English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 189, 190, 191 ... 271, 272, 273  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.06.2018 00:31    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Bendtner, med alt han medfører av personlighet og sin måte å spille RBK spiss på er ødeleggende for gruppen. Han er vanskelig å vrake og får ofte spille på bekostning av Søderlund som blir skjøvet ut i en kantrolle han ikke kler. Dette skaper dårlig harmoni i gruppen da alle ser at Søderlund egentlig har tatt krav på spiss plassen gjennom spillet sitt.


Tja. Det er klart at det kan være en kilde til uro å ha to så gode (og ulike) spisser i klubben samtidig, ingen tvil om det.

Samtidig er jo tendensen i scorede mål egentlig veldig talende i seg selv: vi hadde en kjempesesong i 2015, og at neste sesong ble en liten down var nesten uunngåelig. Men nedturen spillemessig bare fortsatte gjennom sesongen, og gjennom hele neste sesong, og det ligner mer og mer på at den energien og den spillegleden vi så i 2015 først om fremst var en reaksjon på Nilseball etter motløsheten under Perry, og gleden av å få lov til å være godt nok trent. Relasjonene som vant kamper for oss - i hovedsak Jonas-Mike-Helland, men også Mikkelsens link med Selnæs - var mer mellom enkeltspillere som kjente hverandre godt enn utslag av systemiske styrker.

Vi er altså helt målbart på sesong 3 av en spillemessig nedtur. Vi vinner ikke serien i år med mindre Brann plutselig ansetter Hrvoje Braovic midtveis - ikke fordi ikke Brann slipper nok poeng, men fordi vi ikke er bedre enn de andre lagene, og neppe når 60 poeng selv. Vil da styret virkelig gå inn i sesong 4 på rad uten drastiske endringer?
Back to top
View user's profile Send private message
Oppkast
Proff


Joined: 20 Jul 2011
Posts: 379

PostPosted: 12.06.2018 02:07    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Det er jo tydeligvis noe uharmonisk over prestasjonsgruppen om dagen og når vi først skal lansere teorier som at han har mistet garderoben basert på tilsynelatende kun det at de spiller dårlig så lanserer jeg like greit en annen teori som er like ubegrunnet.
Bendtner, med alt han medfører av personlighet og sin måte å spille RBK spiss på er ødeleggende for gruppen. Han er vanskelig å vrake og får ofte spille på bekostning av Søderlund som blir skjøvet ut i en kantrolle han ikke kler. Dette skaper dårlig harmoni i gruppen da alle ser at Søderlund egentlig har tatt krav på spiss plassen gjennom spillet sitt.


Tror denne teorien er nærmest sannheten. En trener som er mest opptatt av å være kompis, kombinert med en spiller med et stort navn som får spille hvor og når han vil, uavhengig av prestasjoner, er nok neppe oppskriften på en harmonisk garderobe.

https://www.eurosport.no/...tory.shtml

Dette fantastiske sjakktrekket med en stor tung spiss på kant har vel Bendtner selv innrømmet å være hjernen bak. Tok bare 7-8 spillemessige dårlige kamper, og press fra spillergruppa og styret før det ble en forandring på noe som alle så ikke fungerte optimalt. Utrolig nok ble det forandret tilbake til denne taktikken mot Brann da ting endelig begynte å se bedre ut igjen.

Jeg mener Kåre har fortjent et par måneder til å få skuta på rett kjøl igjen, men jeg er mer usikker på hva mange av spillerne mener, ettersom det er nesten uunngåelig å ikke miste autoritet i spillergruppa når du holder på å vingle sånn.


Last edited by Oppkast on 12.06.2018 02:28; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Havstein
Junior


Joined: 03 Apr 2018
Posts: 11

PostPosted: 12.06.2018 02:18    Post subject: Reply with quote

BBQsaus wrote:
Dersom han har mistet garderoben bør han byttes ut snarest.
Dersom han har alle bak seg bør han få ut sesongen (eller frem til han mister garderoben)


Noen som har noe inside info her?
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 12.06.2018 03:53    Post subject: Reply with quote

Ta en Zidane, KÃ¥re.

Ting til ettertanke:
- Når var det sist en spiller utviklet seg med en RBK-trøye.
- Når er sist en enkelt spiller eller lagdel presterte på absolutt toppnivå?
- Hvor er samhandlingen?
- Man valgte å spille mot dårligere motstandere denne pre-season for å utvikle angrepsspillet, hvordan har det sett ut i år?
- Hvor lenge siden sist er det Rosenborg Ballklub presterte på toppnivå?
- Når er sist vi presterte på toppnivå over en lengre periode?
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1294

PostPosted: 12.06.2018 07:47    Post subject: Reply with quote

Ikke at jeg anser det for særlig realistisk, men lurer på hva fok sier om Kåre hvis han tar RBK til CL i år?
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 12.06.2018 07:55    Post subject: Reply with quote

Hva med å lage bannere/plakater hvor det står feks: Go’foten, 4-3-3, spill i lengderetning, spill hverandre god, playmaker, back to basic, terping, slutt å fjas...?!
Her må de forstå alvoret!
Om ikke må man rett og slett opp med små hvite flagg,som de gjør bla i spania når de ønsker trenerens avgang?
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 12.06.2018 08:11    Post subject: Reply with quote

Noen flere som så opptaket fra norge brasil-kampen i marseille 98 - opptak nrk2?

For et tempo og innsats i kampen. Ikke minst var spillet ganske bra, nærmset som å se kunsgressgenerasjonen, men at dette var på gress. Spesielt for norge i 2.omg. Spilte på høyde med verdensstjerner. Utrolig å se på, nesten utopi. I dag er ikke Norsk fotball i nærheten.

Legg merke til vingene. H. Flo og V. Riseth, og deretter J Flo. Innsatsvinger som gav andre spillere juling, bokstavelig talt. Var ikke akkurat noen ronaldinhioer, men noen dårlige ballbehandlere var de heller ikke, og ganske bra internasjonale fotballhoder for å si det slik.

Alle i norsk fotball sier at fotballen har utviklet seg siste 10-15 årene.. Har den egentlig det? Leste et eller annet sted at den største utviklingen skjedde mellom vm 94 og vm 98 da ac milan som en av de første fikk gps-brikker montert i både kamp- og treningsdrakter.
De siste årene har tendert til at den totale løpingen er noe mindre, og man skla løpe mer riktig.

OG det er her RBK har feilet totalt. Som Eggen poengerte i et intervju her om dagen at man får printet ut lapper om hvor langt man løper etc i løpet av en kamp. Det er fint, men man må løpe riktig, og man må være fokusert og intergrert i kampen.

Når det står så j**** dårlig til med norsk fotball, og med de midlene rbk har til disposisjon er det ikke annet enn å forvente at RBK skal gjøre det bedre enn det som hittil i år er vist. En ting er at motstanderlaget har flaks og klinker ballen i krysset fra 25M, noe helt annet er faktisk å tape fortjent, gang etter gang.

Hvis ikke Kåre klarer å få til bedre attitude og samhandling enn det som er vist i år og fjort høst, bortsett fra flakskampen i molde, så er det på tide å tenke nytt.

Enten må treneren gå tilbake som bruktbilselger, ellers bør man begynne å omsette spillerstallen. Mangler bl.a. en klar sentral midtbanespiller. Personlig synes jeg jeg at enten Jensen eller Konradsen bør selges da de virkelig har underprestert i år.


Last edited by enojado on 12.06.2018 08:12; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2629

PostPosted: 12.06.2018 08:12    Post subject: Reply with quote

Hvis man sammenligner 2018-sesongen med Perrys siste sesong (2014) så er det en god del likheter.

Etter 13 kamper:

2014: 6-5-2, 26-18 og 23 poeng, syv poeng opp til Molde (30 poeng) - Perry fikk sparken litt over én måned senere.
2018: 7-3-3, 20-10 og 24 poeng, syv poeng opp til Brann (31 poeng)

Det som kanskje er mest overraskende er at vi scoret flere mål under Perry, til tross for det jeg anser som et langt svakere offensivt mannskap sammenlignet med det Kåre råder over i dag. Berntsen, Riski og Gamst var fast inventar på midtbanen, og superinnbytteren vår het Nicki Bille.

Jeg må likevel fortsatt si at jeg husker tiden under Perry som langt mer trasig enn det laget viser under Kåre nå.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 12.06.2018 13:18    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:


Jeg må likevel fortsatt si at jeg husker tiden under Perry som langt mer trasig enn det laget viser under Kåre nå.


Tiden under Perry var helt natta. Null og niks samhandling eller vilje. KI forsøker i det minste gå litt tilbake til det gamle. Perry sa fra starten at fotballen er endret. KI begynner med å unnskylde seg om det først nå.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 12.06.2018 19:30    Post subject: Reply with quote

quentez Tommel'n opp!

sykt å se det satt opp på den måten, skremmende utvikling vi har hatt.
når man ser på spillerene Kåre har sammenlignet med Perry så blir det enda verre.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 12.06.2018 21:12    Post subject: Reply with quote

Whoppa wrote:
Ikke at jeg anser det for særlig realistisk, men lurer på hva fok sier om Kåre hvis han tar RBK til CL i år?

Hvis Brann vinner serien, men vi på en eller annen rar måte flakser oss inn i CL er fremdeles sesongen mislykket.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 12.06.2018 21:28    Post subject: Reply with quote

Du glemte fullstendig. Fullstendig mislykket.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 12.06.2018 21:41    Post subject: Reply with quote

quentez:

Jeg tror vi oppfatter det som mer trasig fordi vi nå har noen skikkelig godbiter som Bendro og Bendtner på laget. Jeg husker ikke detaljer fra Perry tiden men jeg sitter med samme følelse nå som da.

- Trener som er defensiv i tankegangen.
- Omstendelig fotball.
- Mangel på eget offensivt spill.

Resultatet blir kjedelig fotball. Veldig kjedelig Jeg tipper også Perry kunne vunnet Eliteserien om han hadde samme tropp tilgjengelig.

Om Kåre skal overleve høsten så må han begynne å vinne kamper. Man kan vell si det som det er:
- Kåre går opp til eksamen.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 12.06.2018 21:54    Post subject: Reply with quote

Historieløst. La oss slippe sammenligningene med Perry, en trener som aldri har vunnet noe med Rosenborg, mot Kåre som har vunnet 3 seriemesterskap, et cupgull og to mesterfinaler på tre år, i tillegg tatt oss til Europa på to av tre forsøk.

Han har vist han har langt mer inne som trener enn det Perry har og hadde. Spørsmålet er om klubben har tro på at han evner å hente det ut igjen, for nå har vi havnet i en blindgate.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 12.06.2018 23:01    Post subject: Reply with quote

Uansett hvordan dette går - setter jeg pris på Kåre. Nå er det bare å snøre igjen mtp. å kjøpe seg ut av problemene. Dette handler om å spille system. Om Ranheim og Tromsø klarer å spille oss ut, har vi en del å hente der.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 12.06.2018 23:13    Post subject: Reply with quote

Hallo, folkens! Nå må de fleste våkne her. Vi blir rundspilt mot Tromsø og flere andre lag i en serdeles dårlig liga. Gamst Pedersen som var langt fra god nok for oss spilte for Tromsø. De vant mot oss med han på laget. Det sier sitt om hvor lavt nivå vi spiller på. Vi sliter med å skape sjanser mot hvem som helst. Hvis dette er greit kan vi like gjerne ansette Arne Erlandsen til 750k i året og begynne å selge unna de dyre spillerne våre. Så får vi hente billigere spillere som Riku Riski og andre elendigheter .

Jeg husker i 2015 på starten av sesongen . Vi stod høyt, alle sprang i kollektivt press, og vi spilte ball fremover . Vi vant de to første kampene 5 og 6-0 hvis jeg husker rett. Det er ikke veldig mye som skal til, men det sier sitt når trenerne ikke klarer å gå tilbake til dette eller verst de forstår ikke hva som har gitt suksess. Derfor må de sparkes!!
Back to top
View user's profile Send private message
AlfredoJojo
Proff


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 436

PostPosted: 12.06.2018 23:43    Post subject: Reply with quote

Kåre har hadd evner til å komme seg utav lignende problemer før(ikke så ille som nå). Om Kåre finner en vei ut denne gangen, kommer vi alle veldig godt utav det. Samtidlig som vi unngår det i framtiden.

Trur nok Kåre erkjenner sjøl om han ikke har svar på problemene våre.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 13.06.2018 07:27    Post subject: Reply with quote

MariusM wrote:
Kåre har hadd evner til å komme seg utav lignende problemer før(ikke så ille som nå). Om Kåre finner en vei ut denne gangen, kommer vi alle veldig godt utav det. Samtidlig som vi unngår det i framtiden.

Trur nok Kåre erkjenner sjøl om han ikke har svar på problemene våre.


Enig, men det er litt vanskeligere nå, når "garderoben" har fått utfordringer. Mike skal vistnok støtte Kåre - foreløpig. Størsteparten av "garderoben" er derimot svært skeptiske. Det er spesielt Bendtners: Bruke RBK til å få komme til VM, som har irritert. De dårlige resultatene, samtidig som det har vært vingling i spillestil har økt denne frustrasjonen.

Jeg kan ikke røpe kilden, og dere må dermed ta de forbehold som trengs. Jeg var også svært usikker på om jeg skulle fortelle dette.
Back to top
View user's profile Send private message
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 13.06.2018 08:43    Post subject: Reply with quote

Det er vel naturlig med dårlig stemning i garderoben når det går så trått som det gjør. Og skjønner godt at Bendtner med sitt klippekort har skapt frustrasjon. Spesielt de gangene han bare daffer rundt der framme, ikke kriger slik Søder kan.

Positivt i alt det negative om Mike støtter Kåre. Og spillestilsvinglingen har vel Koteng satt ned foten for. Tilbake til røttene, igjen. Sette en 11'er, rendyrke 4-3-3, samspille laget. Så får de på benken bare bli misfornøyde med lite spilletid.

Tror de sammen løser dette, jeg. Vi har Koteng, Dyrhaug og Bjørnebye til å styre skuta, ikke Svendsen, Skutle og Hoftun..
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1120
Location: Trondheim

PostPosted: 13.06.2018 08:59    Post subject: Reply with quote

Mike støtter vel Kåre helt til han blir satt på den benken han fortjener å varme.
Back to top
View user's profile Send private message
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 13.06.2018 09:02    Post subject: Reply with quote

Du kan ha noe rett i det ja..
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 13.06.2018 09:19    Post subject: Reply with quote

Vi må lære av historien:

Har vi noen gang sett en trener komme tilbake til det bedre etter en stund med nedadgående kurve over lang tid i RBK? Nei, de har fått for lang tid som gjør at neste trener må bruke enda mer tid for å rette på ting og tang.
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 13.06.2018 09:21    Post subject: Reply with quote

Viktigste er å vinne eliteserien. Jeg gir katta i europa om ikke eliteserien vinnes.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1564

PostPosted: 13.06.2018 09:26    Post subject: Reply with quote

Skal vi vinne Eliteserien, så må Kåre ut asap.

Enkelt og greit.
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 13.06.2018 10:34    Post subject: Reply with quote

Der er jeg ikke enig. Komme seg til EL anser jeg som en større prestasjon enn å vinne ES, og tilnærmet lik the double. Champions Leauge gruppespill hadde vært milevis foran the double.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 189, 190, 191 ... 271, 272, 273  Next
Page 190 of 273

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb