English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2017
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kåre Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 267, 268, 269

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SHJINNJWÆST
Proff

PostPosted: 23.11.2018 12:35    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Da Kåre fikk beskjed om å ta hatten sin og gå, så lå dessuten RBK på andreplass i serien, to poeng bak Brann.

Skjønner at de velger å holde seg unna, med slikt begredelig resultat Razz Very Happy

Det hadde vært enda mer begredelig om det ikke var for kombo hansen og jebali.

Det er disse to som har tatt seriemesterskapet for oss.

Laget er blitt dårligere under coolen
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 23.11.2018 14:13    Post subject: Reply with quote

Bra jobba av Coolen å inspirere Hansen og Jebali til storspill da. Job well done.

En leders verdi måles på kvaliteten av arbeidet hans ansatte gjør (fritt etter bibelen).

Laget har jo tydeligvis blitt bedre, siden de presterer bedre på det fremste prestasjonskriteriet. Hyggelig for Hansen og Jebali at det er de som tar størst steg raskest under ny trener!
Back to top
SHJINNJWÆST
Proff

PostPosted: 23.11.2018 14:52    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Bra jobba av Coolen å inspirere Hansen og Jebali til storspill da. Job well done.

En leders verdi måles på kvaliteten av arbeidet hans ansatte gjør (fritt etter bibelen).

Laget har jo tydeligvis blitt bedre, siden de presterer bedre på det fremste prestasjonskriteriet. Hyggelig for Hansen og Jebali at det er de som tar størst steg raskest under ny trener!

Jebali var ikke her under Kåre. Vi hadde ikke vært der uten han og Brannfadesen, men du går jo rundt og tror vi har tidenes poengsnitt under coolen, uten at du i heletatt har sett på motstanden. Så mye har du klart å fortstå av denne høsten

Det er mulig - til og med svært enkelt - å få frem budskapet uten personangrep. --Mod
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 23.11.2018 15:14    Post subject: Reply with quote

Hmm. Godt og interessant poeng, kudos for det, altså. Det har ikke vært tatt opp så mye, av en eller annen merkelig grunn. Kanskje er det rett og slett dårlig motstand, ja.

Uten at jeg gidder å dykke veldig dypt i materien, så våger jeg meg på en påstand om at motstanden i andre halvdel av serien var omtrent jevngod med motstanden i første halvdel av serien, i alle fall på papiret. Igjen: bare en svak magefølelse, men sånn er det.

Når det gjelder cupene, så ser jeg ikke bort fra at motstanden i de tidlige rundene kan ha vært hakket hvassere enn det det raklet vi har møtt i høst. Lag som Trygg/Lade og Valur er nok undervurderte, og representerer på mange måter fotball på et nivå vi sjelden får sjansen til å møte. Og det ligger nå engang i cupens natur at de beste lagene ofte ryker tidlig.

Så godt poeng. Godt, godt poeng, well taken.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 23.11.2018 15:34    Post subject: Reply with quote

Når du spiller 13 kamper, så blir det nok litt vanskelig å fastslå at motstanden har vært så mye dårligere enn det man i snitt har møtt over en halv sesong når som helst.

I de sammenliknbare kampene fra fjoråret har Coolens RBK tatt akkurat like mange poeng som Kåres 2017-RBK. I tillegg finnes det seire mot Ranheim og Start (begge borte), som ikke ble spilt i fjor.

Poengsnittet til Coolen er høyere enn både fjorårshøsten og våren under Kåre i år.

Hvis Jebali skal ha æren for det høye poengsnittet i høst, så kan man vel også argumentere med at Adegbenro kom inn på samme tidspunkt i fjor og økte snittet gjennom 2017-høsten.

I mine øyne skjedde det noe ganske åpenbart rett etter at Coolen tok over, som gjorde at RBK fikk et spillemessig løft i en kort periode. Ikke altfor lenge, men i en veldig viktig fase av sesongen, hvor RBK rakk å innta førerrollen i eliteserien og kvalifisere seg for Europa League.

Derfor mener jeg at uten trenerskiftet ville RBK røket ut av Europa League-kvalifiseringen og slitt med å vinne seriegull. Perioden frem til midten av september, da RBK gikk 5-1-0 og fra å være to poeng bak Brann til å være to foran er helt vital.

Med mindre gode resultater i denne perioden, som jeg frykter sterkt ville skjedd under Kåre (blant annet borte mot Ranheim, Kristiansund og VIF), ville på den ene siden Brann fått mer ro på seg og kanskje ikke sviktet så kapitalt i slutten av september, samtidig som RBK ville måttet jage mer og i enda mindre grad kunnet tillate seg poengtap i fortsettelsen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 23.11.2018 15:47    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST kan vi kanskje si at Kåre egentlig ikke gjorde noe særlig til prestasjon i perioden han var her? At det egentlig ikke var det at han vant 3 seriegull men at de andre lagene var så begredelige at de nærmest ga rbk gullet? Kanskje ikke Kåre egentlig var så bra, men at vi rett og slett hadde dårlige trenere før han som ikke passet inn i klubben. At med en middels topp 5 - 8 trener i serien så ville alle de tatt gull med stallen og ressursene våre?

2015 - 2) sif 57 poeng 3) 56 stabæk / rbk 69
2016 - 2) brann 54 3) 51 odd / rbk 69
2017 - 2) molde 54 3) 51 sarpsborg / rbk 61

2018 - 2) molde/brann 58/59? / rbk 63/66?

Som vi ser 2015 - 2017 så var ikke 2 og 3 plassene mye til konkurranse. Mest sannsynlig kommer 2 plassen på høyeste poengsum i år i løpet av de siste 4 årene vi har tatt gull.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 23.11.2018 15:49    Post subject: Reply with quote

Jo jo, men dere må da forstå at alle lagene vi har møtt etter 19. juli har vært dårligere enn de var før 19. juli!

Er ikke det innlysende? Confused
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.11.2018 15:54    Post subject: Reply with quote

Jeg nøyer meg med å fastslå at alle norske lag vi møtte før og etter 19. juli har vært dårligere enn oss.

RBK
Zorac
Legende

PostPosted: 23.11.2018 16:02    Post subject: Reply with quote

Har virkelig ikke folk fått med seg at Rosenborg alltid møter motstandere på sitt historiske bunnpunkt? Da blir naturligvis høstens utgave av motstanderne dårligere enn vårens by default .
kristobal
Legende

PostPosted: 23.11.2018 16:19    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
kan vi kanskje si at Kåre egentlig ikke gjorde noe særlig til prestasjon i perioden han var her?

Absolutt ikke. Kåre var rett mann til rett tid, etter at det meste hadde surnet litt under Perry. Vi fikk et umiddelbart løft, ikke bare resultatmessig men også med attraktiv fotball.

Nå skal det faktisk påpekes at starten under Perry ikke var så aller verst den heller, men det begynte å gå utforbakke mye raskere enn tilfellet var med Kåre. Vi ledet serien med fem poeng med åtte kamper igjen av 2013-sesongen, men klarte ikke å fullføre skikkelig. Vi ledet vel også serie i pausen i serieavslutningen, men det var opplagt at Godset ville score før eller siden.

Det var ganske åpenbart at ting begynte å skrante litt også under Kåre etter hvert. Det begynte så smått etter Apoel, da han offentlig uttalte noe som kunne tolkes som en mer defensiv tilnærming. Noe som ikke viste seg bare i Europa, men også i hjemlig serie med tiden.

Det var ikke veldig mange kjempeunderholdende kamper i 2017-sesongen, og kritikken mot Kåre kan sikkert sammenliknes med mot Hamren - som neppe hadde fått fortsette i all evighet selv med seriegull han heller. Særlig ikke når et relativt sterkt RBK-lag på papiret klarte å rote det til i Europa.

I år hadde vi en vårsesong fri for skikkelig gode kamper med unntak av Molde-kampen, som var et være eller ikke være, der spillerne for en gangs skyld spilte med stor aggressivitet høyt i banen og vant ballen i gunstige posisjoner til å spille god RBK-fotball. I cupen slet vi mot svak motstand, og i Europa måtte det altså dommerhjelp til da det hele kulminerte med trenersparking.

Jeg tror det handler mye om parallellen til næringslivet når Koteng valgte å ta så radikale grep som å sparke en trener som egentlig oppnådde gode resultater til det siste. I næringslivet lykkes de best som gjør de nødvendige grepene før de faktisk er helt nødvendige.

Som nevnt i en annen sammenheng: Jeg var drivende uenig i sammenslåingen av avisene på Innherred, blant annet med bakgrunn i at Verdalingen leverte gode resultater økonomisk og lesertallsmessig helt frem til den dagen sammenslåingen med Levanger-Avisa var et faktum. Ett år senere måtte jeg innse at styret gjorde en klok vurdering, den standingen Innherred har nå ville ingen av de to gamle avisene hatt. Sannsynligvis ville det på et tidspunkt tvinget seg frem en sammenslåing, men da på et tidspunkt hvor man ikke hadde ressurser til å gi nykomlingen den starten som Innherred fikk for tre år siden.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 23.11.2018 16:31    Post subject: Reply with quote

kristobal, jeg mener selvfølgelig ikke det. Bare at det virker på meg som SHJINNJWÆST mener at Coolen ikke hadde noe å si for gullet i år, men at det var noen spillere og ikke minst det at Brann kollapset. Da vil man jo kunne kanskje si det samme om de andre sesongene dersom man følger den logikken siden ikke minst 2 og 3 plassene i de foregående sesongene egentlig aldri var noen trussel?

Jeg personlig mener at Kåre gjorde jobben i sin periode og Coolen også som vikar. Serien er dog så dårlig at RBK ikke bare kan måles ut fra om vi tar gull eller ikke men hvordan vi spiller, hvordan relasjonene fungerer og det offensive angrepsmønsteret. Der begynte Kåre å svikte fra og med 2016 og Coolen var aldri i nærheten men han har heller aldri egentlig fått en helt fair sjanse. Jeg nøyer meg med derfor å fastslå at vi trenger en ny trener som gjør at vi igjen skaper masse sjanser, det vil automatisk gjøre at vi over tid vil vinne mye (nok til seriegull) selv om vi kanskje i en periode slipper inn en del mål før vi finner riktig balanse.
Zorac
Legende

PostPosted: 23.11.2018 17:33    Post subject: Reply with quote

Kåre var rett mann da han ble ansatt. Timinga på både ansettelse og avsettelse var innafor, men om noe burde han kanskje vært både ansatt og sparket tidligere enn han ble. Jeg er veldig glad for at vi fikk oppturen med Kåre. Få, om noen etter Eggen har vært i nærheten av å underholde på så høyt nivå over tid. Jeg klarte nesten ikke vente på neste kamp de første to årene han var hovedtrener i Rosenborg. Samtidig er jeg nå glad for at han ble fjernet. Både Kåre selv og laget ble surere og surere i løpet av sesongen 2016, og til slutt ble det å se Rosenborg-kamp mer en plikt enn noe annet. Angrepslyst ble risikoaversjon. Kontringsvilje ble frispilling bakfra. Å jage mål tre og fire ble å sikre ettmålsledelse med samtlige i forsvar med en halvtime igjen på klokka uansett motstand. Relasjoner ble sporadiske enkeltprestasjoner. Eggen ble Perry.

Alt har sin tid, også Kåre. Jeg skulle ønske bruddet ble noe penere - fra begge sider, men det var åpenbart det riktige om man fokuserer på produktet laget leverte. Fotball er i underholdningsbransjen, i hvert fall på Lerkendal.
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 23.11.2018 18:47    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg er veldig glad for at vi fikk oppturen med Kåre. Få, om noen etter Eggen har vært i nærheten av å underholde på så høyt nivå over tid.

Sånn bortsett fra det egentlig var Eggens verk. Kåre trente laget på direkte instrukser fra sjefen, så "etter Eggen" blir for meg en sannhet med voldsomme modifikasjoner.
larsarus
Veteran

PostPosted: 23.11.2018 19:04    Post subject: Reply with quote

Det er vel historieforfalskning på linje med en del andre her for tiden.
Zorbeltuss
Proff

PostPosted: 24.11.2018 13:13    Post subject: Reply with quote

Kan å være at Koteng&co tok et grep som ikke er helt uvanlig i næringslivet heller, toppsjefen må gå selv om han kanskje er flink og ser hvilke grep som må tas, men siden dette innebærer å røske opp noen trær med roten som han har plantet selv og lagt sin sjel og ære i, så må det andre krefter inn for å ta jobben.

Alternativt så er Kåre bare et menneske som ikke klarer å ta inn over seg at han har forvillet seg inn på et feilspor eller ikke får seg til å snu og gå tilbake siden han nå har kommet seg ganske langt avsted. Han er isåfall absolutt ikke i mindretall blant menneskeheten.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 24.11.2018 22:30    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
Det er vel opplagt at de ikke har spesielt lyst til det.

Men de er en like stor del av dette gullet som noen andre i klubben, så de skal ikke glemmes når gullet løftes.

Gullklumpene dine som du for enhver pris beskytter og argumenter for i nær sagt samtlige tråder på forumet, vil altså ikke - eller har ikke lyst til å feire gullet med klubben?! Hvorfor er det opplagt at de ikke har spesielt lyst til å feire gullet - som de sjøl har vært en del av - med klubben i sitt hjerte?

(Og ja, spar meg for floskler som at de fikk sparken osv., det blir for dumt.)
jacsonø
Veteran

PostPosted: 25.11.2018 10:02    Post subject: Reply with quote

På tide å slutte å sutre over at Kåre`s tid er forbi. Er vel bare å venne seg til Danske kommentarer etter kampene neste sesong, har jeg en følelse av.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 04.12.2018 19:05    Post subject: Reply with quote

Apropos danske kommentarer. Akkurat for ett år siden fra Mike: https://m.nettavisen.no/s...94008.html
Back to top
jacsonø
Veteran

PostPosted: 04.12.2018 19:42    Post subject: Reply with quote

Ja, det er i denne artikkelen Kåre avfeier at Niklas har en klausul i kontrakten som sier at han skal spille. Lurer litt på det når man ser hvordan det har utviklet seg etter hvert. Toppskåreren i seriemesterlaget 2018 har et ensifret antall scoringer. Håper det ikke skjer igjen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 267, 268, 269
Page 269 of 269

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2017 RBKweb