English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2018
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kåre Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 262, 263, 264 ... 266, 267, 268  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran

PostPosted: 20.10.2018 07:45    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Hvorfor ikke Molde?

"En trønder skal aldri oppholde seg i Molde lenger enn strengt nødvendig og aldri gjøre det til hjemsted" står det vell skrevet i en eller annen paragraf.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 20.10.2018 08:31    Post subject: Reply with quote

Han var altså nære klubben han for en tid tilbake slaktet og hevdet hadde drapstruet han. Personlig ville jeg ikke jobbet for slike folk.

https://www.vg.no/sport/f...oel-benken
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 20.10.2018 10:34    Post subject: Reply with quote

Nettopp. Hallo liksom, hvor er det moralske kompasset? Det blir mer og mer tydelig at KI taler med kløvet tunge og at han har gjort det lenge.
SHJINNJWÆST
Proff

PostPosted: 20.10.2018 12:03    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Nettopp. Hallo liksom, hvor er det moralske kompasset? Det blir mer og mer tydelig at KI taler med kløvet tunge og at han har gjort det lenge.

Lurer på hva slags inntrykk dere har hatt av Kåre om det skulle komme overraskende på dere at han er en opportunistisk mann og neppe særlig prinsippfast, og at dette liksom skal fjerne eventuell respekt dere har for han. Viser hvor virkelighetsfjerne enkelte av dere er.

Respekten for kåre bør utelukkende gå på at han hadde en meget lur inngang til stillingen og brukte de ressursene som var rundt han for å lykkes med laget, ekstremt flink til å få spillere til å få tro på seg selv og spre en maase humør inn i gruppen, og gjøre seg elsket av fansen. Han hadde også guts og ork nok til å legge listen høyt for europaambisjonene, og prøvde med de strategiene han hadde tro på, selv om de var for tynne. Veldig unik figur og vil være en legende uansett om den avskjedigede versjonen av han ikke er sjarmerende. Det burde vært opplagt for alle at kåre ikke er sjarmerende der livet ikke smiler til han. Det har resten av fotballnorge fått erfare hver gang lokomotivet vårt har forsuret for dem.

Jeg gjentar det i det evinnelige. Kåre har ALL mulig grunn til å være bitter over sparkingen. Alle ville vært det i hans situasjon. At han også vil gi Koteng og klubben en finger gjennom å la seg forlokke av en trenerjobb for en gjeng han på et tidligere tidspunkt hadde de samme følelsene for som han nå har til sin forrige arbeidsgiver, burde ikke komme overraskende på noen, og om respekten deres for kåre er basert på vrangforestillinger om at han aldri ville vist denne siden, så er det påtide å ta av dere supporterbrillene å lever i virkeligehten med oss andre. Måten han gikk ut på mot APOEL den gang, og nå nevner tilbudet fra dem som en takk for sist til Rosenborg er jo samme del av personligheten hans. Det er som å si B etter A.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 20.10.2018 12:08    Post subject: Reply with quote

Godt skrevet, egentlig, det der.
larenim
Rutinert

PostPosted: 20.10.2018 16:04    Post subject: Reply with quote

Ja, takk for at du peker det ut, det er fort gjort å bare hoppe over å lese kommentarene til dem som åpenbart troller. Men dette var godt skrevet.
SeG
Veteran

PostPosted: 20.10.2018 16:26    Post subject: Reply with quote

Her er du på ball SHJINNJWÆST. Personlig har jeg begrenset med oppmerksomhet jeg gir til Kåre etter at han ble ferdig hos oss, men jeg forstå jo at han engasjerer enda.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 20.10.2018 16:28    Post subject: Reply with quote

Nå tror jeg jaggu ikke verden står til påske.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 20.10.2018 19:03    Post subject: Reply with quote

At Kåre kunne finne på å takke ja til å trene APOEL er selvfølgelig på ingen måte utenkelig. Det passer jo helt perfekt inn i fiendebildet til de av oss som synes den klubben kan brenne i helvete til evig tid, og som også har et litt anstrengt forhold til Kåre når han velger å gå til sak. Ikke noe motsetningsforhold der, snarere gjør det ting klarere.
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 20.10.2018 20:58    Post subject: Reply with quote

Kåre går vel ikke til sak mot RBK. Han går til sak for alle norske trenere som kan tenkes å komme i en liknende situasjon. Dette kan bli en viktig prinsipiell avgjørelse på linje med Bosman.
SeG
Veteran

PostPosted: 20.10.2018 21:07    Post subject: Reply with quote

Samtidig kan det ende med dårligere vilkår for trenere i fremtiden. Det er ikke gitt at dette ender med bedre vilkår for fotballtrenere. Kan hende man må ta til takke med mindre lønn i bytte mot større sikkerhet ved en eventuell sparking/avsluttning av kontrakten.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 20.10.2018 21:38    Post subject: Reply with quote

Utfallet er vel ikke gitt i hverken den ene eller andre retningen. Jurister og eksperter og "eksperter" har iallfall uttalt seg, og utifra responsen fra fagmiljøet skulle man tro at iallfall Kåre kan ha en god sak. Hoftun som takket nei til en annen stilling i klubben derimot, har en juridisk sett dårlig sak - selv om han fikk den lite hyggelige beskjeden i påhør av andre.

Kåre er en jovial person, som jeg vil tro har gode rådgivere, som vil hans beste. Det samme har vel kanskje også Koteng. Så er det vel slik at ikke alle alltid lytter til gode råd.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 20.10.2018 21:47    Post subject: Reply with quote

Hvem har sagt at Kåre kan ha en god sak? I denne saken har vi kun hørt "offeret" sin forklaring på hva som skjedde. Når taushetsplikten opphører i en rettssak, får vi garantert høre en helt annen versjon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
larenim
Rutinert

PostPosted: 20.10.2018 22:19    Post subject: Reply with quote

Det blir veldig spennende å se hva som kommer frem i rettsaken. Noen ganger er det sånn at selv de beste fagfolkene ikke kan se et klart utfall av en sak, og sånn er det kanskje her.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 20.10.2018 22:38    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Samtidig kan det ende med dårligere vilkår for trenere i fremtiden. Det er ikke gitt at dette ender med bedre vilkår for fotballtrenere. Kan hende man må ta til takke med mindre lønn i bytte mot større sikkerhet ved en eventuell sparking/avsluttning av kontrakten.

For ikke å snakke om kontraktslengde. Ser for meg at trenere må ta til takke med ett år av gangen hvis det ender der at klubbene får problemer med å kvitte seg med underpresterende trenere.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 20.10.2018 23:23    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
Kåre går vel ikke til sak mot RBK. Han går til sak for alle norske trenere som kan tenkes å komme i en liknende situasjon. Dette kan bli en viktig prinsipiell avgjørelse på linje med Bosman.

https://www.vg.no/sport/f...-rosenborg

VG wrote:
KÅRE INGEBRIGTSEN GÅR TIL SAK MOT ROSENBORG

Føler vel at jeg har mine ord i behold her.

Men ja, det kan godt være at trenerforeningen har funnet ut at akkurat her skal de sette en strek i sanden og markere hit, men ikke lenger. Dette skal bli den saken de bruker for å sette presedens og la klubbene få vite at trenerne er mennesker med behov og følelser og rettigheter.

Ok, la oss si at Kåre vinner frem, hva skjer da? Klubbenes behov for å kvitte seg med en trener som ikke funker i jobben blir ikke noe mindre. Hvordan påvirker det ting? Fingeren i været, en slags kombinasjon av følgende:

1. Trenere får tilbud om kortere kontrakter og dårligere vilkår fordi klubben tar betydelig mer risiko ved en ansettelse.
2. Dette fører til at å være trener i Norge blir mindre attraktivt sammenlignet med andre markeder på omtrent samme nivå.
3. Det blir vanskeligere for norsk fotball å tiltrekke seg gode trenere.
4. Norsk fotball lider tilslutt.

Ikke dermed sagt at jeg vil det skal være fritt frem for å sparke trenere i alle retninger uten grunn eller årsak. Men skulle Kåre vinne frem her vil det sette en skummel presedens som ikke bare vil gå utover RBK.

Når det gjelder at Erik fikk høre at han mistet assistenttrenerjobben i nærvær av andre er det vel for lengst slått fast at klubben ikke kan lastes for dette? Kåre og Koteng pratet sammen, Moe Dyrhaug og Alstad var på vei for å snakke med Hoftun, Kåre ble ferdig og ringte straks til Erik og hørte om han også hadde fått sparken, der han satt med en annen kollega på rommet. Vanskelig å se at klubben kunne ha håndtert akkurat den biten veldig annerledes.

Gitt at min husk av situasjonen er riktig, som bare er bittelitt sannsynlig.
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 21.10.2018 10:37    Post subject: Reply with quote

Mitt poeng er at Kåre går til sak mot sin arbeidsgiver, men han er fortsatt en del av RBK-familien. For å lære seg å lese mellom linjene må man lese bøker, snarere enn korte taboloidjournalistiske produkter. Wink
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 21.10.2018 11:19    Post subject: Reply with quote

Da burde du kanskje fokusere mindre på å lese mellom linjene og mer på de 80% av innlegget mitt som tok for seg nettopp de potensielle konsekvensene av hans sak mot RBK?

For min del har Kåre valgt å tre ut av RBK-familien i det øyeblikket han tok dette til retten. Da setter han seg selv over klubben og ønsker å ta midler fra oss (ja, jeg er medlem) som ellers formodentlig ville gått til forbedring av det sportslige produktet (i matematisk og ikke NFF-betydningen av ordet). Kanskje har han jus o.l. på sin side, men for min del gjør det ham til persona non grata i klubben.
Hedning
Veteran

PostPosted: 21.10.2018 12:03    Post subject: Reply with quote

Enig med Orion. Kåre har vel blitt mangemillionær på lønn fra Rosenborg, og millioner i etterlønn. Men det er ikke nok, han vil tappe klubben for alt det som står i hans makt å tappe klubben for. Da er han ikke en del av familien.
Back to top
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 21.10.2018 12:05    Post subject: Reply with quote

Persona non grata er sterke ord. Jeg hevder fortsatt at Kåre ikke gjør dette mot klubben. Han er fortsatt Rosenborger. Han gjør dette fordi Koteng som hans arbeidsgiver avsluttet hans arbeidsforhold på en måte som Kåre nå ønsker å få belyst juridisk om var riktig eller ikke. Det har jo ingenting med Kåres holdning til RBK som klubb å gjøre. Det blir rett og slett for endimensjonalt å mene det - etter min mening.
muppet
Senior

PostPosted: 21.10.2018 12:27    Post subject: Reply with quote

Styret avsluttet hans arbeidsforhold, ikke Koteng. Burde ikke være så vanskelig å forstå.

[/b]
Zorac
Legende

PostPosted: 21.10.2018 12:35    Post subject: Reply with quote

Kåres søksmål er prinsipielt viktig, og kan i ytterste konsekvens sette presedens for kontraktsinngåelse for/av hovedtrenere i hele verden, men jeg er ikke med på at Kåre gjør dette uten tanke på egen gevinst. At han eksempelvis ikke har snakket med Eggen siden siden sparkingen, skriker ikke akkurat Rosenborger.

Selvfølgelig gjør Kåre dette (også) for egen vinning. Han har fått ett års lønn etterbetalt, så det er sånn sett ikke noe synd på ham, og sluttavtalen er lik det stort sett alle trenere i Norge har og har hatt. "Jeg blir så lenge Rosenborg vil ha meg" og andre tilsynelatende lojale uttalelser virker ikke å stikke så dypt når alt kommer til alt.

Han kan selvsagt gå til media og klage på prosessen, men å gå til sak mot klubben tar dette til et tidligere uprøvd nivå.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 21.10.2018 12:51    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen: Ja, det er sterke ord, men som supporter og medlem som kun representerer meg selv har jeg ikke noe problem med å bruke dette begrepet om ham. Jeg tviler på om noen i klubben ville ha sagt det samme offentlig, men det er ikke utenkelig at noen der har lignende holdninger sånn helt privat.

Som jeg har sagt i mange andre sammenhenger så er det godt mulig at han juridisk har noe å komme med. Men ettersom han er den eneste parten i saken som har valgt å kjøre skittentøyvask-i-media-trikset (over flere runder, hvor man hver gang har timet det mot ikke uviktige RBK-kamper/hendelser) er det helt umulig å si noe om utfallet før saken kommer opp for retten - om det i det hele tatt skjer. Jeg velger å stole på Strands uttalelser på Troillprat om at dette kommer til å havne i forlik fordi klubben ikke vil ta seg råd til å potensielt sette en skummel presedens ikke bare for seg selv, men hele "bransjen".

Men jeg sliter med å akseptere din mening om at han ikke gjør dette mot klubben.

Det er RBK som blir tatt til retten. Det er RBK som må dra frem advokat og dokumentasjon og forsvare seg rettslig. Det er RBK som må ta noe av fokuset og ressursene fra en viktig og spennende sesonginnspurt og bruke dem på dette. Det er RBK som blir omtalt som "sirkus" i riksmedia selv om de kanskje ikke har gjort noe feil eller klanderverdig. Det er ingen andre enn RBK som risikerer å bli lidende økonomisk av saken (vet ikke om Kåre potensielt må betale saksomkostningene til klubben om han ikke når frem, dog). Og de er en av alle klubbene som potensielt kan måtte lide betraktelig av konsekvensene av presedensen som Zorac beskriver. Hvordan er dette IKKE "mot klubben"?

Jeg underskriver også på muppet sitt poeng nok en gang. Det virker som om det fortsatt hersker et ønske om et narrativ der Koteng er den store stygge ulven som enerådende sparker folk i hytt og pine uten grunn eller skikkelig prosess, og at resten av styret kommer diltende etter og later som om det var enighet. Hvor mange ganger skal vi høre andre styremedlemmer fortelle at dette var enstemmig før vi aksepterer det? Må vi ha video av avstemningen for å avfeie konspirasjonsteoriene?
Hedning
Veteran

PostPosted: 21.10.2018 13:15    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Kåres søksmål er prinsipielt viktig, og kan i ytterste konsekvens sette presedens for kontraktsinngåelse for/av hovedtrenere i hele verden,

I Norge ja. Men i verden, eh nei. Tror resten av verden driter en lang marsj i om vi i Norge skal ha normalt stillingsvern for topptrenere.
Back to top
håpløs
Senior

PostPosted: 21.10.2018 13:18    Post subject: Reply with quote

Var ikke Kåre sterkt kritisk til sin 'medarbeider' Perry da han tiltrådte? Mener han indirekte kritiserte både spillestil og byens humør. -Han har INGENting å være bitter for. -Denne jussen kunne han løst utenfor RBK og rettsapparatet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 262, 263, 264 ... 266, 267, 268  Next
Page 263 of 268

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2018 RBKweb