også ofte har i bakhodet: Hadde man visst at alt overskuddet hadde gått rett til klubben hadde man lett brukt mer penger i kiosken (og shopen).
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 23.02.2017 13:15    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Akkurat bemanningen i kioskene tror jeg ikke er like bare-bare som før. Blant annet vil nok Mattilsynet ha et ord med i laget når det gjelder opplæring av personer som skal håndtere matvarer, det må være ordnede forhold med hygiene, oppvarming, avtrekk osv. Man kan ikke bare sette en fjortenåring fra Nidelv til å pushe varme pølser, antar jeg.


Du har sikkert et poeng, men det står stadig "fjortenåringer" der nå også. Kanskje derfor de bare har lov til å servere ferdig innpakede pølser. Ingenting tilberedes vel på stadion og da kommer man kanskje utenom et regelverk.

Det burde uansett vært mulig å få dette til. Synd jeg ikke tipset Saga og co før podden på tirsdag. Hadde vel uansett bare havnet i spalten "vi rakk dessverre ikke å snakke om (...)" som de alltid avslutter med.
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 23.02.2017 13:45    Post subject: Reply with quote

Kioskene inne på stadion bryr meg strengt tatt veldig lite, og jeg tror det er nokså vanskelig å få til et bra tilbud her, selv om det som er på Lerkendal er absolutt minste standard for hva en kan forvente.

Utenfor stadion blir det et helt annet konsept, hvor det vil være mye enklere å parkere disse bilene/bodene og få et større kundegrunnlag per vogn.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 23.02.2017 13:58    Post subject: Reply with quote

Jeg skulle også gjerne sett et bedre serveringstilbud utenfor, før kampstart.

Men, jeg fatter ikke at de som driver kioskene ikke gjør noe for å øke omsetninga, det burde ikke vært så vanskelig. (Med mindre det er Mattilsynet som gjør det problematisk). Skulle nesten tro de ikke var interessert i å tjene penger.

Hvordan er avtalen med Rosenborg, leies lokaler ut til Go2(?) på kampdag og that's it, eller tar man prosenter av omsetning?
Om det første er tilfelle, så driter jeg egentlig i om de tjener penger.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 23.02.2017 13:59    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
Ingenting tilberedes vel på stadion og da kommer man kanskje utenom et regelverk.

Jeg husker i hvert fall da vi skulle etablere pub'en inne i tribune øst, hvor en av tingene som sto på ønskelista vår til Erik Espeseth var mulighet for noen enkle utgaver av varm mat (burger etc). Tilbakemeldingen da var at det dessverre ikke lot seg gjøre siden man ikke ville klare kravene til kjøkkenhygiene, avtrekk osv i den bygningsmassen som fantes. Dermed ble eneste matalternativ å bestille pizza fra Dolly og få denne brakt rundt fra motsatt side av stadion.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 23.02.2017 14:09    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder servering utenfor stadion må jeg skryte av Viking stadion. Her er det en rekke serveringssteder (en Thai-restaurant, en Sabi sushi, Ostehuset cafe og en Italiensk med pizza, pasta og diverse). Alle disse har uteservering av mat og drikke. Når det er fint vær på kampdager så er det masse folk der og koser seg i timene før kamp og gjerne etter kamp også. (Viking spiller så kjedelig og dårlig at folk gjerne må ta seg en tår etter kampen også.)

Kioskene inne på tribunen er har ikke like bra utvalg da - der går det i pølse-i-brød og pizzastykker og laaaaange køer.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 23.02.2017 14:16    Post subject: Reply with quote

Nye stadionanlegg som Viking Stadion har en fordel fordi alt kan planlegges fra begynnelsen av. Beliggenheten til Lerkendal hjelper ikke når det gjelder dette.
Stadium:MK i Milton Keynes for eksempel er et helt gjennomført prosjekt hvor stadionet ligger på ei diger flate med stor parkeringsplass pluss både McDonalds og KFC like ved.

Men i bunn og grunn tror jeg også at ledelsen i RBK undervurderer hvor mye penger man kan tjene på å få folk på kamp til å bruke mere penger på kampdagen.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 23.02.2017 14:21    Post subject: Reply with quote

Faktisk ikke så sikker på det, siden nettopp muligheten til å dra inn kroner på kampdag var selv kongstanken da de svulstigste planene for utvidelse av stadion var i gjære. Det er dette problemet med at Lerkendal i dag ikke egner seg for ombygging for et mer ambisiøst serveringstilbud.
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 23.02.2017 14:27    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er mye viktigere å starte innenfor portene enn utenfor. Om RBK hadde tatt over på stadion, så hadde nok ikke de heller vært interessert i at noen eksterne skulle stått utenfor, ei heller investert i et slikt "risikoprosjekt" selv. Lerkendal ligger dessverre plassert slik at det er lite attraktivt å henge i området rundt. Folk vil vel mye heller komme seg til plassene sine og heller sette seg ned der å spise, enn å styrte nedpå noen nudler i farta.

@Bolgebah
Ja da har du sikkert rett i at mattilsynet stikker en del kjepper i hjulene, men jeg mener en forbedring burde la seg gjøre uansett. Om så bare noen pølser som faktisk er spisbare.

Enig med Robbie. Jeg tror dette undervurderes, både ift potensiell inntjening og bedring av totalopplevelsen som igjen neppe slår negativt ut på oppmøte.
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 23.02.2017 15:06    Post subject: Reply with quote

I dag virker jo klubben å være veldig lite opptatt av å tjene penger på noe annet enn akkurat det de driver med i dag (god fotball).

Tror aldri i verden det er noen stadionkiosker som f.eks kan levere noe lignende det Una sin bil kan gjøre. I hvert fall ikke slik det er i dag. Derfor vil jeg ha noe slikt utenfor stadion.
Det som er ekstra dumt er at det er få arealer i nærheten av stadion hvor en slik vogn kan stå, hvis ikke Rosenborg tillater de å stå ved stadion.
Gjør meg ingenting hvis noen lokale restauranter/matvogner prøver å levere dette tilbudet. Kalde pølser og lunken pizza kan stadionkioskene og peppes/dolly holde for seg selv.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 23.02.2017 15:08    Post subject: Reply with quote

Det burde jo være mulig å leie ut deler av borggården til et par matvogner. Leieinntekten blir kanskje ikke så voldsom, men det ville styrke tilbudet.

Problemet er kanskje at man har gitt Scandic en form for eksklusivitet?
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 23.02.2017 15:13    Post subject: Reply with quote

toki wrote:
I dag virker jo klubben å være veldig lite opptatt av å tjene penger på noe annet enn akkurat det de driver med i dag (god fotball).

Tror aldri i verden det er noen stadionkiosker som f.eks kan levere noe lignende det Una sin bil kan gjøre. I hvert fall ikke slik det er i dag. Derfor vil jeg ha noe slikt utenfor stadion.
Det som er ekstra dumt er at det er få arealer i nærheten av stadion hvor en slik vogn kan stå, hvis ikke Rosenborg tillater de å stå ved stadion.
Gjør meg ingenting hvis noen lokale restauranter/matvogner prøver å levere dette tilbudet. Kalde pølser og lunken pizza kan stadionkioskene og peppes/dolly holde for seg selv.


Du mener at disse vognene har et bedre tilbud. Fair enough. Men det er da vitterlig få eller ingen plasser å sette seg ned å spise? Kunne sikkert fått inn noe på Nils Arnes plass, men selv der er det vel bare et par-tre kampdager i året med bra nok vær.
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 23.02.2017 15:32    Post subject: Reply with quote

Lerkendal er jo fortsatt ingen innendørs arena akkurat. Mellom mai og september er det ofte godt nok vær til at en utendørs opplevelse kan friste litt sammenlignet med et plastsete.
Mat på stadion inntas stort sett stående, akkurat som en f.eks gjør på torget.

Tror nok også Dolly kan være noe negative til et slikt konsept, men det bør jo det være mulig å fikse. Skjønt, det Una har levert på f.eks torget i Trondheim er "mer for pengene" enn det Dolly stiller med.

Den største (eneste?) risikoen her er det vel matvognene som står for, og skulle det faile, er det vel rimelig greit å avslutte tilbudet. En søndag ettermiddag/kveld er det vel også få andre plasser i byen det ansamles så mye folk som det gjør på Lerkendal.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Next
Page 14 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb