English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kåre Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 256, 257, 258 ... 271, 272, 273  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 13.09.2018 08:34    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg tror at det å kreve stillingen tilbake i retten og få medhold vil gjøre susen.


Er det noe som vil endre medlemmenes holdninger, egentlig?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 13.09.2018 08:37    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Alle vet jo at det er umulig. Da er det bare å legge ned klubben.


Kåre er i den posisjonen at han kan bestemme om han har lyst til å være hovedtreneren eller ikke. Så svakt står styret juridisk etter rølpe-oppsigelsen.

De viktigste aktørene nemlig spillerne og trenerne vil bli storfornøyde. Trøndere og supportere flest likeså. Supportere som ikke er ekte supportere vil nok hoppe over til Molde.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 13.09.2018 08:44    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Konesseur wrote:
Jeg tror at det å kreve stillingen tilbake i retten og få medhold vil gjøre susen.


Er det noe som vil endre medlemmenes holdninger, egentlig?


Jeg tenker som så at styret nok vil gå av. Saken er ytterst pinlig sånn som den står. Jeg tror ikke Rune Bratseth setter seg på de fremste benkene på søndagsgudstjeneste for tiden for å si det sånn.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 13.09.2018 08:50    Post subject: Reply with quote

At prosessen med sparkingen kan være kritikkverdig og feil gjennomført tror jeg de aller fleste forstår.

Men jeg vedder gjerne 5000 kroner mot deg, Konesseur, på at han ikke får igjen trenerjobben i RBK som en konsekvens av dette søksmålet - forutsatt at du tar veddemålet og gir meg 5000 kroner hvis han da ikke får tilbake jobben.

Det er helt utenkelig at han ville ønske komme tilbake i den stillingen, vel vitende om at han er upopulær i styret, har gjort seg upopulær hos en vesentlig andel av supporterne, og at en andel medlemmer vil være misfornøyd med at han går til rettslige skritt mot klubben for å få mer penger. Jeg ser for meg at i din verden blir Kåre mottatt som en helt til jubel og ballonger, og at CL-trofeet 2021/2022 blir det evige beviset på at du hadde rett, men jeg har 5000 kroner som sier at det ikke skjer. Hva sier du? Klar?
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 13.09.2018 08:56    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
At prosessen med sparkingen kan være kritikkverdig og feil gjennomført tror jeg de aller fleste forstår.


5000 kroner. Skal du ta fra meg studielånet? Hva skal jeg spise da?

Vi har sett det før med ansettelsen av Perry, kluss med frelsesarmeen, prosessen med sparkinga av Perry var visst også horribel kommer det frem, og nå sparkinga av Kåre og Hoftun.

Det er ikke så vanskelig å være profesjonell, og dermed må det nødvendigvis være et absolutt kriterium for et styremedlem i klubben vår. Rølping kan de gjøre andre steder.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 13.09.2018 08:58    Post subject: Reply with quote

Ønsket om at klubben skal være 100% profesjonell i alt de foretar seg er noe vi er helt enige om.

Men du virker jo så sikker på at dette er det åpenbare utfallet. Da er det vel du som tar fra meg 5000?
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 13.09.2018 09:01    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Ønsket om at klubben skal være 100% profesjonell i alt de foretar seg er noe vi er helt enige om.


Det er en vesentlig forskjell mellom et krav og et ønske. Krav fører til konsekvenser. Vi har et rølpe-styre, og de står klar til å ansette Perry igjen. Det er ikke normalt at det aksepteres rølping.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 13.09.2018 09:06    Post subject: Reply with quote

Men nå kan uansett ikke retten kaste styret, helt uavhengig av utfallet av saken forøvrig. Det må ev. medlemmene gjøre, om de ikke trekker seg selv.

Men du glemte å svare på det med veddemålet. Aksepterte du eller ikke?
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 13.09.2018 09:09    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:

Men du glemte å svare på det med veddemålet. Aksepterte du eller ikke?


Jeg leste ikke gjennom innlegget ditt men så at det stod noe om vedding og 5000. Opp to-tre hakk i kvalitet, mer pønsjline og mindre blabla, og så leser jeg det du skriver.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 13.09.2018 09:26    Post subject: Reply with quote

Mye prat og forsøk på finter her.

5000 kroner. Du og meg. Får Kåre tilbake jobben som hovedtrener, som du mener er et åpenbart utfall, så betaler jeg deg 5000 norske kroner. Skjer det ikke, betaler du meg 5000.

Hvis du ikke tar veddemålet kan du godt skru ned skråsikkerheten et par hakk.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 13.09.2018 09:30    Post subject: Reply with quote

For mange mange år siden var jeg på jobbintervju hos Norsk Tipping på Hamar. Jeg fikk ikke jobben, og det kan jeg egentlig godt forstå.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 13.09.2018 09:32    Post subject: Reply with quote

Da satser jeg på at de relativt få som fortsatt gidder å lese denne tråden registrerer at skråsikkerheten din må justeres for uttrykket "put your money where your mouth is".
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 13.09.2018 09:35    Post subject: Reply with quote

Tråden åpnes igjen når man vet noe mer faktisk rundt prosessen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 25.09.2018 14:46    Post subject: Reply with quote

1) 11. september velger Ingebrigtsen og Hoftun å gå ut i media om at de stevner RBK.
2) Koteng svarer:
Quote:
– Jeg kjenner ikke til at de går til sak. Det er ikke noe som tyder på det foreløpig, men de har vel sendt det inn nå. De tar sikkert ut stevning nå, og ringer til avisene før vi får vite det. Det er sikkert det som har skjedd, sier Koteng til NRK.
3) Ingebrigtsen skylder på RBK for at Koteng ikke visste:
Quote:
På spørsmål om hva han synes om at Koteng får vite om stevningen via media, svarer han følgende:

– Kommunikasjonen innad i Rosenborg vil ikke jeg uttale meg om, sier Ingebrigtsen

4) Nå, 25. septemper - 14 dager senere - er stevningen fortsatt ikke sendt til RBK/retten (men kanskje ila dagen, sies det).
Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 25.09.2018 19:17    Post subject: Reply with quote

Håper vi kutter alt av samarbeid med familien Ingebrigtsen, og alle andre som har noe som helst med Stars & Friends. Vi har vel holdt dette elendige byret i live altfor lenge nå. Det er altså deres advokat Andreas Ekker som stevner RBK på vegne av Kåre.

Og nei, vi skal ikke akseptere profesjonell uenighet. Vi kan velge dem bort, enkelt og greit.

Det betyr også at vi holder oss unna Per Ciljan Skjelbred så lenge han bruker den samme Ekker som rådgiver/agent.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 25.09.2018 19:42    Post subject: Reply with quote

Enig i den. Synes vi har gått på akkord med såkalte rosenborg-verdier i snart tjue år nå.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 25.09.2018 19:58    Post subject: Reply with quote

Skulle til å nevne det da det ble annonsert at Andre Hansen har skiftet til Krim-Jim. Føler ikke at Ekker & Co er så mye bedre akkurat. Pest eller kolera osv. Mulig han har gått ut derfra nå eller han fortsatt Stars & Friends-affiliert? Uansett, mye rart hos S&F også.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 26.09.2018 09:50    Post subject: Reply with quote

Litt spesielt at Andre Hansen er advokatfullmektig i det Bjerkan Stav som er en av firmaene som står bak søksmålet. Regner med at han ikke deltar eventuelle diskusjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 26.09.2018 10:15    Post subject: Reply with quote

Det er vel nesten sånn at man burde diskutere habilitet.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 26.09.2018 10:16    Post subject: Reply with quote

Saken avvises av retten fordi Andre Hansen er i RBK. Jepp.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 26.09.2018 10:21    Post subject: Reply with quote

Escudos wrote:
Litt spesielt at Andre Hansen er advokatfullmektig i det Bjerkan Stav som er en av firmaene som står bak søksmålet. Regner med at han ikke deltar eventuelle diskusjoner.


Andre Hansen har ikke lov til å delta. Det blir interessekonflikt. Om han deltar på ene eller andre siden vil faktisk saken kunne bli kastet.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran


Joined: 08 Dec 2007
Posts: 1412

PostPosted: 26.09.2018 10:39    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...g/70253086

Quote:
Bekreftet: Ingebrigtsen og Hoftun saksøker Rosenborg

Stevning sendt til Sør-Trøndelag tingrett.

Ekspert stusser

Dagbladet har tidligere snakket med eksperter på arbeidsrett som mener Rosenborgs opptreden kan være kritikkverdig - men at det er lite å hente for Hoftun og Ingebrigtsen ved et søksmål.

Jan Tormod Dege er mangeårig advokat og ekspert på arbeidsrett. Han forteller følgende til Dagbladet:

- Å sparke en trener i norsk fotball synes å være mer vanlig enn uvanlig, og muligens særlig i Rosenborg. Ingebrigtsen burde vite dette meget godt. Han ble hovedtrener i 2014. I perioden mellom Nils Arne Eggen i 2002 og 2014 var det ni andre på trenerbenken. At jobben ikke var trygg burde Ingebrigtsen da ha forstått. Han er intet særfenomen. Så vidt jeg vet har han en større etterlønn. Vi kan alle ha en subjektiv opplevelse av egen prestasjon. Men det er styrets ansvar å vurdere dette. Leit å oppleve for den som blir sparket, sier Dege til Dagbladet.

Han fortsetter:

- Rosenborg burde på sin side ha vist større grad av «folkeskikk» både overfor Hoftun og Ingebrigtsen etter at styret besluttet å gi dem sparken. Av Aftenposten den 27. juli 2018 framgår at Hoftun fikk tilbud om en annen stilling. At han takket nei svekker hans sak isolert sett, sier Dege.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 26.09.2018 10:47    Post subject: Reply with quote

Det sies med jevne mellomrom at ingen er større enn klubben, og det ombefatter da naturligvis klubbens ve og vel.
Det bør også herr Ingebrigtsen og herr Hoftun ha i minne.

Timingen var dårlig, men de er tilbudt og fått utbetalt det som var kontraktsfestet.
Det som skjer nå er intet mindre enn et personlig korstog som ødelegger alt ry og rykte disse herremannene hadde i klubben!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.09.2018 10:54    Post subject: Reply with quote

Slipper vi i allefall en ny Perry-v2 ansettelse i fremtiden. Hadde de ikke fått den kontraktsfestede kompensasjonen så skulle jeg skjønt det, men dette tullet fører ikke til annet enn brobrenning med klubben. Bra jobba gutter.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 26.09.2018 11:04    Post subject: Reply with quote

Helt uforståelig at de går til sak mot klubben. De kan da umulig tro at de har en god sak? Trenere blir sparket i hytt og pine, mange med dårligere grunn enn det som gjelder Kåre og Hoftun.
Harald Aabrekk fikk sparken fra AAfk etter 4 serierunder. Powell fikk sparken etter bare noen måneder. Arne Erlandsen fikk sparken noen måneder etter signering av ny kontrakt.Det finnes flere eksempler hvor treneren sparkes, og laget gjør det enda dårligere etter det.

Kåre og Erik forlater ikke akkurat klubben som helter...
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 256, 257, 258 ... 271, 272, 273  Next
Page 257 of 273

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb