English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
- Best kampopplevelse på Lerkendal
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bolgebah
Veteran

PostPosted: 03.04.2008 23:21    Post subject: Reply with quote

Er overdreven bruk av tankestrek noe man lærer på fotballederutklekkeriet? Det er min erfaring etter en del kontakt med RBK, i alle fall.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 19.11.2008 10:10    Post subject: Reply with quote

Vinnerne av Arrangementskonkurransen 2008:

Tippeligaen:
1. Molde 8,92
2. Rosenborg 8,77
2. Aalesund 8,77
4. FFK 8,69

Adeccoligaen:
1. Start 8,33
2. Odd 7,77
3. Bryne 7,73

Toppserien:
1. Fløya 8,39
2. Fart 7,60
3. Klepp 7,33

- NFF ønsker i tillegg å berømme klubbene for sine arrangementer som holder en meget høy standard. Vi er imponert over den høye snittkarakteren generelt på kamparrangement i Tippeliga, Adeccoligaen og Toppserien for kvinner, sier arrangementssjef i Norges Fotballforbund, Dag Vestlund.

Les mer: 4. plass som arrangør
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 20.03.2009 15:26    Post subject: Reply with quote

NFF sertifiserer stadionverter
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 22:46    Post subject: Kamparrangement Reply with quote

Fant ingen eksisterende tråd med dette som tema, man må gjerne flytte dette innlegget om ønskelig.

For en sjelden gangs skyld skal Brann få litt skryt her. De har skjønt hvordan man lar hjemmelag og -publikum sette dagsorden. Byens hymne spilles før kampstart, man lar den som vil synge med, og etter scoring er det stille fra høyttalerne. Bare jubelen fra hjemmefansen høres før speaker annonserer målscorer når jubelen stilner. Perfekt, slik legger man til rette for et aktivt hjemmepublikum.

Et par av verstingene i andre enden av skalaen er Stabæk og Fredrikstad. Førstnevnte har visstnok skrudd opp volumet på høyttalerne så jævlig i denne gymsalen sin at det formelig sliter flimmerhårene ut av øregangene på publikum, og ved Stabæk-scoring spiller de noe dunkdunkrabalder som vekker minner fra de senkede BMW-ene utenfor samfunnshusene i Gauldalen da jeg var nykonf. Fredrikstad sitt kampdagsarrangement skal jeg innrømme at jeg ikke kjenner i detalj, men dette infame ompa-temaet de finner det riktig å akkompagnere en hjemmescoring med er diskvalifikasjon på min liste. Det er en fotballkamp, for pokker, ikke et skolekorpsstevne.

Rosenborg havner i sekken med de fleste andre, men tross innstendige formaninger fra Kjernen-styret nekter de plent i det hele tatt å prøve et par kamper uten listepop ved scoring. Det virker som om det er selve grunnfjellet i deres kampdagsarrangement at det må spilles Dag Ingebrigtsen eller Robbie Williams når vi scorer. Sjøl synes jeg det er en million ganger flottere å høre jubelen fra tjue tusen trøndere enn at denne på død og liv skal overdøves av tilårskommen musikk fra nesten sprengte høyttalere. Det virker som om det er utenkelig å gå bort fra et ideal som befinner seg i NHL, med en synt-kis og diskolys som skal sørge for at et passivt publikum ikke sover.

Det er sikkert mye annet å diskutere under dette temaet, men dette var noe jeg bare måtte skrive av meg.
Back to top
eksiltrøndern
Rutinert

PostPosted: 24.03.2009 23:53    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig med deg, jeg irriterer meg over at det skal dundres på med musikk hver gang vi scorer.

Etter de første jubelbrølene så blir det nesten så jeg venter til musikken stopper så jeg kan klappe slik at spillerne faktisk hører noe av det.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.03.2009 00:00    Post subject: Reply with quote

Med tanke på hvor mye Kjernens ledergruppe har fått gjennom de siste årene, har jeg tenkt at dette med musikk etter scoringer rett og slett ikke har blitt tatt opp seriøst med klubben, uten at jeg helt har forstått hvorfor. Når du nå sier at det er gjort og at RBK er så vanvittig sta på det punktet - sitter jeg bare igjen med et spørsmål til Rosenborg; Hvorfor?? Jeg kan ikke med min beste velvilje forstå at dette skal være så uhyre viktig for dem. Det er så unødvendig. Ser gjerne at Wolden eller andre forklarer dette litt nærmere. Jeg vil da tro at selv de sittende på Byggern foretrekker elektrisk jubel foran Robbie Williams?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bolgebah
Veteran

PostPosted: 25.03.2009 00:08    Post subject: Reply with quote

Tro meg, det har vært tatt opp omtrent på hvert bidige møte jeg har vært med på mellom Kjernen og representanter fra RBK som har noen slags beskaffenhet med dette. Hver gang har jeg fått et sånt ja og ha-svar, innspillet har blitt notert, og neste hjemmekamp er det samme regla som før. Hvis det er så forbannet viktig med denne musikken synes jeg i det minste man kunne hatt en slags begrunnelse. Innenfor ymse høkkertidretter pøser man på med dunkdunkmusikk for å simulere et støynivå som det sparsomme publikummet ikke er i stand til å levere, det idiotiske er at dette ikke er nødvendig på Lerkendal. Lyden er der, det er bare å slippe den til.
Back to top
Troilonge
Forumsjef

PostPosted: 06.04.2009 14:24    Post subject: Reply with quote

Flytter en del av innlegget mitt hit, da dette sikkert hører hjemme her:

Mulig det er tonet ned etter kampen mot VIF, men hørte ikke så mye av musikken på nedre. Uansett hørtes det mye bedre ut før RBK Før Kampen startet med operasjon overdøving.

Vil for øvrig gi kredit til RBK for å tonet ned bruken av t-skjortekanonen. Den er der fortsatt, men såvidt jeg så har de sluttet med å telle ned og vise på storskjerm hver gang de skyter opp en skjorte, slik som de brukte å gjøre før.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 07.04.2009 23:40    Post subject: Reply with quote

Er Dolly Dimples gitt til bortefansen? I så fall er det en gigantisk skandale. Håper det er nedlagt.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.04.2009 23:43    Post subject: Reply with quote

Hva mener du med det? At kun bortefansen får komme inn der?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 07.04.2009 23:44    Post subject: Reply with quote

Det var en Dolly-avdeling på Adidas-tribunen. Og den er/var der kun bortefansen har tilgang - de er jo adskilt fra oss mennesker. Håper for Guds skyld det er nedlagt, latterlig hvis bortefansen skal få den beste maten på tribunen.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 07:06    Post subject: Reply with quote

Som om Dolly-pizza som har stått og mugna i et varmeskap har noe som helst med mat å gjøre
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.04.2009 08:40    Post subject: Reply with quote

RBK bør slutte med den forferdelige pappbruken på Adidas-tribunen. Vet ikke hvordan det er på de andre tribunene, men på Adidas bruker de fantastisk mye papp bare for å selge ei pølse.

Det burde være helt unødvendig å putte pølser i store pappesker til de som skal kjøpe dem. I tillegg er pølsene inntullet i papir inne i pappeska og sennep og ketchup er også inne i engangspakker.

Hvis folka bak disken klarer å legge sammen 35 og 15 uten å bruke kalkulator også, så bør de kunne avvikle køa raskt nok ved å ta pølsene rett fra varmtvannet og over i brødene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedning
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 09:10    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Hvis folka bak disken klarer å legge sammen 35 og 15 uten å bruke kalkulator også, så bør de kunne avvikle køa raskt nok ved å ta pølsene rett fra varmtvannet og over i brødene.

Haha, ja mye av kioskbetjeningen på lerkendal er helt legendarisk ubrukelig.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.04.2009 13:24    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Som om Dolly-pizza som har stått og mugna i et varmeskap har noe som helst med mat å gjøre

Fortsatt i følge meg den beste maten som er mulig å kjøpe på stadion.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 13.04.2009 15:22    Post subject: Reply with quote

Det sier litt om utvalget for å si det mildt.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 13.04.2009 15:49    Post subject: Reply with quote

På nya Malmö Stadion som invigs idag med fullt hus (24000) har de börjat att sälja falafel - det hade kanske varit något?
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 13.04.2009 16:30    Post subject: Reply with quote

Det er ikke like mange muslimer her i Trondheim, som i Getthoen Malmø.

Falafel er muslimmat.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
eksiltrøndern
Rutinert

PostPosted: 13.04.2009 16:53    Post subject: Reply with quote

Falaffel er jævlig godt. Men frossen fastfoodfalaffel som man får servert på de fleste plassene i Trondheim er ikke no serlig. Så jeg har ikke så troa på det.

Man kulle heller ansatt de som jobber på natta på 1001natt, millenium osv serveringsjobb under kampene. De har en litt annen effektivitet enn pansjonistene og småjentene som står på Lerkendal.
Back to top
Art Vandelay
Rutinert

PostPosted: 13.04.2009 16:57    Post subject: Reply with quote

1001natt smaker jo crap. Skal du ha deg bra kebab i Trondheim så er Aroma svaret.
Back to top
eksiltrøndern
Rutinert

PostPosted: 13.04.2009 17:23    Post subject: Reply with quote

Nå mente jeg ikke at de skulle servere babben sin, bare pushe maten betydelig raskere enn de som holder på på lerkendal.

Beste babben i byen har forøvrig Oska.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 13.04.2009 19:11    Post subject: Reply with quote

Jeg mistenker at falafelservering på Lerkendal er nøyaktig like sannsynlig som at de skal slutte å spille Dag Ingebrigtsen så ofte de kan. Det fins en sammenheng der.

Men det hørtes jo ut som en skjønn drøm - tilgang på fastfood med ekte smak og lyden av publikum til en overlegen hjemmeseier. Kontrasten til pølse og Gloria Gaynor er slående.

Tror jeg må ta meg en tur til Malmö.
Troilonge
Forumsjef

PostPosted: 13.04.2009 21:37    Post subject: Reply with quote

Var da voldsomt med diskusjon om maten her da. Lerkendal er da ingen jævla resturant eller kiosk. Du drar dit for å se fotball og tilbringer to, maks tre timer på stadion. Er det så vanskelig å planlegge måltidene sine slik at man slipper å bruke 40 kroner på en stakkarslig pølse i brød da?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 13.04.2009 21:47    Post subject: Reply with quote

For meg er det en del av totalpakka, stemninga, å ta en pizza/calzone/pølse i pausen. Ofte er det herlig (og varmende) også.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 13.04.2009 21:58    Post subject: Reply with quote

Dessuten er det et varslet satsingsmål fra RBK å få tynt flest mulig kroner ut av hver tilskuer. I fjor hadde vi det 4. dårligste snittet i eliteserien hva gjelder antall kroner pr. tilskuer i billettinntekter. For å øke totalsummen er serveringstilbudet absolutt essensielt, og denne diskusjonen er dermed også høyst legitim.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 15, 16, 17  Next
Page 4 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb