English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 270, 271, 272, 273  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 30.12.2018 18:41    Post subject: Reply with quote

Det tristeste er samtalene Kåre og Erik hadde med Nils Arne. I begynnelsen var de lydhøre, det var meningsutveksling og de tok med seg gode råd. Mot slutten var det visstnok mest for høflighets skyld at møtene fant sted.

De tingene Nils Arne (og resten av verden) så var galt med Rosenborgs spill etterhvert - for eksempel de katastrofale "høye indreløperne" - ble tatt opp, men ignorert. Veldig leit. For den Kåre som jobbet tett i samspill med Nils Arne gikk det an å bli glad i. Mange så for seg at her var det en god arvtaker.

Men så gikk det feil på så mange måter. Spillet satt dårligere og dårligere, intensiteten på trening forsvant, Kåre ble nærmest passiv, sur og innesluttet. Og en tanke høy på pæra. Dårlig kombinasjon.
_________________
Embrace science - resist ignorance


Last edited by haavarl on 30.12.2018 18:44; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 30.12.2018 18:44    Post subject: Reply with quote

Noen ganger fikk jeg en følelse av at de ulike rådene ikke ble ignorert, men at kompetansen til å gjøre noe med det ikke var til stede.

Husker jo flere ganger i løpet av vinteren og våren i fjor at det ble snakket om at nå skulle man tilbake til å terpe mer på feltet, den offensive samhandlingen skulle tilbake. Senest noen uker før han fikk sparken så kom det vel en uttalelse om at nå skulle han selv bli mer aktiv på feltet og 4-3-3 skulle dyrkes. Men det ble liksom ikke noe mer enn snakket.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 30.12.2018 23:33    Post subject: Reply with quote

Jeg Tror fristelsen for å gå sin egen vei å finne opp eget krutt ble for stor.
Som ejg ser det var det helt klart en forankring i filosofien til Nils, men at en egen visjon av å videreutvikle dette på sin egen måte overstyrte inputten og førte til at ting ble som de ble.

Kåre kan Eggensk fotball, men han har ikke kompetansen til å videreutvikle det eller bruke det som fundament til noe annet.

At han helt sikkert trodde det og feilet var vell grunnen til at han ble sur, oppgitt og til slutt sparket.

Kan respektere å forstå at en trener vi lsette eget stempel på laget sitt, men å prøve å snike det igjennom blir helt feil.

Håper til tross for all motvinden og medfarten for Kåre at han SER han har disse manglene og erverver seg den kunnskapen de neste årene, for grunnfilosofien må vi ivareta, hvis den forsvinner så vet jeg en som blir kraftig lei seg.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 30.12.2018 23:57    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
KÃ¥re kan Eggensk fotball, [...]

Med prosjekt "Ballsentral Konradsen" kan man dog lure...
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 31.12.2018 07:01    Post subject: Reply with quote

Frøken Fransen wrote:
Hva tenker du Konesseur, dersom Horneland velger å takke nei. Hva skal vi gjøre da? Ta nestemann på lista?


Jeg ville tvert og uten nøling ha tilbudt Haugesund et så dårlig tilbud at denne dealen hadde strandet.

Det er jo mye nedlatende her da.

Tapermentaliteten er ekstrem når noen lager seg et bilde av at klubben avhenger av at Horneland sier ja. Det er mange trenere i Skandinavia som har en sesong eller to med middelmådige resulater som meritter.

Det styret burde gjøre er å gå av.

Kåre vil få tilbake jobben sin fordi Trøndelag vil ha ham og ikke Horneland.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 31.12.2018 13:33    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
moomoo wrote:
KÃ¥re kan Eggensk fotball, [...]

Med prosjekt "Ballsentral Konradsen" kan man dog lure...


Det var hans eget prestisjeprosjekt vil jeg anta.
Hvis han bare ikke hadde prøvd å finne opp kruttet på nytt så tror jeg det hadde blitt temmelig bra (men helt klart troppen...)
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 31.12.2018 16:40    Post subject: Reply with quote

Kanskje ... men han ble jo helt tom for energi i tillegg. Ikke lett å sprøyte entusiasme inn i en tropp når du er helt tom selv.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 01.01.2019 01:01    Post subject: Reply with quote

Frøken Fransen wrote:
for den broen er allerede brent.


Neida, 11'ern og Trøndelag i ryggen. Det holder det.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.01.2019 01:45    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er fantastisk at noen snakker for hele Trøndelag!
Så får vi ta 11'ern som f det kommer.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 396
Location: Østsida

PostPosted: 01.01.2019 10:39    Post subject: Reply with quote

Jeg, som de fleste andre, har stilt meg spørsmålet "hvorfor?" til mange av styrets avgjørelser i høst. Mitt seneste "hvorfor" har mye gått i; Hvis trenerjakten ikke gikk som forventet, og vi har en meget habil midlertidig trener i Coolen, hvorfor i all verden kunne ikke Coolen få fortsette til i sommer og vi kunne kjøpt oss mer tid til å finne "storfisken"? Hvorfor, hvorfor?
Mange teorier har blitt lansert, men leste forleden dette innlegget av Lomaxx:

Lomaxx wrote:
For de som trur at vi kan få Kåre tilbake. Det skjer ikke. Uansett hvordan en eventuell rettssak går så vil jobben bli totalt umulig å gi tilbake. Han vil enten A) komme tilbake uten autoritet eller støtte, eller b) måtte samarbeide med Horneland eller evt. andre som kommer inn. For om retten bestemmer seg for at han skal gjeninnsettes så må de avsette nåværende trener, og det kan de ikke tvinge klubben til å betale.


Interessant.. Kan noen med litt mer kunnskap om lov og rett utdype om dette er reelt? Kunne retten ha dømt RBK til å gjeninnsette Kåre? Trodde slike rettsaker for det meste handler om økonomisk kompensasjon osv.

Er dette noe av grunnen til at Mr Coot Meadows stresser med å få inn ny trener, samme f hvem det er.. Har ingenting imot Horneland, men når hans navn først kom opp føltes det virkelig sånn, at de tar whoever som sier ja på dette tidspunktet..

Med det sagt, blir det om ikke annet interessant å se hvordan Horneland former laget. Kan fort bli bra dette. Ønsker han i allefall velkommen og lykke til. Alle fortjener en sjanse, men tror ikke det skal gå mange kamper uten overbevisende resultater før han får store deler av fansen mot seg.
Håper på det beste.

Godt nyttår, peeps!

Edit: Ja, jeg vet.. Konspirasjonsteorier. Lei av dem jeg også. Men nå er det ikke lenge til vi får fasiten, så vi får bare "nyte" å leve i uvisshet og spekulasjon i noen dager til..
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 01.01.2019 14:15    Post subject: Reply with quote

Vakker Blomst wrote:
Kan noen med litt mer kunnskap om lov og rett utdype om dette er reelt? Kunne retten ha dømt RBK til å gjeninnsette Kåre? Trodde slike rettsaker for det meste handler om økonomisk kompensasjon osv.


Dersom Kåre hadde framsatt krav om å få tilbake stillingen:

Teoretisk: Ja
Praktisk: Ja
Har KÃ¥re fremsatt krav: vet ikke, men tvilsomt
Lov: arbeidsmiljøloven 15.5 & 15.4 (Alt. 15.12 & 15.7)

Dersom krav ikke fremsatt:
Teoretisk: tja
Praktisk: nei
Tvisteloven: 1.3 & 19.1

Ganske enkelt får han tilbake stillingen dersom krav om det er fremsatt. Formfeil i oppsigelsen er letteste vei mot målet. Da vil ikke engang saklighet vurderes.

Hva da om det har blitt ny ansettelse: skjønnsvurdering vil peke på at både styret og ny trener burde ha kjent til søksmålet. Det finnes sikkert paragrafer om slikt i tvisteloven.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 01.01.2019 15:00    Post subject: Reply with quote

Yv89 wrote:
Hvis han hadde blitt satt tilbake i stillingen, hadde han jo vært ferdig til sommeren likevel. Så nei, det skjer ikke under noen omstendigheter.


Vet ikke helt hva du sikter til, men rent juridisk kommer tvisteloven paragraf 19.13 til anvendelse og da snakker man fengselsstraff dersom styret kødder mer med Kåre.


Last edited by Konesseur on 01.01.2019 15:07; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 01.01.2019 15:32    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Yv89 wrote:
Hvis han hadde blitt satt tilbake i stillingen, hadde han jo vært ferdig til sommeren likevel. Så nei, det skjer ikke under noen omstendigheter.


Vet ikke helt hva du sikter til, men rent juridisk kommer tvisteloven paragraf 19.13 til anvendelse og da snakker man fengselsstraff dersom styret kødder mer med Kåre.


Hvilken trener, ved sine fulle fem, vil bruke en rettsak for å få tilbake en jobb som han ikke er ønsket i? I bestefall vil han da sitte til kontrakten går ut, og aldri jobbe som trener igjen. Ingen klubb ansetter en slik kranglefant.
Det fascinerer meg også at noen mener at det er Kåres fortjeneste at klubben har tjent penger på spillersalg. Blir omtrent som å berømme Sarri og Conte for at Abrahimovic har mye penger.. Treneren er ikke den som selger spillere!
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 01.01.2019 15:38    Post subject: Reply with quote

Siste først: dette er veldokumentert fra min side. 11'ern tjener pengene og hovedtreners ansvar at nivået holdes over tallerken osv. Sammenhengene er sterke.

11'ern og Trøndelag vil ha Kåre fremfor Horneland. Noen på et kontor vil ha Horneland. Da blir det nødvendig å vise de på kontor tilbake på fortauet i klæbuveien. Kåre tar lederansvar.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 01.01.2019 15:51    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Siste først: dette er veldokumentert fra min side. 11'ern tjener pengene og hovedtreners ansvar at nivået holdes over tallerken osv. Sammenhengene er sterke.

11'ern og Trøndelag vil ha Kåre fremfor Horneland. Noen på et kontor vil ha Horneland. Da blir det nødvendig å vise de på kontor tilbake på fortauet i klæbuveien. Kåre tar lederansvar.


Sliter med å se at det er dekning for siste påstand her. Bor ikke selv i Trøndelag, men har fulgt RBK i mange år. Mulig 11’ ern vil ha han tilbake, de slapp jo å trene noe særlig når han var der sist. Sjelden har jeg sett et lag stagnere så kraftig i en sesong der alt lå til rette for utvikling. Ingen spillere ut (omtrent) og alle nøkkelspillere med hele oppkjøringen. Likevel elendig samhandling. Så viss Trøndelag vil ha det tilbake, så er jeg overrasket og bekymret. Personlig har jeg mye mer tro på «trenertypen» Horneland. Tøffe krav og klare forventninger. Hadde likevel sett fram til et større navn, men kan bli spennende.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 01.01.2019 16:22    Post subject: Reply with quote

Er jo dessuten ikke "Trøndelag" som velger verken styre eller trener, så uansett hvor få eller hvor mange som ønsker Kåre så er det ikke veldig relevant.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 01.01.2019 16:29    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Er jo dessuten ikke "Trøndelag" som velger verken styre eller trener, så uansett hvor få eller hvor mange som ønsker Kåre så er det ikke veldig relevant.


Godt poeng😉
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 01.01.2019 16:32    Post subject: Reply with quote

Jeg er trønder som bor i trøndelag, jeg vil ikke ha han tilbake. Jeg kjenner noen som vil ha han tilbake, men det er fordi de ser på han som en likannes kar uten å se hvilken fotball han skapte. Størsteparten av de jeg kjenner og prater med angående rosenborg vil ikke ha han tilbake. Så, hvilket øndelag du har foretatt din meningsmåling i forstår jeg ikke.
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 01.01.2019 16:39    Post subject: Reply with quote

Jeg er også fra Trøndelag og vil heller ikke ha Kåre tilbake. Kjenner noen som mener det, men det jeg ser en rød tråd på er at de som ønsker Kåre er de gjengse familie supporterene. De "xtreme" som oss normale jeg kjenner har jo klart å se fotball siden av Rbk å ikke bare "opplevelses" siden av Rbk.
Det kommer jo av litt mere innsikt så klart.

Razz
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
Frøken Fransen
Senior


Joined: 25 Nov 2018
Posts: 122

PostPosted: 01.01.2019 16:51    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
KÃ¥re tar lederansvar.

Tror ikke du har 11'eren bak deg heller, på dette utsagnet. Det var det jo flere av spillerne som har uttrykt.

Jeg er også trønder i Trøndelag, og vil heller ikke ha tilbake Kåre.
Det er som Yv89 sier, de jeg hører som vil ha Kåre tilbake, de bryr seg ikke om hvilken fotball vi spilte. Bare at han er trønder og rosenborgsk.
Det at jeg liker KÃ¥re som person, er ikke nok til at jeg fortsatt vil ha han som hovedtrener.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 01.01.2019 17:22    Post subject: Reply with quote

må nesten gi Konesseur skryt, Kåre fikk sparken 19.07.2018 siden den dag har Konesseur holdt diskusjonen igang på flere tråder.
vet ikke helt om han skal ha skryt for det, kansje det heller er andre som skal få kjeft for å mate trollet.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 01.01.2019 17:26    Post subject: Reply with quote

Nå har dere fått Horneland og Emberland som bestilt. Umeritterte trenere på vei til å ta klubben til et sportslig nivå under tallerken.

Og så klarer du å hovere med arrogant oppgulp? Hva med litt selvransakelse?
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 396
Location: Østsida

PostPosted: 01.01.2019 17:26    Post subject: Reply with quote

Synes ikke Konesseur troller. Han har sin mening som han standhaftig og urokkbart står ved. Det skal han ha.
Skinnvesten trollet. Good riddance to bad rubbish.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 01.01.2019 17:37    Post subject: Reply with quote

Frøken Fransen wrote:
Det er som Yv89 sier, de jeg hører som vil ha Kåre tilbake, de bryr seg ikke om hvilken fotball vi spilte. Bare at han er trønder og rosenborgsk.


Joda, vi led oss gjennom JJ og Perry (som enkelte argumenterte for at vi måtte vente og se gjennom flere år). Kåre har tatt klubben opp av grøfta. At vi måtte selge trøndertalentene handler om at økonomisk opprydding ikke ble utført før Tove satt i sjefsstolen, og at Perry aldri fikk klubben over tallerken.

Det blir sportslig gøy på litt sikt så lenge vi ligger over tallerken. Det handler om driftsmodell og tall mer enn følelser. Skader skapte også noen småhindringer i veien. Noen er ganske enkelt bare litt mer tålmodige og vet at med solid drift i bunn gir det handlingsrom til å justere.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 01.01.2019 17:53    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Frøken Fransen wrote:
Det er som Yv89 sier, de jeg hører som vil ha Kåre tilbake, de bryr seg ikke om hvilken fotball vi spilte. Bare at han er trønder og rosenborgsk.
At vi måtte selge trøndertalentene handler om at økonomisk opprydding ikke ble utført før Tove satt i sjefsstolen, og at Perry aldri fikk klubben over tallerken.


Klubben måtte vel ikke selge trøndertalentene bare på grunn av økonomi. Må vel også ta med at de VILLE gå til en utenlandsk klubb. I ettertid burde vel klubben solgt Trondsen til Atalanta i sommer også for 30 millioner. Var vel jamt skadet hele høstsesongen! Klubbens økonomi vil ikke endre seg mye uavhengig om treneren heter Horneland, Ingebrigtsen eller Bakke. Det er de sportslige prestasjonene som genererer penger. Litt ekstra boost ville nok kommet med en trener med navn ala Laudrup eller deBoer. Horneland er ikke noe trussel for økonomien i klubben. Så lenge klubben presterer sportslig. Spillersalg kommer til å skje i fremtiden også.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 270, 271, 272, 273  Next
Page 271 of 273

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb